Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance boost upgrade?

This site may earn commission on affiliate links.
Shots fired :D

Je zei "zij stellen". Meervoud, dus. Als "zij" op Tesla had geslagen, dan had je ook in de zin ervoor de meervoudsvorm moeten gebruiken. Dus "Als zo'n boost upgrade illegaal zou zijn in Nederland, dan hadden Tesla het niet aan mogen bieden.". Door in die zin enkelvoud te gebruiken kon "zij" niet meer op Tesla slaan. Maar los van enkelvoud en meervoud, als "zij" wel op Tesla had geslagen dan was het niet een kwestie van "mogen" maar van "willen" geweest. Plus dat het denk ik helemaal niet aan de mensen van Tesla is om te bepalen of zij wel of geen eigenaar zijn. Hoe graag ze dat misschien ook zouden willen.

Ik gaf alleen maar ambtenaar te zijn geweest om duidelijk te maken dat dat wat mij betreft niet heel veel hoeft te zeggen. Dat blijkt hier wel weer ;)


Gewoon die 1800,-.
Heb jij echt € 1800 incl BTW betaald? Zo ja dan sla ik Tesla hier morgen mee om de oren. Omdat ik niet per creditcard wilde betalen kreeg ik een factuur toegezonden. € 1800 excl BTW en incl € 2190. De factuur heb ik geweigerd.

Lijkt hetzelfde te gebeuren toen ik de auto moest betelen half maart. Toen ook al foutieve bedragen. Maar nooit in het voordeel van mij dus, hahaha.

Voor de rest .......geen commentaar...... behalve met enkel- en meervoud. Daar heb je gelijk in. Het probleem met de communicatie vandaag de dag op sites als deze is dat zowel schriftelijke als mondelinge communicatie door elkaar wordt gebezigd.
 
Last edited:
Ik heb een factuur voor € 1.800 inclusief BTW ontvangen. Dus een kleine 1.500 euro ex.

Met geschatte restwaarde en even echt goed berekend zit ik dan netto op minder dan 9 euro per maand voor deze update.

Het is eigenlijk gewoon geen geld.

(disclaimer: voor alle Teslamedewerkers die meelezen, hiermee bedoel ik te zeggen dat het veel te duur is en de volgende update gewoon zeker de helft goedkoper moet)
 
Ik heb een factuur voor € 1.800 inclusief BTW ontvangen. Dus een kleine 1.500 euro ex.

Met geschatte restwaarde en even echt goed berekend zit ik dan netto op minder dan 9 euro per maand voor deze update.

Het is eigenlijk gewoon geen geld.

(disclaimer: voor alle Teslamedewerkers die meelezen, hiermee bedoel ik te zeggen dat het veel te duur is en de volgende update gewoon zeker de helft goedkoper moet)
Dank voor het antwoord. Je disclaimer is grappig, haha.

Nog even een vraag. Ben jij bereid de factuur geanomiseerd, te delen en hier te plaatsen, zodat ik Tesla Amsterdam figuurlijk en denkbeeldig om de oren kan slaan?
 
Voor de rest .......geen commentaar......
Dan moeten we dit verder maar vergeten, lijkt me ...
Als zo'n boost upgrade illegaal zou zijn in Nederland, dan had Tesla het niet aan mogen bieden. Want zij stellen dat, ook al heb je de auto betaald er twee eigenaren zijn de koper en Tesla. Zij mogen als eigenaar niet iets illegaals aan de auto doen.
 
  • Funny
Reactions: pati07
Inderdaad. Maar het feestje gaat nu waarschijnlijk toch door....mede gezien jouw opgave. Dank je.
Helaas het feestje gaat alsnog niet door. De Service afdeling Amsterdam is vanavond nog actief en houdt vol dat het Euro 1800 excl BTW is.
Over facturen van eigenaren die de upgrade al hebben betaald voor Euro 1800 incl BTW stelt de afdeling dat deze facturen foutief zijn.
Helaas voor mij, maar wie nu nog zit te twijfelen om het aan te kopen via de persoonlijke pagina en creditcard voor Euro 1800 incl BTW moet vanavond vlug zijn, want de prijs kan misschien al zijn verhoogd. Maar morgen wordt het waarschijnlijk zeker verhoogd.
 
Helaas het feestje gaat alsnog niet door. De Service afdeling Amsterdam is vanavond nog actief en houdt vol dat het Euro 1800 excl BTW is.
Over facturen van eigenaren die de upgrade al hebben betaald voor Euro 1800 incl BTW stelt de afdeling dat deze facturen foutief zijn.
Helaas voor mij, maar wie nu nog zit te twijfelen om het aan te kopen via de persoonlijke pagina en creditcard voor Euro 1800 incl BTW moet vanavond vlug zijn, want de prijs kan misschien al zijn verhoogd. Maar morgen wordt het waarschijnlijk zeker verhoogd.

Waarom doe jij het niet op die manier?
 
Waarom doe jij het niet op die manier?
Twee redenen.

Ten eerste heb ik de limiet van mijn creditcard de laatste tijd een paar keer gewijzigd ivm mogelijke diefstal en kan deze nu niet meer aanpassen naar € 2000. Ten tweede had ik dit jaar nog het bedrag van mijn bankrekening willen laten afschrijven ivm vermogensbelasting. De afrekening van de creditcard wordt pas de 6de januari gedaan, dus te laat.
 
Twee redenen.

Ten eerste heb ik de limiet van mijn creditcard de laatste tijd een paar keer gewijzigd ivm mogelijke diefstal en kan deze nu niet meer aanpassen naar € 2000. Ten tweede had ik dit jaar nog het bedrag van mijn bankrekening willen laten afschrijven ivm vermogensbelasting. De afrekening van de creditcard wordt pas de 6de januari gedaan, dus te laat.

Voor die 2 tientjes vermogensbelasting meer zou ik het niet laten hoor.
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Twee redenen.

Ten eerste heb ik de limiet van mijn creditcard de laatste tijd een paar keer gewijzigd ivm mogelijke diefstal en kan deze nu niet meer aanpassen naar € 2000. Ten tweede had ik dit jaar nog het bedrag van mijn bankrekening willen laten afschrijven ivm vermogensbelasting. De afrekening van de creditcard wordt pas de 6de januari gedaan, dus te laat.

Bij amex mag je altijd bijstorten. Geen idee bij master/visa, maar ik zou denken dat het daar ook moet kunnen.
 
Geven ze in de VS niet meestal de prijzen ex btw aan? Als je dan 2000 dollar naar euro omrekent kom je inderdaad op 1800 euro ex btw uit, dus iedereen die de upgrade nu al heeft voor 1800 incl btw heeft geluk had? Ben benieuwd wat er bij anderen die nog niet de upgrade hebben gedaan staat als bedrag op dit moment.
 
Twee redenen.

Ten eerste heb ik de limiet van mijn creditcard de laatste tijd een paar keer gewijzigd ivm mogelijke diefstal en kan deze nu niet meer aanpassen naar € 2000. Ten tweede had ik dit jaar nog het bedrag van mijn bankrekening willen laten afschrijven ivm vermogensbelasting. De afrekening van de creditcard wordt pas de 6de januari gedaan, dus te laat.
De aflossingsdatum van je creditcard schuld is niet wat telt. De betaling met je CC is wat telt. Het saldo op je CC op 31/12 telt mee voor je vermogen
 
Twee redenen.

Ten eerste heb ik de limiet van mijn creditcard de laatste tijd een paar keer gewijzigd ivm mogelijke diefstal en kan deze nu niet meer aanpassen naar € 2000. Ten tweede had ik dit jaar nog het bedrag van mijn bankrekening willen laten afschrijven ivm vermogensbelasting. De afrekening van de creditcard wordt pas de 6de januari gedaan, dus te laat.
Koop het nu maar snel. Al dat gedraai om de pot heen. Gewoon kopen, rijden, klaar. Jij blij, wij blij en ik extra blij met mijn TSLA :)
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar