DeHakkelaar
Active Member
Panel gaps aan de rechterkant.
Misschien heb ik een brilletje nodig maar ik zie ze niet.
Een foto kan ook erg vertekenen trouwens.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Panel gaps aan de rechterkant.
Misschien heb ik een brilletje nodig maar ik zie ze niet.
Een foto kan ook erg vertekenen trouwens.
Even verduidelijken dan:
View attachment 562373
Volg de bovenkant van de achterklep. Is totaal niet uitgelijnd met de zijpanelen achter, en daardoor dus ook niet uitgelijnd met de achterlichten.
iemand hier al een testrit in een Polestar 2 kunnen maken? Ik zag dinsdagmiddag een bruine Polestar 2 door het centrum van Amsterdam rijden.Zou inderdaad het sluiten van de achterklep kunnen zijn.
AP hebben we al heel lang... en is door de <fout woord> ambtenaren van de EU behoorlijk veel slechter gemaakt.Het netwerk van superchargers
De belofte die AP heet
High Tech gevoel
Verder zie ik eerlijk gezegd geen reden om nog voor een Model 3 te kiezen. (schrik er zelf ook van)
AP hebben we al heel lang... en is door de <fout woord> ambtenaren van de EU behoorlijk veel slechter gemaakt.
Bij de model 3 heeft het nu NOA. Wat de belofte is, is FSD. In de VS al leuk aan het worden, hier in de EU wederom weer niet.
Als je kijkt naar het design van beide auto's, dan ziet de Polestar 2 er mooi uit, maar de model 3 ook en vind ik het persoonlijke voorkeur.
@coolname heeft een mooie lijst gemaakt, waarbij ik nog het volgende zou willen aanvullen
Voor model 3:
- We weten niet wat de batterij van de Polestar doet.
- Model 3 heeft meer laadruimte (wel moeilijker bereikbaar) 542 vs 405
- Model 3 laad sneller (scheelt 5 minuten)
- lager verbruik (150 Wh/km vs 200 Wh/km)
- 449 pk vs 408 pk
Voor Polestar 2:
-hogere topsnelheid (17km/u sneller)
- meer comfort
- stiller
Maar: heeft de Polestar 2:
- karaoke?
- spelletjes?
- kan die de handschoenenkast ed. openen met voicecommand?
- Cowbells?
- scheetkussen! Heel belangrijk
Persoonlijk zou ik voor de M3 gaan omdat ik deze auto de overall look van zowel de interieur als exterieur mooier vind. Ook al weet ik dat de afwerking in details en gevoel van de Polestar 2 beter is dan de Model 3.
Conclusie: wacht op de model Y
Goed punt, al is dit wel afhankelijk van de SeC waar je de auto wil servicen. In Duiven gaat het, mijn inziens, goed.Vermoedelijk is er ook een verschil in service. Bij Tesla moest ik een afspraak via de app maken om na 3 maanden een klein herstel uit voeren. Bij Volvo kan je waarschijnlijk gewoon iemand bellen voor een snelle reparatie.
Vermoedelijk is er ook een verschil in service. Bij Tesla moest ik een afspraak via de app maken om na 3 maanden een klein herstel uit voeren. Bij Volvo kan je waarschijnlijk gewoon iemand bellen voor een snelle reparatie.
Zag er hier (ehv) ook een rijden, ook donker. Wàt een vet apparaat. Wat looks betreft zou de keus makkelijk zijn hier.iemand hier al een testrit in een Polestar 2 kunnen maken? Ik zag dinsdagmiddag een bruine Polestar 2 door het centrum van Amsterdam rijden.
AP hebben we al heel lang... en is door de <fout woord> ambtenaren van de EU behoorlijk veel slechter gemaakt.
Bij de model 3 heeft het nu NOA. Wat de belofte is, is FSD. In de VS al leuk aan het worden, hier in de EU wederom weer niet.
Als je kijkt naar het design van beide auto's, dan ziet de Polestar 2 er mooi uit, maar de model 3 ook en vind ik het persoonlijke voorkeur.
@coolname heeft een mooie lijst gemaakt, waarbij ik nog het volgende zou willen aanvullen
Voor model 3:
- We weten niet wat de batterij van de Polestar doet.
- Model 3 heeft meer laadruimte (wel moeilijker bereikbaar) 542 vs 405
- Model 3 laad sneller (scheelt 5 minuten)
- lager verbruik (150 Wh/km vs 200 Wh/km)
- 449 pk vs 408 pk
Voor Polestar 2:
-hogere topsnelheid (17km/u sneller)
- meer comfort
- stiller
Maar: heeft de Polestar 2:
- karaoke?
- spelletjes?
- kan die de handschoenenkast ed. openen met voicecommand?
- Cowbells?
- scheetkussen! Heel belangrijk
Persoonlijk zou ik voor de M3 gaan omdat ik deze auto de overall look van zowel de interieur als exterieur mooier vind. Ook al weet ik dat de afwerking in details en gevoel van de Polestar 2 beter is dan de Model 3.
Conclusie: wacht op de model Y
Maar het helpt al heel veel als je op een normale klantgerichte manier wordt behandeld ipv de Tesla cultuur van Ontkenning (is binnen specificatie) en gierigheid (je laten betalen voor duidelijke ontwerp- of fabricagefouten). Disclaimer, ik ben ook wel eens goed geholpen bij Tesla, maar dat was altijd persoonsgebonden. De organisatie heeft geen proces om enige kwaliteit in de klantbenadering te borgen. Het is maar net wie je tegenover je krijgt.Om er dan net als bij Audi met de E-tron er achter te komen dat als het een elektrisch of software probleem dat nog geen monteur een Polestar ooit van dichtbij gezien heeft en dat ze geen idee hebben wat ze er mee aan moeten.
Knap dat je leest dat ik de EU schuld geven van nog niet level 5 autonoom rijden. Dat bedoel ik echter niet.@Maurice1 Niet al te lang geleden is hier op het forum een lijstje gepresenteerd met zaken die nog niet werkten met FSD/AP. Uit dat lijstje kun je concluderen dat level 5 autonomous drive nog heeeeeeeel ver weg is. Daar kun je de EU zeker niet de schuld van geven, dat is veel te kort door de bocht. Tesla is nog lang niet op het punt dat ze FSD werkelijk kunnen aanbieden.
Maar het helpt al heel veel als je op een normale klantgerichte manier wordt behandeld ipv de Tesla cultuur van Ontkenning (is binnen specificatie) en gierigheid (je laten betalen voor duidelijke ontwerp- of fabricagefouten). Disclaimer, ik ben ook wel eens goed geholpen bij Tesla, maar dat was altijd persoonsgebonden. De organisatie heeft geen proces om enige kwaliteit in de klantbenadering te borgen. Het is maar net wie je tegenover je krijgt.
Heel misschien was er een goede reden voor die regelgeving? Zou zo maar kunnen hè? Het is echt te kort door de bocht om zo maar out-of-the-blue het Amerikaanse wegennetwerk 1-op-1 te vertalen naar het Europese wegennet (dat nog eens per land verschillend is ook).Knap dat je leest dat ik de EU schuld geven van nog niet level 5 autonoom rijden. Dat bedoel ik echter niet.
In mijn auto heb ik AP en die deed het best goed. Nadat Tesla een update heeft uitgevoerd op basis van EU restricties vind ik dat AP het niet zo goed meer doet. Daar geef ik de EU absoluut de schuld van. Bij toekomstige updates zal dezelfde EU nog steeds restricties opleggen is mijn aanname. Als de EU dat doet, geef ik ze daar ook nog steeds de schuld van.
M.a.w. zeker niet te kort door de bocht. Sterker nog de EU heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer automatisch kort door de bocht kan.
Heel misschien was er een goede reden voor die regelgeving? Zou zo maar kunnen hè? Het is echt te kort door de bocht om zo maar out-of-the-blue het Amerikaanse wegennetwerk 1-op-1 te vertalen naar het Europese wegennet (dat nog eens per land verschillend is ook).
Jouw ervaring is N=1, dat betekent niet dat het altijd goed gaat en goed is.
Is dat echt zo? Niet dat ik je niet geloof hoor, maar in het filmpje van Autovisie (post #114) worden de afmetingen op de achterbank werkelijk vergeleken met elkaar, en daaruit zou blijken dat het in de P2 zelfs ietsje ruimer is (maar bijna hetzelfde). Wat mis ik?De Polestar 2 is heel wat kleiner binnenin, wat voor mij de dooddoener was (zie een hoop posts hoger in dit topic). Anders had ik hem waarschijnlijk ook gekocht ipv de Model 3.