Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien heb ik een brilletje nodig maar ik zie ze niet.
Een foto kan ook erg vertekenen trouwens.

Even verduidelijken dan:
upload_2020-7-9_9-20-45.png


Volg de bovenkant van de achterklep. Is totaal niet uitgelijnd met de zijpanelen achter, en daardoor dus ook niet uitgelijnd met de achterlichten.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het netwerk van superchargers
De belofte die AP heet
High Tech gevoel

Verder zie ik eerlijk gezegd geen reden om nog voor een Model 3 te kiezen. :eek:(schrik er zelf ook van)
AP hebben we al heel lang... en is door de <fout woord> ambtenaren van de EU behoorlijk veel slechter gemaakt.
Bij de model 3 heeft het nu NOA. Wat de belofte is, is FSD. In de VS al leuk aan het worden, hier in de EU wederom weer niet.


Als je kijkt naar het design van beide auto's, dan ziet de Polestar 2 er mooi uit, maar de model 3 ook en vind ik het persoonlijke voorkeur.

@coolname heeft een mooie lijst gemaakt, waarbij ik nog het volgende zou willen aanvullen

Voor model 3:
- We weten niet wat de batterij van de Polestar doet.
- Model 3 heeft meer laadruimte (wel moeilijker bereikbaar) 542 vs 405
- Model 3 laad sneller (scheelt 5 minuten)
- lager verbruik (150 Wh/km vs 200 Wh/km)
- 449 pk vs 408 pk



Voor Polestar 2:
-hogere topsnelheid (17km/u sneller)
- meer comfort
- stiller

Maar: :D heeft de Polestar 2:
- karaoke?
- spelletjes?
- kan die de handschoenenkast ed. openen met voicecommand?
- Cowbells?
- scheetkussen! Heel belangrijk ;)

Persoonlijk zou ik voor de M3 gaan omdat ik deze auto de overall look van zowel de interieur als exterieur mooier vind. Ook al weet ik dat de afwerking in details en gevoel van de Polestar 2 beter is dan de Model 3.

Conclusie: wacht op de model Y :p
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
AP hebben we al heel lang... en is door de <fout woord> ambtenaren van de EU behoorlijk veel slechter gemaakt.
Bij de model 3 heeft het nu NOA. Wat de belofte is, is FSD. In de VS al leuk aan het worden, hier in de EU wederom weer niet.


Als je kijkt naar het design van beide auto's, dan ziet de Polestar 2 er mooi uit, maar de model 3 ook en vind ik het persoonlijke voorkeur.

@coolname heeft een mooie lijst gemaakt, waarbij ik nog het volgende zou willen aanvullen

Voor model 3:
- We weten niet wat de batterij van de Polestar doet.
- Model 3 heeft meer laadruimte (wel moeilijker bereikbaar) 542 vs 405
- Model 3 laad sneller (scheelt 5 minuten)
- lager verbruik (150 Wh/km vs 200 Wh/km)
- 449 pk vs 408 pk



Voor Polestar 2:
-hogere topsnelheid (17km/u sneller)
- meer comfort
- stiller

Maar: :D heeft de Polestar 2:
- karaoke?
- spelletjes?
- kan die de handschoenenkast ed. openen met voicecommand?
- Cowbells?
- scheetkussen! Heel belangrijk ;)

Persoonlijk zou ik voor de M3 gaan omdat ik deze auto de overall look van zowel de interieur als exterieur mooier vind. Ook al weet ik dat de afwerking in details en gevoel van de Polestar 2 beter is dan de Model 3.

Conclusie: wacht op de model Y :p

Vermoedelijk is er ook een verschil in service. Bij Tesla moest ik een afspraak via de app maken om na 3 maanden een klein herstel uit voeren. Bij Volvo kan je waarschijnlijk gewoon iemand bellen voor een snelle reparatie.
 
@Maurice1 Niet al te lang geleden is hier op het forum een lijstje gepresenteerd met zaken die nog niet werkten met FSD/AP. Uit dat lijstje kun je concluderen dat level 5 autonomous drive nog heeeeeeeel ver weg is. Daar kun je de EU zeker niet de schuld van geven, dat is veel te kort door de bocht. Tesla is nog lang niet op het punt dat ze FSD werkelijk kunnen aanbieden.
 
Vermoedelijk is er ook een verschil in service. Bij Tesla moest ik een afspraak via de app maken om na 3 maanden een klein herstel uit voeren. Bij Volvo kan je waarschijnlijk gewoon iemand bellen voor een snelle reparatie.

Om er dan net als bij Audi met de E-tron er achter te komen dat als het een elektrisch of software probleem dat nog geen monteur een Polestar ooit van dichtbij gezien heeft en dat ze geen idee hebben wat ze er mee aan moeten.;)
 
  • Like
Reactions: JanG007
iemand hier al een testrit in een Polestar 2 kunnen maken? Ik zag dinsdagmiddag een bruine Polestar 2 door het centrum van Amsterdam rijden.
Zag er hier (ehv) ook een rijden, ook donker. Wàt een vet apparaat. Wat looks betreft zou de keus makkelijk zijn hier.
Edit: lijkt een P1 geweest te zijn. P2 is ook mooi maar iets minder bruut.

De Saab-achtige lijnen van de zijkant van de P2 vind ik dan wel weer erg mooi.
 
AP hebben we al heel lang... en is door de <fout woord> ambtenaren van de EU behoorlijk veel slechter gemaakt.
Bij de model 3 heeft het nu NOA. Wat de belofte is, is FSD. In de VS al leuk aan het worden, hier in de EU wederom weer niet.


Als je kijkt naar het design van beide auto's, dan ziet de Polestar 2 er mooi uit, maar de model 3 ook en vind ik het persoonlijke voorkeur.

@coolname heeft een mooie lijst gemaakt, waarbij ik nog het volgende zou willen aanvullen

Voor model 3:
- We weten niet wat de batterij van de Polestar doet.
- Model 3 heeft meer laadruimte (wel moeilijker bereikbaar) 542 vs 405
- Model 3 laad sneller (scheelt 5 minuten)
- lager verbruik (150 Wh/km vs 200 Wh/km)
- 449 pk vs 408 pk



Voor Polestar 2:
-hogere topsnelheid (17km/u sneller)
- meer comfort
- stiller

Maar: :D heeft de Polestar 2:
- karaoke?
- spelletjes?
- kan die de handschoenenkast ed. openen met voicecommand?
- Cowbells?
- scheetkussen! Heel belangrijk ;)

Persoonlijk zou ik voor de M3 gaan omdat ik deze auto de overall look van zowel de interieur als exterieur mooier vind. Ook al weet ik dat de afwerking in details en gevoel van de Polestar 2 beter is dan de Model 3.

Conclusie: wacht op de model Y :p

Nog een aanvulling: -> bij Polestar krijg je waarschijnlijk wel in 1 keer een correcte factuur ;)
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Om er dan net als bij Audi met de E-tron er achter te komen dat als het een elektrisch of software probleem dat nog geen monteur een Polestar ooit van dichtbij gezien heeft en dat ze geen idee hebben wat ze er mee aan moeten.;)
Maar het helpt al heel veel als je op een normale klantgerichte manier wordt behandeld ipv de Tesla cultuur van Ontkenning (is binnen specificatie) en gierigheid (je laten betalen voor duidelijke ontwerp- of fabricagefouten). Disclaimer, ik ben ook wel eens goed geholpen bij Tesla, maar dat was altijd persoonsgebonden. De organisatie heeft geen proces om enige kwaliteit in de klantbenadering te borgen. Het is maar net wie je tegenover je krijgt.
 
@Maurice1 Niet al te lang geleden is hier op het forum een lijstje gepresenteerd met zaken die nog niet werkten met FSD/AP. Uit dat lijstje kun je concluderen dat level 5 autonomous drive nog heeeeeeeel ver weg is. Daar kun je de EU zeker niet de schuld van geven, dat is veel te kort door de bocht. Tesla is nog lang niet op het punt dat ze FSD werkelijk kunnen aanbieden.
Knap dat je leest dat ik de EU schuld geven van nog niet level 5 autonoom rijden. Dat bedoel ik echter niet.
In mijn auto heb ik AP en die deed het best goed. Nadat Tesla een update heeft uitgevoerd op basis van EU restricties vind ik dat AP het niet zo goed meer doet. Daar geef ik de EU absoluut de schuld van. Bij toekomstige updates zal dezelfde EU nog steeds restricties opleggen is mijn aanname. Als de EU dat doet, geef ik ze daar ook nog steeds de schuld van.

M.a.w. zeker niet te kort door de bocht. Sterker nog de EU heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer automatisch kort door de bocht kan.
 
Maar het helpt al heel veel als je op een normale klantgerichte manier wordt behandeld ipv de Tesla cultuur van Ontkenning (is binnen specificatie) en gierigheid (je laten betalen voor duidelijke ontwerp- of fabricagefouten). Disclaimer, ik ben ook wel eens goed geholpen bij Tesla, maar dat was altijd persoonsgebonden. De organisatie heeft geen proces om enige kwaliteit in de klantbenadering te borgen. Het is maar net wie je tegenover je krijgt.

Maar dat is altijd in iedere organisatie. Dus ook bij de old auto merken. (of misschien daar juist wel...)
 
Knap dat je leest dat ik de EU schuld geven van nog niet level 5 autonoom rijden. Dat bedoel ik echter niet.
In mijn auto heb ik AP en die deed het best goed. Nadat Tesla een update heeft uitgevoerd op basis van EU restricties vind ik dat AP het niet zo goed meer doet. Daar geef ik de EU absoluut de schuld van. Bij toekomstige updates zal dezelfde EU nog steeds restricties opleggen is mijn aanname. Als de EU dat doet, geef ik ze daar ook nog steeds de schuld van.

M.a.w. zeker niet te kort door de bocht. Sterker nog de EU heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer automatisch kort door de bocht kan.
Heel misschien was er een goede reden voor die regelgeving? Zou zo maar kunnen hè? Het is echt te kort door de bocht om zo maar out-of-the-blue het Amerikaanse wegennetwerk 1-op-1 te vertalen naar het Europese wegennet (dat nog eens per land verschillend is ook).

Jouw ervaring is N=1, dat betekent niet dat het altijd goed gaat en goed is.
 
Ik ben wel blij met Polestar. Weer een nieuw merk dat de boel opschudt.
Deze keer een Chinees merk en het zal niet de laatste zijn.

Het biedt meer keuze in de markt en bereikt een deels nieuw publiek.

Er zal wereldwijd overigens geen Tesla minder door worden verkocht; vraag blijft groter en harder groeien dan batterij-productie kan bijbenen.

Dus ik juich de komst van Polestar van harte toe.

Al houd ik het voorlopig bij Tesla. Sneller, verder, supercharger, veiliger, software.
En ik rook geen pijp.
 
  • Like
Reactions: pvkeep and Maurice1
Heel misschien was er een goede reden voor die regelgeving? Zou zo maar kunnen hè? Het is echt te kort door de bocht om zo maar out-of-the-blue het Amerikaanse wegennetwerk 1-op-1 te vertalen naar het Europese wegennet (dat nog eens per land verschillend is ook).

Jouw ervaring is N=1, dat betekent niet dat het altijd goed gaat en goed is.

Het enige wat er aangegeven wordt, is dat AP niet goedgekeurd had mogen worden door de RDW. Men is in de EU dus alleen aan het handhaven, aldus het artikel.
RDW ging mogelijk boekje te buiten met goedkeuren Tesla's autopilot

Dat Tesla het Amerikaanse wegennetwerk 1 op 1 vertaald naar het Europese netwerk is een aanname die pas echt kort door de bocht vind.

In plaats van dat de EU restricties op legt om te handhaven, zou ik graag zien dat ze mee innoveren en alleen zorgen dat de veiligheid geborgd blijft. Als mijn auto normaal een bocht perfect kan nemen, maar nu halverwege begint te schreeuwen dat ik het stuur moet overnemen, waarbij ik niet gelijk doorheb waarom, dan vind ik het alleen maar irritanter en onveiliger.

Het zoeken naar een goede reden is top! alleen heb ik die niet kunnen vinden. Hopelijk heb jij meer succes?
ps. Handhaven om dat het de (verouderde) wet is, vind ik geen goede reden en zelfs beperkend voor de vooruitgang.

Tesla past werking Autopilot aan in Europa
 
De Polestar 2 is heel wat kleiner binnenin, wat voor mij de dooddoener was (zie een hoop posts hoger in dit topic). Anders had ik hem waarschijnlijk ook gekocht ipv de Model 3.
Is dat echt zo? Niet dat ik je niet geloof hoor, maar in het filmpje van Autovisie (post #114) worden de afmetingen op de achterbank werkelijk vergeleken met elkaar, en daaruit zou blijken dat het in de P2 zelfs ietsje ruimer is (maar bijna hetzelfde). Wat mis ik?

Verder heb ik in andere threads ook al proberen te achterhalen wat de werkelijke meerwaarde van de SuC-s nu werkelijk is. Enkele jaren geleden onmisbaar, maar is dat nog steeds zo?