Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
ikke wel :D, speciaal laten we zeggen.

Ik heb me laten vertellen dat designers ook gebonden zijn aan voetgangersveiligheid dus vandaar dat vele auto's er hetzelfde uitzien.

Buiten een dodge RAM, daar maak je geen schijn van kans .....
 
Maar gelijken op de nieuwe 508 is mijns inziens toch een compliment. Ik vind het een van de mooiste auto's van het moment.
Ben het met je eens dat de nieuwe 508 een aparte verschijning is. Maar hij doet mij heel erg aan een oude Peugeot denken. Echt een retro uiterlijk wat iets afgezwakt is tov het prototype. En ik denk dat dit juist niet positief is voor een “vooruitstrevende” Polestar 2.
 
Lekker zo’n middentunnel. Wat hebben ze daar in zitten? Toch wel een echte Volvo. Het claustrofobisch gevoel ontbreekt ook hier niet.
9EC05ECE-7E6B-4E86-BF2B-418613E36D29.jpeg
 
Lekker zo’n middentunnel. Wat hebben ze daar in zitten? Toch wel een echte Volvo. Het claustrofobisch gevoel ontbreekt ook hier niet. View attachment 581020
Batterijen.
Het onderstel is geleend van een ICE variant, dus hadden ze te weinig plaats.
Daarmee dat die hele middenconsole ook zo enorm hoog is.

Die hele achterbank is echt een grap om daar volwassenen of oudere kinderen te zetten

Polestar geeft zelf aan dat ze die middentunnel hebben gebruikt om de vloerdiepte ter hoogte van de achterzetels te verlagen, wat volgens Polestar het zitcomfort zou verhogen (voor 2 van de mogelijk 3 inzittenden in het voertuig) achterin.

Sommige mensen geven aan dat je comfortabeler zit in de Model3 , anderen dat je comfortabeler zit in de Polestar 2. Dat geeft aan dat reviewers niet altijd even objectief zijn of dat je de impact van het verschil in lichaamsbouw tussen verschillende individuen niet mag onderschatten. En dat je zoiets vooral zelf moet testen.
 
De reviewer zit nooit lang op de achterbank: net de tijd voor het nemen van een foto of een korte shot.
In bijna alle auto's is de achterbank ontworpen voor 2 passagiers met twee kuipvormen. De 3de zit meestal op een verhoging en minder luxueus. Die heeft alleen een beter zicht op de weg, maar omdat jongeren toch heel de tijd op hun smartphone kijken, is dat voordeel maar relatief. De aanwezigheid van een middentunnel maakt de zit voor die middenpassagier nog vervelender. Maar als men uitgaat van twee achterpassagiers, dan valt er wat te zeggen voor het lokaal reduceren van de batterijhoogte te nadele van een middentunnel.
 
Het argument van het lager maken van de vloer is er duidelijk eentje dat achteraf is uitgevonden. Je kan moeilijk zeggen dat het de transmissietunnel is die is overgebleven van de ICE. Anders zouden ze het vreemde vak onder de koffervloer wel gevuld hebben met batterijen, zodat die bult niet meer nodig was. Mooi verhaaltje van de marketing-afdeling ;)
 
  • Like
Reactions: Bas.
De aanwezigheid van een middentunnel maakt de zit voor die middenpassagier nog vervelender. Maar als men uitgaat van twee achterpassagiers, dan valt er wat te zeggen voor het lokaal reduceren van de batterijhoogte te nadele van een middentunnel.
Ik vind de oplossing die Porsche heeft gekozen eigenlijk nog het mooiste. Ter hoogte van de voeten van de achterpassagier gewoon geen accu's plaatsen, zodat je daar net even wat dieper je voeten weg kan zetten. Onder de achterbank zitten volgens mij juist een paar extra cellen, omdat ze daar de hoogte wel konden benutten. Maar de Taycan is dan ook een model dat volledig als EV is ontworpen. Ik heb begrepen dat de Polestar toch nog deels op een ICE platform staat dat flink onderhanden is genomen.
 
  • Helpful
Reactions: adjego
Het argument van het lager maken van de vloer is er duidelijk eentje dat achteraf is uitgevonden. Je kan moeilijk zeggen dat het de transmissietunnel is die is overgebleven van de ICE. Anders zouden ze het vreemde vak onder de koffervloer wel gevuld hebben met batterijen, zodat die bult niet meer nodig was. Mooi verhaaltje van de marketing-afdeling ;)
Je vergeet twee dingen: er zitten op die plek wel geen cellen onder de vloer, ze hadden die plek wel kunnen gebruiken, hebben ze niet gedaan.
En accu's buiten de wielbasis plaatsen lijkt me zowel op het vlak van veiligheid als op't vlak van wendbaarheid minder verstandig.
 
Ik vind de oplossing die Porsche heeft gekozen eigenlijk nog het mooiste. Ter hoogte van de voeten van de achterpassagier gewoon geen accu's plaatsen, zodat je daar net even wat dieper je voeten weg kan zetten. Onder de achterbank zitten volgens mij juist een paar extra cellen, omdat ze daar de hoogte wel konden benutten. Maar de Taycan is dan ook een model dat volledig als EV is ontworpen. Ik heb begrepen dat de Polestar toch nog deels op een ICE platform staat dat flink onderhanden is genomen.

De Taycan is gewoon een auto die ontworpen is om slechts 2 mensen mee te pakken. En occassioneel 2 passagiers om naar het 3 sterren restaurant te rijden. Dus leuk dat de voeten voor de passagiers beter zijn, maar denk dat je nog 10x comfortabel er zit in de Polestar2 dan de Taycan.
 
De Taycan is gewoon een auto die ontworpen is om slechts 2 mensen mee te pakken. En occassioneel 2 passagiers om naar het 3 sterren restaurant te rijden. Dus leuk dat de voeten voor de passagiers beter zijn, maar denk dat je nog 10x comfortabel er zit in de Polestar2 dan de Taycan.
Zo wordt de auto volgens mij niet in de markt gezet. Maar al is dat zo, dan blijft de oplossing om je voeten wat meer naar beneden te kunnen plaatsen toch een goede oplossing? Ik vind de achterbank van mijn Model S niet erg comfortabel.
 
Zo wordt de auto volgens mij niet in de markt gezet. Maar al is dat zo, dan blijft de oplossing om je voeten wat meer naar beneden te kunnen plaatsen toch een goede oplossing? Ik vind de achterbank van mijn Model S niet erg comfortabel.
Ik begrijp niet waarom Tesla er niet voor gekozen heeft de achterbankzitting meer op te laten lopen naar de voorzijde. Hiermee ondersteunt hij wel je bovenbenen.
Bij veel auto’s zie je dat er meer helling in de zitting is gemaakt en niemand klaagt.
 
Je kan die hoek alleen meer vergroten als je ook de rugleuning meer plat legt, anders zit je oncomfortabel met je benen omhoog. Dan lig je wat meer in de auto en dat is ook niet comfortabel. Overigens kost dat ook wat meer ruimte in de lengte. Ik denk dat de accu weghalen bij de voeten en die onder de achterbank plaatsen toch echt de slimste oplossing is. Grootste issue is wellicht de mindere stevigheid op dat punt.
 
Je kan die hoek alleen meer vergroten als je ook de rugleuning meer plat legt, anders zit je oncomfortabel met je benen omhoog. Dan lig je wat meer in de auto en dat is ook niet comfortabel. Overigens kost dat ook wat meer ruimte in de lengte. Ik denk dat de accu weghalen bij de voeten en die onder de achterbank plaatsen toch echt de slimste oplossing is. Grootste issue is wellicht de mindere stevigheid op dat punt.
Ik denk ook dat de idee van Polestar heel goed was, de uitvoering is alleen pak minder. Volgens mij moet je ook onder de zetels die accu capaciteit kunnen terugwinnen, die middentunnel was niet direct een strak plan
 
Ik begrijp niet waarom Tesla er niet voor gekozen heeft de achterbankzitting meer op te laten lopen naar de voorzijde. Hiermee ondersteunt hij wel je bovenbenen.
Bij veel auto’s zie je dat er meer helling in de zitting is gemaakt en niemand klaagt.

Dat is volgens mij exact wat ze bij de M3 wel hebben gedaan. Tesla Bjorn heeft dat in een video wel eens duidelijk laten zien, het verschil tussen de eerste M3's en de laatste modellen is best groot.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Een Engelse review van een M3P met de P2, Tesla wint nipt, maar de auto's zijn vrijwel gelijk aan elkaar. tesla-model-3-vs-polestar-2

Wat mij in meerdere reviews wel opvalt is dat die performance vering van de P2 eigenlijk steeds wordt afgeraden, ze zijn het geld niet waard zijn. Te onhandig, te hard.

De P2 scoort hier beter op gebruiksvriendelijkheid, design en uiteraard kwaliteit in vergelijk met de M3. Het performance pakket van de P2 wordt inderdaad afgeraden. Bijzonder dat juist Polestar niet in staat is een goede vering te implementeren. Jammer dat de ADAS niet vergeleken worden in deze review (en andere volgens mij ook niet). Erg benieuwd hoe die zich onderling verhouden.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Wellicht komt de Tesla qua range iets verder. Ik ben ondertussen ook wel gewend aan het minimalistische interieur met het grote scherm. Als we alle service ellende even wegdenken heb ik verder niets te klagen.

Maar kan het niet helpen, de polestar ziet er qua ontwerp en vormgeving echt supergaaf uit. I.c.m. het hele android auto gebeuren en het degelijke interieur zou ik toch voor een moeilijke keuze komen te staan als ik tussen de 2 zou moeten kiezen.

Ben wel benieuwd hoe de service van polestar is? Neem aan dat Volvo het op dat vlak beter doet, of niet?
 
De P2 scoort hier beter op gebruiksvriendelijkheid, design en uiteraard kwaliteit in vergelijk met de M3. Het performance pakket van de P2 wordt inderdaad afgeraden. Bijzonder dat juist Polestar niet in staat is een goede vering te implementeren. Jammer dat de ADAS niet vergeleken worden in deze review (en andere volgens mij ook niet). Erg benieuwd hoe die zich onderling verhouden.
Polestar het merk van de sportieve auto’s komt met een crossover. Niet echt logisch. En dan slagen ze er ook nog niet in om dit op een overtuigende manier te doen.