Polestar is ook een Chinees bedrijf hoor.
Daarom dat ik ook zei uit een andere chinese hoek
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Polestar is ook een Chinees bedrijf hoor.
Polestar blijft beweren dat er op geen enkel onderdeel Volvo staat. De overeenkomsten met de XC40 Recharge zijn zo duidelijk dat deze exact overeenkomen. Dit schept het vermoeden dat de basis van een Chinese toeleverancier is en dat zowel Polestar als Volvo hiermee op de markt komen. Het mediasysteem doet mij sterk denken aan dat van de nieuwe Renault Zoe en dat is niet in het voordeel in deze klasse.Ik denk ook dat de echte, interessante concurrentie uit een andere Chinese hoek zal komen.
De Polestar 2 lijkt mij meer een soort van “veilige” keuze voor beginnende EV eigenaars die Tesla, onterecht, een brug te ver vinden. Het voelt allemaal een beetje aan alsof m’n niet full out is willen gaan maar goed smaken verschillen en minder ICE op de weg, kan je enkel maar toejuichen...
Interessante grafiek op 07:11 en tabel op 09:00 geven duidelijk het verschil tussen een model 3 en Polestar 2 aan wanneer het op laadsnelheid uitkomt. Dat is wel met een V3 supercharger voor Tesla ...
Ik ben gisteren even een dagje naar het strand geweest (150km enkele reis) met de M3 en omdat er geen laadpaal vrij was op de parkeerplaats, heb ik dus niet geladen. Ik kon uiteraard zonder zorgen toch weer met 130+ naar huis rijden en met voldoende accu aankomen. Dit is dus met de Polestar niet mogelijk, waardoor het (voor mij) een onpraktische auto wordt. De M3 geeft je zoveel vrijheid door de range, dat je in Nederland 'vrijwel' zonder bijladen overal kunt komen.
Ik heb idd enkele reviews gezien waar de Polestar als te hard en oncomfortabel wordt omschreven (met dat sportpakket).De M3 wordt wel als de comfortabelere auto geprezen. En die is al redelijk dynamisch. Ik denk dat de Polestar 2 dan toch echt gaat vervelen omdat je het comfort gaat missen. En iedere keer onder de auto gaan liggen om de dempingkarakteristiek aan te passen is toch niet meer van deze tijd? En dan moet je nog de slechte aërodynamica en het overgewicht van bijna 300kg slikken. Als extra krijg je er een tegenvallende actieradius bij, met als toegift lage snelheden met laden. Mooi dat er meer merken met redelijke alternatieven komen maar van concurrentie is helaas nog geen sprake. Het begin is er...
De M3 wordt wel als de comfortabelere auto geprezen. En die is al redelijk dynamisch. Ik denk dat de Polestar 2 dan toch echt gaat vervelen omdat je het comfort gaat missen. En iedere keer onder de auto gaan liggen om de dempingkarakteristiek aan te passen is toch niet meer van deze tijd? En dan moet je nog de slechte aërodynamica en het overgewicht van bijna 300kg slikken. Als extra krijg je er een tegenvallende actieradius bij, met als toegift lage snelheden met laden. Mooi dat er meer merken met redelijke alternatieven komen maar van concurrentie is helaas nog geen sprake. Het begin is er...
Ik heb idd enkele reviews gezien waar de Polestar als te hard en oncomfortabel wordt omschreven (met dat sportpakket).
Ik denk dat de eerste echte "concurrent" de BMW i4 zal worden. Geen 'model 3 killer', want ik denk dat hij ook flink duurder zal zijn.
Waarom?
- De nieuwe BMW 3 heeft een CX van 0.23, 't zou eigenaardig zijn wanneer de i4 op dat vlak veel minder zou scoren.
- accu van 80 kWh, BMW claimt een WLTP van 600 km...
- BMW heeft altijd meer focus op energie-efficiëntie gelegd dan andere 'klassieke' merken. De iX3 is blijkbaar 200-300 kg lichter dan de EQC en de e-tron (en maar 50 kg zwaarder dan de Polestar 2), de I4 zou qua gewicht vrij dicht bij de Model 3 aanleunen
- BMW gebruikte de permanente magneet motor al in de i3 vanwege de zuinigheid. De mini Cooper SE is ook erg zuinig (ondanks de drag coeff van 0.3)...
't Zou kunnen dat ik me vergis hoor, gewoon een vermoeden.
Ben ik nu de enige die aan Peugeot moet denken bij het zien van het front van de Polestar?
Ik denk dat BMW ook niet echt kan beschuldigd worden van conservatieve designs voor hun EV's (op de iX3 na, maar dat is een X3 met een elektrische motor in) . En ook de jaguar i-Pace is toch wel apart (maar met een waanzinnig slechte CX, 0.313)Peugeot 508 was het eerste wat ik dacht. En dat is (volgens mij) de denkfout en handicap van veel fabrikanten qua vormgeving, ze willen te conservatief blijven om klanten niet af te schrikken, waar Tesla een eigen design volgt en behoorlijk er uit springt zonder extreem te worden. (Ok, Cybertruck)
Ik denk dat BMW ook niet echt kan beschuldigd worden van conservatieve designs voor hun EV's (op de iX3 na, maar dat is een X3 met een elektrische motor in) . En ook de jaguar i-Pace is toch wel apart (maar met een waanzinnig slechte CX, 0.313)
Ik vind die Polestar ook best OK. maar ze hadden hem toch iets minder hoekig mogen tekenen voor mij.
Profiel (C-stijl) heeft echt iets weg van een Saab
Heb je het concept van de I4 gezien? BMW heeft aangegeven dat de werkelijke auto niet zoveel zou afwijken van het concept (en als je kijkt naar de BMW 4 serie dan lijkt dat zelfs aanneembaar).Hoe kan je dat nu al het zeggen nadat ze slechts 1 ev hebben?