Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Polestar 2

This site may earn commission on affiliate links.
Het hoeft niet echt een negatieve impact te hebben op de batterij. Ik weet namelijk niet vol 100% is bij de Polestar2. Er zal wel een aanzienlijke bovenbuffer zijn.
Bij de Tesla's is het echt af te raden dat regelmatig te doen omdat die toelaten om de batterij erg vol te laden. De reden dat men de batterij niet beschermt tegen dat verkeerd gebruik is IMO dat het mooi staat in vergelijkende tabellen met de maximale range. Ook al gaat dat dan ten koste van wat voortijdige degradatie.
 
Ik vind het een moeilijke keuze, ik heb de M3P en de polestar 2 performance getest, beiden leuk, de M3 wat luchtiger, de polestar wat zwaarder, vertrouwder naar mijn A6 Avant S line.
Mijn vrouw gaat er het meest mee rijden, zij neigt naar de polestar omdat deze bekender voelt, de 360° camera heeft, ik neig meer naar de M3 voor de technologie, het laden en denk ik ook de waarde na 5 jaar (is een leasing via ons bedrijf).
De e tron zit als ik hem naar mijn hand zet boven ons budget en wat ruim voor hetgene we ze nodig hebben.

Over restwaarde gesproken, welke van de 3 EV's zouden de beste verkoopwaarde hebben na deze periode?

Kortom, een moeilijke keuze...
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
Ik vind het een moeilijke keuze, ik heb de M3P en de polestar 2 performance getest, beiden leuk, de M3 wat luchtiger, de polestar wat zwaarder, vertrouwder naar mijn A6 Avant S line.
Mijn vrouw gaat er het meest mee rijden, zij neigt naar de polestar omdat deze bekender voelt, de 360° camera heeft, ik neig meer naar de M3 voor de technologie, het laden en denk ik ook de waarde na 5 jaar (is een leasing via ons bedrijf).
De e tron zit als ik hem naar mijn hand zet boven ons budget en wat ruim voor hetgene we ze nodig hebben.

Over restwaarde gesproken, welke van de 3 EV's zouden de beste verkoopwaarde hebben na deze periode?

Kortom, een moeilijke keuze...

Zou een deal maken. Zij kiest de kleur, jij de auto.
Track mode is leuk...
 
Ik vind het een moeilijke keuze, ik heb de M3P en de polestar 2 performance getest, beiden leuk, de M3 wat luchtiger, de polestar wat zwaarder, vertrouwder naar mijn A6 Avant S line.
Mijn vrouw gaat er het meest mee rijden, zij neigt naar de polestar omdat deze bekender voelt, de 360° camera heeft, ik neig meer naar de M3 voor de technologie, het laden en denk ik ook de waarde na 5 jaar (is een leasing via ons bedrijf).
De e tron zit als ik hem naar mijn hand zet boven ons budget en wat ruim voor hetgene we ze nodig hebben.

Over restwaarde gesproken, welke van de 3 EV's zouden de beste verkoopwaarde hebben na deze periode?

Kortom, een moeilijke keuze...
Ik kreeg toevallig zicht op de herverkoopwaarde van de e-tron na 5j/25.000km per jaar zoals ingeschat door LM en die bedroef 65% van de catalogusprijs. In vond dat erg hoog.
 
Ik kreeg toevallig zicht op de herverkoopwaarde van de e-tron na 5j/25.000km per jaar zoals ingeschat door LM en die bedroef 65% van de catalogusprijs. In vond dat erg hoog.


LM?

Zie je daar de verkoopwaarde van de 2 andere?


Een andere vraag, Ze raden me de donkergrijze kleur af omwille van de 'slechte' lak. Is dat probleem zo groot?
 
Arval, België
Niet gezien. De detailberekening van de offerte voor de e-tron werd volgens mij verkeerdelijk doorgestuurd. De leasingprijs van de M3 lag in de buurt van de etron 55. Die van MS en dus ook van MX lagen ruim buiten budget. Aangezien aankoopprijzen niet zoveel verschillen moet de inschatting van de herverkoopwaarde toch een belangrijke rol gespeeld hebben. Onderhoudskost lag ook aanzienlijk hoger bij Tesla.
 
Arval, België
Niet gezien. De detailberekening van de offerte voor de e-tron werd volgens mij verkeerdelijk doorgestuurd. De leasingprijs van de M3 lag in de buurt van de etron 55. Die van MS en dus ook van MX lagen ruim buiten budget. Aangezien aankoopprijzen niet zoveel verschillen moet de inschatting van de herverkoopwaarde toch een belangrijke rol gespeeld hebben. Onderhoudskost lag ook aanzienlijk hoger bij Tesla.

In de beginperiode van M3 leek het erop dat onderhoudsinterval van MS gevolgd moest worden. Dan kom je met uurtarieven van Tesla en wat onvoorziene zaken al snel op hoge inschattingen bij L.M. De L.M. waren in het begin ook nog even terughoudend met M3.

Later liet Tesla onderhoud M3 nagenoeg helemaal los waardoor de banden de hoogste kostenpost zijn geworden. Sterker nog, voor regulier onderhoud (filtertjes, airco, etc.) kom je bij geen ander merk/model zo laag uit dan bij een M3. Veel andere merken proberen je nog steeds te verplichten om iedere 15-30k langs te komen voor onderhoud :rolleyes:.
 
TeslaBjorn heeft gister 2 youtube filmpjes geplaatst. De consumptie van de Polestar is pittig en laadt niet zo snel, wat lange reizen in een polestar meer voor de meer geduldige mens onder ons is.

Het is best een mooie auto, maar het verbruik en de trage laadsnelheid maakt het niet zo aantrekkelijk om er echt lange stukken mee te reizen. Valt me eerlijk gezegd toch wel tegen.
 
Op de 1000 km challenge van TeslaBjörn ongeveer 15% langzamer dan de M3 als die aan V3 of Ionity kan laden. Voor wie wekelijks dergelijke afstanden aflegt, misschien niet de beste keuze.
upload_2020-10-1_22-17-27.png
 
Op de 1000 km challenge van TeslaBjörn ongeveer 15% langzamer dan de M3 als die aan V3 of Ionity kan laden. Voor wie wekelijks dergelijke afstanden aflegt, misschien niet de beste keuze.
Eigenlijk scoort de Polestar 2 niet zo veel beter dan een e-tron 50, want tijdens die test van e-tron 50 was het voortdurend aan 't regenen of nat wegdek... Dat scheelt hem zeker 15 minuten op die afstand.
 
Last edited:
Ik vind het zo gek dat als je in 2019/ 2020 een geheel nieuwe EV ontwerpt en echt van de grond af als EV opbouwt, dat dan toch de luchtweerstand, gewicht en laadsnelheid niet echt goed is. Blijkbaar is het toch niet zo gemakkelijk als het lijkt. Des te meer respect voor Tesla.

 
Een goede, zéér kritische, vriendin van mij heeft lang lopen twijfelen welke auto te gaan leasen: een M3 LR, Polestar 2, of de Volvo XC40. Het is de M3 geworden want: betere software, betere range, OTA bij de les blijven. Ondanks dat ‘iedereen er al in rijdt’ en ‘ik het niet echt een mooie auto vind’. Complimenten voor Tesla!
 
  • Like
Reactions: JanG007
Zelfs het 'kwaliteitsloze' Tesla heeft het nog niet gepresteerd om alle auto's terug te moeten halen ;)

Maar goed, ik hoop dat ze het issue snel oplossen, dit is in principe voor niemand leuk.

Nee sterker nog, het kwaliteitsloze Tesla kon de kwaliteit van de remmen eenvoudig verbeteren via een software aanpassing OTA.

Is natuurlijk wel wat anders dan een auto die zomaar een 'brick' kan worden, maar toch ...