You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben het met je eens dat de nieuwe 508 een aparte verschijning is. Maar hij doet mij heel erg aan een oude Peugeot denken. Echt een retro uiterlijk wat iets afgezwakt is tov het prototype. En ik denk dat dit juist niet positief is voor een “vooruitstrevende” Polestar 2.Maar gelijken op de nieuwe 508 is mijns inziens toch een compliment. Ik vind het een van de mooiste auto's van het moment.
Lekker zo’n middentunnel. Wat hebben ze daar in zitten? Toch wel een echte Volvo. Het claustrofobisch gevoel ontbreekt ook hier niet. View attachment 581020
Batterijen.
Het onderstel is geleend van een ICE variant, dus hadden ze te weinig plaats.
Daarmee dat die hele middenconsole ook zo enorm hoog is.
Die hele achterbank is echt een grap om daar volwassenen of oudere kinderen te zetten
Ik vind de oplossing die Porsche heeft gekozen eigenlijk nog het mooiste. Ter hoogte van de voeten van de achterpassagier gewoon geen accu's plaatsen, zodat je daar net even wat dieper je voeten weg kan zetten. Onder de achterbank zitten volgens mij juist een paar extra cellen, omdat ze daar de hoogte wel konden benutten. Maar de Taycan is dan ook een model dat volledig als EV is ontworpen. Ik heb begrepen dat de Polestar toch nog deels op een ICE platform staat dat flink onderhanden is genomen.De aanwezigheid van een middentunnel maakt de zit voor die middenpassagier nog vervelender. Maar als men uitgaat van twee achterpassagiers, dan valt er wat te zeggen voor het lokaal reduceren van de batterijhoogte te nadele van een middentunnel.
Je vergeet twee dingen: er zitten op die plek wel geen cellen onder de vloer, ze hadden die plek wel kunnen gebruiken, hebben ze niet gedaan.Het argument van het lager maken van de vloer is er duidelijk eentje dat achteraf is uitgevonden. Je kan moeilijk zeggen dat het de transmissietunnel is die is overgebleven van de ICE. Anders zouden ze het vreemde vak onder de koffervloer wel gevuld hebben met batterijen, zodat die bult niet meer nodig was. Mooi verhaaltje van de marketing-afdeling
Ik vind de oplossing die Porsche heeft gekozen eigenlijk nog het mooiste. Ter hoogte van de voeten van de achterpassagier gewoon geen accu's plaatsen, zodat je daar net even wat dieper je voeten weg kan zetten. Onder de achterbank zitten volgens mij juist een paar extra cellen, omdat ze daar de hoogte wel konden benutten. Maar de Taycan is dan ook een model dat volledig als EV is ontworpen. Ik heb begrepen dat de Polestar toch nog deels op een ICE platform staat dat flink onderhanden is genomen.
Zo wordt de auto volgens mij niet in de markt gezet. Maar al is dat zo, dan blijft de oplossing om je voeten wat meer naar beneden te kunnen plaatsen toch een goede oplossing? Ik vind de achterbank van mijn Model S niet erg comfortabel.De Taycan is gewoon een auto die ontworpen is om slechts 2 mensen mee te pakken. En occassioneel 2 passagiers om naar het 3 sterren restaurant te rijden. Dus leuk dat de voeten voor de passagiers beter zijn, maar denk dat je nog 10x comfortabel er zit in de Polestar2 dan de Taycan.
Ik begrijp niet waarom Tesla er niet voor gekozen heeft de achterbankzitting meer op te laten lopen naar de voorzijde. Hiermee ondersteunt hij wel je bovenbenen.Zo wordt de auto volgens mij niet in de markt gezet. Maar al is dat zo, dan blijft de oplossing om je voeten wat meer naar beneden te kunnen plaatsen toch een goede oplossing? Ik vind de achterbank van mijn Model S niet erg comfortabel.
Ik denk ook dat de idee van Polestar heel goed was, de uitvoering is alleen pak minder. Volgens mij moet je ook onder de zetels die accu capaciteit kunnen terugwinnen, die middentunnel was niet direct een strak planJe kan die hoek alleen meer vergroten als je ook de rugleuning meer plat legt, anders zit je oncomfortabel met je benen omhoog. Dan lig je wat meer in de auto en dat is ook niet comfortabel. Overigens kost dat ook wat meer ruimte in de lengte. Ik denk dat de accu weghalen bij de voeten en die onder de achterbank plaatsen toch echt de slimste oplossing is. Grootste issue is wellicht de mindere stevigheid op dat punt.
Dat was ook geen keuze. Die tunnel zat er gewoon en kan niet zomaar weg uit het ontwerp.Ik denk ook dat de idee van Polestar heel goed was, de uitvoering is alleen pak minder. Volgens mij moet je ook onder de zetels die accu capaciteit kunnen terugwinnen, die middentunnel was niet direct een strak plan
Ik begrijp niet waarom Tesla er niet voor gekozen heeft de achterbankzitting meer op te laten lopen naar de voorzijde. Hiermee ondersteunt hij wel je bovenbenen.
Bij veel auto’s zie je dat er meer helling in de zitting is gemaakt en niemand klaagt.
Een Engelse review van een M3P met de P2, Tesla wint nipt, maar de auto's zijn vrijwel gelijk aan elkaar. tesla-model-3-vs-polestar-2
Wat mij in meerdere reviews wel opvalt is dat die performance vering van de P2 eigenlijk steeds wordt afgeraden, ze zijn het geld niet waard zijn. Te onhandig, te hard.
Polestar het merk van de sportieve auto’s komt met een crossover. Niet echt logisch. En dan slagen ze er ook nog niet in om dit op een overtuigende manier te doen.De P2 scoort hier beter op gebruiksvriendelijkheid, design en uiteraard kwaliteit in vergelijk met de M3. Het performance pakket van de P2 wordt inderdaad afgeraden. Bijzonder dat juist Polestar niet in staat is een goede vering te implementeren. Jammer dat de ADAS niet vergeleken worden in deze review (en andere volgens mij ook niet). Erg benieuwd hoe die zich onderling verhouden.