Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Is denk ik altijd nuttig dat forumleden in hun handtekening aangeven welk model, welk jaartal, en welke versie van AP/FSD ze hebben. Vermijdt onnodige vragen en/of veralgemeningen.

Wie geen Tesla heeft, maar bijv. een Taycan :), is wél 200% welkom op dit forum zou ik zeggen! Zeker als ie Taycan vs. MS heeft getest, want dat willen we wel lezen!
 
  • Like
Reactions: SMU
Ook een goede EV, verdomd zuinig en ruim (relatie van me heeft er een, paar keer mee gereden, rijdt echt lekker).

Klopt. Het grote voordeel van de Kona vind ik de hoge instap, verder is de Ioniq net even een stapje verder. Nadeel van de Tesla ten opzichte van de Kona vind ik de lage instap. Verder rijdt die Tesla M3P natuurlijk anders, een kart is er niets bij. ;)

Het is wachten op de model Y.

Maar goed, we praten hier over de Porsche. Ben benieuwd wat de snelheidstests gaan uitwijzen. Beide partijen blijken de kaarten nog tegen de borst te houden.
 
.......dit hele draadje staat vol met commentaren over de Taycan, waar nog niemand hier in gereden heeft en misschien een enkeling in gezeten heeft ;)

Is toch ook gewoon leuk en onzinnig tijdverdrijf.

Jazeker. Maar ik weet dat heren zoals @horta best veel goede en evenwichtige info aanbrengen op het forum zonder een Tesla te rijden. Vele onderwerpen vergen geen Tesla om punten en waardevolle meningen aan te brengen en dus om dit dan als argument te gaan gebruiken, vind ik redelijk zwak.

Ikzelf ben minder bedreven in heel de elektrische transformatie dan vele andere actieve leden en apprecieer het niveau van dit forum door Tesla en niet-Tesla rijders. Die laatste zijn soms een welgekomen verademing in sommige discussies. Anders krijgt het forum al snel een Teslarati.com gehalte wat niemand ten goede komt.
 
Haha het lijkt wel de lange tenen show hier :) Iedereen, incl Horta, in ieder geval dank voor de uitleg! Ben overigens wel benieuwd hoe Horta zo vaak Performance modellen rijdt zonder er één te bezitten maar zal die vraag maar achterwege laten :)

On topic; ik vind de Taycan errug mooi en beschouw het zeker als een Tesla alternatief. Als-ie bij de dealer staat ga ik me er verder in verdiepen. Indien TCO acceptabel blijkt te zijn, én Tesla’s service beroerd blijft dan overweeg ik zeker mijn Tesla te vervangen voor de Taycan!