Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam deze nog tegen:

upload_2019-9-18_21-13-21.png
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Kijken naar maximaal laadvermogen en 5-80% waarden geeft niet een heel goed vergelijk.
Mogelijk biedt WLTP uitkomst al wordt het wel een ingewikkelde berekening die lastig te communiceren zal zijn.
Het wordt dan zoiets als: 'hoeveel WLTP kilometers kan deze auto laden in X minuten vanaf 10% SOC ?'

Laadtijd 22 minuten
Taycan laadt van 10-81% in 22 minuten. Dan is de bijgeladen range 71% x 412WLTP = 294 WLTP kilometers
Model X 100D Raven laadt in 22 minuten 10-56%. Dan is de bijgeladen range 46% x 505 WLTP = 232 WLTP kilometers (21% minder dan Taycan)

Laadtijd 36 minuten
Taycan laadt van 10-91% in 36 minuten. Dan is de bijgeladen range 81% x 412WLTP = 334 WLTP kilometers
Model X 100D Raven laadt in 36 minuten 10-74%. Dan is de bijgeladen range 64% x 505 WLTP = 323 WLTP kilometers (3% minder dan Taycan)

Ga je rekenen met de 610km WLTP van de Model S 100D (zelfde accu), dan zijn de resultaten 281 km WLTP in 22 minuten (4% minder dan Taycan) en 390 WLTP kilometers in 36 minuten (16% meer dan Taycan).
 
Last edited:
Wacht, waarom vergelijken we nu een Model X met een Taycan?

Dit is toch het Taycan topic ? En ik vergelijk het met de MX én de MS. Wat is daar mis mee ?
Als je wilt mag je zelf de vergelijking met alle andere EV's uitrekenen.
Geef mij liever je mening over mijn voorgestelde vergelijk meet-methode met geladen WLTP kilometers.
Of weet jij wellicht nog een betere methode om laadsnelheid te vergelijken ?
 
Dit is toch het Taycan topic ? En ik vergelijk het met de MX én de MS. Wat is daar mis mee ?
Als je wilt mag je zelf de vergelijking met alle andere EV's uitrekenen.
Geef mij liever je mening over mijn voorgestelde vergelijk meet-methode met geladen WLTP kilometers.
Of weet jij wellicht nog een betere methode om laadsnelheid te vergelijken ?

Omdat de MS natuurlijk een betere vergelijking is dan de MX.
 
Aldus het AD.

Perfect is de Taycan echter niet. Zo zijn de drie beeldschermen alle drie van een andere leverancier en daardoor stemmen de graphics en symbolen niet overeen. Ook werken de touchscreens slecht. Wie wil ‘pinchen’ met de navigatie, of het volume van de muziek harder of zachter wil zetten, wordt geconfronteerd met traag of zelfs even niet reagerende displays. Wat wel knap is, is het feit dat je ondanks het hoge tech-gehalte niet permanent wordt geconfronteerd met piepjes, trillingen in het stuur of alarmsignalen wanneer je iets doet waar de auto mogelijk gevaar in ziet. Je wordt als bestuurder duidelijk serieus genomen en terecht. Immers: Porsche-rijders worden wel geacht iets te weten van autorijden.

hier lees je verder.
Privacy settings
 
Aldus het AD.

Perfect is de Taycan echter niet. Zo zijn de drie beeldschermen alle drie van een andere leverancier en daardoor stemmen de graphics en symbolen niet overeen. Ook werken de touchscreens slecht. Wie wil ‘pinchen’ met de navigatie, of het volume van de muziek harder of zachter wil zetten, wordt geconfronteerd met traag of zelfs even niet reagerende displays. Wat wel knap is, is het feit dat je ondanks het hoge tech-gehalte niet permanent wordt geconfronteerd met piepjes, trillingen in het stuur of alarmsignalen wanneer je iets doet waar de auto mogelijk gevaar in ziet. Je wordt als bestuurder duidelijk serieus genomen en terecht. Immers: Porsche-rijders worden wel geacht iets te weten van autorijden.

hier lees je verder.
Privacy settings
Ik zag het ook al in het filmpje van Fully Charged, en op de gedeelde afbeeldingen van Porsche zelf...

De schermen zijn niet perfect zwart qua achtergrond, dus er is wat strooilicht dat door door het LCD paneel komt. Omdat de randen niet zijn weggewerkt zoals bij Tesla door een behuizing, zie je dus een lichtgevend 'zwart' scherm naast de rest van het glas.

Volgens wat lijkt uit Fully Charged kan je op het scherm van de passagier enkel net dezelfde dingen zien als op het middelste scherm, en enkel als er een passagier zit. Dus eigenlijk is dit een nutteloos franje.

Alles is er op gericht om zelf te rijden, wat ik in 2019 langzaam een achterhaald concept vind.