Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp dat je nooit navigatie gebruikt? Handig he, die navigatie voor actuele verkeersinfo.

Boeing 737, 787, Airbus. Head Up Display (HUD) Zelfs de kleintjes van Embraer hebben het standaard.

Als je vertrekt naar je werk, en je ziet pas in je auto hoe het verkeer is, ben je al fout bezig. Ik gooi s'morgens even Touring Mobilis/Flitsmeister op, en plan mijn vertrek, en welke weg ik moet nemen om op mijn bestemming te geraken. Navigatie is enkel voor bestemmingen waar ik nog nooit of maar 1x ben geweest.

Niets is standaard in de luchtvaart en auto-industrie. Elk ding dat je bijbesteld moet je voor bijbetalen. Want ik zie nergens dat ze standaard in elke A320 een HUD inbouwen.
Die opmerking van die BMW X5 van enkele jaren heeft al een HUD... Ja, als je daar €6000 voor bijlapt bovenop de catalogusprijs. Net zoals al die zever van die automatische koffer, die niet standaard is op een auto van 60k. Want bij een BMW 5 van 58k zit dit er wel standaard op? Haal de configuratie er maar eens bij, en kijk eens wat het 'comfort pack' toevoegt.

Nee, Tesla bestaat 10 jaar, heeft alles van scratch moeten opbouwen en dan komen een paar mannen zeveren over het ontbreken van enkele elementen zoals een HUD. Verbaast me dat ik nog nergens klachten heb gezien, van dat ze geen meedraaiende koplampen hebben.
Maar al een geluk dat de andere automerken zo ongelooflijk innovatief zijn he! Al die ongelooflijk sterke punten die een BMW/Mazda/Renault/VW heeft kunnen uitvinden op een 50 jarige periode!!
Snap niet waarom mensen nog voor een Tesla kiezen eigenlijk?

Als Tesla als optie ooit een HUD of automatische koffer aanbied, dan zal het kot wel weer te klein zijn.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Ik heb recentelijk geen KLM toestel zonder HUD gezien en ga voor de platinum card. ;)

Goh, een verbeter punt is meteen zeveren. Het is echt erg gesteld met sommigen hier.

Ik maak dagelijks gebruik van dynamische route informatie. Er gebeurt onderweg namelijk nog wel eens wat in Nederland, het van te voren even kijken werkt niet.
 
Iedereen z’n ding. Ik heb een Prius met HUD gehad. Eventjes was het een leuke gadget, maar al gauw ging hij permanent uit. Vooral ook omdat de info die hij toonde ook elders op het dashboard te zien was.
In mijn M3 hoef ik nauwelijks mijn ogen te draaien om de snelheid, immers net rechts boven het stuur, af te lezen. Niet bepaald een afleiding van het verkeer vind ik.
Nee, ik zie geen noodzaak en verlang ook niet naar een HUD in de Tesla....
 
Een Kia kan zelf inparkeren enz en ik maar aan m’n vrouw uitleggen dat een Tesla dit niet kan.....zonder +6000 euro op te hoesten
Troost je... Mijn MS heeft nog EAP en dus wel automatisch parkeren, maar dit gaat zo traag dat ik het helemaal nooit gebruik. Zelf parkeren gaat altijd een stuk vlotter. In het begin wel eens geprobeerd, maar behalve dat het traag is heb ik ook wel eens moeten ingrijpen omdat ik wel erg dichtbij een andere auto kwam. Wellicht dat dit laatste onderhand is opgelost. Je mist echt niks. Summon vind ik overigens wel handig. Dat gebruik ik juist weer vaker dan ik had verwacht.

Ik vind in de M3 ook het scherm niet echt handig zitten, had voor die prijs bij beide merken toch echt wel een HUD verwacht. Ik geniet er nog dagelijks van in mijn goedkope Kona. ;)
Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met de vorm van de voorruit. Zowel in de Porsche als de Model S ligt de voorruit erg plat om een gunstige Cw waarde mogelijk te maken. Dan lijkt het me lastig om een HUD te integreren, tenzij je zo'n lelijk rechtopstaand glaasje gebruikt. Overigens mis ik een HUD niet echt in de auto. Met auto-pilot aan tuur ik toch al een beetje in het rond....
 
Ik was al afgehaakt toen de MS stopte met acceleren en toen weer door ging alsof deze moest doorschakelen....:confused:
Verder zeggen uitwijk proeven in de stromende regen meer iets over de banden die op dat moment de meest zwakke plek is.

Ach, Gewoon grappig om de reacties te zien :rolleyes: Is tenslotte een Taycan draad op een Tesla forum.
Moet dringend eens op een Porsche forum gaan zien om te kijken hoe men tegen deze “rivaliteit” aankijkt.

En kijk: Porsche Taycan Forum - TaycanForum.com als je daar de kop leest.....of hoe auto’s kunnen polariseren....
 
Ach, Gewoon grappig om de reacties te zien :rolleyes: Is tenslotte een Taycan draad op een Tesla forum.
Moet dringend eens op een Porsche forum gaan zien om te kijken hoe men tegen deze “rivaliteit” aankijkt.

En kijk: Porsche Taycan Forum - TaycanForum.com als je daar de kop leest.....of hoe auto’s kunnen polariseren....

De meeste van de "tests" hebben een heel hoog wij van WC-eend gehalte.
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Klopt, maar aan de andere kant zie je wel dat de Porsche inderdaad in staat is om vaak de versnelling van 0-60 km/h te doen waar je de Tesla inderdaad langzamer ziet worden. Zoals verwacht. Niets nieuws onder de zon en niets ten nadele van Tesla want die is niet als race auto ontworpen. De Porsche wel.
 
Klopt, maar aan de andere kant zie je wel dat de Porsche inderdaad in staat is om vaak de versnelling van 0-60 km/h te doen waar je de Tesla inderdaad langzamer ziet worden. Zoals verwacht. Niets nieuws onder de zon en niets ten nadele van Tesla want die is niet als race auto ontworpen. De Porsche wel.

Volgens de tekst doet een P100D 3,2s over van 0-100.
Waarschijnlijk is dit alleen met een half lege batterij want standaard was dit altijd al 2,7s en een Raven in 2,6s.
De Raven hebben ze niet getest maar die heeft een beter onderstel en zou daardoor beter uit de test komen.

De vraag is waarom vergelijken ze een oude P100D die kennelijk niet de tijden haalt waarop deze ontworpen is en waarom durven ze of willen ze er geen Raven naast te zetten.

Nogmaals met heel veel van deze test ontbreekt de objectiviteit al om op zijn minst twee nieuwe auto's naast elkaar te zetten.
Over de SoC zeggen ze niets en dat is bij een BEV het belangrijkste bij een dragrace.
 
Volgens de tekst doet een P100D 3,2s over van 0-100.
Waarschijnlijk is dit alleen met een half lege batterij want standaard was dit altijd al 2,7s en een Raven in 2,6s.
De Raven hebben ze niet getest maar die heeft een beter onderstel en zou daardoor beter uit de test komen.

De vraag is waarom vergelijken ze een oude P100D die kennelijk niet de tijden haalt waarop deze ontworpen is en waarom durven ze of willen ze er geen Raven naast te zetten.

Nogmaals met heel veel van deze test ontbreekt de objectiviteit al om op zijn minst twee nieuwe auto's naast elkaar te zetten.
Over de SoC zeggen ze niets en dat is bij een BEV het belangrijkste bij een dragrace.

Er wordt toch ook duidelijk gezegd dat dat niet wordt gesnapt... Neemt niet weg dat een Tesla model S niet in staat is om herhaald dezelfde prestaties neer te zetten. Of dat nu een Raven is of niet, en bij herhaling wordt de SoC minder relevant (die gaat toch richting 0 op een gegeven moment als je het maar vaak genoeg doet). Dus maak je niet druk. ;)
 
Ik heb recentelijk geen KLM toestel zonder HUD gezien en ga voor de platinum card. ;)

Goh, een verbeter punt is meteen zeveren. Het is echt erg gesteld met sommigen hier.

Ik maak dagelijks gebruik van dynamische route informatie. Er gebeurt onderweg namelijk nog wel eens wat in Nederland, het van te voren even kijken werkt niet.

Wat voor Tesla('s) rijd je eigenlijk Horta en hoe lang al?
 
  • Like
Reactions: Doedelefloeps
Interessant om te lezen dat een topic over een (vind ik) mooie EV belandt in een discussie over het instrumentarium van een vliegtuig en soort van bitchfight between fanboys. Rustâââgh:D
Als ik als Porsche-rijder op dit forum zou belanden, zou ik een pak chips en een fles cola pakken.:cool:

of je een auto nou volpropt met technische snufjes is subjectief. Waar ben je als bestuurder naar op zoek, een rijdersauto of een auto om in te rijden? Persoonlijk vind ik mijn Classic Mini Cooper een leukere rijdersauto dan elke auto die ik heb gehad of nog ga rijden. Stuurbekrachtiging , ABS, navigatiesysteem, tractiecontrole mis ik totaal niet. (soms zou het wel handig zijn om stuurbekrachtiging te hebben met bandjes die 175 breed zijn)

Ik ben daarom ook van mening dat Porsche een rijdersauto heeft willen maken, met net genoeg snufjes om hem niet om de eerste de beste boom te vouwen als je het pretpedaal iets te enthousiast intrapt.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and horta
Ik denk ook dat de Taycan een heel goeie sportwagen is (hoewel je kan opperen waarom er dan een achterbank en 4 deuren op zitten), en daar is niks mis mee. Maar 't is veel te duur en er zit geen autopilot op, dus geen spek voor mijn bek :).
 
Autopilot is ook overrated :D
(Vooral als je dodehoekcamera’s spontaan uitschakelen, een eigen leven leiden, en bij regenval NoA wordt uitgeschakeld)

Taycan is meer een GT, zoals sommige Ferrari’s ook 4 deuren hadden, niks mis mee als ze zo’n ding op m’n oprit zouden neerzetten :cool:
 
  • Like
Reactions: Fralamjo and horta
Sja zo zie je maar, ik vind mijn Model X meer een GT dan de Taycan, maar dat boeit ook niet.

Ik zou zo een Taycan enkel accepteren om 'm direct door te verkopen. Ik heb er echt niks mee. En niet dat ik Porsche een lelijk ding vind; voor mijn Model X had ik echt mijn zinnen op een 911 gezet. Maar die 911 was dan waarschijnlijk meer een uiting van heimwee dan wat ik eigenlijk echt zocht.