You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onder tussen even verder gezocht, van 9% naar 79% in 22 minuten bij Ionity. 74 kWh op 22" minuten dus. Je hebt gelijk ;-)63 kWh op 30' lijkt me een onderschatting. De etron haalt bij mij al 79 kWh op 35'.
Op de autostrade bij snelheden grotendeels tussen 130-150 km/u, bij lichte regen en 9°C doet hij het blijkbaar ook goed : 357 km bereik.
Hij geraakt ondanks die hoge snelheden, de lage temperatuur en lichte regen dus 10% verder dan de EPA rating, en haalt 80% van de WLTP rating.
Ken via-via een Tesla rijder met een Model S die van een Panamera komt en een reservatie op de Taycan had. Hij heeft de reservatie opgezegd, is er al mee gaan testrijden en het rijdt als sportieve wagen beter dan een Model S, maar is toch nog niet overtuigd. Een andere Model S-eigenaar gaat zijn S niet inwisselen op een Taycan omdat ie autopilot vaak gebruikt, en gaat gewoon een 911 voor erbij kopen omdat ie nog altijd wel petrolhead is.Nog wat selfdelusional talk van iemand met Tesla-bril op. 1/3 van de mensen die een reservatie plaatsten, hebben hun bestelling dus al bevestigd, ondanks de veel hogere kost van de wagen.
Denk je? Er waren zo een 400000 reservaties voor de Model 3 en er zijn er al 520000 geleverd.Volgens mij is dat een zeer goed resultaat. Indien alle reservaties van de Model 3 bevestigd zouden zijn, zou de levertermijn voor een model 3 nu nog 2 jaar zijn, maar een bestelling wordt nu op twee maand geleverd...
Dat was even een brainfart van me..Denk je? Er waren zo een 400000 reservaties voor de Model 3 en er zijn er al 520000 geleverd.
Ken via-via een Tesla rijder met een Model S die van een Panamera komt en een reservatie op de Taycan had. Hij heeft de reservatie opgezegd, is er al mee gaan testrijden en het rijdt als sportieve wagen beter dan een Model S, maar is toch nog niet overtuigd. Een andere Model S-eigenaar gaat zijn S niet inwisselen op een Taycan omdat ie autopilot vaak gebruikt, en gaat gewoon een 911 voor erbij kopen omdat ie nog altijd wel petrolhead is.
@JanG007 50% van WLTP is 270Wh/km zit je daar nog boven?
Leuk verhaal, dank voor de linkIn de USA is een man met een Taycan aan een roadtrip van 10.000 mijl begonnen, rondje USA
hier zijn blog
Taking One Lap of the Country in my Taycan Turbo - 10k miles in 6 weeks Cross-Country Journal
Mooie beschrijvingen van de pro's en con's van de Taycan.
kleine spoiler vooraf: Navigatie is een drama, voorverwarmen accu lukt niet altijd, geweldige auto om in te rijden etc. etc.
Ook opvallend: bij -11 graden heeft de taycan een bereik van 324 km.
De uitkomst is wel bijzonder, dat had ik niet achter de Porsche gezocht, en eigenlijk valt de uitkomst van de Tesla dan tegen. Zwaar tegen. Bewijst wel dat de luchtweerstand inderdaad de bepalende factor is.
150 km/h noem ik in de Benelux niet echt 'autostrade-snelheid', hoor. Er is een groot verschil tussen 120km/h en 150km/h, en het is heus niet lineair.Dus de Taycan heeft een vergelijkbare range aan een Model 3 Long range bij autostrade-snelheden.
Toch een beetje voorsprong door techniek van de Duitsers. Het snellere laden is deels ook door het grotere battery-pack mogelijk. En we weten nog niet hoe lang dit heel blijft.Ja - het viel mij ook op. Ik kan met mijn X100D met deze snelheden echt geen 300km+ rijden. (Laat staan vervolgens zo snel laden.) Bijzondere uitkomst inderdaad.