Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Porsche Taycan

This site may earn commission on affiliate links.
Op de autostrade bij snelheden grotendeels tussen 130-150 km/u, bij lichte regen en 9°C doet hij het blijkbaar ook goed : 357 km bereik.
Hij geraakt ondanks die hoge snelheden, de lage temperatuur en lichte regen dus 10% verder dan de EPA rating, en haalt 80% van de WLTP rating.

Daar teken ik voor als dit echt zo zijn, met M3 LR awd kan ik daar enkel van dromen. Ik zou al blij zijn met 50% WLTP aan die snelheden...
 
Last edited:

Nog wat selfdelusional talk van iemand met Tesla-bril op. 1/3 van de mensen die een reservatie plaatsten, hebben hun bestelling dus al bevestigd, ondanks de veel hogere kost van de wagen. Volgens mij is dat een zeer goed resultaat. Indien alle reservaties van de Model 3 bevestigd zouden zijn, zou de levertermijn voor een model 3 nu nog 2 jaar zijn, maar een bestelling wordt nu op twee maand geleverd...

Bekijk de test van de Taycan door een Tesla-rijder hierboven eens. Die ziet het toch anders.
 
Nog wat selfdelusional talk van iemand met Tesla-bril op. 1/3 van de mensen die een reservatie plaatsten, hebben hun bestelling dus al bevestigd, ondanks de veel hogere kost van de wagen.
Ken via-via een Tesla rijder met een Model S die van een Panamera komt en een reservatie op de Taycan had. Hij heeft de reservatie opgezegd, is er al mee gaan testrijden en het rijdt als sportieve wagen beter dan een Model S, maar is toch nog niet overtuigd. Een andere Model S-eigenaar gaat zijn S niet inwisselen op een Taycan omdat ie autopilot vaak gebruikt, en gaat gewoon een 911 voor erbij kopen omdat ie nog altijd wel petrolhead is.

Volgens mij is dat een zeer goed resultaat. Indien alle reservaties van de Model 3 bevestigd zouden zijn, zou de levertermijn voor een model 3 nu nog 2 jaar zijn, maar een bestelling wordt nu op twee maand geleverd...
Denk je? Er waren zo een 400000 reservaties voor de Model 3 en er zijn er al 520000 geleverd.
 
Ken via-via een Tesla rijder met een Model S die van een Panamera komt en een reservatie op de Taycan had. Hij heeft de reservatie opgezegd, is er al mee gaan testrijden en het rijdt als sportieve wagen beter dan een Model S, maar is toch nog niet overtuigd. Een andere Model S-eigenaar gaat zijn S niet inwisselen op een Taycan omdat ie autopilot vaak gebruikt, en gaat gewoon een 911 voor erbij kopen omdat ie nog altijd wel petrolhead is.

Overigens is de verwachting van Porsche ook dat veel Taycan eigenaren nog een 911 erbij zullen hebben. Oliver Blume (ceo) gaf in een interview aan dat ze nu al zien dat de Taycan naast de 911 gekocht wordt.
Iets met "best of both worlds" ;)
 
  • Like
Reactions: MjjVonk
Probleem met de navigatie is blijkbaar vooral gelinkt aan het vinden van geschikte laadpalen.

Ik dacht dat er zo goed als geen snelle laadpalen in de USA waren op de superchargers van Tesla na. Maar wanneer ik een tochtje van Vancouver tot LA ingeef, zie ik dat Walmart stalls van 350 kW ter beschikking heeft en dat die tocht van 2000 km perfect mogelijk is met een niet-Tesla.
Edit: daarna eens ingegeven van Los Angeles naar Miami, dat lukt dus niet met snelladers.
 

Attachments

  • upload_2020-2-2_22-22-53.png
    upload_2020-2-2_22-22-53.png
    444.7 KB · Views: 62
Last edited:
In de USA is een man met een Taycan aan een roadtrip van 10.000 mijl begonnen, rondje USA
hier zijn blog

Taking One Lap of the Country in my Taycan Turbo - 10k miles in 6 weeks Cross-Country Journal

Mooie beschrijvingen van de pro's en con's van de Taycan.
kleine spoiler vooraf: Navigatie is een drama, voorverwarmen accu lukt niet altijd, geweldige auto om in te rijden etc. etc.

Ook opvallend: bij -11 graden heeft de taycan een bereik van 324 km.
Leuk verhaal, dank voor de link

Plot twist aan het spelen sinds zondag nacht :eek:... lees verder in link van SnowLeopard hier boven
 
De uitkomst is wel bijzonder, dat had ik niet achter de Porsche gezocht, en eigenlijk valt de uitkomst van de Tesla dan tegen. Zwaar tegen. Bewijst wel dat de luchtweerstand inderdaad de bepalende factor is.

Ja - het viel mij ook op. Ik kan met mijn X100D met deze snelheden echt geen 300km+ rijden. (Laat staan vervolgens zo snel laden.) Bijzondere uitkomst inderdaad.