Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Power off

This site may earn commission on affiliate links.
Geen drain meer dus? Dan zou ik maar even je Tesla password resetten. Heb je toch ergens een applicatie die je Tesla API benaderd.

Dank voor deze tip. Ik had donderdagnacht weer een drain van ongeveer 20 km. Het was wel een koude nacht maar ik dacht toch dat het teveel zou moeten zijn. Toen gisterochtend data sharing off. ' Middags echter weer een km of 10 eraf. Toen gisteravond password reset. Gisteravond stond hij op 192 en vanochtend zelfs op 193! Dus een negatieve drain! Ik vraag me wel af welke app de tesla aan het bevragen is. Ik heb Jedlix en Remote S (‎Remote S for Tesla) dus die zal ik 1 voor 1 maar eens bekijken. Of die apps niet meer gebruiken....
 
Dank voor deze tip. Ik had donderdagnacht weer een drain van ongeveer 20 km. Het was wel een koude nacht maar ik dacht toch dat het teveel zou moeten zijn. Toen gisterochtend data sharing off. ' Middags echter weer een km of 10 eraf. Toen gisteravond password reset. Gisteravond stond hij op 192 en vanochtend zelfs op 193! Dus een negatieve drain! Ik vraag me wel af welke app de tesla aan het bevragen is. Ik heb Jedlix en Remote S (‎Remote S for Tesla) dus die zal ik 1 voor 1 maar eens bekijken. Of die apps niet meer gebruiken....

Houdt er rekening mee dat Jedlix vanuit hun "cloud" connectie maakt, en niet via je App. De Jedlix App verwijderen zorgt er dus _NIET_ voor dat Jedlix geen connectie meer maakt met je auto. Je kunt de App deinstalleren, maar het monitoren vanuit Jedlix gaat door.

Je moet hiervoor echt je password resetten/wijzigen.
 
Ik heb hier in het begin meer op gelet dan tegenwoordig.

Daar viel vooral op dat de drain kleiner wordt naarmate de accu minder vol is.
Als je 90% vollaad en je haald hem van de lader dan ben binnen enkele uren al 4-5% kwijt.
Wanneer je op 30% staat misschien maar 1% in 24u.

Het lijkt er op dat de auto ervanuit gaat dat hij van alles "mag" aan laten staan als de accu vol is want deze is toch groot.
 
Ik heb hier in het begin meer op gelet dan tegenwoordig.

Daar viel vooral op dat de drain kleiner wordt naarmate de accu minder vol is.
Als je 90% vollaad en je haald hem van de lader dan ben binnen enkele uren al 4-5% kwijt.
Wanneer je op 30% staat misschien maar 1% in 24u.

Het lijkt er op dat de auto ervanuit gaat dat hij van alles "mag" aan laten staan als de accu vol is want deze is toch groot.
Ik zou daar door Tesla naar laten kijken. Ik laad mijn 85S van februari 2015 elke nacht op tot 50% SoC. Dat is bij mij 190 km hetgeen de app inderdaad na het laden toont.
12 uur later, nu dus, staat ie op 189 km. Dat is 1 km in 12 uur. Per 24 uur is mijn drain 2 tot 4 km en dat is minder dan 1% per 24 uur.
5% is echt veel te teveel. Zou betekenen dat ie in 20 dagen van helemaal vol naar nul zou gaan. Dit deugt niet.

Ik verlies 21km per 24h als deze niet aan de lader staat. Batterij op 30% of 80% maakt niet uit. Ik vind dat absurd. Was ook van de een op de andere dag.
Heb het door Tesla Rotterdam na laten kijken. Die zeggen dat het koud is ..... en dat het normaal is ...
Ze willen verder niks doen.
Ik heb geen Jedlix, alleen Tesla app en die zet ik altijd helemaal uit en kijk er hooguit 1x per dag naar. Heb alle instellingen al nagelopen. Iemand nog een idee?
 
Ik verlies 21km per 24h als deze niet aan de lader staat. Batterij op 30% of 80% maakt niet uit. Ik vind dat absurd. Was ook van de een op de andere dag.
Heb het door Tesla Rotterdam na laten kijken. Die zeggen dat het koud is ..... en dat het normaal is ...
Ze willen verder niks doen.
Ik heb geen Jedlix, alleen Tesla app en die zet ik altijd helemaal uit en kijk er hooguit 1x per dag naar. Heb alle instellingen al nagelopen. Iemand nog een idee?

Heb je je wachtwoord al gereset?
Heb je een Dashcam gevoed uit het pack?

Welk model heb je?

Heb je je meter op typical of rated staan? Ik adviseer je meter op energy te zetten.


Ik verlies bij stilstaan 1 a 2 procent per dag. Dat is 4 tot 8km.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Heb je je wachtwoord al gereset?
Heb je een Dashcam gevoed uit het pack?

Welk model heb je?

Heb je je meter op typical of rated staan? Ik adviseer je meter op energy te zetten.


Ik verlies bij stilstaan 1 a 2 procent per dag. Dat is 4 tot 8km.

Ik heb een X75, geen dashcam.
Wachtwoord reset moet ik nog proberen.
Auto sinds dec18, tot 22 feb drain 3-4km /dag, daarna ineens 20-21km/dag ....

Wat maakt rated/typical/energy uit? Wordt drain toch niet minder van?
Bedankt
 
Wat maakt rated/typical/energy uit? Wordt drain toch niet minder van?

Feitelijk heb je gelijk maar percentages + model en het verlies in procenten is voor mij een betere referentie om te constateren wat normaal is.

Doe eerst een password reset en wacht een paar dagen af en maak foto's van je cockpit bij het uitstappen en instappen zodat je het tijdstip weet en de capaciteit.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Feitelijk heb je gelijk maar percentages + model en het verlies in procenten is voor mij een betere referentie om te constateren wat normaal is.

Doe eerst een password reset en wacht een paar dagen af en maak foto's van je cockpit bij het uitstappen en instappen zodat je het tijdstip weet en de capaciteit.

Mijn display stond en staat op typical.
Heb vorige week password gereset en warempel! Drain van 21 naar 10km/24u! Dat scheelt. Bedankt allemaal voor de tip.
Wel een raadsel waar dit vandaan komt.
Maar 10km vind ik nog steeds een beetje veel, ruim 3% op een volle lading van 321km.
Nu viel mij de afgelopen dagen op dat de luchtvering geparkeerd soms ineens op high, very high of zelfs low staat. Zomaar. High valt nog te verklaren uit een evt onthouden locatieinstelling, maar bij low kan dit niet toch? Toevallig past dit wel bij het feit dat ik de verhoogde drain heb sinds ik op een rare ongelijke plek moest parkeren met de vering op very high.
Ok zal een draadje over luchtvering opzoeken, maar als iemand iets weet over een relatie tussen luchtvering en drain, dan houd ik me aanbevolen.
 
Mijn display stond en staat op typical.
Heb vorige week password gereset en warempel! Drain van 21 naar 10km/24u! Dat scheelt. Bedankt allemaal voor de tip.
Wel een raadsel waar dit vandaan komt.
Maar 10km vind ik nog steeds een beetje veel, ruim 3% op een volle lading van 321km.
Nu viel mij de afgelopen dagen op dat de luchtvering geparkeerd soms ineens op high, very high of zelfs low staat. Zomaar. High valt nog te verklaren uit een evt onthouden locatieinstelling, maar bij low kan dit niet toch? Toevallig past dit wel bij het feit dat ik de verhoogde drain heb sinds ik op een rare ongelijke plek moest parkeren met de vering op very high.
Ok zal een draadje over luchtvering opzoeken, maar als iemand iets weet over een relatie tussen luchtvering en drain, dan houd ik me aanbevolen.

Mijn vering staat thuis altijd op High en dat kan je probleem echt niet zijn.

Mijn top 3 zaken die je moet doen of controleren:

- Heb je recent je auto gereset? Rempedaal ingedrukt met beide draaiknopjes op het stuurwiel ingedrukt houden tot het Tesla logo verschijnt.
- Heb je zaken aan staan zoals "cabin overheat protection"? Dan gaat je auto ook niet zo maar in slaap modus.
- Ben je verbonden met Wifi? Controleer of je wifi verbinding wel stabiel is omdat anders je Tesla continue schakelt tussen LTE en Wifi.
 
Mijn vering staat thuis altijd op High en dat kan je probleem echt niet zijn.

Mijn top 3 zaken die je moet doen of controleren:

- Heb je recent je auto gereset? Rempedaal ingedrukt met beide draaiknopjes op het stuurwiel ingedrukt houden tot het Tesla logo verschijnt.
- Heb je zaken aan staan zoals "cabin overheat protection"? Dan gaat je auto ook niet zo maar in slaap modus.
- Ben je verbonden met Wifi? Controleer of je wifi verbinding wel stabiel is omdat anders je Tesla continue schakelt tussen LTE en Wifi.

Ja, al paar keer gereset, recent nog
Nee, geen cabin overheat aan, kan ook niet want security alarm staat aan.
Nee, geen wifi, want auto staat in de straat, waar wifi zwakker is, dat is niet handig. Dus altijd lte.

Toch, vind ik het bijvoorbeeld vreemd dat auto op LOW blijft staat na ritje op snelweg. Moet toch automatisch weer terg naar standaard bij lagere snelheden?
 
Mijn top 3 zaken die je moet doen of controleren:
- Heb je recent je auto gereset? Rempedaal ingedrukt met beide draaiknopjes op het stuurwiel ingedrukt houden tot het Tesla logo verschijnt.
- Heb je zaken aan staan zoals "cabin overheat protection"? Dan gaat je auto ook niet zo maar in slaap modus.
- Ben je verbonden met Wifi? Controleer of je wifi verbinding wel stabiel is omdat anders je Tesla continue schakelt tussen LTE en Wifi.

Bestaat de (niet zo) "smart preconditioning" nog?
 
Model S heeft een energiezuinige modus die de hoeveelheid verbruikte energie reduceert wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Op nieuwere modellen is deze functie geautomatiseerd voor optimale energiebesparing. Op oudere modellen kunt u echter op Controls > Displays > Energy Saving tikken en uit de volgende opties kiezen:
• OFF - De Model S gaat 's nachts over naar de energiebesparingsmodus (22:00 tot 05:00 uur).
• ON - Er wordt aanzienlijk minder energie verbruikt wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Het kan zijn dat het instrumentenpaneel en Bluetooth langzamer opstarten.
• Always Connected - Houdt mobiele verbinding in stand wanneer energiebesparing actief is. Hierdoor kan de mobiele app sneller verbinding maken met de Model S en kunt u direct over internettoegang beschikken wanneer u instapt. Hierbij wordt iets meer energie gebruikt.
Het is een oud draadje maar probeer het toch maar even: ik heb een model S uit 2014 overgenomen en merk dat ik best wel aardig wat energieverlies heb bij parkeren nu het kouder wordt.

Begrijp ik bovenstaand nu goed? Overdag Energy op ON en ‘s nachts op OFF?

En waar staat Always Connetcted? Die kan ik niet vinden 🤦🏼‍♀️

Bedankt alvast!
 
Last edited:
Model S heeft een energiezuinige modus die de hoeveelheid verbruikte energie reduceert wanneer de Model S niet wordt gebruikt. Op nieuwere modellen is deze functie geautomatiseerd voor optimale energiebesparing. Op oudere modellen kunt u echter op Controls > Displays > Energy Saving tikken en uit de volgende opties kiezen:

Het is een oud draadje maar probeer het toch maar even: ik heb een model S uit 2014 overgenomen en merk dat ik best wel aardig wat energieverlies heb bij parkeren nu het kouder wordt.

Begrijp ik bovenstaand nu goed? Overdag Energy op ON en ‘s nachts op OFF?

En waar staat Always Connetcted? Die kan ik niet vinden 🤦🏼‍♀️

Bedankt alvast!
Bediening > Scherm > Energiebesparing