Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Probleem geprogrammeerd opladen

This site may earn commission on affiliate links.
De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat wanneer ik mijn M3 s'avonds (gapland) oplaad hij begint te laden aan een foute snelheid. In plaats van de ingestelde 25 Ampere laadt hij dan maar aan 16A. Als ik dan manueel de stekker verwijder en terug insteek is alles weer normaal.
Deze ochtend opgestaan met een voor 60% geladen batterij, wat natuurlijk niet gepland was.
Heeft nog iemand dit ooit gehad? Enige suggestie?
 
Inderdaad, 230v x 25A=5,7 kw, komt overeen met 40km/h.
Dat is wat ik elke dag laad...nu doet hij het dus perfect...
 

Attachments

  • Screenshot_20200115-192326_Tesla.jpg
    Screenshot_20200115-192326_Tesla.jpg
    119.6 KB · Views: 139
Last edited:
  • Funny
Reactions: Devils son
De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat wanneer ik mijn M3 s'avonds (gapland) oplaad hij begint te laden aan een foute snelheid. In plaats van de ingestelde 25 Ampere laadt hij dan maar aan 16A. Als ik dan manueel de stekker verwijder en terug insteek is alles weer normaal.
Deze ochtend opgestaan met een voor 60% geladen batterij, wat natuurlijk niet gepland was.
Heeft nog iemand dit ooit gehad? Enige suggestie?

Gebeurt bij mij eveneens, soms laden aan 16 ipv 25A.
Via de app stop en start ik laden opnieuw, en dan gaat het meestal terug correct aan 25A.
 
Hierbij het antwoord van Tesla, ten eerste nogal naast de kwestie, ten tweede opladen boven 90% doe ik zeer zelden, ten derde kan opladen tot 90% nu ook al kwaad of bedoelen ze echt +90(meer dan 90%)? Feit is dat het probleem zich sindsdien niet meer heeft gemanifesteerd. Heeft men op afstand iets gedaan?
 

Attachments

  • 20200122_093351.jpg
    20200122_093351.jpg
    245.8 KB · Views: 101
Hierbij het antwoord van Tesla, ten eerste nogal naast de kwestie, ten tweede opladen boven 90% doe ik zeer zelden, ten derde kan opladen tot 90% nu ook al kwaad of bedoelen ze echt +90(meer dan 90%)? Feit is dat het probleem zich sindsdien niet meer heeft gemanifesteerd. Heeft men op afstand iets gedaan?
BS response, zeg.

Ik had het gisteren ook hoor. En wel vaker. Enkelfase, 24 A geadverteerd. Pakte maar 16 A. Stoppen en weer starten van het laden vanuit de app hielp niet. Toen ik de geadverteerde stroom verhoogde naar 26 A (ik kan dat tijdens het laden doen) ging de laadsnelheid naar 21 A. Maar hoger kwam hij toch niet. Accu zat toen op zo'n 30%.
 
Heeft dat allemaal niet te maken met het feit dat als de auto een lage spanning ziet er minder stroom getrokken wordt om problemen met overbelasting te voorkomen ?
Als je een te lange kabel (of te dunne aders) gebruikt zakt de spanning bij de auto ook te ver door verliezen over de kabel waardoor hij minder stroom gaat trekken.

Disclaimer: Ik heb deze info van anderen. Zelf heb ik altijd 11kW via 3 fasen. De kabel is kort en dik (ook van de box naar de meterkast).
 
Heeft dat allemaal niet te maken met het feit dat als de auto een lage spanning ziet er minder stroom getrokken wordt om problemen met overbelasting te voorkomen ?
Als je een te lange kabel (of te dunne aders) gebruikt zakt de spanning bij de auto ook te ver door verliezen over de kabel waardoor hij minder stroom gaat trekken.

Disclaimer: Ik heb deze info van anderen. Zelf heb ik altijd 11kW via 3 fasen. De kabel is kort en dik (ook van de box naar de meterkast).
Heb ik ook aan gedacht, maar ik zat nog ruim boven de 220 volt. En ik kan daarmee ook niet verklaren waarom het laden na verhogen van de geadverteerde maximale stroom wel (iets) sneller ging.
 
De laatste tijd gebeurt het regelmatig dat wanneer ik mijn M3 s'avonds (gapland) oplaad hij begint te laden aan een foute snelheid. In plaats van de ingestelde 25 Ampere laadt hij dan maar aan 16A. Als ik dan manueel de stekker verwijder en terug insteek is alles weer normaal.
Deze ochtend opgestaan met een voor 60% geladen batterij, wat natuurlijk niet gepland was.
Heeft nog iemand dit ooit gehad? Enige suggestie?
Ik herken dit. Volgens mij is dit het gevolg van een laadsessie aan een andere paal. De max laadstroom van de laatste paal blijft behouden als je weer thuis komt.
In 50.7 heb ik het nog niet meegemaakt.
Ik zie wel vaak dat de max ingesteld staat op 16, maar dat hij toch blijkt te weten dat ik eerder iets anders ingesteld heb. Daar vertrouw ik nu maar op.
Het lijkt erop dat hij eerst een tijdje niet communiceren met het laadpunt voordat hij pas de laadstroom toont die je voor dat punt hebt ingesteld.
De werkelijke laadstroom begint altijd bij 0 en loopt langzaam op.

(Ik laad al 2 weken op naar 80% ipv 90, maar de degradatie lijkt met hetzelfde tempo te gaan als voorheen)