Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Staat er nu een in Utrecht (midnight cherry red). Mooiere auto geworden, met name de neus is goede verbetering. Ik zou echter niet overstappen, zo groot is het verschil ook weer niet. Geloof wel dat deze goed zal verkopen.

De led strip, kermis.....maar kan uit.
Voor de introductie van Highland hadden velen een MY als vervanger voor hun 2019 M3 in gedachte. Ik verwacht dat weer gaat schuiven.

Overigens is Highland ten opzichte van een 2019 M3 wel een enorme stap vooruit.
 
Volgend najaar zullen de wijzigingen van de Highland waarschijnlijk ook wel naar de Model Y komen. Grote kans dat er ook nog andere zaken bijkomen (bijv. betere accutechnologie) en dan slaat dat zo weer om. De Model Y is een heel stuk praktischer dan een Model 3 en vooral als je een gezin hebt, dan is de extra ruimte, betere zitpositie achterin en de vijfde deur een heel groot voordeel.
 
Volgend najaar zullen de wijzigingen van de Highland waarschijnlijk ook wel naar de Model Y komen. Grote kans dat er ook nog andere zaken bijkomen (bijv. betere accutechnologie) en dan slaat dat zo weer om. De Model Y is een heel stuk praktischer dan een Model 3 en vooral als je een gezin hebt, dan is de extra ruimte, betere zitpositie achterin en de vijfde deur een heel groot voordeel.
Zitpositie is met Highland al een stuk beter geworden achterin. De extra ruimte van de Y is handig maar, in ons geval, niet nodig. Als gezin van 4 gaat nu al standaard de SUP mee. Fiets gaat wel op het dak, maar ik betwijfel of die in de Y boven de bagage past.
En wanneer je de extra ruimte niet nodig hebt, heb je met de 3 een voordeligere auto, met meer bereik en die beter rijdt.

Aangezien ik mijn huidige KiA in maart moet vervangen, is wachten op de vernieuwde Y ook geen optie. En verschil in look and feel tussen nieuwe 3 en bestaande Y vond ik best groot.

Nog steeds bestaat de kans dat vrouwlief alsnog haar huidige Tesla gaat vervangen (wel of geen nieuwe leasewagens is nog de vraag), maar een vervanger zal wat haar betreft altijd de Y zijn 😅
 
Zitpositie is met Highland al een stuk beter geworden achterin.
Ik heb in Hengelo in de nieuwe 3 gezeten en ik vond de zitpositie achterin ronduit beroerd. Je kan je voeten niet onder de stoel kwijt (dat kan wel bij de MY) en je hangt wellicht wat meer naar achteren, maar je knieën zitten nog steeds opgetrokken. Ik zit er nooit, dus het maakt mij niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel een dealbreaker is. Vooral als je kinderen hebt met wat langere benen.
 
In de categorie "asking for a friend" ;-)
Klopt het dat de M3 Performance nog niet te bestellen is?
Net even gekeken naar een Long Range M3, verwachte levertijd: februari - maart 2024. Komen die dingen uit China oder aus Berlin?
 
Als ik nu op de NLsite kijk, zie ik ook bij een Long Range M3 nov-dec staan. Ongeacht de kleur. Tenzij je een trekhaak besteld, dan wordt het wel februari maart 2024.
Yup was inderdaad met trekhaak. Basis kleur wit (wordt waarschijnlijk in een hippe kleur gewrapt)

Zit ook even te kijken wat ze tegenwoordig qua zakelijke financiering aanbieden (aangezien ik gister een spotje op de radio van Alfa Romeo hoorde, die 1,9% financial lease aanbieden). Denk dat Tesla nog wel wat van de momenteel 6,49% (Findio) af kan. Bij Polestar (Polestar 2) berekenen ze voor een financial lease nu 3,99% (Santander). Lijkt erop dat fabrikanten in Q4 hun best gaan doen om de zakelijke klant binnen te sleuren.
 
Yup was inderdaad met trekhaak. Basis kleur wit (wordt waarschijnlijk in een hippe kleur gewrapt)

Zit ook even te kijken wat ze tegenwoordig qua zakelijke financiering aanbieden (aangezien ik gister een spotje op de radio van Alfa Romeo hoorde, die 1,9% financial lease aanbieden). Denk dat Tesla nog wel wat van de momenteel 6,49% (Findio) af kan. Bij Polestar (Polestar 2) berekenen ze voor een financial lease nu 3,99% (Santander). Lijkt erop dat fabrikanten in Q4 hun best gaan doen om de zakelijke klant binnen te sleuren.

Doet Tesla ook, alleen niet met de Model 3 op dit moment. Bij de Model Y nu wel 3,49% (al een tijdje). Zou mij niet verbazen als de 3,49% zodra de leveringen op gang komen in de maand december ook gaat gelden voor de model 3 highland om targets te halen
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Doet Tesla ook, alleen niet met de Model 3 op dit moment. Bij de Model Y nu wel 3,49% (al een tijdje). Zou mij niet verbazen als de 3,49% zodra de leveringen op gang komen in de maand december ook gaat gelden voor de model 3 highland om targets te halen
Ah die had ik niet gezien voor de MY. Beetje apart dat ze verschillende percentages voor hun modellen hanteren, maar goed dat zal wel volgens de Tesla logica zijn ;)
Wacht het nog even rustig af, eens kijken wat ze later in Q4 te bieden hebben qua M3 Highland. (En hoe andere merken gaan, aangezien we in de markt zijn voor 2 wagens)
 
Nog een mooie screenshot kunnen maken van een filmpje

1697193420252.png
 
Je zou toch verwachten dat de slimme productielijnen van Tesla wel 2 modelvarianten in Berlijn zouden kunnen maken? Een GigaFactory optuigen voor 2 kleurtjes MY lijkt me een beetje vreemd.
 
Team,
Als ik via de website een M3 highland bestel dan komen daar ong. €1000 kosten bij:
  • Bestemmings- en documentatiekosten€ 980
Bij het bestellen via de Tesla App op de telefoon is er tot "klik hier om €500 aan te betalen" geen enkele melding van dergelijke kosten.
Betaal je die dan niet?
 
Team,
Als ik via de website een M3 highland bestel dan komen daar ong. €1000 kosten bij:
  • Bestemmings- en documentatiekosten€ 980
Bij het bestellen via de Tesla App op de telefoon is er tot "klik hier om €500 aan te betalen" geen enkele melding van dergelijke kosten.
Betaal je die dan niet?
Via de APP zitten deze kosten al in de basisprijs. En staat dat op het einde aangegeven.
Screenshot_20231015_185404_Samsung Internet.jpg
De eindprijs lijkt in beide gevallen dezelfde.
 
Het vervelende vind ik vooral dat je bij de M3 Highland ook geen gebruik meer kan maken van €500 referal of loyaliteitsbonus. Daarbij zijn er ook geen voorraadmodellen beschikbaar (logisch natuurlijk) en daardoor is een M3 naar verhouding een stuk duurder dan een MY. Ik wacht sowieso tot ik de kleuren in het echt kan bekijken en een proefrit kan maken. Maar het zit me niet helemaal lekker dat loyaliteitsbonus er af is voor de M3...