Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

PUP is standaard, basisprijs iets hoger

This site may earn commission on affiliate links.
hoe meer de auto's hetzelfde zijn, hoe sneller en met minder problemen er geproduceerd kan worden; zouden ze zich opmaken voor een eindsprint om de fiscale regels in de meeste landen voor dit jaar nog volledig te benutten?
 
hoe meer de auto's hetzelfde zijn, hoe sneller en met minder problemen er geproduceerd kan worden; zouden ze zich opmaken voor een eindsprint om de fiscale regels in de meeste landen voor dit jaar nog volledig te benutten?

Ik verwacht van niet, omdat Tesla eerder al heeft aangegeven max 100.000 auto's (ongeveer) te maken dit jaar. Heeft te maken met beperkte inkoop/beschikbaarheid van 18650 cellen via Panasonic. Reden hiervoor is volgens mij overstap naar 2170, maar dat is enkel speculatie/optimisme.
 
Ik heb dus enorm getwijfeld om PUP wel of niet te doen, uiteindelijk niet gedaan om de prijs, auto is al onderweg... eind augustus verwachte levering.
Jammer, maar nu bestellen is waarschijnlijk geen levering meer in 2018?
Het is wat riskant, maar ik denk dat 15 juli als laatste datum waarop de bestelling in dit jaar geleverd wordt, nogal rekbaar is.
Mijn neef bestelde gisteren, 21 juli, een S. Hij kreeg de garantie dat de auto dit jaar nog geleverd wordt.
Moest ook wel, anders had ie de auto niet besteld.
Daarnaast staan er, gelet op de vele meldingen hier, ook vaak voorraadmodellen op de boot.
 
Ik zou er morgen toch eens een belletje aan wage, desnoods cancellen en opnieuw bestellen (als ze nog een levering dit jaar garanderen)

Officieel kost cancellen je je 4.000 euro aanbetaling, maar als ik de berichten mag geloven is sales vrij schappelijk. Dus mijn verwachting is dat ze je order nog wel kosteloos kunnen aanpassen. Hoewel ik niet weet of het ook invloed heeft op je leverdatum.
 
Als ik dit draadje zie dan denk ik niet dat we echt een kans maken om met bijbetaling PUP te krijgen.

Mijn eerste reactie was ook dat ik PUP er dan graag bij zou hebben, maar als ik serieus over na denk dan is het met name voor de audio. Deze wil ik toch al vervangen voor aftermarket, dus de meerwaarde van de overige upgrades is voor mij beperkt. Ik weet niet of ik daar weer 2500 euro voor over heb om PUP op de auto te krijgen.
 
Tesla heeft mij geadviseerd niet te lang te wachten met bestellen voor gegarandeerde levering in 2018. Dit moest voor 15 juli gebeuren, ik heb op 11 juli een 100 D met PUP besteld en op 19 juli was mijn order definitief. Op 21 juli is dezelfde configuratie aangepast en scheelt het € 3.100,-. Als de zekerheid er niet meer zou zijn van leveren in 2018 had ik het begrepen. Echter, als je nu bestelt, staat er nog steeds levering oktober. Ik voel me hier erg misleid, als ik niet zo door Tesla was gepushed had ik pas ergens in augustus/september besteld .Het moeten honderden Tesla bestellingen geweest zijn die gepushed zijn om dit voor 15 juli te doen en nu zien dat het niet had uitgemaakt om na de 15e te bestellen en € 3.100 goedkoper uit te zijn. Dat blijkt wel uit de mailbox die afgelopen zaterdag bij de verkoper is volgelopen over dit onderwerp.

Heb mijn beklag gedaan bij Tesla en zie onder hun koude antwoord. Uiteraard hebben gelijk dat ik auto krijg die ik bestel maar het klopt niet met de verkooptechniek om maar voor de 15e juli te bestellen. Dat ik al 5 andere mensen aan een Tesla heb geholpen sinds 2014 maakt ook niets uit. Ik ben zelf ook retailer, wij hebben ook wel eens een prijsverlaging meegemaakt waarover een klant een opmerking had, dan ging het maar enkele tientjes en krijgt klant uiteraard gelijk. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan was ik allang failliet geweest...

Dit is mijn laatste Tesla, op naar de Taycan.

Antwoord Tesla (geen idee waarom ik nog koffie moet komen drinken als ze er toch niets aan kunnen doen):

Het was voor mij, net als al mijn sales collega’s een verrassing afgelopen zaterdagochtend dat mijn mailbox volstroomde met emails, zoals de jouwe.
Het is ons niet verteld dat het Premium Upgrade pakket standaard zou worden en daardoor de basisprijs omhoog zou gaan. Want uiteindelijk is de auto duurder geworden met een pakket wat u niet wenste.

U krijgt precies de Tesla die u destijds besteld heeft en wilt afnemen.
Ik snap uw punt echter wel.
Alleen kan ik hier weinig aan veranderen.

Misschien wilt u eens een kop koffie komen drinken binnenkort, dan hebben we het er nog eens over?