Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

RDIO stopt, assets overgenomen door Pandora

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe luister je een heel album af? Mijn ervaring is daar RDIO een 'station' met wisselende artiesten aanmaakt zodra ik een nummer opzoek/afspeel.
Dat laatste klopt. Je zoekt op een nummer, daarna maakt hij zelf keuzes in dat genre. Soms leer je zo iets leuks kennen, maar over het algemeen is het niet zoveel soeps. Daarom gebruik ik RDIO ook weinig.
Een album afluisteren kan niet.
 
Hoe luister je een heel album af? Mijn ervaring is dat RDIO een 'station' met wisselende artiesten aanmaakt zodra ik een nummer opzoek/afspeel.

Met artiesten waarom meteen duidelijk is waarom je nog nooit van ze gehoord hebt, en ook hoopt dat je ze nooit meer tegenkomt. :)

Ik heb zelf het meeste lol met playlists van anderen. Dat kun je kiezen in met schermopje waar je ook je zoekopdracht op ingeeft.
 
Hoe luister je een heel album af? Mijn ervaring is dat RDIO een 'station' met wisselende artiesten aanmaakt zodra ik een nummer opzoek/afspeel.
Alle nummer stuk voor stuk kiezen.. Tja, je moet wat te doen hebben als je met AP rijdt :)


Ik stem voor spotify. Heb heel RDIO nooit handig gevonden.

RDio is best handig. Het heeft dezelfde features en vrijwel dezelfde catalog als Spotify. De Tesla player daarentegen maakt het niet handig: geen albums, zoeken wat niet werkt, je kunt geen playlists aanmaken enzovoorts.

RDio ondersteunt dat allemaal wel, maar op andere devices.

Als Telsa besluit om Spotify te gaan gebruiken als leverancier, blijven we waarschijnlijk dezelfde player houden en dus dezelfde nadelen die we nu al zien..
 
met geen playlist aanmaken, bedoel je dan in de auto zelf of via PC?

In de auto.

Als je zelf een account had, (dat kan niet meer: ze zijn failliet) dus niet het account dat we bij Tesla krijgen, dan kun je op je PC een playlist aanmaken, die een naam geven en die later opzoeken in de auto. Maar dat werkte ook niet lekker. De playlist op zich wel, maar in de auto gaat hij hem ook door elkaar heen spelen.

Nou ja, je kunt geen account meer maken bij ze dus dit speelt nu geen rol meer. Ik ben alleen bang dat dat met andere aanbieders ook zo zal gaan.
 
heb er via de PC idd enkele aangemaakt en werken prima. Het random afspelen van de lijst vind ik niet erg omdat het toch allemaal "goede" nummers zijn. Heb ook eens geprobeerd om een lijst te maken van 1 artiest maar dan maakt hij er terug een "zender" van na 1 nummer. Ook bij een lijst van 2 artiesten ging het niet.
 
Ik kreeg vanmorgen ook de mail in de bus.

Rdio service will be shutting down worldwide on December 22, 2015 at approximately 5pm PST.

De servers gaan dus definitief uit op 22 december. Ik mag toch aannemen dat Tesla sinds de eerste aankondiging druk bezig is met het verzinnen van een oplossing. Ik denk dat het technisch allemaal niet zo ingewikkeld is, maar dat het hem meer zit op contractonderhandelingen. En daar zit Tesla helaas niet in de gunstige hoek als partij die openlijk iets anders móet...
 
En daar zit Tesla helaas niet in de gunstige hoek als partij die openlijk iets anders móet...

Ik weet dat nog zo net niet. Slacker in de VS, Pandora in de VS, itunes, Spotify, XBox Music en nog tientallen andere kleinere aanbieders zullen niet lang hoeven na te denken als Tesla ze aanbiedt om in een keer (tegen een gereduceerd tarief, dat gok ik dan weer wel) vele tienduizenden abonnementen af te sluiten. Immers: het gaat niet alleen om de Model S maar ook om de X en de Model 3. Die zullen dezelfde diensten gebruiken.

Daarnaast had ook RDio best veel secundairy sales: Tesla bood het aan in de auto en veel gebruikers (waaronder ik) hebben zelf ook een abonnement afgesloten om maar playlists en zo te kunnen maken. Dubbel incasseren dus bij sommige gebruikers.

Ik denk dat Tesla best sterk staat. Alleen de tijdsdruk maakt het wat lastiger. En oh ja: maak alsjeblieft de player goed.. Daar zit het grote probleem wat mij betreft....
 
Ik mag toch aannemen dat Tesla sinds de eerste aankondiging druk bezig is met het verzinnen van een oplossing. Ik denk dat het technisch allemaal niet zo ingewikkeld is, maar dat het hem meer zit op contractonderhandelingen.

Ik denk dat Tesla heel erg druk bezig is met iets nieuws. Technisch zal de connectie ook wel anders worden dus zal druk getest worden om dit zo probleemloos over te laten gaan naar een nieuwe dienst.
 
Technisch zal de connectie ook wel anders worden dus zal druk getest worden om dit zo probleemloos over te laten gaan naar een nieuwe dienst.

Als software engineer vind ik dit wel interessant. Hoe werkt het nu? Gaat de RDio player direct naar RDio of loopt alle data via Tesla? Als dat eerste het geval is, snap ik dat ze zo veel functionaliteit (playlists, albums spelen enz) niet gewoon in de software hebben zitten. Als het via Tesla loopt snap ik dat weer wel, maar dan is het aanpassen naar een nieuwe provider relatief eenvoudig. De auto's hoeven niet aangepast te worden en alleen de code aan de kant van de server moet anders (ok, in de auto moet het RDio iccoontje eruit...).

Heeft iemand al ergens een dump van de broncode van de auto gevonden? :)
 
Als software engineer vind ik dit wel interessant. Hoe werkt het nu? Gaat de RDio player direct naar RDio of loopt alle data via Tesla?

Ik meende ergens in het US gedeelte gelezen te hebben dat iemand de data heeft proberen te analyseren, maar dat dit vrij onmogelijk is omdat alle data over een VPN lijkt te gaan. Geen idee of de audio streams ook over de VPN gaan. Lijkt me vrij zwaar en overbodig. Ik zal straks Wireshark wel eens even opstarten en de auto laten connecten naar mijn development machine...