Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijden met verschillende profielen

This site may earn commission on affiliate links.

Dirty Tesla legt in zijn laatste video uit dat het handig is om verschillende profielen in je auto aan te maken om wel of niet gebruik te maken van buggy beta features zoals stoppen voor stopborden.

Dat is een prima oplossing om afhankelijk van de situatie (vrouw en kids wel/niet aan boord) met een simpele profielkeuze je auto aan te passen.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar de preset profielen die andere teslarijders al gebruiken of kunnen bedenken. Dan hoef ik het wiel niet nog eens uit te vinden of zeg maar: beter goed gejat dan slecht bedacht.

@elonmusk: Graag een database met preset profielen beschikbaar maken in de auto. Gebruikers kunnen dan hun eigen favoriete preset toevoegen en presets van andere een rating geven.
 
Last edited:
Dirty Tesla legt in zijn laatste video uit dat het handig is om verschillende profielen in je auto aan te maken om wel of niet gebruik te maken van buggy beta features zoals stoppen voor stopborden.

Dat is een prima oplossing om afhankelijk van de situatie (vrouw en kids wel/niet aan boord) met een simpele profielkeuze je auto aan te passen.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar de preset profielen die andere teslarijders al gebruiken of kunnen bedenken. Dan hoef ik het wiel niet nog eens uit te vinden of zeg maar: beter goed gejat dan slecht bedacht.

@elonmusk: Graag een database met preset profielen beschikbaar maken in de auto. Gebruikers kunnen dan hun eigen favoriete preset toevoegen en presets van andere een rating geven.

Met andere woorden (maar dat wisten we hier al lang) ik ben een tamme kloot en ik laat anderen het werk voor mij opknappen (maar waarschijnlijk wel met de eer gaan lopen)
 
  • Funny
Reactions: BMW740iL
Ik heb er 4:
  • Easy Access (zetel achteruit en laag, stuur hoog en diep terug getrokken, om makkelijk in- en uit te stappen)
  • "wooter", standaard rijdersprofiel waar stuur en zetel correct staan)
  • "wooter autopilot" rijdersprofiel op autopilot, waarbij het stuur correct staat maar de zetel iets relaxer staat, vooral voor op de snelweg
  • een profiel voor mijn vrouw, dat geactiveerd wordt voor de occasionele keer dat ze met mijn X rijdt.
 
Wij hebben er samen drie:
Voor mij, voor mijn vrouw die een stuk kleiner is dan ik en dus een heel andere instelling van stuur en stoel heeft en nog een "makkelijk instappen" waarbij de stoel vrij hoog staat en het stuur uit de weg.
Als we samen weggaan vergist de auto zich wel eens omdat we beide een telefoon hebben die bij verstek (default) het juiste profiel instelt. Het is dan "wie het eerst instapt heeft het profiel".