HWS
Well-Known Member
Dat Novotel ken ik. 1x geslapen en gegeten. Was geen prettige ervaring. Zal ze nog eens een 2e kans geven wellicht.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uiteraard zegt dit niets over de "rijkdom" van die mensen, maar eerder de hoeveelheid belastingen die ze proberen te ontwijken
[QUOTE="Xfrank, post: 1487194, member: 9773
je vertrekt iedere morgen met een volle batterij door s'nachts thuis op te laden.
In het vervolg laat ik mijn Tesla thuis als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga.Ik heb dus een reservatie voor een model 3 en wil deze ook verzilveren.
Nu lees ik veel op het forum en zie vaak terugkomen dat er uitzonderlijk rustig gereden moet worden om vooropgestelde afstand met volle batterij te halen. Ik doel dan vooral op de autosnelweg, ik lees hier dat je slechts 100 a 110km/h mag rijden om ver te komen! Ik ben absoluut geen hardrijder maar op de autsnelweg gaat mijn cruisecontrol altijd op 125km/h en anders de toegelaten snelheid. Als ik werkelijk aan 110 over de autosnelweg moet rijden dan zal ik snel weer in een ice wagen zitten vrees ik. Misschien kunnen de Tesla rijders onder jullie dit eens verduidelijken. Is het omdat de rijders er naar streven om records neer te zetten kwa afstand of echt noodzakelijk om aan een bompa gangetje te rijden????
Ik woon op 45km van mijn werk en rij dus dagelijks gemiddeld 100km. AC staat altijd aan op 20,5°.
Gewoon 110KM/uur rijden, van zodra het regent mag je toch niet sneller in Frankrijk!In het vervolg laat ik mijn Tesla thuis als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga.
Het belangrijkste dat ik hieruit leer...
- traag beginnen en naar het einde sneller rijden.
- best via Duitsland naar Italië rijden ipv langs Frankrijk omrijden.
Slechts 275km bij 130km/h met een 85D, wat zal dat dan geven met de instap model 3!In het vervolg laat ik mijn Tesla thuis als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga.
Spijtig genoeg moet ik een zeer negatieve ervaring over mijn Tesla met jullie delen. Ik kwam vorige week tot het besluit dat ik nu ik sinds 6 maanden overgestapt ben van een “gewone” 4x4 personenwagen naar een Tesla model S 85D, niet meer op een aanvaardbare manier naar het Zuiden van Frankrijk kan reizen. Let wel, voor mijn dagelijk woon-werk verkeer (200Km) is de Tesla prima, maar ik rij toch ook zo'n 4-8 keer per jaar naar het Zuiden en dat is alles samen per jaar bijna even veel Km als mijn woon-werk.
Vorige week voor de eerste maal geprobeerd: WestVlaanderen- Provence met een model S 85D, 25.000 Km op de teller. Hoe enthousiast ik ook over mijn wagen ben, hier faalt de Tesla op vele punten:
1. de berekeningen zijn totaal onbetrouwbaar. Als de tripplanner je aankondigt dat je de volgende SUC kan bereiken met nog 25% reserve, raak je er in werkelijkheid nauwelijks! (wat bij mijn dagelijkse trajecten nochtans klopt!) De laatste 80 Km moet je als een slak rijden om ter bestemming te raken want al na 50 Km gereden te hebben is de 25% geslonken tot een rode 5%.
2. Via Reims geraak je er gewoon niet, tenzij je graag aan 90 Km per uur rijdt, en je met je prachtige wagen laat inhalen door iedereen die je verwonderd aanstaart. In praktijk: aan 130 Km/uur (echt niet sneller!!), nauwelijks bagage en 2 inzittenden, haalt mijn 85D GEEN BEREIK VAN 260 Km. Vermits je op de route Lille-Reims-Beaune maar 2 SUC's hebt met telkens 266 en 300 Km afstand, kan je het vergeten.
Dus in de heenrit over Parijs, zoals heel lang geleden, terug in de files, het waanzinnig verkeer en de verplichte berekeningen over hoe je de drukste momenten (bijna onmogelijk) kan vermijden.
In de terugkeer toch over Reims, maar dan is het nodig om langs Auxerre te gaan, daar op te laden, en dan over de "gewone weg" naar Troyes, wat je nog zo eens een kleine drie kwartier extra kost.
Kortom, ipv mijn vroegere trajecten van 9 uur auto voor Brugge - Provence, kostte het me vorige week respectievelijk 13 en 14 uur traject, met veel kopzorgen, angst om het niet te halen, en ergernis om met deze schitterende wagen aan 100 Km/u op de Franse autostrades te rijden.
Besluit: Zolang er geen bijkomende SUC's komen tussen Lille - Reims - Dijon, laat ik de Tesla thuis (zonde!!) en neem terug de benzinewagen voor de vakantie.
Als je aan 90 moet rijden om aan te komen met slechts 5% zal je alles behalve aan het genieten zijn.Laat me nog toevoegen dat met een Tesla ook de rit deel uitmaakt van de vakantie, niet alleen de bestemming. Geniet er dus van vanaf je in de wagen stapt.
Slechts 275km bij 130km/h met een 85D, wat zal dat dan geven met de instap model 3!
Zal maar al een spaarpotje aanleggen voor een upgrade van de batterij
Als je aan 90 moet rijden om aan te komen met slechts 5% zal je alles behalve aan het genieten zijn.
Zeker door Duitsland / Zwitserland. Je kunt prima het gas er op houden.Het belangrijkste dat ik hieruit leer...
- traag beginnen en naar het einde sneller rijden.
- best via Duitsland naar Italië rijden ipv langs Frankrijk omrijden.
In het vervolg laat ik mijn Tesla thuis als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga.
Spijtig genoeg moet ik een zeer negatieve ervaring over mijn Tesla met jullie delen. Ik kwam vorige week tot het besluit dat ik nu ik sinds 6 maanden overgestapt ben van een “gewone” 4x4 personenwagen naar een Tesla model S 85D, niet meer op een aanvaardbare manier naar het Zuiden van Frankrijk kan reizen. Let wel, voor mijn dagelijk woon-werk verkeer (200Km) is de Tesla prima, maar ik rij toch ook zo'n 4-8 keer per jaar naar het Zuiden en dat is alles samen per jaar bijna even veel Km als mijn woon-werk.
Vorige week voor de eerste maal geprobeerd: WestVlaanderen- Provence met een model S 85D, 25.000 Km op de teller. Hoe enthousiast ik ook over mijn wagen ben, hier faalt de Tesla op vele punten:
1. de berekeningen zijn totaal onbetrouwbaar. Als de tripplanner je aankondigt dat je de volgende SUC kan bereiken met nog 25% reserve, raak je er in werkelijkheid nauwelijks! (wat bij mijn dagelijkse trajecten nochtans klopt!) De laatste 80 Km moet je als een slak rijden om ter bestemming te raken want al na 50 Km gereden te hebben is de 25% geslonken tot een rode 5%.
2. Via Reims geraak je er gewoon niet, tenzij je graag aan 90 Km per uur rijdt, en je met je prachtige wagen laat inhalen door iedereen die je verwonderd aanstaart. In praktijk: aan 130 Km/uur (echt niet sneller!!), nauwelijks bagage en 2 inzittenden, haalt mijn 85D GEEN BEREIK VAN 260 Km. Vermits je op de route Lille-Reims-Beaune maar 2 SUC's hebt met telkens 266 en 300 Km afstand, kan je het vergeten.
Dus in de heenrit over Parijs, zoals heel lang geleden, terug in de files, het waanzinnig verkeer en de verplichte berekeningen over hoe je de drukste momenten (bijna onmogelijk) kan vermijden.
In de terugkeer toch over Reims, maar dan is het nodig om langs Auxerre te gaan, daar op te laden, en dan over de "gewone weg" naar Troyes, wat je nog zo eens een kleine drie kwartier extra kost.
Kortom, ipv mijn vroegere trajecten van 9 uur auto voor Brugge - Provence, kostte het me vorige week respectievelijk 13 en 14 uur traject, met veel kopzorgen, angst om het niet te halen, en ergernis om met deze schitterende wagen aan 100 Km/u op de Franse autostrades te rijden.
Besluit: Zolang er geen bijkomende SUC's komen tussen Lille - Reims - Dijon, laat ik de Tesla thuis (zonde!!) en neem terug de benzinewagen voor de vakantie.
Als je aan 90 moet rijden om aan te komen met slechts 5% zal je alles behalve aan het genieten zijn.
Ik ben nogal een BrennerfanAbsoluut. En in plaats van die akelige Péages een éénmalig vignet voor Zwitserland en een prachtige route om te rijden.
Vergeet ook niet dat het gratis (al mag je dat niet zeggen) tanken is.