Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadtrip UK 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben niet zo van de verslagen. Maar heb wel een paar foto's.

Supercharger Gretna Green.
IMG_1556.jpg


Pretty fast charger (24A) in Stranraer (Zuidwest Schotland)
IMG_1558.jpg


Mull of Galloway
IMG_1578.jpg
 
  • Like
Reactions: timidri
Ik was in mei nog op Skye met m'n motorcluppie en had toen een overnachting in dit prachtige hotel geboekt The Flodigarry Hotel and Skye Seafood and Steaks - Hotel in the Skye , gerund door Nederlanders. Helaas door een fout van booking.com kreeg ik een week voor vertrek (7 maanden van te voren voor 8 man geboekt) te horen dat er iets fout was gegaan en we er niet terecht konden. We zijn er nog wel even op de koffie geweest. Echt een aanrader.

IMG_1495.JPG
 
Ik was in mei nog op Skye met m'n motorcluppie en had toen een overnachting in dit prachtige hotel geboekt The Flodigarry Hotel and Skye Seafood and Steaks - Hotel in the Skye , gerund door Nederlanders. Helaas door een fout van booking.com kreeg ik een week voor vertrek (7 maanden van te voren voor 8 man geboekt) te horen dat er iets fout was gegaan en we er niet terecht konden. We zijn er nog wel even op de koffie geweest. Echt een aanrader.

View attachment 242273

Dank Hendrik, we hebben echter al een B&B geboekt in Skye - we gaan hier ook maar koffie drinken!
Hier is overigens de blog update van de afgelopen 2 dagen: Peebles & Edinburgh
 
Op de Schotse eilanden is Internet vinden vaak een uitdaging, daarom hier met vertraging wat blogverslagen:

Peebles - Iona
Iona
Iona - Fort William

En wat een weelde: op de eilanden is het laten (ook met CHAdeMO, via CYC) gewoon gratis (of ik moet me sterk vergissen)! Dat is nog eens service. Waarom kan dat niet in NL? ;-)

En nog een tip (moet ik niet vergeten in een volgend blogartikel mee te nemen): als je naar de Schotse eilanden gaat, download dan die gebieden naar de Google Maps op je telefoon. De mobiele internetverbindingen zijn vaak slecht en dan werkt de Tesla nav wel, maar daar moet je dan op adres zoeken en dat weet je niet altijd.
 
Last edited:
Op de Schotse eilanden is Internet vinden vaak een uitdaging, daarom hier met vertraging wat blogverslagen:

Peebles - Iona
Iona
Iona - Fort William

En wat een weelde: op de eilanden is het laten (ook met CHAdeMO, via CYC) gewoon gratis (of ik moet me sterk vergissen)! Dat is nog eens service. Waarom kan dat niet in NL? ;-)

En nog een tip (moet ik niet vergeten in een volgend blogartikel mee te nemen): als je naar de Schotse eilanden gaat, download dan die gebieden naar de Google Maps op je telefoon. De mobiele internetverbindingen zijn vaak slecht en dan werkt de Tesla nav wel, maar daar moet je dan op adres zoeken en dat weet je niet altijd.

zoals we van @timidri gewend zijn, weeral een prachtig verhaal met mooie foto's.

nog even bevestigen dat het laden bij CYC ook bij onze trip gratis was - ik heb geen aanrekeningen gezien.
 
De trip is voorbij, we zijn weer thuis!

De data:
  • Distance traveled: 4641 km
  • Energy used: 897,3 kWh
  • Average efficiency: 193 Wh/km
De hele trip is opgenomen door TeslaFI. Als jullie belangstelling hebben voor meer informatie - bijvoorbeeld energiedata per dag - laat het dan weten, dan kijk ik of ik dat in een aparte 'technische samenvatting' kan stoppen voor het nageslacht.

De rest van de blogs:

[URL='https://www.tischenko.nl/uk2017/2017/8/27/ireby-porthmadog']Ireby - Porthmadog[/URL]
Porthmadog - Cardiff West
Cardiff West - Winchester
Winchester - Den Haag

Het was een geweldige ervaring, mede dankzij de beste roadtripauto die er is!