Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Off-topic: Ik zit nu op de laatste versie (.8) en zie nu wel de flitspalen. Ik ben er wel achter gekomen dat niet elke flitspaal in de datase zit, dus soms worden ze inderdaad niet weergegeven.

Om maar weer on-topic te komen, bij mij werken de ruitenwissers net als voorheen prima. Is er voor de probleemgevallen al verbetering merkbaar in de werking van de ruitenwissers?
Ik heb juist het idee dat ze het (vooral in het donker) beter deden op .5 dan nu op .8
 
Off-topic: Ik zit nu op de laatste versie (.8) en zie nu wel de flitspalen. Ik ben er wel achter gekomen dat niet elke flitspaal in de datase zit, dus soms worden ze inderdaad niet weergegeven.

Om maar weer on-topic te komen, bij mij werken de ruitenwissers net als voorheen prima. Is er voor de probleemgevallen al verbetering merkbaar in de werking van de ruitenwissers?
Klopt. Zoals ik al zei stonden ook niet alle flitspalen in Italië erop. En eerlijk gezegd, ik mis eigenlijk ook wel een bliepje bij het aanrijden.

Ruitenwissers weet ik niet. Het heeft sinds de laatste update wonder boven wonder niet meer geregend. Komt vast snel.
 
Klopt. Zoals ik al zei stonden ook niet alle flitspalen in Italië erop. En eerlijk gezegd, ik mis eigenlijk ook wel een bliepje bij het aanrijden.

Zou inderdaad zeer handig zijn. Wie weet, .... soon...
Ruitenwissers weet ik niet. Het heeft sinds de laatste update wonder boven wonder niet meer geregend.

Geen regen meer, dat was de update, wist je dat niet?
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
Heerlijke ervaring ook weer vandaag. Auto onder het ijs door de gevallen sneeuw.

De deur van m'n Model S 2018 was gelukkig niet vast gevroren. Normaliter doe ik m'n deur dicht, stap bij de bijrijder in en doe dan bij de bestuurder het raam iets omlaag zodat deze niet in de raamsponning vast zit

Maar het probleem zijn de magisch "auto wipers". Deze stonden nog aan en na het invoeren van m'n pin to drive gaan ze meteen heen en weer op m'n ruit die nog vol onder het ijs zit. Gelukkig ook hier zaten de wissers niet vastgevroren maar welke debiel verzint dat?

De software moet toch zien dat heen de camera bedekt is en dan niet gaan wissen?
 
  • Like
Reactions: OttoR
Heerlijke ervaring ook weer vandaag. Auto onder het ijs door de gevallen sneeuw.

De deur van m'n Model S 2018 was gelukkig niet vast gevroren. Normaliter doe ik m'n deur dicht, stap bij de bijrijder in en doe dan bij de bestuurder het raam iets omlaag zodat deze niet in de raamsponning vast zit

Maar het probleem zijn de magisch "auto wipers". Deze stonden nog aan en na het invoeren van m'n pin to drive gaan ze meteen heen en weer op m'n ruit die nog vol onder het ijs zit. Gelukkig ook hier zaten de wissers niet vastgevroren maar welke debiel verzint dat?

De software moet toch zien dat heen de camera bedekt is en dan niet gaan wissen?
Ik zou willen dat je in het menu gewoon de automatische stand definitief kan blokkeren. Ik heb er zelden profijt van en vrijwel dagelijks last.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Vreemd genoeg werkten de ruitenwissers op mijn 2018 MX redelijk prima, maar sinds de voorruit is vervangen (of toevalligerwijs door een software update) werkt het een stuk minder goed. Er zit geen condens (meer) in de camera module.

Ook wel echt weird, in alle gevallen gaan de ruitenwissers AAN als ik de auto in parkeerstand zet, ook zonder dat er uberhaupt regen is. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
 
  • Like
Reactions: gatso24 and Menabe
Normaliter doe ik m'n deur dicht, stap bij de bijrijder in en doe dan bij de bestuurder het raam iets omlaag zodat deze niet in de raamsponning vast zit
En wat als de bijrijderdeur bevroren is?
Deze stonden nog aan en na het invoeren van m'n pin to drive gaan ze meteen heen en weer op m'n ruit die nog vol onder het ijs zit.
vroeger gingen die aan als je de auto inlockte. Dan kreeg je alle sneeuw in je gezicht. Er is dus al een verbetering.
 
Bla bla bla. Net zoals AI. Ja, het wordt beter. Ja, het wordt beter. Ja, het wordt beter.
Maar het wordt niet beter en je blijft ons ermee voeren.

"We have user intervention" omdat je het niet in software kunt oplossen
"we are revamping our service manual" omdat je het niet in software kunt oplossen

"The new end-to-end paradigm allows us to scale user intervention training much easily. It does take some time to figure out the ontology and intervention metrics after a few seasons."
Ik weet niet wat dit betekent, maar als je echte AI hebt, dan begrijp je toch dat ik ELKE KEER nadat ik de AP aanzet de auto high-beam uitzet. Als je auto zichzelf kan trainen dan kan hij dat de volgende keer ook zelf doen. LAAT HEM DAT DAN OOK DOEN.
In plaats daarvan lees ik alleen fluff van een programmeur (waarschijnlijk software architect) die zijn incorrecte aannames probeert goed te praten.

En het is dat niet alleen. Zie de S3XY buttons. Als je je werk goed deed was daar geen markt voor. Dat je AP uit gaat als je stuurt (wat bij andere merken niet gebeurt) en niet meer automatisch aan gaat is omdat dat niet in je paradigma past. Niet omdat je het niet kunt.

QA? haha. Al sinds het begin staat er "open" bij de frunk. Die frunk is helemaal niet open! Die is dicht! Oh, je bedoelt het werkwoord openen. "Open" de frunk. Nee, dat is verwarrend.
Al jaren zit er een digitale glitch als de stemnavigatie "derde" zegt. Waar moet ik dit melden dat het eindelijk eens gefixed wordt?

Je doet alleen wat je zelf wil, niet wat de klant wil. Wat dat betreft is Tesla niets anders dan andere merken.

/rant
 
Ik weet niet wat dit betekent, maar als je echte AI hebt, dan begrijp je toch dat ik ELKE KEER nadat ik de AP aanzet de auto high-beam uitzet. Als je auto zichzelf kan trainen dan kan hij dat de volgende keer ook zelf doen. LAAT HEM DAT DAN OOK DOEN.
De AI draait niet in de auto zelf maar op het serverpark van Tesla. Als er voor het trainen data gebruikt waarvan het merendeel van de mensen die de high-beam altijd aan laten staan dan geeft AI wellicht de voorkeur aan deze setting.
En het is dat niet alleen. Zie de S3XY buttons. Als je je werk goed deed was daar geen markt voor. Dat je AP uit gaat als je stuurt (wat bij andere merken niet gebeurt) en niet meer automatisch aan gaat is omdat dat niet in je paradigma past. Niet omdat je het niet kunt.
Bij ICE’s was er ooit ook een markt voor diverse accessoires zoals bontjes om het stuur, geurtjes in de ventilate rooster, dikke uitlaat pijpen etc. Fabrikanten hebben dit ook nooit in de basis uitvoering van hun auto’s opgenomen.

Al sinds het begin staat er "open" bij de frunk. Die frunk is helemaal niet open! Die is dicht! Oh, je bedoelt het werkwoord openen. "Open" de frunk. Nee, dat is verwarrend.
Volgens mij is het vrij gebruikelijk om de text “open” te plaatsen op een knop om iets te kunnen openen. Kijk maar eens bij een drukknop bij een automatische deur in gebouwen, op die knop staat ook de tekst “open”.

Je doet alleen wat je zelf wil, niet wat de klant wil. Wat dat betreft is Tesla niets anders dan andere merken.

Dat klopt want 10 klanten 20 meningen, dus je moet als fabrikant keuzes maken, en blijkbaar doet Tesla dat best goed als je naar de verkoopcijfers kijkt.
 
Bij ICE’s was er ooit ook een markt voor diverse accessoires zoals bontjes om het stuur, geurtjes in de ventilate rooster, dikke uitlaat pijpen etc. Fabrikanten hebben dit ook nooit in de basis uitvoering van hun auto’s opgenomen.
Dat zijn nauwelijks functionele dingen te noemen. In een Tesla kan ik ook een bontje om het stuur en een geurtje in het ventilatierooster doen. Maar dingen die zij in software kunnen oplossen d.m.v. een externe hardware oplossing te fixen is iets anders.

Volgens mij is het vrij gebruikelijk om de text “open” te plaatsen op een knop om iets te kunnen openen. Kijk maar eens bij een drukknop bij een automatische deur in gebouwen, op die knop staat ook de tekst “open”.
Dat staat dan op de drukknop, dan is duidelijk dat dat de functie van de knop is. Bij mij staat bij de frunk "open". Nee, die is niet open. Open is de actie die je kunt doen en als hij open is dan staat er "geopend" wat dan weer de status is. Twee verschillende soorten aanduidingen (actie en status) op dezelfde plek op verschillende momenten is verwarrend.
 
Dat staat dan op de drukknop, dan is duidelijk dat dat de functie van de knop is. Bij mij staat bij de frunk "open". Nee, die is niet open. Open is de actie die je kunt doen en als hij open is dan staat er "geopend" wat dan weer de status is. Twee verschillende soorten aanduidingen (actie en status) op dezelfde plek op verschillende momenten is verwarrend.
Als de frunk ook automatisch dicht zou kunnen zou het logisch zijn om er 'sluiten' neer te zetten. Ik vind 'open' momenteel een logische benaming als dat je doel is. Als ie dan eenmaal open is, is het logisch op te melden dat ie 'geopend' is.
 
Dan moet je dat consequent doen en geen gesloten slotje zetten bij de knop om de wagen te openen en vice versa.
Nee, dat is anders. Er staat bij mij in de app nu een gesloten slotje bij de auto, dat is de status. Als ik daar op druk staat er een open slotje, dat is nog altijd de status.
Bij de frunk is dat anders. Daar staat open als die dicht is en geopend als die open is. De eerste is de actie die je kunt doen, de tweede is de status. Het "open" kun je ook als status zien, maar dat is het niet. Daarom is het verwarrend. Het is gewoon slecht UI design.
 
Nee, dat is anders. Er staat bij mij in de app nu een gesloten slotje bij de auto, dat is de status. Als ik daar op druk staat er een open slotje, dat is nog altijd de status.
Bij de frunk is dat anders. Daar staat open als die dicht is en geopend als die open is. De eerste is de actie die je kunt doen, de tweede is de status. Het "open" kun je ook als status zien, maar dat is het niet. Daarom is het verwarrend. Het is gewoon slecht UI design.
Wellicht een deel lost in translation? In het engels kan open 2 dingen betekenen, to open en open.

In het NL had er dan misschien beter openen kunnen staan idd.
 
Nee, dat is anders. Er staat bij mij in de app nu een gesloten slotje bij de auto, dat is de status. Als ik daar op druk staat er een open slotje, dat is nog altijd de status.
Bij de frunk is dat anders. Daar staat open als die dicht is en geopend als die open is. De eerste is de actie die je kunt doen, de tweede is de status. Het "open" kun je ook als status zien, maar dat is het niet. Daarom is het verwarrend. Het is gewoon slecht UI design.
Bij de sloten staat dus de status en bij de frunk de actie die zal gebeuren? Dat is dan wel consequent?
Zorgt er wel voor dat ik soms twijfel of de wagen al dan niet gesloten is, als ik ineens aan melding van een uur eerder zie die zegt dat de wagen nog open is.
Is die melding nu van tijdens het uitladen of is hij echt nog open? Aan het icoontje weet ik het dan niet.
 
Nee, dat is anders. Er staat bij mij in de app nu een gesloten slotje bij de auto, dat is de status. Als ik daar op druk staat er een open slotje, dat is nog altijd de status.
Bij de frunk is dat anders. Daar staat open als die dicht is en geopend als die open is. De eerste is de actie die je kunt doen, de tweede is de status. Het "open" kun je ook als status zien, maar dat is het niet. Daarom is het verwarrend. Het is gewoon slecht UI design.
Als hij open is staat hij op het plaatje ook volledig open. Dat is niet te missen naar mijn idee. Er is dus een weergave bij open en bij dicht. Dat de auto ontgrendeld is heeft geen visuele weergave dus gebruiken ze een slotje open en dicht. Ik vind hier niks vreemds aan, maar mss ben ik te makkelijk. Mijn pa moet altijd benoemen dat er “open” staat 🤷🏻‍♂️