Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie net aan mijn auto dat er weer iemand met parkeren langs mijn voorbumper is geschampt met weer de nodige krassen. Geen briefje natuurlijk want dat gebeurt standaard gewoon niet meer. Dit is nu al de 4e keer in 2,5 jaar.

Met andere auto’s echt nooit last van gehad maar de Model S dus al 4 keer.

Ik ben toch wel benieuwd hoe vaak andere dat hebben dus laat even weten of je dat ook hebt gehad?
 
Ik heb net na 6 maanden een schade weten te verhalen van iemand die achterop de auto van mijn vrouw was gereden. Die beweerde vervolgens dat mijn vrouw door de berm was gereden en daarna de weg was opgeschoten. Vervolgens had ze miraculeus die ander geraakt op de voorkant. Natuurlijk een volstrekt ongeloofwaardig verhaal, maar mensen zijn als de dood dat hun no-claim er aan gaat en doen er alles aan om onder de kosten uit te komen.

Ter plekke was het allemaal heel redelijk en was een nette meid om te zien. Bij thuiskomst was het verhaal volledig verdraait en we hebben er ruim een half jaar over gedaan om de schade verhaalt te krijgen. We hadden geluk met onze verzekeringsmaatschappij, want die vond het ook slecht verhaal en heeft erg veel voor ons gedaan. Voor hetzelfde hebben die er ook geen trek in en deelt de schade 50/50.

Maar als mensen al zulke kletsverhalen ophangen, dan verbaast het me helemaal niet dat mensen even om zich heen kijken en er vandoor gaan. Sentry/dashcam maakt het een stuk prettiger en staat bij mij steevast aan (behalve thuis).
 
  • Like
  • Funny
Reactions: NielsT and hh1971
Ik zie net aan mijn auto dat er weer iemand met parkeren langs mijn voorbumper is geschampt met weer de nodige krassen.

Hier ook een beschadigde voorbumper, wel door veroorzaker gemeld. Wat is de procedure, eerst een afspraak met Tesla via de app of rechtstreeks naar een door Tesla goedgekeurde garage?
Ondersteuning van de Body Shop
Iemand goede ervaringen met een rond Rdam - Den Haag ?
 
Ik heb net na 6 maanden een schade weten te verhalen van iemand die achterop de auto van mijn vrouw was gereden. Die beweerde vervolgens dat mijn vrouw door de berm was gereden en daarna de weg was opgeschoten. Vervolgens had ze miraculeus die ander geraakt op de voorkant. Natuurlijk een volstrekt ongeloofwaardig verhaal, maar mensen zijn als de dood dat hun no-claim er aan gaat en doen er alles aan om onder de kosten uit te komen.

Ter plekke was het allemaal heel redelijk en was een nette meid om te zien. Bij thuiskomst was het verhaal volledig verdraait en we hebben er ruim een half jaar over gedaan om de schade verhaalt te krijgen. We hadden geluk met onze verzekeringsmaatschappij, want die vond het ook slecht verhaal en heeft erg veel voor ons gedaan. Voor hetzelfde hebben die er ook geen trek in en deelt de schade 50/50.

Maar als mensen al zulke kletsverhalen ophangen, dan verbaast het me helemaal niet dat mensen even om zich heen kijken en er vandoor gaan. Sentry/dashcam maakt het een stuk prettiger en staat bij mij steevast aan (behalve thuis).
Mooi dat je toch nog je recht hebt kunnen halen.

Wat ik me afvroeg: Je vult toch gezamenlijk een schade formulier in met een beschrijving van het voorval? Hoe kan de andere partij dan het verhaal achteraf verdraaien?

Ik zelf zal bij aanzienlijke schade niet vertrekken voordat ik een door beide partijen volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier heb. Een broer van mij -die mijn wagen geleend had- heeft eens genoegen genomen met slechts een mobiel nummer van de andere partij nadat die tegen hem aangereden was. Die nam vervolgens gewoon niet meer op. Heb via z'n kenteken z'n adres weten te achterhalen, en na een pittig gesprek bleek dat de jongeman nog geen rijbewijs had en dus niet verzekerd was...
 
Ik zie net aan mijn auto dat er weer iemand met parkeren langs mijn voorbumper is geschampt met weer de nodige krassen. Geen briefje natuurlijk want dat gebeurt standaard gewoon niet meer. Dit is nu al de 4e keer in 2,5 jaar.

Met andere auto’s echt nooit last van gehad maar de Model S dus al 4 keer.

Ik ben toch wel benieuwd hoe vaak andere dat hebben dus laat even weten of je dat ook hebt gehad?
Eenzelfde soort verhaaltje vanuit het andere perspectief.
Ruim een jaar geleden met mijn vorige auto tijdens het achteruit rijden zachtjes, heel zachtjes tegen een geparkeerde auto aangereden. Ben toen gelijk uitgestapt en na zeer grondige inspectie/analyse geen schade en geen kras geconstateerd aan zowel mijn auto als die van de tegenpartij die ik zou hebben kunnen veroorzaakt. Ik ben toen zonder bericht achter te laten weg gegaan, mede omdat ik het gevoel kreeg dat als ik wel mijn gegevens achter zou laten, ik problemen zou krijgen tav van bij de tegenpartij eerder veroorzaakte schades. Echter ik had pech. Er was namelijk een getuige, die had gezien dat ik de auto's aan het inspecteren was. Deze had de aanrijding zelf niet gezien. 2 maanden later stond de Politie voor de deur met de mededeling dat ik na een ongeluk was doorgereden en dat de gedupeerde een het aangiftetraject en Proces Verbaal met strafvervolging had ingezet ( dus mogelijk een strafblad zou kunnen krijgen). Ik kon de Politie op dezelfde dag vrijwel meteen overtuigen dat er niets aan de hand was en dat ik mijn verzekeringsma zou gaan inschakelen. Gelijk ook een briefje achter de ruitenwisser gedaan met het verzoek aan de betrokkene om mij te bellen. Hij belde de volgende dag en ging meteen tekeer dat ik heel hard tegen zijn auto was aangereden en dat ik de schades aan de hele voorbumper moest betalen, want die had ik volgens hem allemaal veroorzaakt. Als ik dat niet deed zou hij het Proces Verbaal doorzetten en een rechtzaak beginnen. Ik bleef kalm en zei dat ik het voorval in alle details met foto's al bij de verzekeringsma had gemeld en dat ik een verklaring bij de Politie had afgegeven. Teleurgesteld probeerde hij het nogmaals alleen met mij af te handelen. Ik zei toen nee, "want ik mag nu niet meer op de stoel van de verzekeringsma gaan zitten". Einde telefoongesprek. In de loop van 4 maanden meerdere keren contact gehad met de verzekeringsma, waarbij zij mij vertelden dat "meneer" de boel had proberen te flessen" . Zij hadden namelijk al foto- en verklaringenbewijs van alle schades die op de bumper aanwezig waren. Er was na de laatste die hij bij de verzekeringsma had gemeld geen enkele nieuwe schades te zien op de door mij verstrekte foto's.
Ze hebben hem toen geroyeerd en aangifte van valsheid in geschrifte tegen hem gedaan; ook ivm de valse aangifte bij de Politie. Ik weet dat hij heeft moeten voorkomen, maar hoe het uiteindelijk is afgelopen weet ik niet. Maar wel aardig; ik kreeg van de Politie excuses en een bloemetje aangeboden, omdat ze in het verhoor "hard" waren geweest. Ik vond dat nog wel meevallen en was niet onder de indruk toen. Maar goed; zo zie je maar hoe iets kan aflopen met vals opgegeven schades.
 
Last edited:
Hier ook een beschadigde voorbumper, wel door veroorzaker gemeld. Wat is de procedure, eerst een afspraak met Tesla via de app of rechtstreeks naar een door Tesla goedgekeurde garage?
Ondersteuning van de Body Shop
Iemand goede ervaringen met een rond Rdam - Den Haag ?
Ik heb alleen ervaring met een afleverprobleem. Swirls over de gehele auto door een verkeerde wasstraat. Dat is goed verholpen door de door Tesla geaccepteerde schadehersteller Verweij in Den Haag (vlakbij Tesla)
 
Hier ook een beschadigde voorbumper, wel door veroorzaker gemeld. Wat is de procedure, eerst een afspraak met Tesla via de app of rechtstreeks naar een door Tesla goedgekeurde garage?
Ondersteuning van de Body Shop
Iemand goede ervaringen met een rond Rdam - Den Haag ?
Ik heb bumperschade gewoon bij een door mijn verzekering erkend schadeherstelbedrijf laten maken. Ze hebben gewoon originele onderdelen bij Tesla besteld. Ik weet niet wat voor status die Body Shop lijst op de Tesla site heeft, maar die bij mij in de buurt hadden allemaal weken wachttijd. Lokaal kon ik meteen terecht.
 
Wat ik me afvroeg: Je vult toch gezamenlijk een schade formulier in met een beschrijving van het voorval? Hoe kan de andere partij dan het verhaal achteraf verdraaien?
Op de plek van het ongeval zag mijn vrouw geen schade (heeft niet goed gekeken, want ik zag het meteen). Het was een nette dame (dacht ze), dus ze zouden 's avonds even contact hebben als er toch schade zou zijn. Toen draaide het verhaal dus meteen om. Denk dat manlief liever geen no-claim aan de broek wou hebben. Nu heeft hij denk ik een groter probleem met zijn verzekeringsmaatschappij (hoop ik), omdat die het verhaal verdraait heeft.

Ik was ook al boos dat mijn vrouw niet meteen een schadeformulier had ingevuld. Wijze les, maar het heeft lang geduurt. Ik riep nog voor de auto te hebben gezien dat bij een (lichte) kop/staart botsing er vrijwel altijd schade is. Na een aanrijding even kort foto's schieten, auto's aan de kant, schadeformulier invullen. Als tegenpartij niet meewerkt, dan altijd politie inschakelen. Maar ja... Vertel dat eens aan mijn vrouw die fris opgemaakt naar haar werk rijdt en vervolgens een paar minuten in de regen moet staan. :) Denk dat ze het nu wel zou doen.
 
Mooi dat je toch nog je recht hebt kunnen halen.

Wat ik me afvroeg: Je vult toch gezamenlijk een schade formulier in met een beschrijving van het voorval? Hoe kan de andere partij dan het verhaal achteraf verdraaien?

Nee hoor, recentelijk nog meegemaakt dat een onbeschofte vlerk na wisselen rijstrook gewoon doorreed. Hij krijgt nog met de politie te maken vanwege dit. Ik heb een getuige... Hij riep zelfs: 'alles is opgenomen op mijn video systeem'. Mooi, dat levert hem een royement op bij zijn verzekering (wisselen van rijstrook bij dwingende pijlen en dan doorrijden bij ongeval).
 
Nee hoor, recentelijk nog meegemaakt dat een onbeschofte vlerk na wisselen rijstrook gewoon doorreed. Hij krijgt nog met de politie te maken vanwege dit. Ik heb een getuige... Hij riep zelfs: 'alles is opgenomen op mijn video systeem'. Mooi, dat levert hem een royement op bij zijn verzekering (wisselen van rijstrook bij dwingende pijlen en dan doorrijden bij ongeval).

Een vriend van mij ging pas een schade formulier pakken en toen reed de andere partij gewoon weg. Gelukkig had hij een kenteken en een foto van zijn rijbewijs gemaakt.
 
Ik heb bumperschade gewoon bij een door mijn verzekering erkend schadeherstelbedrijf laten maken. Ze hebben gewoon originele onderdelen bij Tesla besteld. Ik weet niet wat voor status die Body Shop lijst op de Tesla site heeft, maar die bij mij in de buurt hadden allemaal weken wachttijd. Lokaal kon ik meteen terecht.
Ik heb sinds vannacht een afdruk van een fietsstuur in mijn linker voorportier staan. Grrrrr. Ik vraag me af (los van wie er voor de schade opdraait) waarom ik naar een Tesla approved bodyshop zou gaan voor dit soort cosmetische zaken. Wat heeft dat voor voordeel?
 
Citaat Balbas..."Wat ik me afvroeg: Je vult toch gezamenlijk een schade formulier in met een beschrijving van het voorval? Hoe kan de andere partij dan het verhaal achteraf verdraaien?"

Je zult verbaasd staan, maar nav mijn verhaal hierboven het volgende. Nadat de tegenpartij het eerst en alleen met mij wilde afhandelen, moest er uiteraard voor de vezekeringsma (Dat was voor zowel de tegenpartij als voor mij dezelfde, namelijk CB) nog wel het schadeformulier ingevuld worden. Dat hebben de tegenpartij en ik gezamelijk gedaan, zoals het voorval was gebeurd. Daar had ik zelfs op vermeld dat ik tijdens het achteruit rijden op een hele kleine plek van zijn auto was gereden en tijdens mijn eigen inspectie ter plaatse geen schade had geconstateerd en dat de Politie ook geen nieuwe schade had geconstateerd. Ik had eveneens geschreven dat de Politie zelfs helemaal geen enkele schade aan mijn auto had geconstateerd. Tijdens het invullen vond de tegenpartij deze opmerkingen de juiste weergave en hij had vervolgens bij VOLLE verstand het formulier ondertekend. (tijdens het invullen kreeg ik ook al het gevoel dat hij de gegevens van de getuige aan het verzinnen was). Pas toen de dossiers bij de verzekeringsma werden behandeld gaf de tegenpartij een hele andere draai aan de gang van zaken en zei hij dat het formulier niet goed was ingevuld. De verzekeringsma geloofde dat niet en werd daardoor getriggerd om dieper onderzoek te doen. Daarom kwam de fraudepoging aan het licht.
Sommige domme mensen doen wat idiote en onrealistische dingen om toch nog wat geld te kunnen cashen. Dus verdraaien komt voor; zelfs na het schedeformulier te hebben ingevuld.
 
Ik heb sinds vannacht een afdruk van een fietsstuur in mijn linker voorportier staan. Grrrrr. Ik vraag me af (los van wie er voor de schade opdraait) waarom ik naar een Tesla approved bodyshop zou gaan voor dit soort cosmetische zaken. Wat heeft dat voor voordeel?
Hoeft niet. Ik heb ook al oppervlakkige herstellingen elders laten doen. Hoeft volgens mij enkel als er stukken moeten vervangen worden wegens de specificiteit van aluminium en het werken met een wagen onder hoogspanning (letterlijk). Bij de erkende herstellers is er verplicht iemand naar een opleiding van Tesla geweest.
 
Ik heb sinds vannacht een afdruk van een fietsstuur in mijn linker voorportier staan. Grrrrr. Ik vraag me af (los van wie er voor de schade opdraait) waarom ik naar een Tesla approved bodyshop zou gaan voor dit soort cosmetische zaken. Wat heeft dat voor voordeel?
Bij Promovendum hoef ik geen eigen risico te betalen als ik naar een TAB ga i.p.v. 125€ ergens anders.
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Hier ook een beschadigde voorbumper, wel door veroorzaker gemeld. Wat is de procedure, eerst een afspraak met Tesla via de app of rechtstreeks naar een door Tesla goedgekeurde garage?
Ondersteuning van de Body Shop
Iemand goede ervaringen met een rond Rdam - Den Haag ?
Ga niet naar Verweij in den Haag. Dat zijn vreselijke prutsers. Die hebben mijn auto dusdanig verziekt dat ze in Gorinchem de hele zijkant hebben moeten spuiten. Alleen een voorscherm wat vervangen moest worden. Kleurverschil. Richtingaanwijzer scheef afgemonteerd. Deuk in richtingaanwijzer. 3 weken spuiterijgeur in de auto omdat hij een week open in de spuiterij had gestaan.
 
Bij Promovendum hoef ik geen eigen risico te betalen als ik naar een TAB ga i.p.v. 125€ ergens anders.
In dit geval gaat het enkel om het voorportier. Schade zit redelijk in het midden, dus ze hoeven denk ik ook geen extra panelen 'mee te nemen', dus dan moeten de kosten redelijk beperkt blijven. Ik hoop dat ik het kan verhalen op de WA verzekering van de veroorzaker, maar zal iig vrijwel zeker niet op mijn eigen auto verzekering gaan. Zie je dan nog redenen om naar een TAB te gaan?