job-lek
Active Member
Geluk bij een ongelukSnap er niks van dat dit zo goedkoop is
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geluk bij een ongelukSnap er niks van dat dit zo goedkoop is
Kras is helaas te diep...Beetje afhankelijk van de diepte van de krassen, maar:
bol.com | Meguiars G10307 ScratchX 2.0 Krassenverwijderaar - Tube - 207 ml
Dat kan twee kanten op werken. Rechts inhalen mag (misschien) niet, maar rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg moet je m.i. nog steeds voorrang verlenen.... als je beelden hebt is het snel geregeld.
Vandaag naar het schade bedrijf geweest om de boel op te laten nemen.
Je zou toch verwachten dat zo'n stuurbeweging geblokkeerd wordt door informatie uit de utrasoonsensoren (die voortdurend rood oplichtten in zo'n geval van smalle rijstrook).
Ben benieuwd hoe Tesla reageert op dit voorval?
Ik heb geen casco verzekering onder het mom van 'na al die jare ken je toch wel rije?'. Helaas heb ik AP onvoldoende meegewogen...Tesla neemt hier geen verantwoordelijkheid voor op. Als bestuurder moet je steeds tijdig kunnen ingrijpen, en volgens de regels ook je handen op het stuur hebben tijdens AP. Je bent dus zelf verantwoordelijk.
Spijtig van de schade! Normaal gezien doet AP het goed met wegenwerken, maar het is altijd een risico natuurlijk. Hopelijk valt het mee als jouw verzekering tussenkomt?
Ik heb vandaag nog eens gekeken en het lijkt erop dat de 'harde' reflectoren op de plastic strips van de afscheiding verantwoordelijk zijn voor het openrijten van het voorspatbord en de groeve voor het achterwiel. Alleen het stijve aluminium is daardoor aangedaan, de kunststof bumpers hebben een beetje meegebogen lijkt het.Wegwerkzaamheden/baustelles kun je naar mijn beleving prima met AP doen MITS er 2 goede lijnen zichtbaar zijn. Bij plastic afscheidingen zou ik zelf het stuur ter hand nemen.
Wel zuur voor CL600!! Zeker die 'hap' uit het metaal doet pijn
Ik heb nu de theorie dat het niet door de belijning kwam, maar door een paar luttele meters 'uitbuiken naar links' van de afscheiding. Daar heeft AP op gereageerd met een stuurcorrectie, omdat de ultrasoonsensoren doorgaven dat de afstand tot de afscheiding groter was geworden. Die stuurcorrectie kwam op het moment dat de uitbuiking (bijna) voorbij was en gaf mij de ervaring van 'in de afscheiding gesmeten te worden'.Aiaiai, zo veel panelen en je velgen, dat wordt serieus prijzig ben ik bang.
Niet om in te wrijven maar als waarschuwing voor anderen; Wegwerkzaamheden (waar ook) zou ik niet zo snel/nooit met autopilot doen gezien er meerdere belijningen lopen en er een vrij groot risico is dat autopilot de verkeerde belijning volgt.