Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week steenslag opgelopen aan de rechterportier. Ik probeer een lakstift te bestellen (midnight silver metallic) bij Tesla maar krijg te horen dat ze dat niet meer leveren??? Ik wil het niet meteen laten spuiten, maar die lelijke witte strepen even aanstippen zou prima zijn om het te maskeren. Iemand een oplossing?
 
2 weken geleden mijn eerste sterretje opgelopen:
sterretje voor.png


En dit is er (helaas) overgebleven na reparatie:
Sterretje na.png


Nog steeds vervelend zichtbaar dus dat word ruit vervangen en eigen risico ophoesten :(
 
Gisteren mijn Model X weer kunnen ophalen bij Serge van Ride & Shine detailing. Vorige maand heb ik een Q-park paaltje geraakt in de parkeergarage bij een iets te enthousiaste bocht... :mad: en een lelijke lakschade opgelopen aan de linkervoorzijde en de plastic bocht van de wielkast scheurde ook mee.


Afgelopen dagen bumper gespoten en ondanks dat het Pearl White is, zie je er werkelijk waar helemaal niets meer van. Omdat de auto daar toch enkele dagen weg zou zijn, maar gelijk een chrome delete laten verrichten. In één woord FANTASTISCH! :D

Alle chromen delen netjes in de satijnzwarte wrap, kleurt enorm goed bij de zwarte velgen. Ook de type aanduidingen laten verwijderen. de auto is ook netje gewassen en in showroomconditie, kan niet anders zeggen.

Dus ook voor schade moet je naar Serge!

Hieronder enkele foto's van het resultaat:

IMG_3863.jpg


IMG_3862.jpg

IMG_3861.jpg

IMG_3860.jpg

IMG_3859.jpg

IMG_3858.jpg
 

Attachments

  • IMG_3865.JPG
    IMG_3865.JPG
    278.2 KB · Views: 39
  • IMG_3864.jpg
    IMG_3864.jpg
    342 KB · Views: 37
Last edited:
Aiaiai, zo veel panelen en je velgen, dat wordt serieus prijzig ben ik bang.

Niet om in te wrijven maar als waarschuwing voor anderen; Wegwerkzaamheden (waar ook) zou ik niet zo snel/nooit met autopilot doen gezien er meerdere belijningen lopen en er een vrij groot risico is dat autopilot de verkeerde belijning volgt.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ben benieuwd hoe Tesla reageert op dit voorval?

Tesla neemt hier geen verantwoordelijkheid voor op. Als bestuurder moet je steeds tijdig kunnen ingrijpen, en volgens de regels ook je handen op het stuur hebben tijdens AP. Je bent dus zelf verantwoordelijk.

Spijtig van de schade! Normaal gezien doet AP het goed met wegenwerken, maar het is altijd een risico natuurlijk. Hopelijk valt het mee als jouw verzekering tussenkomt?
 
Tesla neemt hier geen verantwoordelijkheid voor op. Als bestuurder moet je steeds tijdig kunnen ingrijpen, en volgens de regels ook je handen op het stuur hebben tijdens AP. Je bent dus zelf verantwoordelijk.

Spijtig van de schade! Normaal gezien doet AP het goed met wegenwerken, maar het is altijd een risico natuurlijk. Hopelijk valt het mee als jouw verzekering tussenkomt?
Ik heb geen casco verzekering onder het mom van 'na al die jare ken je toch wel rije?'. Helaas heb ik AP onvoldoende meegewogen...
 
Wegwerkzaamheden/baustelles kun je naar mijn beleving prima met AP doen MITS er 2 goede lijnen zichtbaar zijn. Bij plastic afscheidingen zou ik zelf het stuur ter hand nemen.
Wel zuur voor CL600!! Zeker die 'hap' uit het metaal doet pijn:(
Ik heb vandaag nog eens gekeken en het lijkt erop dat de 'harde' reflectoren op de plastic strips van de afscheiding verantwoordelijk zijn voor het openrijten van het voorspatbord en de groeve voor het achterwiel. Alleen het stijve aluminium is daardoor aangedaan, de kunststof bumpers hebben een beetje meegebogen lijkt het.
 
Aiaiai, zo veel panelen en je velgen, dat wordt serieus prijzig ben ik bang.

Niet om in te wrijven maar als waarschuwing voor anderen; Wegwerkzaamheden (waar ook) zou ik niet zo snel/nooit met autopilot doen gezien er meerdere belijningen lopen en er een vrij groot risico is dat autopilot de verkeerde belijning volgt.
Ik heb nu de theorie dat het niet door de belijning kwam, maar door een paar luttele meters 'uitbuiken naar links' van de afscheiding. Daar heeft AP op gereageerd met een stuurcorrectie, omdat de ultrasoonsensoren doorgaven dat de afstand tot de afscheiding groter was geworden. Die stuurcorrectie kwam op het moment dat de uitbuiking (bijna) voorbij was en gaf mij de ervaring van 'in de afscheiding gesmeten te worden'.