Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
2 weken geleden mijn nieuwe Tesla (Model S 100D) in ontvangst mogen nemen. Heel tevreden over de wagen maar het enige dat ik merk is het volgende: vanaf een snelheid van +/- 90km/u is er een lichte trilling op het stuur. Zeker bij het rijden op de snelweg is dit vervelend. Zag op fora dat het of de banden of iets aan de bumper zou kunnen zijn. Blijkbaar is dat laatste een gekend probleem. Tesla gebeld en volgende week proberen langs te gaan zodat ze dit tijdens een testrit kunnen bekijken. Ben benieuwd.
 
2 weken geleden mijn nieuwe Tesla (Model S 100D) in ontvangst mogen nemen. Heel tevreden over de wagen maar het enige dat ik merk is het volgende: vanaf een snelheid van +/- 90km/u is er een lichte trilling op het stuur. Zeker bij het rijden op de snelweg is dit vervelend. Zag op fora dat het of de banden of iets aan de bumper zou kunnen zijn. Blijkbaar is dat laatste een gekend probleem. Tesla gebeld en volgende week proberen langs te gaan zodat ze dit tijdens een testrit kunnen bekijken. Ben benieuwd.
Zal vermoedelijk wel het noodzakelijke balanceren van één of meer wielen zijn. De bumper zal geen trillingen veroorzaken. Wel kan de trunk voor een soort resonantie zorgen. Dit wordt veroorzaakt door het niet goed afgesteld staan van de steunen waarop de klep rust. Leg op die steunen een strookje papier, doe de klep dicht en probeer of je de stroken papier er tussenuit kunt trekken. Is dat het geval, draai de steunen een of enkele slagen uit en probeer het opnieuw. Krijg je de stroken papier er niet tussenuit, dan is het OK.
Lost dit je trilling probleem op dan kun je de afspraak met het SeC afzeggen.
 
2 weken geleden mijn nieuwe Tesla (Model S 100D) in ontvangst mogen nemen. Heel tevreden over de wagen maar het enige dat ik merk is het volgende: vanaf een snelheid van +/- 90km/u is er een lichte trilling op het stuur. Zeker bij het rijden op de snelweg is dit vervelend. Zag op fora dat het of de banden of iets aan de bumper zou kunnen zijn. Blijkbaar is dat laatste een gekend probleem. Tesla gebeld en volgende week proberen langs te gaan zodat ze dit tijdens een testrit kunnen bekijken. Ben benieuwd.
Ik heb deze trillingen ook gehad (al trad het bij mij niet constant op), het is een soort flap achter de voorbumper, bovenkant van de luchtopening die heen en weer gaat resoneren, nadat het SeC dit heeft aangepast, nooit meer last van gehad.
 
Weet niet of het een defect is of een vereerde instelling (die ik nergens kan vinden dan) maar de achterspoiler / vleugel achter op mijn MX, met 185km op de teller, blijft altijd hoog staan, ook als hij geparkeerd staat. Is dat normaal of is er iets mis? 20171008_144359.jpg
 
Wat is überhaupt het nut van die bewegende spoiler, buiten de pimp factor? (het nut van het kunnen bewegen, niet het feit dat er blijkbaar een spoiler nodig is om de auto op de weg te houden :D)

Belangrijkste nut van die bewegende spoiler is dat je hem in kunt klappen als je door de wasstraat gaat. Op mijn 90D kan het dus niet. Bij de wasstraat waar ik naar toe ga is de eerste 2 keer een mannetje meegelopen omdat ze het niet vertrouwden. Blijkbaar ervaring met afgerukte spoilers.

Liever zou ik naar een wasstraat dichter bij mijn kantoor gaan, maar omdat ik weet dat het bij die ene wasstraat goed gaat (en ze top kwaliteit lappen hebben) blijf ik daar maar. Schade aan de spoiler bij een Tesla kost vast een lieve duit.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Ik heb een paar dagen geleden opgemarkt dat er gele randen rondom het scherm staan. Ik vind er hier niet onmiddellijk iets over terug, maar heb online wel al wat dingen gelezen dat het een known issue zou zijn.

Heeft iemand anders dit ook, en wat is de reactie van Tesla hierop?

gele_lijn1.JPG
gele_lijn2.JPG