Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Altijd positieve ervaringen gehad... tot nu. Vorige week stopte mijn stuurbediening, scrollwieltjes en claxon ermee. Geen soft resets meer mogelijk, niet wisselen tussen info displays, en altijd naar het grote scherm voor alle bediening. En vooral: geen veiligheidsvoorziening, die de claxon is (geloof me, ik heb de nodige ervaring waarbij de claxon me heeft gered, dan wel anderen waarschuwde). Daarnaast is een werkende claxon een vereiste.
Maandag gebeld naar SeC Rotterdam, rij maar langs, we kunnen niets op afstand. Langsgereden: ja hij doet het inderdaad niet (duh)… Oh, niet op vooraad, ik bestel hem, u wordt gebeld... Eh... ik ga zaterdag op vakantie, lukt dat? Tuurljik!
Woensdag bellen: niets gehoord. Wie heeft u gesproken? Die werkt hier niet... oooh een engineer, eh ik vraag het na... er staat helemaal geen bestelling open... eh, ik ga het bestellen. Is het er dan voor het weekend? Ja, dat weet ik niet dat gaat via een DC, Tilburg, … Ik rij nogal wat rond, kan ik naar Den Haag, Tilburg, Amsterdam? Eh, nee, dat kan niet, het komt eraan. Donderdag... weer niets gehoord. Morgen ga ik zelf de andere SeC's maar bellen, om te kijken of ze me daar wel helpen, en dan last-minute speciaal daarnaartoe rijden (hoop ik).
 
  • Informative
Reactions: Mars1
Vandaag weer een goede service meegemaakt van Den Haag. Bandenspanning meter gaf aan dat dit service nodig had. Zonder afspraak maar naar Den Haag gereden. Werd gelijk geholpen ondanks de drukte. Tijdens wachten ook nog een proefritje mogen maken met PM3.
Ook nog onder garantie alles weer gemaakt. Top
 
  • Like
Reactions: robertvg
Auto moet al een tijdje 20dkm beurt hebben. Ergens medio januari afspraak gemaakt door fysiek naar Groningen te rijden, omdat een reactie op mijn email uitbleef. Mijn e-mail konden ze daar overigens wel snel vinden, waarom ze niet reageren blijft mij dan ook een raadsel.

Anyway, afspraak gemaakt voor 6 maart (gister), auto daar om 9 uur gebracht. De Tesla loaners waren op door, dus een hagelnieuwe Volvo V90 mee. Prima auto natuurlijk, maar het rijd in vergelijking met een EV toch echt waardeloos.

In de App een aantal keer gekeken, auto is niet van z'n plaats geweest. Rond 4 uur een SMS met 'We hebben uw auto niet klaar, u hoort van ons'. Vind ik al wat bijzonder voor een afspraak die al 2 maanden staat en wat niet veel meer is dan uitlijning checken en wat servicepuntjes (afstellen ruitenwissers, kraakje in middenconsole, etc). Maar, vooruit.

Ook vandaag is de auto echter nog niet van z'n plek geweest. Vrees dan ook dat de auto ook vandaag niet gereed zal zijn, en dat alles voor een simpele onderhoudsbeurt die Tesla zelf verplicht.

Ben benieuwd hoe lang de auto daar uiteindelijk moet blijven...

Viel mij op dat er vrij veel Model 3's stonden op kenteken (stuk of 5), terwijl ik nog steeds geen Model 3 in het wild heb zien rijden. Persoon voor mij had dan ook een Model 3 die al voor problemen terug moest. De rust in Groningen is waarschijnlijk verleden tijd nu :(. Parkeerplaats stond ook vol met Tesla's.

Edit: Morgen zou hij klaar moeten zijn.. Ben benieuwd.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink and PaulusdB
Auto moet al een tijdje 20dkm beurt hebben. Ergens medio januari afspraak gemaakt door fysiek naar Groningen te rijden, omdat een reactie op mijn email uitbleef. Mijn e-mail konden ze daar overigens wel snel vinden, waarom ze niet reageren blijft mij dan ook een raadsel.

Anyway, afspraak gemaakt voor 6 maart (gister), auto daar om 9 uur gebracht. De Tesla loaners waren op door, dus een hagelnieuwe Volvo V90 mee. Prima auto natuurlijk, maar het rijd in vergelijking met een EV toch echt waardeloos.

In de App een aantal keer gekeken, auto is niet van z'n plaats geweest. Rond 4 uur een SMS met 'We hebben uw auto niet klaar, u hoort van ons'. Vind ik al wat bijzonder voor een afspraak die al 2 maanden staat en wat niet veel meer is dan uitlijning checken en wat servicepuntjes (afstellen ruitenwissers, kraakje in middenconsole, etc). Maar, vooruit.

Ook vandaag is de auto echter nog niet van z'n plek geweest. Vrees dan ook dat de auto ook vandaag niet gereed zal zijn, en dat alles voor een simpele onderhoudsbeurt die Tesla zelf verplicht.

Ben benieuwd hoe lang de auto daar uiteindelijk moet blijven...

Viel mij op dat er vrij veel Model 3's stonden op kenteken (stuk of 5), terwijl ik nog steeds geen Model 3 in het wild heb zien rijden. Persoon voor mij had dan ook een Model 3 die al voor problemen terug moest. De rust in Groningen is waarschijnlijk verleden tijd nu :(. Parkeerplaats stond ook vol met Tesla's.

Edit: Morgen zou hij klaar moeten zijn.. Ben benieuwd.

Mijn auto heeft gisteren de 20k beurt in Eindhoven gehad. Werkzaamheden duurden 45 minuten. Bij het maken van de afspraak werd er aangegeven dat vanwege de duur van de afspraak er geen loaner werd verstrekt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Woensdag afspraak voor onderhoudsbeurt en wat andere puntjes... Behalve een SMSje dat de auto woensdag niet klaar was weinig. Donderdag gebeld met toezegging dat ie vrijdag klaar is. Zojuist opgehaald.

- Assen vervangen (ratel bij optrekken is nu weg! Yiiaaah! De Porsche's in Groningen moeten weer het onderspit delven)
- Gekraak middenconsole verholpen (ik vreesde dat dat bij het ontwerp hoorde, maar ze wisten direct wat het was. Iets met clips)

Eigenlijk mijn 2 grootste irritatiepuntjes verholpen, erg fijn! Het bespreken ging ook prima, genoeg tijd, etc. Auto weer opgeladen mee, top.

Kortom, uiteindelijk toch wel erg happy, nadat ik wat geirriteerd was dat een reguliere onderhoudsbeurt 3 dagen moet duren. Alles netjes opgelost!

Het enige waar ze nog aan moeten werken is verwachtingsmanagement. Als Tesla zegt hij is woensdag klaar, bel mij dan met waarom dat niet lukt ipv een SMSje 'het lukt niet, u hoort van ons'. Blij dat ik de loaner 20-dagen oude Volvo V90 weer achter heb mogen laten.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Vorige week een afspraak voor de 40.000 km-beurt bij Tesla SeC Groningen. Van tevoren heb ik een best aantal aandachtspunten gemaild, die daags ervoor op hun initiatief werden doorgesproken (en vertaald in het Engels, daar er ook Engelstalige monteurs sleutelen).

Gedurende het telefoontje werd me gevraagd of ik de auto wellicht meteen zou kunnen brengen, mede gezien de besproken lijst. Prima, ik kreeg een p90d-loaner.
Tijdens de beurt zijn al mijn aandachtspunten uiterst secuur en grondig opgelost. En waar dat niet meteen kon (o.a. nieuwe bestuurdersstoel), is dat besteld. Ze zijn, juist bij de moeilijke klussen, verder gegaan dan ik had verwacht. Fijn ook dat de betreffende monteur bij overdracht van de auto op mijn kantoor alle acties met me heeft doorgesproken.

Deze week bleek mijn MiFi niet meer verbinding te krijgen met de MCU. Ik kon meteen langskomen en de boel is doorgemeten en het modem is gereset. Een verrassend vlotte en adequate aanpak.

Al met al twee prettige ervaringen.
 
Lees al een tijdje mee en sinds een paar maanden in het bezit van een classic P85, speciaal hiervoor account aangemaakt:

Wilde vorig jaar een model 3 of een gebruikte S kopen (budget rond de €69.000) en werd min of meer genegeerd door Tesla Rotterdam (geen respons op email, min of meer uit de zaak gekeken worden, niet terugbellen na belofte en een ongelooflijk lage inruil voor mijn auto, die ik later voor €30k meer bij een handelaar heb ingeleverd). Toen maar besloten om een tweedehandsje voor weinig op de kop te tikken met 200k op de teller om te kijken of het überhaupt wel iets voor mij is.

Vorige week had ik een afspraak om alle terugroepacties te laten uitvoeren en gelijk gevraagd of ze de koelvloeistof wilden verversen.

Bij het ophalen hele mooie verrassing: ze hebben de voorste draagarmen vervangen onder coulance!! ondanks de hoge km-stand (nu over de 225K) en geen garantie meer. Ik wist dat het eraan zat te komen, want hoorde ze eigenlijk vanaf moment dat ik de auto gekocht heb en daar was de prijs ook wel naar.
Netjes gewassen, gepoetst. Alles nagekeken en men vond het niet nodig om koelvloeistof te verversen. Loaner voor dag meegekregen.

Ik zeg: wat mij betreft kunnen deze heren en dames van SeC Rotterdam niet meer stuk!
 
Waarom niemand mij meer zal zien in SeC Amsterdam.

Omdat ik daar vlakbij woon, was ik er relatief vaak, vanaf de ontvangst van mijn Tesla X 2 jaar geleden. Ook voor diverse adviezen over het rijden met deze auto. Binnen was een grote lichte ruimte met koffie-automaten, bij de balie zaten twee, soms drie, aardige en vrolijk gestemde medewerkers. Aan jou de keus wie je wilde aanspreken. ”Wat kan ik voor u doen? Gaat u zitten.” Als in een privékliniek: geen spoor van haast, alle tijd en alle aandacht. Ook de monteurs zwaaiden vriendelijk van een afstand, sommigen kenden me intussen bij naam en de sympathie was wederzijds: ik voelde me daar gewoon lekker.


Dat alles is inmiddels verdwenen: de aardige monteurs, de klantvriendelijke balie, de comfortabele rust. Nu staat er een rij mensen, als bij de groentenman, ongeduldig te wachten op hun beurt. Achter de balie twee oudere vrouwen, die hun best doen maar geen benul hebben waar het allemaal over gaat. Ze schrijven de klacht , wens op een papiertje, plakken het de tafel naast met de mededeling dat de monteur straks komt en wenden zich tot de volgende klant. Een man reikt de sleutel aan van zijn leenauto. OK, meneer, geeft u maar hier, straks komt de monteur. De monteur arriveert: meneer, graag de sleutel van de leenauto. Die heb ik net aan die mevrouw gegeven. Enzovoort. Al veel mensen daar hun geduld zien verliezen.


De laatste keer was ik daar met een klacht over mijn rechter achterraam, die bij hogere snelheid veel lawaai en lucht van buiten gaf. Een monteur is een eindje meegereden en zei dat voor de zekerheid alle ramen gecheckt zouden worden. Jaguar meegekregen, later in de middag SMS gekregen dat mijn auto klaar was. Het probleem bleek helemaal niet verholpen, en dat was geen wonder toen ik in de factuur las dat ze niet naar het achterraam maar naar het vóórraam hadden gekeken. Email geschreven voor een nieuwe afspraak. Geen antwoord ontvangen, dus nog een paar keer herhaald en uiteindelijk er maar weer persoonlijk heen gegaan. Ik kreeg een afspraak voor de volgende dag. Per mail nog driemaal een bevestiging: één voor een afspraak bij SeC in München, nog één in Graz , beide voor de volgende dag, een derde in SeC A/dam, maar pas over drie weken. Toen ik per mail om opheldering vroeg, moest ik mijn kenteken doorsturen voordat de juiste afspraak bevestigd kon worden. De volgende dag plakte de monteur aanwijzingen op het achterraam, dus daar zal het deze keer goed moeten gaan ( ?!? ) . Wel nog onenigheid over de leenauto. Hebben we niet, meneer, u kunt een lift van ons krijgen. Nou mooi niet, gisteren is me een leenauto toegezegd. Tenslotte toch met een Tesla S weggereden.


Na twee dagen een SMS ontvangen dat ik mijn auto kon ophalen. Weer die rij wachtenden voor de dames achter de balie. Vanwege de demonstratief getoonde sleutel van de leenauto werd ik onmiddellijk geholpen. Maar mijn vertrek verliep minder vlot. Mijn auto was op het terrein in een krap hoekje geparkeerd en behoorlijk geblokkeerd door een Tesla van de zaak. Het hele terrein was vol afgeladen met auto’s. Omdat ik een andere keer bijna een uur moest wachten tot ze een blokeerende auto voor me konden wegrijden, besloot ik nu te proberen door de krappe ruimte weg te komen. Het resultaat: toch een auto aangetikt en een uur bezig geweest om met de manager een verzekeringsformulier in te vullen. Ik heb natuurlijk daarbij mijn hart gelucht over de hele gang van zaken, maar zonder enige reactie. De medewerkers zijn wel kampioenen in zelfbeheersing, geduldig luisteren en heel kort algemeen verontschuldigen. Er wordt niet in discussie gegaan, gelijk of ongelijk gegeven of verbetering beloofd. Hopeloos en triest tegelijk…
 
Last edited:
Waarom niemand mij meer zal zien in SeC Amsterdam.

Omdat ik daar vlakbij woon, was ik er relatief vaak, vanaf de ontvangst van mijn Tesla X 2 jaar geleden. Ook voor diverse adviezen over het rijden met deze auto. Binnen was een grote lichte ruimte met koffie-automaten, bij de balie zaten twee, soms drie, aardige en vrolijk gestemde medewerkers. Aan jou de keus wie je wilde aanspreken. ”Wat kan ik voor u doen? Gaat u zitten.” Als in een privékliniek: geen spoor van haast, alle tijd en alle aandacht. Ook de monteurs zwaaiden vriendelijk van een afstand, sommigen kenden me intussen bij naam en de sympathie was wederzijds: ik voelde me daar gewoon lekker.


Dat alles is inmiddels verdwenen: de aardige monteurs, de klantvriendelijke balie, de comfortabele rust. Nu staat er een rij mensen, als bij de groentenman, ongeduldig te wachten op hun beurt. Achter de balie twee oudere vrouwen, die hun best doen maar geen benul hebben waar het allemaal over gaat. Ze schrijven de klacht , wens op een papiertje, plakken het de tafel naast met de mededeling dat de monteur straks komt en wenden zich tot de volgende klant. Een man reikt de sleutel aan van zijn leenauto. OK, meneer, geeft u maar hier, straks komt de monteur. De monteur arriveert: meneer, graag de sleutel van de leenauto. Die heb ik net aan die mevrouw gegeven. Enzovoort. Al veel mensen daar hun geduld zien verliezen.


De laatste keer was ik daar met een klacht over mijn rechter achterraam, die bij hogere snelheid veel lawaai en lucht van buiten gaf. Een monteur is een eindje meegereden en zei dat voor de zekerheid alle ramen gecheckt zouden worden. Jaguar meegekregen, later in de middag SMS gekregen dat mijn auto klaar was. Het probleem bleek helemaal niet verholpen, en dat was geen wonder toen ik in de factuur las dat ze niet naar het achterraam maar naar het vóórraam hadden gekeken. Email geschreven voor een nieuwe afspraak. Geen antwoord ontvangen, dus nog een paar keer herhaald en uiteindelijk er maar weer persoonlijk heen gegaan. Ik kreeg een afspraak voor de volgende dag. Per mail nog driemaal een bevestiging: één voor een afspraak bij SeC in München, nog één in Graz , beide voor de volgende dag, een derde in SeC A/dam, maar pas over drie weken. Toen ik per mail om opheldering vroeg, moest ik mijn kenteken doorsturen voordat de juiste afspraak bevestigd kon worden. De volgende dag plakte de monteur aanwijzingen op het achterraam, dus daar zal het deze keer goed moeten gaan ( ?!? ) . Wel nog onenigheid over de leenauto. Hebben we niet, meneer, u kunt een lift van ons krijgen. Nou mooi niet, gisteren is me een leenauto toegezegd. Tenslotte toch met een Tesla S weggereden.


Na twee dagen een SMS ontvangen dat ik mijn auto kon ophalen. Weer die rij wachtenden voor de dames achter de balie. Vanwege de demonstratief getoonde sleutel van de leenauto werd ik onmiddellijk geholpen. Maar mijn vertrek verliep minder vlot. Mijn auto was op het terrein in een krap hoekje geparkeerd en behoorlijk geblokkeerd door een Tesla van de zaak. Het hele terrein was vol afgeladen met auto’s. Omdat ik een andere keer bijna een uur moest wachten tot ze een blokeerende auto voor me konden wegrijden, besloot ik nu te proberen door de krappe ruimte weg te komen. Het resultaat: toch een auto aangetikt en een uur bezig geweest om met de manager een verzekeringsformulier in te vullen. Ik heb natuurlijk daarbij mijn hart gelucht over de hele gang van zaken, maar zonder enige reactie. De medewerkers zijn wel kampioenen in zelfbeheersing, geduldig luisteren en heel kort algemeen verontschuldigen. Er wordt niet in discussie gegaan, gelijk of ongelijk gegeven of verbetering beloofd. Hopeloos en triest tegelijk…

Erg jammer om te lezen dat dit nu zo gaat, klinkt alsof de leveringen zijn opgeschaald zonder daarbij ook de bemanning voldoende op te schalen of te optimaliseren om alles te kunnen afhandelen, met als gevolg verlaagd service niveau en gestreste medewerkers, en daarvan weer het gevolgd dat nieuwe eigenaren niet meer vertellen hoe geweldig hun nieuwe ruimteschip is maar hoe lang ze moeten wachten tot hun probleem is opgelost, komt Tesla zelf niet ten goede als ze hier geen oplossing voor vinden.
 
Ik kan helaas bevestigen dat Sec Amsterdam op dit moment vrij dramatisch is. Veel te veel schakels, waardoor reparatiepunten verkeerd worden doorgegeven of in het geheel niet worden doorgegeven.

Een voorbeeld: onze rode p100d had vorig jaar zomer te maken met een defecte parkeersensor voor. Die is toen tijdelijk hersteld door een nieuwe ongespoten zwarte parkeersensor te plaatsen. Ondertussen zou Tesla een rode sensor bestellen en die plaatsen zodra die binnen was.

6 maanden later rijd ik nog steeds rond met een rode auto met een zwarte sensor. De auto is sindsdien drie keer terug geweest, ook voor andere zaken, maar die sensor wil maar niet lukken.

Ter illustratie wat er de laatste keer (drie weken geleden) is gebeurd: men heeft de werking van de parkeersensoren gecontroleerd en geconstateerd dat alles werkt. Duh, dat was bij de eerste reparatie vorig jaar zomer al het geval... en let wel, bij de intake heb ik iedere keer aangegeven wat er wel moest gebeuren. 18 maart een nieuwe poging...
 
Als ik zo lees hoe het nu in Amsterdam gaat.... Ik moet volgende maand een 40K beurt inplannen. Alhoewel Amsterdam het dichtst bijzijnde SeC is (20 minuten) overweeg ik naar Arnhem te rijden, is een uurtje rijden. Hints, tips?
 
Ik kan helaas bevestigen dat Sec Amsterdam op dit moment vrij dramatisch is. Veel te veel schakels, waardoor reparatiepunten verkeerd worden doorgegeven of in het geheel niet worden doorgegeven.

Een voorbeeld: onze rode p100d had vorig jaar zomer te maken met een defecte parkeersensor voor. Die is toen tijdelijk hersteld door een nieuwe ongespoten zwarte parkeersensor te plaatsen. Ondertussen zou Tesla een rode sensor bestellen en die plaatsen zodra die binnen was.

6 maanden later rijd ik nog steeds rond met een rode auto met een zwarte sensor. De auto is sindsdien drie keer terug geweest, ook voor andere zaken, maar die sensor wil maar niet lukken.

Ter illustratie wat er de laatste keer (drie weken geleden) is gebeurd: men heeft de werking van de parkeersensoren gecontroleerd en geconstateerd dat alles werkt. Duh, dat was bij de eerste reparatie vorig jaar zomer al het geval... en let wel, bij de intake heb ik iedere keer aangegeven wat er wel moest gebeuren. 18 maart een nieuwe poging...
Waarom ga je niet naar SeC Den Haag, daar zit toch je kantoor?