Huh? Is dit al langer, en/of hier ter sprake gekomen?
Ja, iemand anders had het ook gepost. Was door de Model 3 uitleveringen waar ze het te druk mee hebben. Zal na Q1 wel voorbij zijn.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Huh? Is dit al langer, en/of hier ter sprake gekomen?
Je kunt ook kijken of wat probeersels met bv. schilderstape helpt. Ik merk dat wanneer ik het rubber in in de hoek tussen het dak en de B-stijl een halve milimeter indruk al een behoorlijk van verschil maakt qua herrie. Het gaat dus echt om hele kleine marges
Mijn vrouw had een Citroen C4 Cactus, daar zat een fluit in doordat een rubbertje 1cm te kort was. Is opgelost door er een stukje ducttape op te plakken (was op een plek waar je het niet ziet).. Ik wil maar aangeven dat met wat proberen je het misschien zelf opgelost krijgt, zodat je de frustratie van SeC bezoeken kunt besparen.
Je kunt ook hier even naar kijken:
Wind Noise issues near the triangle area
En dan ook deze:
Wind Noise
Ik zou op die plek ook eens een stukje tape plakken, kijken of dat het oplost.
Waar ik op doel is eens een stuk tape over die rubbers plakken. Een fluittoon kan veroorzaakt worden door een milimetertje rubber dat ergens net niet lekker zit. Of door bv. een "panel gap".
bv. bij de Model 3 zijn er "noise reduction kits" te koop wat gewoon een strook rubber is die ze tussen de 2 naden stoppen, schijnt ook al flink te helpen. Zie bv:
Zoiets doen bij dat driehoek raampje, als test even met wat tape, kan al helpen.
Dat heb ik overwogen, maar vind dat het gedoe niet waard. Ik heb flink voet bij stuk gehouden, SeC manager ingeschakeld maar bot gevangen. Meer werk wil ik er niet van maken.Ik "begrijp" Tesla wel in de zin dat die mensen die je spreekt waarschijnlijk echt niets kunnen doen. Ik zou het "hoger op" zoeken en gewoon de factuur niet betalen. Briefje sturen 'non-conformiteit, zoek het maar uit'.
Hmm, ik heb nog meer service afspraken staan (motor vervanging, airbag recall) en die zou ik niet op het spel willen zetten door mezelf als wanbetaler te laten registreren.Jij moet nog betalen neem ik aan, dus laat ze het geld maar halen.
Dat heb ik overwogen, maar vind dat het gedoe niet waard. Ik heb flink voet bij stuk gehouden, SeC manager ingeschakeld maar bot gevangen. Meer werk wil ik er niet van maken.
Ik heb er ook moeite mee, maar besef me ook dat om die €314 ex BTW terug te krijgen ik er waarschijnlijk veel meer tijd in moet stoppen dan het duurt om dat bedrag terug te verdienen door die uren gewoon te werken. Als het meer geld was geweest had ik er wel meer moeite voor willen doen om mijn gelijk te halen.Tsja, zelf weten maar je laat je in feite nu geld af handen maken door de botheid van Tesla. Ik zou daar moeite mee hebben.
Amsterdam heeft problemen die niet heel moeilijk op te lossen zijn. Veel heeft te maken met een gebrek aan kennis en ervaring. Daarnaast is het ordersysteem waar het mee werkt nogal ingewikkeld, zeker voor hen die minder ervaring hebben.
Ik heb dit het laatste jaar meerdere keren ervaren. Medewerkers verklaren iets op basis van wat ze in het ordersysteem zien. Hadden ze even beter of verder gekeken dan hadden ze kunnen zien dat het anders in elkaar steekt.
Het ordersysteem is sowieso ondermaats, een soort van SAP maar dan nog minder intuïtief.
Bestellingen van onderdelen 'verdwijnen' als sneeuw voor de zon. Dan denk je als klant, die vergeten dat namelijk niet, dat een onderdeel voor een terugroepactie wel voor je klaar ligt als je aankomt voor een onderhoudsbeurt. Nou, vergeet dat maar. Tesla roept mij in april vorig jaar via een email op om de bouten in mijn stuurbekrachtiging te laten vervangen. Vooraf telefonisch gevraagd of dat gelijk met de beurt kan. 'Natuurlijk meneer, doen we'.
Nou... vergeet het maar, ik rij nog steeds met corroderende bouten in mijn stuurbekrachtiging rond'.
Ook noodzakelijke onderdelen voor een 40.000 beurt, waaronder ruitenwisserbladen, zijn al maanden niet op voorraad. Dan zou, in mijn beleving, zo'n beurt helemaal niet door mogen gaan. Helemaal droevig is 't als die beurt wel doorgaat de ruitenwisserbladen niet gemonteerd zijn en dat niemand je dat vertelt.
Maar ja, zolang Tesla mij niet belt om het probleem samen met mij op te lossen, zal het nog wel even duren
Ik heb ook een negatieve ervaring gehad met het SC in Tilburg. Nadat ik afgelopen weekend mijn banden aan het oppompen was van mijn Model 3 brak er bij de derde band die ik op pompte het ventiel af. Dit gebeurde al tijdens het erop zetten van de pomp.
Toen ik dit doorhad meteen het dopje op het halve schroefdraad terug gedraaid. Snel in de auto gesprongen om de 50 meter naar huis te rijden (ik woon om de hoek van een BP). De band stond op 1.3 bar toen ik thuis aankwam.
Daarna Tesla roadside assistance gebeld en een afspraak voor ophalen gemaakt voor afgelopen maandag. Aan de telefoon gevraagd of er kosten aan de reparatie en ophalen verbonden zouden zijn. Nee, was het antwoord. Ok, maandag opgehaald en auto weggebracht, Model S meegekregen als leenauto want ze konden het niet meteen oplossen.
Nu net de auto gaan ophalen en daar werd verteld dat het 440 euro heeft gekost! Want de band was ook verwisseld, die was niet meer veilig namelijk. Die was kapot omdat de auto er op had gestaan het hele weekend (omdat hij pas maandag kon worden opgehaald).
Dus daar was ik niet heel erg van gediend, vooral omdat er nooit is gecommuniceerd dat er toch kosten aan verbonden zouden zijn. Na een lange discussie en veel gedoe gaven ze aan dat het inderdaad wel vervelend was dat er niet gecommuniceerd was en dat ik 20% korting zou krijgen. Toen aangegeven dat ik de oude band mee wilde hebben, maar die was helaas net gisteren afgevoerd al. Dus ik had pech.
Al met al een hele hoop geld voor een veel te dure band (zag net dat de Michelin Pilot Sport 4 tussen de 110 en 130 euro kosten bij elke bandenboer). En daarmee is het dus voor mij duidelijk dat ik de volgende keer wel 2x nadenk voordat ik Tesla inschakel om mijn probleem op te lossen als het iets is dat andere partijen ook kunnen!
Ik heb daar op 18-1 een mail over gehad, net als vele andere tesla rijders. Hier de inhoud van die e-mail:Wat ik ook triest vond is dat ik toevallig op de RDW een terugroepactie zag mbt een onveilige airbag: Terugroepregister
Ik ben daar nooit over gemaild of gebeld door Tesla terwijl dat wel verplicht is. Ik heb een afspraak staan voor vervanging van de motor, dus ik heb gevraagd of ze dit dan niet meteen mee kunnen nemen. Dat kan, maar ik denk niet dat ze dit uit zichzelf hadden opgemerkt als ik niets had gezegd.
Dus niet van toepassing op de nieuwere modellen en dus logisch dat ik geen mail heb gehad.