Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt ook kijken of wat probeersels met bv. schilderstape helpt. Ik merk dat wanneer ik het rubber in in de hoek tussen het dak en de B-stijl een halve milimeter indruk al een behoorlijk van verschil maakt qua herrie. Het gaat dus echt om hele kleine marges

Mijn vrouw had een Citroen C4 Cactus, daar zat een fluit in doordat een rubbertje 1cm te kort was. Is opgelost door er een stukje ducttape op te plakken (was op een plek waar je het niet ziet).. Ik wil maar aangeven dat met wat proberen je het misschien zelf opgelost krijgt, zodat je de frustratie van SeC bezoeken kunt besparen.

Je kunt ook hier even naar kijken:
Wind Noise issues near the triangle area

En dan ook deze:
Wind Noise

Ik zou op die plek ook eens een stukje tape plakken, kijken of dat het oplost.

Het geruis komt afwissel tussen het ruitje en de A stijl en dan weer tussen de stijl van het ruitje en de zijruit.
Ik zie mij daar niets afplakken zonder dat de deur dan niet meer open gaat.
 
Waar ik op doel is eens een stuk tape over die rubbers plakken. Een fluittoon kan veroorzaakt worden door een milimetertje rubber dat ergens net niet lekker zit. Of door bv. een "panel gap".

bv. bij de Model 3 zijn er "noise reduction kits" te koop wat gewoon een strook rubber is die ze tussen de 2 naden stoppen, schijnt ook al flink te helpen. Zie bv:

724795548_1280x720.jpg


Zoiets doen bij dat driehoek raampje, als test even met wat tape, kan al helpen.
 
Ik heb een paar weken geleden een deurgreep van mijn 3 jaar oude Model S laten vervangen. Het euvel is bekend: de handgreep kwam niet meer naar buiten. De KM stand toen ik het meldde was 85.000 km dus net uit garantie. Bij het maken van de afspraak (1x contact via E-mail, 1x via telefoon) werd er niet over garantie of kosten gesproken. Na afloop van de Tesla Mobile Service reparatie ook niet. Een paar dagen later kreeg ik de rekening van €380 via E-mail. Een telefoontje aan het SeC liep op niets uit: zelfs de manager kon geen coulance geven op deze reparatie buiten de garantie. Dat het euvel niets met het aantal KM's te maken heeft (deurgreep is linksachter, een deur die ik zelden gebruik) en wijzen op non-conformiteit maakten weinig indruk. De medewerkers was uiterst vriendelijk en snapte mijn punt wel, maar mocht er niets aan doen volgens de interne regels van Tesla. Teleurstellend.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Waar ik op doel is eens een stuk tape over die rubbers plakken. Een fluittoon kan veroorzaakt worden door een milimetertje rubber dat ergens net niet lekker zit. Of door bv. een "panel gap".

bv. bij de Model 3 zijn er "noise reduction kits" te koop wat gewoon een strook rubber is die ze tussen de 2 naden stoppen, schijnt ook al flink te helpen. Zie bv:

724795548_1280x720.jpg


Zoiets doen bij dat driehoek raampje, als test even met wat tape, kan al helpen.

Ik heb deze kit laten installeren (Tesland), maar de geclaimde reductie (door RPMtesla, niet door Tesland!: 5 tot 9 dB) is echt onzin. De auto maakt nog steeds een hoop windherrie bij hogere snelheden. Ik denk dat het wellicht 2 dB heeft gescheeld (het is wel degelijk iets rustiger geworden). dB is een logaritmische schaal!
 
Ik "begrijp" Tesla wel in de zin dat die mensen die je spreekt waarschijnlijk echt niets kunnen doen. Ik zou het "hoger op" zoeken en gewoon de factuur niet betalen. Briefje sturen 'non-conformiteit, zoek het maar uit'.

Jij moet nog betalen neem ik aan, dus laat ze het geld maar halen.
 
Ik "begrijp" Tesla wel in de zin dat die mensen die je spreekt waarschijnlijk echt niets kunnen doen. Ik zou het "hoger op" zoeken en gewoon de factuur niet betalen. Briefje sturen 'non-conformiteit, zoek het maar uit'.
Dat heb ik overwogen, maar vind dat het gedoe niet waard. Ik heb flink voet bij stuk gehouden, SeC manager ingeschakeld maar bot gevangen. Meer werk wil ik er niet van maken.
Jij moet nog betalen neem ik aan, dus laat ze het geld maar halen.
Hmm, ik heb nog meer service afspraken staan (motor vervanging, airbag recall) en die zou ik niet op het spel willen zetten door mezelf als wanbetaler te laten registreren.
 
Tsja, zelf weten maar je laat je in feite nu geld af handen maken door de botheid van Tesla. Ik zou daar moeite mee hebben.

Ik denk ook eigenlijk dat het niet zo ver komt. Ik vermoed dat zodra Tesla achter die factuur aan gaat je wel iemand kunt spreken die wel wat kan doen en de factuur kan crediteren.

Hier op 't forum is al vaker voorbij gekomen dat service medewerkers een factuur niet kunnen crediteren ookal zouden ze willen.

Kortom, ik denk dat het vooral een kwestie is van de juiste persoon te pakken krijgen. Dat is gewoon erg lastig, het is heel erg dichtgetimmerd allemaal. Moet ook wel bij een onderneming met 40k personeel, maar maakt het niet beter voor de klant.
 
Dat heb ik overwogen, maar vind dat het gedoe niet waard. Ik heb flink voet bij stuk gehouden, SeC manager ingeschakeld maar bot gevangen. Meer werk wil ik er niet van maken.

Ik heb vorig jaar geprobeerd om het hogerop op te kunnen lossen maar dat brengt niets. Terwijl ik financiële schade had die geheel te wijten was aan Tesla. Ik heb volgende week weer een afspraak en ben zeer huiverig voor service.
 
Ik heb ook een negatieve ervaring gehad met het SC in Tilburg. Nadat ik afgelopen weekend mijn banden aan het oppompen was van mijn Model 3 brak er bij de derde band die ik op pompte het ventiel af. Dit gebeurde al tijdens het erop zetten van de pomp.

Toen ik dit doorhad meteen het dopje op het halve schroefdraad terug gedraaid. Snel in de auto gesprongen om de 50 meter naar huis te rijden (ik woon om de hoek van een BP). De band stond op 1.3 bar toen ik thuis aankwam.

Daarna Tesla roadside assistance gebeld en een afspraak voor ophalen gemaakt voor afgelopen maandag. Aan de telefoon gevraagd of er kosten aan de reparatie en ophalen verbonden zouden zijn. Nee, was het antwoord. Ok, maandag opgehaald en auto weggebracht, Model S meegekregen als leenauto want ze konden het niet meteen oplossen.

Nu net de auto gaan ophalen en daar werd verteld dat het 440 euro heeft gekost! Want de band was ook verwisseld, die was niet meer veilig namelijk. Die was kapot omdat de auto er op had gestaan het hele weekend (omdat hij pas maandag kon worden opgehaald).

Dus daar was ik niet heel erg van gediend, vooral omdat er nooit is gecommuniceerd dat er toch kosten aan verbonden zouden zijn. Na een lange discussie en veel gedoe gaven ze aan dat het inderdaad wel vervelend was dat er niet gecommuniceerd was en dat ik 20% korting zou krijgen. Toen aangegeven dat ik de oude band mee wilde hebben, maar die was helaas net gisteren afgevoerd al. Dus ik had pech.

Al met al een hele hoop geld voor een veel te dure band (zag net dat de Michelin Pilot Sport 4 tussen de 110 en 130 euro kosten bij elke bandenboer). En daarmee is het dus voor mij duidelijk dat ik de volgende keer wel 2x nadenk voordat ik Tesla inschakel om mijn probleem op te lossen als het iets is dat andere partijen ook kunnen!
 
Tsja, zelf weten maar je laat je in feite nu geld af handen maken door de botheid van Tesla. Ik zou daar moeite mee hebben.
Ik heb er ook moeite mee, maar besef me ook dat om die €314 ex BTW terug te krijgen ik er waarschijnlijk veel meer tijd in moet stoppen dan het duurt om dat bedrag terug te verdienen door die uren gewoon te werken. Als het meer geld was geweest had ik er wel meer moeite voor willen doen om mijn gelijk te halen.

Wat me nog het meeste dwars zit is het totale gebrek aan communicatie over de kosten. Die staan vast en waren vanaf het moment dat ik het probleem meldde bekend. Zelf er naar vragen heeft kennelijk ook geen zin zoals @hheenn aangeeft. Dit soort dingen maakt toch wel dat ik me afvraag of mijn volgende auto weer een Tesla zal worden..
 
Amsterdam heeft problemen die niet heel moeilijk op te lossen zijn. Veel heeft te maken met een gebrek aan kennis en ervaring. Daarnaast is het ordersysteem waar het mee werkt nogal ingewikkeld, zeker voor hen die minder ervaring hebben.
Ik heb dit het laatste jaar meerdere keren ervaren. Medewerkers verklaren iets op basis van wat ze in het ordersysteem zien. Hadden ze even beter of verder gekeken dan hadden ze kunnen zien dat het anders in elkaar steekt.
Het ordersysteem is sowieso ondermaats, een soort van SAP maar dan nog minder intuïtief.
Bestellingen van onderdelen 'verdwijnen' als sneeuw voor de zon. Dan denk je als klant, die vergeten dat namelijk niet, dat een onderdeel voor een terugroepactie wel voor je klaar ligt als je aankomt voor een onderhoudsbeurt. Nou, vergeet dat maar. Tesla roept mij in april vorig jaar via een email op om de bouten in mijn stuurbekrachtiging te laten vervangen. Vooraf telefonisch gevraagd of dat gelijk met de beurt kan. 'Natuurlijk meneer, doen we'.
Nou... vergeet het maar, ik rij nog steeds met corroderende bouten in mijn stuurbekrachtiging rond'.

Ook noodzakelijke onderdelen voor een 40.000 beurt, waaronder ruitenwisserbladen, zijn al maanden niet op voorraad. Dan zou, in mijn beleving, zo'n beurt helemaal niet door mogen gaan. Helemaal droevig is 't als die beurt wel doorgaat de ruitenwisserbladen niet gemonteerd zijn en dat niemand je dat vertelt.

Maar ja, zolang Tesla mij niet belt om het probleem samen met mij op te lossen, zal het nog wel even duren :)

ehm ehm.. SAP en ondermaats? SAP is als een goed geoliede machine. Je moet er wel mee leren werken. Maar daar heb je weer mannetjes voor :rolleyes:.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Phil V and ebullio
upload_2019-3-28_12-31-16.png


..eerste service ervaring überhaupt met een SeC..
Vanochtend eerste service ervaring überhaupt met een SeC, die in Rotterdam. 8h50 in, 9h30 uit! De zgn. Backup-Camera moest vervangen, is onder garantie gebeurd. Curieus probleem, na ruim 4 weken was er ineens troebel beeld en dat is lastig achteruit parkeren, -rijden natuurlijk. Aan de beschadigingen te zien had iemand er een aansteker bij gehouden (??!!) ..op zoek naar wat..? wat dan wel.. of wellicht toch al een onvolkomenheid vanaf de levering. Netjes, snel en zakelijk opgelost, had in Rotterdam niet anders verwacht! :cool:
Ps... auto blijft verbazen ! Wat een genot om in te rijden en nog EV ook...! ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg
Afgelopen twee weken weer eens een dozijn pogingen gedaan om contact te leggen met Tesla. Na drie keer een half uur tevergeefs in de wacht gehangen te hebben, een mail waarop uiteraard geen reaktie kwam, vervolgens weer twee keer een half uur "gehangen" vandaag eindelijk contact gehad!! Kostte me vandaag wel weer welgeteld 46 minuten maar uiteindelijk na drie keer doorverbonden te zijn toch maar eens de juiste persoon aan de lijn gehad. Je moet er wel wat voor over hebben hoor om zo'n Tesla te mogen rijden. Pfffffff wat een tent...
 
Ik heb ook een negatieve ervaring gehad met het SC in Tilburg. Nadat ik afgelopen weekend mijn banden aan het oppompen was van mijn Model 3 brak er bij de derde band die ik op pompte het ventiel af. Dit gebeurde al tijdens het erop zetten van de pomp.

Toen ik dit doorhad meteen het dopje op het halve schroefdraad terug gedraaid. Snel in de auto gesprongen om de 50 meter naar huis te rijden (ik woon om de hoek van een BP). De band stond op 1.3 bar toen ik thuis aankwam.

Daarna Tesla roadside assistance gebeld en een afspraak voor ophalen gemaakt voor afgelopen maandag. Aan de telefoon gevraagd of er kosten aan de reparatie en ophalen verbonden zouden zijn. Nee, was het antwoord. Ok, maandag opgehaald en auto weggebracht, Model S meegekregen als leenauto want ze konden het niet meteen oplossen.

Nu net de auto gaan ophalen en daar werd verteld dat het 440 euro heeft gekost! Want de band was ook verwisseld, die was niet meer veilig namelijk. Die was kapot omdat de auto er op had gestaan het hele weekend (omdat hij pas maandag kon worden opgehaald).

Dus daar was ik niet heel erg van gediend, vooral omdat er nooit is gecommuniceerd dat er toch kosten aan verbonden zouden zijn. Na een lange discussie en veel gedoe gaven ze aan dat het inderdaad wel vervelend was dat er niet gecommuniceerd was en dat ik 20% korting zou krijgen. Toen aangegeven dat ik de oude band mee wilde hebben, maar die was helaas net gisteren afgevoerd al. Dus ik had pech.

Al met al een hele hoop geld voor een veel te dure band (zag net dat de Michelin Pilot Sport 4 tussen de 110 en 130 euro kosten bij elke bandenboer). En daarmee is het dus voor mij duidelijk dat ik de volgende keer wel 2x nadenk voordat ik Tesla inschakel om mijn probleem op te lossen als het iets is dat andere partijen ook kunnen!

Ik vermoed dat je bij de verkeerde maat hebt gekeken, want het is meer 180-190 euro vanafprijs.

Stilstaan op een lege band is overigens zelden een probleem. Als ik jouw verhaal lees zou ik die rekening weigeren te betalen.
 
Wat ik ook triest vond is dat ik toevallig op de RDW een terugroepactie zag mbt een onveilige airbag: Terugroepregister

Ik ben daar nooit over gemaild of gebeld door Tesla terwijl dat wel verplicht is. Ik heb een afspraak staan voor vervanging van de motor, dus ik heb gevraagd of ze dit dan niet meteen mee kunnen nemen. Dat kan, maar ik denk niet dat ze dit uit zichzelf hadden opgemerkt als ik niets had gezegd.
 
Wat ik ook triest vond is dat ik toevallig op de RDW een terugroepactie zag mbt een onveilige airbag: Terugroepregister

Ik ben daar nooit over gemaild of gebeld door Tesla terwijl dat wel verplicht is. Ik heb een afspraak staan voor vervanging van de motor, dus ik heb gevraagd of ze dit dan niet meteen mee kunnen nemen. Dat kan, maar ik denk niet dat ze dit uit zichzelf hadden opgemerkt als ik niets had gezegd.
Ik heb daar op 18-1 een mail over gehad, net als vele andere tesla rijders. Hier de inhoud van die e-mail:
Veiligheidsupdate Model S
 
Vanmorgen bij Amsterdam geweest voor ingeplande 40000 km beurt. Bij aankomst kreeg ik te horen dat er onlangs is besloten dat Tesla’s geen onderhoudsbeurt meer nodig hebben en dat dan niet gaat worden uitgevoerd. Ik had nog een deur issue op de lijst staan, daar hebben ze naar gekeken en de ruitensproeier aangevuld.Verder dus niets. Ik had het wel prettiger gevonden als ik dit eerder had gehoord maar met de gastvrije ontvangst, de prettige wachtruimte, koffie en vriendelijke medewerkers ben ik nog steeds heel blij dat ik naar tesla ben overgestapt.