Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen bij Amsterdam geweest voor ingeplande 40000 km beurt. Bij aankomst kreeg ik te horen dat er onlangs is besloten dat Tesla’s geen onderhoudsbeurt meer nodig hebben en dat dan niet gaat worden uitgevoerd. Ik had nog een deur issue op de lijst staan, daar hebben ze naar gekeken en de ruitensproeier aangevuld.Verder dus niets. Ik had het wel prettiger gevonden als ik dit eerder had gehoord maar met de gastvrije ontvangst, de prettige wachtruimte, koffie en vriendelijke medewerkers ben ik nog steeds heel blij dat ik naar tesla ben overgestapt.

Ik kreeg dinsdag een mail dat de beurt niet nodig was maar had ook nog wat terugroep reparaties zoals de airbag en nog een versleten deurrubber. Bellen duurt te lang dus gewoon maar woensdag er naar toe gereden. Alles uitgevoerd behalve de beurt en wat mij betreft prima dus.

Alle bewegende delen controleert de garage waar ik voor APK naar toe ga wel.
 
Ik vermoed dat je bij de verkeerde maat hebt gekeken, want het is meer 180-190 euro vanafprijs.

Stilstaan op een lege band is overigens zelden een probleem. Als ik jouw verhaal lees zou ik die rekening weigeren te betalen.

De bandenprijs zou wel eens wat hoger kunnen zijn als ik de exacte maten erbij heb inderdaad. Het ging mij meer om het grote verschil en de manier van behandelen.

Ondertussen nog geen factuur ontvangen, het kan dus maar zo zijn dat de Tesla chaos dit keer in mijn voordeel speelt. Al zal ik het nu wel ge-jinxed hebben en de factuur zo in mijn mail verschijnen.
 
Ik "begrijp" Tesla wel in de zin dat die mensen die je spreekt waarschijnlijk echt niets kunnen doen. Ik zou het "hoger op" zoeken en gewoon de factuur niet betalen. Briefje sturen 'non-conformiteit, zoek het maar uit'.

Jij moet nog betalen neem ik aan, dus laat ze het geld maar halen.
Dus een defecte deurhendel na drie jaar / 85.000 is per definitie non-conform..?
 
Dus een defecte deurhendel na drie jaar / 85.000 is per definitie non-conform..?

Niet per definitie, maar de deurhendels bij Tesla zijn een bekend en veel voorkomend probleem. Daar van is duidelijk aangetoond dat het ontwerp gewoon slecht in elkaar zit en dat door veelvuldig gebruik de draadjes gewoon afbreken.

Dus ja, als jouw deurhendel nog de oude revisie is, dan is dat non-conform omdat het niet voldoet aan de kwaliteitsverwachtingen die je van een auto van die prijsklasse mag verwachten.
 
Vanmorgen bij Amsterdam geweest voor ingeplande 40000 km beurt. Bij aankomst kreeg ik te horen dat er onlangs is besloten dat Tesla’s geen onderhoudsbeurt meer nodig hebben en dat dan niet gaat worden uitgevoerd. Ik had nog een deur issue op de lijst staan, daar hebben ze naar gekeken en de ruitensproeier aangevuld.Verder dus niets. Ik had het wel prettiger gevonden als ik dit eerder had gehoord maar met de gastvrije ontvangst, de prettige wachtruimte, koffie en vriendelijke medewerkers ben ik nog steeds heel blij dat ik naar tesla ben overgestapt.
Ehh @Astrid en @ConstantG. Geen onderhoudsbeurten meer nodig? Geen enkele? Of wel bijv. 80.000? Ik vraag maar even want ik wilde net een 40.000 beurt gaan inplannen. Ik vind het best maar hoe veilig zijn remmen dan nog en wat als je vloeistof op is?
 
Tesla zegt eigenlijk niet dat onderhoud niet nodig is. Ze zeggen dat de vaste service intervals niet nodig zijn.
Daarbij geven ze ook aan dat de auto (en dan met name remmen en banden) wel periodiek bekeken moeten worden.

Maar dat kan je lokale garage eventueel ook doen.

Vloeistofniveau's geloof ik eigenlijk wel. Enige dat echt op raakt is ruitenwisservloeistof, die vul ik zelf wel bij :)
 
De bandenprijs zou wel eens wat hoger kunnen zijn als ik de exacte maten erbij heb inderdaad. Het ging mij meer om het grote verschil en de manier van behandelen.

Ondertussen nog geen factuur ontvangen, het kan dus maar zo zijn dat de Tesla chaos dit keer in mijn voordeel speelt. Al zal ik het nu wel ge-jinxed hebben en de factuur zo in mijn mail verschijnen.

Ach, jij hebt in ieder geval een nieuwe band gekregen. Die van mij is af fabriek geleverd met een scheur en staat nu al een week bij tesla omdat ze geen banden hebben. Uiteraard zal het allemaal wel opgelost worden maar het voelt voor mij wel onprofessioneel.
 
Even of topic.
Bij mijn service beurt van afgelopen week was niet verkeerd.
De beurt kon ik aanmelden via de app, dit werkte.
Er kwam een bevestiging
Bij de intake werd mij duidelijk dat niet alle door mij aangemelde problemen waren doorgekomen en duidelijk verteld dat dit mogelijk niet gerepareerd kon worden. Dit was teleurstellend maar wel reëel.
Er was een leen MS classic.
Iemand help mee met overzetten bagage.
Bij ophalen bleek ook het niet doorgekomen probleem opgelost.
De auto was volledig gecharged.
Idem schoongemaakt.
De rekening was conform afspraak.
Wat niet gerepareerd kon worden was correct vermeld.
Enige min puntje was dat de evaluatie mail die aangekondigd was niet ontvangen is.

Beste ervaring in tijden.
Volgende keer zal ik weer een jank verhaal insturen
 
Tesla zegt eigenlijk niet dat onderhoud niet nodig is. Ze zeggen dat de vaste service intervals niet nodig zijn.
Daarbij geven ze ook aan dat de auto (en dan met name remmen en banden) wel periodiek bekeken moeten worden.

Maar dat kan je lokale garage eventueel ook doen.

Vloeistofniveau's geloof ik eigenlijk wel. Enige dat echt op raakt is ruitenwisservloeistof, die vul ik zelf wel bij :)
Ik ben er blij mee. Behalve dat het wassen me nu door de neus gaat. Als het mag voortaan alles via PTC.
 
Ach, jij hebt in ieder geval een nieuwe band gekregen. Die van mij is af fabriek geleverd met een scheur en staat nu al een week bij tesla omdat ze geen banden hebben. Uiteraard zal het allemaal wel opgelost worden maar het voelt voor mij wel onprofessioneel.

Ja, ik kon me ook niet voorstellen dat zoiets simpels als een band niet op voorraad is. Dat kan toch niet heel ingewikkeld zijn.
 
Vandaag voor het eerst mijn Model 3 naar de service voor wat lakschades en andere dingetjes. Er stond een leenauto klaar, maar ik vroeg of ik een paar uur mocht werken op m'n laptop omdat ik een lange trip had vanmiddag en dat graag met mijn auto wilde doen. Ze hebben even gekeken hoe lang de lakbehandeling zou duren en wachten was geen probleem. Top! Hij is nu bijna klaar, ik zie zometeen het resultaat pas, maar ik wilde dit alvast schrijven voordat ik het hier vergeet te plaatsen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
01-03 geleverd, 04-03 bij service center geweest voor windgeruis, mannetje heeft met me meegereden en conclusie geluid is wel normaal maar zit toch een rubber niet goed, afspraak gemaakt voor 10-04 om te fixen, eerder kon niet.

Rubbertje:
Screenshot 2019-04-12 at 20.49.44.png


10-04 8:30 auto gebracht, auto was schoon maar kreeg toch de vraag of ik 'm ook gewassen wilde hebben (top!), loaner P90D meegekregen (nice), ik zou later die dag gebeld worden om die van mij weer op te halen. Tussen de middag werd ik gebeld, onderdeel moet nog uit Tilburg komen dus wordt waarschijnlijk de volgende dag (ok prima, voor mij geen probleem maar wel typisch wat ik eerder van anderen ook heb gelezen dat ze onderdelen te laat of niet regelen tot het laatste moment). De volgende dag afwachten en rond 16:00 ontvang ik een berichtje:
IMG_2950.jpg



Vervolgens krijg ik rond 22:00 een melding dat mijn auto unlocked is (geweldig die Stats app):
unlocked.png


Ik zie via de Tesla app dat mijn auto van de parkeerplaats buiten naar binnen verplaatst wordt en vervolgens wordt opgeladen van 51% naar 90% (mijn ingestelde limiet).

De volgende dag (vrijdag) wordt ik om 17:00 gebeld, het wordt na het weekend, het onderdeel is nog niet binnen. Het is nu 21:26 en als ik in de app kijk zie ik dat mijn auto niet meer bij het Service Center staat maar een paar honderd meter verderop, geen idee waarom die daar staat.

Ik weet trouwens niet of dit onder "positieve service ervaringen" valt, dat hangt volgens mij af van wat voor loaner je mee krijgt :D

To zo ver... ik post volgende week wel weer een update.
 
Gisteren mijn S75D naar SEC Tilburg gebracht voor 20k beurt. 12 punten op lijst, inclusief rammelende luchtvering, rattling noise bij optrekken, slechte matten, klapperend rempedaal bij AP, windgeruis, etc. Vandaag weer opgehaald: alles klar! En Schoon, met Update (2018.5), Vol geladen. En ook nog eens ‘New car scent’ door nieuwe matten :).
Echt het enige min-punt was dat ik niet eens mijn (eerste van de dag!) koffie kon opdrinken voordat ik aan beurt was.
Gewoon top dus .
Is dat klapperend rempedaal bij AP nu helemaal weg? En wat scheelde er precies aan je matten? Ik heb dat klapperen (soms) ook en de bestuurders mat begint nu al te krommen (na 20k)
 
Via een ander draadje hier gelezen over kapotte leds bij de koplampen. Bij mij waren beide defect, maar zelf nooit opgemerkt. De wagen heeft ondertussen 115000km.
Ik vond wel een foto van vorig jaar (tijdens garantieperiode), waarop je het defect ook ziet. Vraag mij zelfs af of die ooit gewerkt hebben.
Toch even langs geweest in het SeC.
Stukken besteld en twee weken later telefoontje dat ze binnen waren en dat er ‘s anderendaags nog een paar slots vrij waren om ze te monteren.
‘s Anderendaags keurig hersteld onder garantie. Meteen ook terugroepactie voor airbag uitgevoerd.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Mijn linker led was ook kapot en Tesla heeft beide koplampen (eentje dus preventief zeg maar...) vervangen. Goede service! Ik had ook een vouw in de bestuurderstoel waarvan ik vermoedde dat die er wel uit gestoomd kon worden maar Tesla heeft gewoon pats, boem gelijk de hele stoel vervangen.