Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al MCU2. Maar MCU1 naar 2 is wel een enorme operatie:

- Nieuwe spiegel assembly ivm 5Ghz WiFi en bluetooth
- Nieuwe kabelboom
- Nieuw IC (Bij MCU2 is dat alleen een scherm over iets van HDMI, bij MCU1 is dat een aparte computer over ethernet)

Met name een MCU2 assembly (het ding zelf) zit in ieder geval 'retail' al op 3000 euro meen ik. Daar komt de rest dan nog bij.

Afgezien daarvan is er volgens mij nog helemaal geen upgrade mogelijkheid. Komt vast, in Elon Time!

Ik had prijzen (all-in) van 2500 gehoord. Ik had gehoopt dat in combinatie terug te kunnen brengen tot 2000. Dat zou ik er voor over hebben...
 
Ze hadden mij in maart (20k beurt) ook nog 'deze zomer' aangegeven. Ze hadden in maart ook expliciet aangegeven dat ze liever niet vervangen tenzij ik er echt op sta, omdat het vervangen nog geen nut heeft. Ik had toen al verteld dat het mij niet bijzonder stoort, en dat het defecte scherm kan blijven zitten.

Edit:

Service invoice binnen:
SX-MCU SUB-ASY, SHIP. OGS DSPLY, RMN (1084333-00-B)

"RMN" lees ik als "Remanufactured", ofwel een gerepareerd onderdeel. Onderdeelnummer met suffix 'B' is wel echt nieuw, levert op Google weinig tot geen hits op.

In november is mijn scherm vervangen ivm gele randen.
Daar is toen niets gezegd nog over een definitieve oplossing.
Mijn vervang exemplaar is denk ik nog ‘de oude’.

Part no op mijn invoice (wel MCU1):
SX-MCU SUB-ASY, SHIP. OGS DSPLY, RMN (1084333-00-A)
 
Maandag een afspraak bij Amsterdam. Lek ventiel/tpms sensor en een los deurpaneel. Verder gevraagd of ze de recall aktie wilde doen bouten en airbag passagierszijde. Na 4 uur was ie klaar (ik had een wachtafspraak gemaakt). Via de mail een en ander uit een gezet (niet happy met het lange wachten) en werd diezelfde dag nog teruggebeld. Ze nemen alle kritiek ter harte en hebben een speciale task force er op gezet om de service te verbeteren. Ik was erg blij dat ze er wat mee doen en in ieder geval de klacht serieus behandelen!
 
  • Like
Reactions: Odie
Maandag een afspraak bij Amsterdam. Lek ventiel/tpms sensor en een los deurpaneel. Verder gevraagd of ze de recall aktie wilde doen bouten en airbag passagierszijde. Na 4 uur was ie klaar (ik had een wachtafspraak gemaakt). Via de mail een en ander uit een gezet (niet happy met het lange wachten) en werd diezelfde dag nog teruggebeld. Ze nemen alle kritiek ter harte en hebben een speciale task force er op gezet om de service te verbeteren. Ik was erg blij dat ze er wat mee doen en in ieder geval de klacht serieus behandelen!
Een verbetering zou ook al zijn dat ze je niet een half uur in je auto in de wachtrij laten staan. Ze zouden de keyfobs van de berijder van de auto kunnen vragen en de auto zelf naar binnen kunnen rijden.
 
Niet speciaal 'positief', gewoon dat we een rammeltje hadden in de middenconsole van onze Model 3 en dat we blijkbaar de 9e waren wereldwijd die dit probleem hadden.

Ik was verbaasd dat ze een Knowledge Base hebben die wel werkt :). Meestal zijn zo een Knowledge Bases GIGO (garbage in, garbage out) en bijgevolg onbruikbaar omdat niemand ze gebruikt.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Ik begin beetje boos te worden (en dat gebeurt mij niet vaak/veel). Ik krijg gewoon geen antwoord op mijn klachtenmail. Ik heb reminder gestuurd (aan support en aan service amsterdam) en als ze deze week niet reageren ga ik ze bestoken op twitter.

Inmiddels derde mail gestuurd. Love the car, hate the organization.... Ballentent is nog te vriendelijk...
 
Mijn ervaring inmiddels is dat mailen naar groepsadressen nooit beantwoord worden, mails naar individuele adressen soms wel maar soms ook niet. Bellen lijkt nog steeds de beste manier, ware het niet dat je dan dus niets op papier hebt als je een discussie krijgt.
 
Mijn ervaring inmiddels is dat mailen naar groepsadressen nooit beantwoord worden, mails naar individuele adressen soms wel maar soms ook niet. Bellen lijkt nog steeds de beste manier, ware het niet dat je dan dus niets op papier hebt als je een discussie krijgt.
Oh jawel hoor, gewoon vragen of ze alles wat besproken is, ook even op de mail wilt zetten naar je. Wordt dan wel verzonden vanuit het groeps e-mail adres. (Het valt me idd wel op dat de laatste tijd de reactietijd enorm lang is (en dat Tilburg zelfs een autoresponder had lopen in maart dit jaar, dat ze "busy" zijn)).
 
Op de terugweg van vakantie in de buurt van Milaan gaf de X in een keer een hele batterij foutmeldingen: parkeerhulp niet beschikbaar, tractiecontrole uitgeschakeld, stabiliteitscontrole uitgeschakeld en nog een paar meer. AP en ook TACC deden het niet meer. In overleg met de calamiteitentelefoon van Tesla besloten om terug te rijden naar Nederland en het daar aan te laten pakken omdat ik anders een onbepaalde tijd vast zou zitten in Milaan.
Afgelopen maandag na terugkeer in Nederland via de app een afspraak proberen in te plannen en dat zou op zijn vroegst pas volgende week maandag kunnen. Omdat ik de auto deze week toch niet heel veel nodig zou hebben heb ik dat maar zo gelaten. Tot mijn verbazing en blijdschap werd ik binnen een uur gebeld: of ik de X maar z.s.m. wilde komen afleveren, want met dit soort veiligheidsissues doorrijden was niet verstandig.
Blijkbaar worden afspraken gescand op urgentie, heel mooi.

Overigens bleek een defecte ABS-sensor de oorzaak van alle ellende te zijn.
 
Jammer dat het zo moet, slecht voor de Tesla reputatie..
upload_2019-5-10_20-5-38.png
 
Ondanks dat ik Tesla en Elon Musk volg op twitter heb ik deze niet langs zien komen. Om invloed te hebben moet je toch eerst een paar miljoen volgers zien te krijgen.

Very big grin ... Misschien moet ik eerst een 19 jarige vrouwelijke influencer worden :)

Maar ik heb toch hoop dat de getagde namen de tweet zien. En ... feel free to share
 
Jammer dat het zo moet, slecht voor de Tesla reputatie..
View attachment 406232

Lijkt erop dat tweet geholpen heeft. Ik ben gisteren door Tesla (engelstalig) gebeld met excuus. Lang verhaal kort: ik wordt vandaag <moet het wel nog zien> teruggebeld door Amsterdam om of alsnog een afspraak te maken voor een service beurt of ik krijg mijn geld terug (vooruitbetaald service).

Mijn vraag: ruitewisser bladen en batterij keyfob, dat is natuurlijk geen probleem. Maar in het 'oude' onderhoudsschema staat ook:
- vervanging cabineluchtfilter en
- vervanging droogmiddelzak airco

Waar zou ik dat kunnen laten doen? Bij Tesland? @Herbie65
 
Lijkt erop dat tweet geholpen heeft. Ik ben gisteren door Tesla (engelstalig) gebeld met excuus.

Enig idee hoe ze je "gevonden" hebben? Bij Marriott heb ik netjes mijn gegevens gekoppeld staan: Dus klagen online = gegarandeerd binnen 30 minuten de (assistant) general manager van het betreffende hotel aan de lijn op de telefoon in je kamer.

Daar kan Tesla nog heel wat van leren (bijv: dat ze je auto "bellen" op het moment dat je enkele minuten aan het rijden bent: Goedendag, wij begrijpen dat u niet helemaal tevreden bent. Wat kunnen wij er nu aan doen om u weer tevreden te krijgen en wat kunnen we aan doen om alles naar tevredenheid te laten verlopen in de toekomst?"
Maar toen werd ik wakker uit m'n droom en ben ik weer terug in de realiteit..
 
Ik zou graag jullie mening willen horen of mijn afgelopen service ervaring. Ben ik nou te pietje precies of mag ik hier van balen? Ik heb dit ook geschreven in de enquete.

Eenmaal klaar om naar huis te gaan valt mij op dat op mijn witte bekleding grijze viezige vegen zitten, op beide voorstoelen en deurinleg. De binnenspiegel zat vol met vette vingers en het stuur en keyfob is ook vettig. (glimmen) Het schoonmaken (weer een nieuwe medewerker die is gaan poetsen) van de voorstoelen heeft ten dele gewerkt, omdat wel de witte bekleding schoon wordt, maar de witte naad grijzig blijft. Ik baal hier stevig van. Ik was van plan lang toe te komen met de auto, ben een pietje precies in dit soort dingen en nu wordt door toedoen van derden de auto beschadigd.

Dit zijn echt kwikfit praktijken, mensen die niets om klanten of auto's geven.
Ik kan hier echt giftig van worden. Hoe haal je het in je botte harsens om niet even een beschermhoes om de stoel van een klant te hangen!?!? Je krijgt het nooit meer helemaal netjes zoals het was.

Het niet met zorg omgaan met jouw auto, kan ik heel slecht tegen. Als iets per ongeluk gaat, kan gebeuren... Maar dit is gewoon laks, dom en vooral onnodig!
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank