Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Twee dagen geleden heb ik Tesla road service gebeld omdat voor de de zoveelste keer de TACC en de EAP in het geheel verdwenen waren.
Ik had dit al een paar keer gemeld bij het SeC maar deze reageerde absoluut niet en je moet toch wat.

Na een 15min in de wachtrij te hebben gewacht kreeg ik de mededeling om de TeslaCam en Sentry mode niet meer te gebruiken en ik zou gisterenavond om 18:30u worden teruggebeld met de terugkoppeling van de vervolgstappen als de engineers de logs hadden bekeken van de auto.
Ik dacht echt wauw wat een service.

Ik ben echter niet teruggebeld en het enige wat er is gebeurd is dat ik afgelopen nacht de 20.2.1. gepushed heb gekregen of wellicht is het ook toeval. Terugkoppeling heb ik echter niet gehad of het probleem hiermee verholpen zou moeten zijn. We zullen zelf maar weer gaan beta testen.
 
En in ander nieuws: Ik had gister mijn velg beschadigd met een draaiactie. Jammer, meerdere laagjes van de coating/verf/whatever af. Toch wel flinke beschadiging. Naar een velgendokter, quote EUR 150,-. Prima, maar hele dag auto kwijt, etc. Gedoe. Ik denk ik kijk even of ik een nieuwe velg kan regelen, zodat de kapotte velg gewoon bij de velgendokter kan staan zonder dat ik de hele auto kwijt ben. Gaat me vast nog wel een keer gebeuren, dus dan hebben we straks 1 extra op voorraad.

Even langs SeC Groningen en gevraagd om 1 nieuwe velg. Was geen probleem, velg is op voorraad, kon meteen gefixed worden. Was met een uurtje weer buiten. Kan niet anders zeggen dan dat dat perfect geregeld werd!

Het interne overleg is soms nog wat moeizaam. De vriendelijke dame met wie je contact hebt moet eigenlijk alles navragen bij een andere persoon, dus bij elke wedervraag die ik stel moet ze even weglopen. Is opzich niet erg, maar het lijkt alsof niet elke medewerker voldoende inzicht in planning en kosten heeft. Daar is nog wat te optimaliseren qua proces denk ik.

Erg happy met mijn nieuwe velg :)

Toch maar eens nadenken over die velgenbeschermers van Tesland
Een velgreparatie voor € 150,- is niet echt goedkoop. Is het een diepe beschadiging? Heb je een foto? kleine schades los je zo op met schuurpapier en een lakstift. Wat kost een losse velg en van welk type? Ik heb 2 sets 21" voor de winter en zomer dat is wel makkelijk als je even een velg moet missen.
 
Een velgreparatie voor € 150,- is niet echt goedkoop. Is het een diepe beschadiging? Heb je een foto? kleine schades los je zo op met schuurpapier en een lakstift. Wat kost een losse velg en van welk type? Ik heb 2 sets 21" voor de winter en zomer dat is wel makkelijk als je even een velg moet missen.

Ja het is wel een 'vieze'. Tot op het aluminium. Op de foto is het mogelijk niet zo goed te zien, maar er zijn 3 lagen aan coating/lak af. De beste man vond het moeilijk te geloven dat deze velg niet eerder hersteld was omdat er zoveel verschillende lagen op zitten. Auto (en dus ook de velgen) zijn net 1 jaar oud, dus komen echt zo uit de fabriek.

velg.jpg


19" standaard velg zit op EUR 350,- en EUR 40,- voor wisselen band en plaatsen velg. Ik neem aan dat die prijzen ex. BTW zijn, maar heb nog geen factuur.
 
Tozz

Ik heb alligators laten monteren bij Autoschadeherstelbedrijf van Kalker B.V. in Eelde-Paterswolde (lekker dichtbij)
Ze hebben die erg netjes en met respect voor de auto en velgen gemonteerd. Top adres met Tesla ervaring!

Prijs 175 voor vier velgen incl montage
 
  • Like
Reactions: frankspin
Je kan vanaf vandaag niet meer telefonisch in contact komen met service afdeling van een SEC.
Onlangs ook gemerkt. Ik belde naar Gent, drukte "3" voor service, en kreeg iemand aan de lijn die met een duidelijk Hollands accent deed alsof ze "Tesla Service Gent" was. Het kan natuurlijk zijn dat ze net iemand nieuw hadden aangenomen uit Nederland, maar ik heb zo mijn twijfels. Niet dat ik het echt erg vond, ze heeft me goed geholpen, maar het zou wel netjes geweest zijn als ze gewoon eerlijk was geweest.
Je kan enkel nog mailen [email protected]
Een ander alternatief is met een schotelantenne je bericht rechtstreeks in de richting van een zwart gat versturen. Lijkt misschien raar, maar je krijgt even snel antwoord als met het gewone e-mailadres.
 
  • Funny
Reactions: watt
Beetje vreemde vraag wellicht, maar zou ik als Nederlander ook gewoon bij SeC Antwerpen een afspraak kunnen maken?
Rotterdam, Tilburg of Antwerpen ontlopen elkaar qua afstand vanuit mijn woonadres niet zoveel. Zou handig zijn om dit als een extra optie te hebben.
 
Vreemd -- ik vind dat [email protected] wel degelijk snel antwoordt. Ik moest beelden van de Sentry mode van Tesla opvragen (na een inbraakpoging), en op enkele dagen had ik die (en de eerste dag had ik al een mailtje die zei dat er iemand de volgende dag naar ging kijken).
Ik dacht dat Sentry Mode opneemt op een USB stick en dat je die beelden dus zelf kan uitlezen? Of houdt de auto zelf ook ergens de beelden bij dat je die bij Tesla kan opvragen? Ik heb zelf AP1 dus geen Sentry Mode..
 
gisteren weer goede ervaring: deurgreep achter ging niet meer helemaal naar binnen. Bij openen auto sprong die deur vanzelf open. Langs SeC gereden zonder afspraak en direct is de hendel vervangen.
Vorige week (wel op afspraak) ook geweest voor een rammel in het dashboard. Werd meteen herkend en is diezelfde dag opgelost (leenauto mee gekregen). Top dus!
 
gisteren weer goede ervaring: deurgreep achter ging niet meer helemaal naar binnen. Bij openen auto sprong die deur vanzelf open. Langs SeC gereden zonder afspraak en direct is de hendel vervangen.
Vorige week (wel op afspraak) ook geweest voor een rammel in het dashboard. Werd meteen herkend en is diezelfde dag opgelost (leenauto mee gekregen). Top dus!

Weet je wat die rammel veroorzaakte? Ik heb ook een rammel daar ergens maar kan niet vinden wat het is
 
Ik dacht dat Sentry Mode opneemt op een USB stick en dat je die beelden dus zelf kan uitlezen? Of houdt de auto zelf ook ergens de beelden bij dat je die bij Tesla kan opvragen? Ik heb zelf AP1 dus geen Sentry Mode..

Momenteel is het zo dat, voor het geval iemand met de stick gaat lopen na een inbraak, Tesla 72 uur de beelden op "hun" Cloud bijhouden.

In mijn geval had ik de DashCam op pause gezet, en blijkbaar verhinderde dat ook de Sentry mode van de beelden weg te schrijven. In het vervolg: Sentry mode aan, DashCam uit pauze...
 
Ja het is wel een 'vieze'. Tot op het aluminium. Op de foto is het mogelijk niet zo goed te zien, maar er zijn 3 lagen aan coating/lak af. De beste man vond het moeilijk te geloven dat deze velg niet eerder hersteld was omdat er zoveel verschillende lagen op zitten. Auto (en dus ook de velgen) zijn net 1 jaar oud, dus komen echt zo uit de fabriek.

velg.jpg


19" standaard velg zit op EUR 350,- en EUR 40,- voor wisselen band en plaatsen velg. Ik neem aan dat die prijzen ex. BTW zijn, maar heb nog geen factuur.
Dit is vrijwel onzichtbaar met een lakstift op te lossen. Zijn wel veel lagen zo te zien maar vult wel op met een paar lagen opzetten. Als het toch te diep is 2k plamuur gebruiken. Herstel wel proberen zo klein mogelijk te houden.
 
Vreemd -- ik vind dat [email protected] wel degelijk snel antwoordt. Ik moest beelden van de Sentry mode van Tesla opvragen (na een inbraakpoging), en op enkele dagen had ik die (en de eerste dag had ik al een mailtje die zei dat er iemand de volgende dag naar ging kijken).
Dan moet ik blijkbaar naar Antwerpen mailen en niet naar Gent. Of misschien werkt het intussen in Gent ook terug beter. In maart had ik een keer naar hen gemaild over een probleem bij de supercharger van Lokeren, en geen antwoord gekregen. Toen ik langs kwam en vroeg over de e-mail, zei de vriendelijke man me dat hij eerlijk moest toegeven dat ze er gewoon niet meer aan toe kwamen alle mails te lezen, het volume was gewoon te groot.