Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
He, het gaat vervelen.. Woensdag afspraak voor vervangen koplamp (bekende euvel: DRL LED doorgefikt). Maandag gebeld of het via Mobile Service kon, prima. Graag zelfs. Vandaag afspraak, vaste monteur (Tinus) stipt op tijd.

ivm. de regen en de werkzaamheden waarbij veel bloot komt te liggen (blijkbaar moet bumper er af) afgesproken dat hij de auto naar SeC brengt (paar km rijden). Geen probleem, ik mocht de 'Mobile Service auto' lenen mocht ik toch ineens weg moeten.

2 uur later auto weer op de stoep met vervangende koplamp.

Zal niet zeggen dat het maken van die afspraken via de App nou super fijn is (gebrek aan 2-weg contact), maar het werkt opzich wel en Tesla houdt zich netjes aan de afspraken.
 
Hoe vaak heb je die lamp al laten vervangen? Die van mij worden volgende week vervangen, maar ik ben benieuwd of er onderhand een verbeterd exemplaar is. Zo niet, dan wacht ik liever totdat er wel een exemplaar is dat je gewoon met 40 graden in de zon mag laten staan.

Gebrek aan twee-weg communicatie is wel lastig. Ik ga volgende week naar Duiven voor een waslijst aan issues. Maar ik heb (ondanks e-mail en SMS contact) nog steeds niet duidelijk wat men gaat doen en of ik een loaner mee krijg of dat ik daar gewoon een paar uur moet wachten. Maandag een laatste poging en dan gaan we er woensdag maar eens langs. Vrees dat ik de hele dag wel onder de pannen ben. Hopelijk dat ik dan in ieder geval wat wijzer ben.

PS: Weet iemand of SeC Duiven een ruimte heeft waar je gewoon aan het werk kunt? Dus met een beetje fatsoenlijke WIFI verbinding?
 
Ik mocht vandaag voor de 2e keer langs in duiven om mijn airco compressor te laten vervangen. Bericht gehad van Tesla dat de nieuwe binnen was, met direct een afspraak erbij van hun kant. Ook is mijn raam LV wat onbetrouwbaar en luidruchtig.

Vanochtend de auto ingeleverd en direct een loaner meegekregen. Netjes.

Om 17u krijgt ik een smsje dat de auto klaar is, en ik kon nog even langs. Dus direct maat even ophalen.

Eenmaal aangekomen zijn er 3 klanten voor me. 2 zijn niet tevreden, maar soit.

Toen ik aan de beurt was kreeg ik te horen dat de airco compressor niet op voorraad was en daarom niet vervangen was. Toen steeg het irritatie niveau wat aan mijn kant. Ik was immers al voor de tweede keer hiervoor naar duiven gekomen. En als je een sms stuurt waarin je zegt dat de auto klaar is en dat blijkt niet het geval te zijn, dan lieg je gewoon. En dat is niet zo netjes.

Dus weer met de loaner naar huis. En de compressor zou al onderweg zijn vanuit Tilburg. We wachten dus maar weer af...

Al met al dus drie keer heen weer voor een reparatie is gewoon niet efficiënt.

En weer een ouderwetse ervaring. Veel gemopper, inefficiëntie en excuses vanuit Tesla
 
  • Informative
Reactions: woes
PS: Weet iemand of SeC Duiven een ruimte heeft waar je gewoon aan het werk kunt? Dus met een beetje fatsoenlijke WIFI verbinding?

Ja, goede zetels, nog betere koffie en wifi beschikbaar in SeC Duiven.
Nu ben ik er na de verbouwing van enkele maanden geleden niet meer geweest, maar ik neem aan dat dat nog steeds prima in orde is.

Maar als je een waslijst aan issues hebt, dan wordt het vast meer dan 4 uur. Je krijgt dan een leenauto.
 
Om toch nog een beetje plezier te halen uit de mankementen en er een beetje een spelelement in te krijgen heb ik maar de Tesla bingokaart gemaakt.

upload_2019-9-5_22-34-33.png


Als je een probleem twee keer hebt, mag je een willekeurig vakje ernaast inkleuren. Degene die de kaart het eerste vol heeft mag een keer gratis bij mij de Tesla voltanken. ;-)
 
Om toch nog een beetje plezier te halen uit de mankementen en er een beetje een spelelement in te krijgen heb ik maar de Tesla bingokaart gemaakt.

View attachment 450926

Als je een probleem twee keer hebt, mag je een willekeurig vakje ernaast inkleuren. Degene die de kaart het eerste vol heeft mag een keer gratis bij mij de Tesla voltanken. ;-)

Haha! Geweldig, ik lig in een deuk. :D:D:D
 
Om toch nog een beetje plezier te halen uit de mankementen en er een beetje een spelelement in te krijgen heb ik maar de Tesla bingokaart gemaakt.

View attachment 450926

Als je een probleem twee keer hebt, mag je een willekeurig vakje ernaast inkleuren. Degene die de kaart het eerste vol heeft mag een keer gratis bij mij de Tesla voltanken. ;-)
Arme @wooter, die wordt nu de hele dag getrolld ;-)
 
  • Like
Reactions: joverdijk
Hmm.... naar de bingo kaart kijkende, mag ik niet klagen... Al kan ik wel 3-5 hokjes aankruisen.

Vloermatten: niet goed zo een slechte kwaliteit maar voor 100 euro oplosbaar door zelf nieuwe te kopen.
Gele rand: zijn ze nu aan het oplossen met de UV methode.
Spontane reboot: tot een half jaar geleden wel gehad, inmiddels al in geen tijden meer gehad <fingers crossed>
Windgeruis: ik moet eens kijken of ik de ramen even kan resetten
Updates: komen tegenwoordig frequent binnen, maar één maal (in anderhalf jaar) gehad dat hij was blijven hangen. Soft reset loste het op.
 
afgelopen donderdag bij SEC Amsterdam geweest voor service afspraak, oa lak beschadingen herstellen en airco/verwarming storing onder garantie.
In eerste instantie veel gedoe om leenauto te krijgen omdat deze niet gereserveerd stond. Er stond wel in de afspraak dat mijn auto naar de body shop moest, dus ze gaven ook wel toe dat het logisch was dat het langer dan 4 uur ging duren, maar ze wilden het toch eerst zelf proberen te fixen (dus zonder body shop) en dan zou het binnen 4 uur gereed zijn. Ik had een afspraak en uiteindelijk toch een leenauto gekregen, dus prima.

Volgende dag was auto gereed, maar nog maar 53 km bereik, niet genoeg om huis te bereiken. Het testen van de airco/verwarming had nogal wat vermogen gekost en helaas hadden ze m niet even aan de lader gehangen. Ook weer btje slordig, dus moest even bijtanken bij SuC.
En helaas bleek al snel dat verwarming en airco nog steeds niet goed werken. Direct weer nieuwe afspraak dus gemaakt.

ik vind het allemaal nogal moeizaam, kost me ontzettend veel tijd. Twee afspraken voor 1 lakschade, nu tweede afspraak voor airco/verwarming die niet naar behoren werkt. Right first time zou iedereen (incl Tesla) flink besparen
 
Even kijken:

- Windgeruis
- Vergeeld scherm
- SeC afspraak die niet doorging terwijl je al ter plekke was
- SPontane reboot MCU
- Chromen stript uitlijnen
- Krakende vering
- Lak issues


Ik vond dit al erg veel issues :) maar jeetje ik heb medelijden met hen die de kaart zo goed als vol hebben!


Ik mis enkel

- Forse pack degratie
- Problemen met laadsnelheid

:)
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Ik heb een service afspraak staan voor morgenmiddag, nadat ik die de vorige keer twee weken weer heb moeten doorschuiven omdat nog niet alle onderdelen binnen zijn. Het volgende staat op de lijst om te doen:
  1. Krakende vering verhelpen (mits definitieve oplossing beschikbaar)
  2. Rammelende assen verhelpen (mits definitieve oplossing beschikbaar)
  3. Koplampen DRL aan beide kanten vervangen
  4. Airconditioning compressor vervangen
  5. Deurpaneel vastzetten
  6. Overmatig windgeruis bij hoge snelheid verhelpen
  7. Bumper spuiten (nog niet zeker of ze dat willen doen, eerder toegezegd maar heb ik niet zwart op wit).
We hebben ook nog een vergeeld scherm staan, maar daarvoor is in Duiven nog geen apparatuur voorhanden, dus dat zou sowieso later gebeuren. Nu kreeg ik gisteren een SMS dat niet alle onderdelen beschikbaar zijn en of ik wil laten weten of ik de afspraak door wil laten gaan. Heb binnen 10 minuten laten weten dat ik graag wil weten wat er wel/niet is om te bepalen of het de moeite is om die kant op te gaan. We zijn nu meer dan 24 uur verder en nog steeds geen bericht terug.

Ik vind het prima om te communiceren via de app, e-mail of SMS, maar het lijkt wel éénrichtingsverkeer te zijn. Als ik morgen om 12:55 niets gehoord heb, dan schuif ik de afspraak maar wederom door. Ik vergooi geen middag aan een bezoek aan het SeC, waarbij ik niet weet wat er gaat gebeuren. Vervolgens krijg ik nog wel doodleuk een (geautomatiseerde) SMS dat ik morgen een afspraak heb. Bij sommige bedrijven ben je slechts een nummer. Bij Tesla helaas nog minder dan dat...
 
Eindelijk een reactie gekregen, maar er is één koplamp nog niet binnen. Niet zo gek, want volgens mij zijn ze niet aan te slepen.

Op zich leek mij geen probleem, want ik las in de post van @Tozz dat dit ook via mobile services kan. Op mijn werk hebben we een lege hal van 1000m2, dus daar kan mobile services prima aan de klus. Helaas kan het bij Duiven niet via mobile services, omdat ze geen apparatuur hebben om de koplamp uit te richten.

Daarom maar besloten om de beurt 3 weken door te schuiven in de hoop dat de onderdelen dan wel op voorraad zijn. We rijden dus nog weer een paar weken langer rond met de rammels...
 
-Voorwielophanging kraakt en kleppert onverminderd.
-Rond 120km/h ontstaat donker brommend geluid. (Drivetrain)
-Bij vol accelereren voel/hoor je de aandrijfassen.
-Rechter driehoekruitje fluit bij 160+
-DRV tweede x in 6 maanden links.
Verder fantastische auto alleen deed hij er vanmiddag toen ik bij Koese in Sommelsdijk, na aankoop van een ZOE R110 Bose, wilde wegrijden 3 minuten over om wakker te worden. Alle schermen zwart en na harde reset gekraak uit de speakers en langzaamaan weer leven.
 
-Voorwielophanging kraakt en kleppert onverminderd.
-Rond 120km/h ontstaat donker brommend geluid. (Drivetrain)
-Bij vol accelereren voel/hoor je de aandrijfassen.
-Rechter driehoekruitje fluit bij 160+
-DRV tweede x in 6 maanden links.
Verder fantastische auto alleen deed hij er vanmiddag toen ik bij Koese in Sommelsdijk, na aankoop van een ZOE R110 Bose, wilde wegrijden 3 minuten over om wakker te worden. Alle schermen zwart en na harde reset gekraak uit de speakers en langzaamaan weer leven.
En wat zijn de ervaringen dan met de service hiervoor?
 
Kreeg vanochtend ineens een sms dat ik de afspraak afgezegd zou hebben. Vreemd, want ik weet nergens van en vervelend want nu gaat het misschien wel weer 3-4 weken duren. Ik kijk in de app en wat wekt mijn verbazing, de mogelijkheid om een afspraak te maken via de app is VERDWENEN! Hoe kan dit? Is iemand hier bekend mee? Versie van de geïnstalleerde app is 3.9.1-378.