Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Haha nee mijn Model X is meer dan 2 jaar oud en de 100000km voorbij. Dat is zowat het punt waarbij mijn BMW's en Audi gebreken begonnen te vertonen op onderdelen die je op een Tesla niet hebt: roest op de tankklep, een zuurstofsensor die defect raakt x 2, een uitlaat die doorgebrand raakt, een kabel van de motorkap die afbreekt x 2. En wat de oorzaak was van het hogere verbruik en het spontaan uitvallen van de motor bij gas geven hebben we nooit gevonden. Bij de Audi begon het motorblok te lekken, de koeling te lekken en liep de versnellingsbak vast.
 
Tja ICE is niet alles, maar zo'n geintje van 3700 euro ex heb ik nog niet eerder meegemaakt met ICE
Uitlaatlijn en foefelen aan het motorblok kost je bij BMW zo een 7K. Als ik hier soms hoor hoe mensen flippen omdat ze een service afspraak moeten maken via een app, had ik de BMW dealer moeten platbranden om een passende reactie te vertonen omdat ze blijkbaar telkens het probleem niet konden oplossen maar de auto wel lang genoeg zonder problemen reed om me niet achterdochtig te maken. En truken van de foor zoals de importeur komt voor 50% tussen in de kosten van de onderdelen, meneer.

Nu, een geintje van 3K7 zie ik ook niet graag komen, maar er zit naar mijn ervaringen dus nog marge in...
 
Een maat van mij heeft pas z'n Touran langs de kant moeten zetten. DSG stuk, kosten 1700 inc. Mijn duurste reparatie was 1200 inc. Die stuurkolom lijkt me arbeidsintensief en arbeid is wat je nekt bij Tesla. Uurtje Tesla sleutelen "kost duur".
 
Vandaag een afspraak bij SeC Tilburg gehad omdat:
1. dashcam niet werkt na een firmware update (geeft aan dat mijn USB te langzaam schrijft wat incorrect is)
2. krakende voorvering
3. rammelende aandrijfassen bij sportief optrekken.

Ik heb er bijna drie uur gezeten totdat iemand mijn autosleutel kwam brengen met de opmerking 'Het is klaar, u kunt weer verder. De auto staat rechts op het parkeerterrein'. Dat het klaar was leek mij sterk en ik moest dus zelf vragen wat ze gedaan hadden. Toen bleek dat er geen onderdelen waren besteld waardoor punt 2 en 3 later verholpen zouden worden. Daar wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt. Fraai is dat, zeg mij dat even ipv mij laten denken dat het gefixed is.

Ik ging er dan van uit dat punt 1 (dashcam) wél verholpen was. Maar na 100 meter rijden was dit duidelijk niet het geval. Ik weer terug om te melden dat hij het nog steeds niet deed. Ik had nog geen mail gehad wat er allemaal wel of niet gedaan was dus de man keek in zijn computer en las voor dat ze dit punt ook niet konden verhelpen.

Dus ik heb er drie uur voor niets gezeten en bij het wegrijden wordt doodleuk verteld dat 'het klaar is' terwijl er niets verholpen is. Communicatie mensen, communicatie.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Vandaag een afspraak bij SeC Tilburg gehad omdat:
1. dashcam niet werkt na een firmware update (geeft aan dat mijn USB te langzaam schrijft wat incorrect is)
2. krakende voorvering
3. rammelende aandrijfassen bij sportief optrekken.

Ik heb er bijna drie uur gezeten totdat iemand mijn autosleutel kwam brengen met de opmerking 'Het is klaar, u kunt weer verder. De auto staat rechts op het parkeerterrein'. Dat het klaar was leek mij sterk en ik moest dus zelf vragen wat ze gedaan hadden. Toen bleek dat er geen onderdelen waren besteld waardoor punt 2 en 3 later verholpen zouden worden. Daar wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt. Fraai is dat, zeg mij dat even ipv mij laten denken dat het gefixed is.

Ik ging er dan van uit dat punt 1 (dashcam) wél verholpen was. Maar na 100 meter rijden was dit duidelijk niet het geval. Ik weer terug om te melden dat hij het nog steeds niet deed. Ik had nog geen mail gehad wat er allemaal wel of niet gedaan was dus de man keek in zijn computer en las voor dat ze dit punt ook niet konden verhelpen.

Dus ik heb er drie uur voor niets gezeten en bij het wegrijden wordt doodleuk verteld dat 'het klaar is' terwijl er niets verholpen is. Communicatie mensen, communicatie.

Schandalig inderdaad! Wat een bedrijfscultuur... Hoe gaat het nu verder?
 
Zondag opeens "steering assist reduced" in mijn 2014 MS60.

Zo een Tesla zonder sturubekrachtiging is pas echt mega loeizwaar om de bocht te krijgen, echt niet te doen bijna.

Alle resets geprobeerd, Tesla Service is echt lastig te bereiken, maar goed, een "service dropping" moet je dan doen, dus langs bij service center.

Daar heb je dan na je garantie de keuze, leenauto 100 euro ex btw, of zelf vervoer.

En je hoort wel wat de diagnose a 65,- ex is.

Net sturen ze dan een sms'je waar je met ja of nee op mag antwoorden met een prijs van stuurhuis en dergelijke vervangen a 3700 ex.

Tesla..
Ik heb dit grapje binnen 3 weken met mijn MS gehad. Ze hebben 2 weken gezocht wat het probleem was. Uiteindelijk bleek het een kabeloog te zijn wat slecht contact maakte. Ik kreeg dan wel weer een splinternieuwe SP100D die ik mee mocht nemen op vakantie. Deze heb ik 3 weken later weer ingeleverd met 4000Km op de klok.
Ik hoop voor je dat Tesla coulanter is dan Pon. Daar zou je geen enkele coulance krijgen.
Wel wordt het tijd dat er “Tesla specialisten” komen die voor een fractie van de nieuwprijs een gebruikt onderdeel kunnen monteren.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
Tja ICE is niet alles, maar zo'n geintje van 3700 euro ex heb ik nog niet eerder meegemaakt met ICE
Ik kocht in Duitsland een Audi S8 van bijna 5 jaar oud en 95.000km waarvan het stuurhuis binnen de verlengde garantie vervangen moest worden. Dit was 40 uur werk. De complete V10 moest worden uitgebouwd om het stuurmechanisme te vervangen. Dat is alleen aan arbeid al €3700,- Dan is een Tesla toch servicevriendelijker in elkaar gezet.
 
Vandaag een afspraak bij SeC Tilburg gehad omdat:
1. dashcam niet werkt na een firmware update (geeft aan dat mijn USB te langzaam schrijft wat incorrect is)
2. krakende voorvering
3. rammelende aandrijfassen bij sportief optrekken.

Ik heb er bijna drie uur gezeten totdat iemand mijn autosleutel kwam brengen met de opmerking 'Het is klaar, u kunt weer verder. De auto staat rechts op het parkeerterrein'. Dat het klaar was leek mij sterk en ik moest dus zelf vragen wat ze gedaan hadden. Toen bleek dat er geen onderdelen waren besteld waardoor punt 2 en 3 later verholpen zouden worden. Daar wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt. Fraai is dat, zeg mij dat even ipv mij laten denken dat het gefixed is.

Ik ging er dan van uit dat punt 1 (dashcam) wél verholpen was. Maar na 100 meter rijden was dit duidelijk niet het geval. Ik weer terug om te melden dat hij het nog steeds niet deed. Ik had nog geen mail gehad wat er allemaal wel of niet gedaan was dus de man keek in zijn computer en las voor dat ze dit punt ook niet konden verhelpen.

Dus ik heb er drie uur voor niets gezeten en bij het wegrijden wordt doodleuk verteld dat 'het klaar is' terwijl er niets verholpen is. Communicatie mensen, communicatie.
Dat USB probleem heb ik ook (met mij vele anderen). Na een paar keer de USB stick er uit te halen en weer terug te plaatsen werkt het prima. Als ik de stick in de pc doe (oude video’s wissen), dan is het probleem weer terug. Kaartje is snel genoeg. Wil je het echt oplossen dan een SSD plaatsen.

Voor het kraken van de vering wordt er bij mij gewoon ander vet in gesmeerd. Het rammelen van de assen wordt verholpen door een wat andere afstelling, waardoor de hoek veranderd. Vreemd dat het bij mij een kwestie van vet en afstellen is en bij jou onderdelen worden vervangen. Van @Tozz begreep ik dat er inderdaad wat vervangen moest worden voor dat rammelen. In Duiven denken ze er anders over. Als het weer terug komt, dan gaan we wel naar Groningen. In Duiven krijgen ze mijn airco in 1.5 dag al niet vervangen. :mad:
 
Een maat van mij heeft pas z'n Touran langs de kant moeten zetten. DSG stuk, kosten 1700 inc. Mijn duurste reparatie was 1200 inc. Die stuurkolom lijkt me arbeidsintensief en arbeid is wat je nekt bij Tesla. Uurtje Tesla sleutelen "kost duur".
Kost veel. Is duur. Ik was twee jaar geleden zo dom om een 25 jaar oude Audi cabriolet te vervangen voor een exemplaar van net 15 jaar. Die auto’s hebben een CVT did meestal geen 200K meegaat. Vindt ik een mooie met 90K. Blijkt op de dag dat ik naar Tilburg rijdt om mijn eerste Tesla te gaan halen dat hij bijna niet de A27 brug bij Gorcum op komt. Kortom. Bak kapot. Revisie €3.500,- ex BTW. Ik ben wel klaar met die troep. Ik kan hem nu nog met dik verlies verkopen of ik laat mijn dochter nog even met die jungtimer sturen. Maar voor mij is de lol er af. Vergeten te vermelden. Hij zuipt ook nog olie.
 
Ik kocht in Duitsland een Audi S8 van bijna 5 jaar oud en 95.000km waarvan het stuurhuis binnen de verlengde garantie vervangen moest worden. Dit was 40 uur werk. De complete V10 moest worden uitgebouwd om het stuurmechanisme te vervangen. Dat is alleen aan arbeid al €3700,- Dan is een Tesla toch servicevriendelijker in elkaar gezet.
Bij Tesla is het werkplaatstarief extreem hoog en ook onderdelen zijn erg duur. Twee koplampen vervangen kost bijna 3000 euro. Dat gaat echt nergens meer over. 40 uur sleutelen om een stuurhuis te vervangen is ook een slecht ontwerp.
Kost veel. Is duur. Ik was twee jaar geleden zo dom om een 25 jaar oude Audi cabriolet te vervangen voor een exemplaar van net 15 jaar.
Hier ook nog een 25 jaar oude Audi cabriolet. Topwagen! Die bouwjaren zijn top. Goede roestpreventie en degelijke en toch nog redelijk eenvoudige techniek.
 
Zow daar wordt je niet vrolijk van allemaal Bas.

Ze hadden het over stuurhuis en kabelboom, dus klinkt als "we weten niet hoe/wat/waar, dus alles vervangen" bazooka op mug aanpak.

Weet je nog meer details hoe het bij jouw toen zat? kabeloog, klinkt als aarde kabel?

Op het form beweert iemand ook dat een defecte tpms sensor dit bij hem veroorzaakte, "steering assist reduced" vreemd.

Maar iets van wielsnelheid kan worden meegenomen in de ecu, iets (sensor) zorgt er toch voor dat er meteen een melding is.
 
Bij Tesla is het werkplaatstarief extreem hoog en ook onderdelen zijn erg duur. Twee koplampen vervangen kost bijna 3000 euro. Dat gaat echt nergens meer over. 40 uur sleutelen om een stuurhuis te vervangen is ook een slecht ontwerp.

Hier ook nog een 25 jaar oude Audi cabriolet. Topwagen! Die bouwjaren zijn top. Goede roestpreventie en degelijke en toch nog redelijk eenvoudige techniek.
Ik heb van weinig dingen spijt maar hier heb ik echt SPIJT van. Ik had gewoon die oude moeten houden. Maar helaas. Ik kan het niet terugdraaien.
 
Zow daar wordt je niet vrolijk van allemaal Bas.

Ze hadden het over stuurhuis en kabelboom, dus klinkt als "we weten niet hoe/wat/waar, dus alles vervangen" bazooka op mug aanpak.

Weet je nog meer details hoe het bij jouw toen zat? kabeloog, klinkt als aarde kabel?

Op het form beweert iemand ook dat een defecte tpms sensor dit bij hem veroorzaakte, "steering assist reduced" vreemd.

Maar iets van wielsnelheid kan worden meegenomen in de ecu, iets (sensor) zorgt er toch voor dat er meteen een melding is.
Wat ik begreep was een kabel van de voeding niet goed afgestript waarvan een deel van de isolatie tussen de persverbinding zat. Dus af en toe te hoge overgangsweerstand. Ik heb toch een beetje moeite met de diagnose die bij jou gesteld is. Is er niet ergens een Tesla specialist die hier wat mee kan? Ooit van de Audi dealer een prijsopgave voor een nokkenasrevisie gehad van €5500,- zonder garantie. Of een nieuw “draaiend gedeelte” van €11.000,- Laten repareren door Audiparts in Veghel voor €2500,- inclusief nieuwe distributie MET garantie.