Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik begreep was een kabel van de voeding niet goed afgestript waarvan een deel van de isolatie tussen de persverbinding zat. Dus af en toe te hoge overgangsweerstand. Ik heb toch een beetje moeite met de diagnose die bij jou gesteld is. Is er niet ergens een Tesla specialist die hier wat mee kan? Ooit van de Audi dealer een prijsopgave voor een nokkenasrevisie gehad van €5500,- zonder garantie. Of een nieuw “draaiend gedeelte” van €11.000,- Laten repareren door Audiparts in Veghel voor €2500,- inclusief nieuwe distributie MET garantie.
Het voorbeeld van dat bedrijf in Veghel slaat de spijker op de kop. Dergelijke bedrijven maken het leven van eigenaren van auto's uit het 'premium' segment stukken aangenamer. Ik kocht daar niet van origineel te onderscheiden onderdelen voor mijn Audi Quattro voor een fractie van de kosten. Plus erg behulpzaam bij het maken van de juiste keuzes.
Heb ook altijd voor mijn oude Porsche en nog oudere Benz adresjes kunnen vinden met echte ambachtslieden die zaken beter dan nieuw kunnen reviseren. Stuurhuizen, cabrioletkap, stoelen, koplampen met CE keurmerk, ventilatoren voor luchtkoeling, etc, etc.
Ik mag hopen dat er voldoende bedrijven in die markt duiken voor wat Tesla onderdelen en service betreft.
 
Op het form beweert iemand ook dat een defecte tpms sensor dit bij hem veroorzaakte, "steering assist reduced" vreemd.

Ik denk (en hoop) van niet, aangezien ik al een jaar rond rij met minimaal 1 defecte tpms sensor. Op mijn classic is niet te zien welke, en Tesla wilde graag alle 4 vervangen voor ~500 euro. Ik stelde voor om het zo te laten en de melding weg te drukken. Kon niet. Nu even kijken of de kwikfitters er iets mee kunnen bij de aanstaande bandenwissel.
 
Ik denk (en hoop) van niet, aangezien ik al een jaar rond rij met minimaal 1 defecte tpms sensor. Op mijn classic is niet te zien welke, en Tesla wilde graag alle 4 vervangen voor ~500 euro. Ik stelde voor om het zo te laten en de melding weg te drukken. Kon niet. Nu even kijken of de kwikfitters er iets mee kunnen bij de aanstaande bandenwissel.
Ik kon eerst tesla sc nog vragen welke sensor, maar ik neem aan dat dat nu ook niet meer kan want alles wordt beter, nou ja succes via support om er nu achter te komen.
Ik heb er eerst 1 en later nog 1 andere laten vervangen bij ASB bandenservice in Leusden, werkt prima! Even inleren en geen meldingen meer, prijs 50-60 eur ex stuk.
 
Ik kon eerst tesla sc nog vragen welke sensor, maar ik neem aan dat dat nu ook niet meer kan want alles wordt beter, nou ja succes via support om er nu achter te komen.
Ik heb er eerst 1 en later nog 1 andere laten vervangen bij ASB bandenservice in Leusden, werkt prima! Even inleren en geen meldingen meer, prijs 50-60 eur ex stuk.
Kan inderdaad overal. Tesla profileert zich blijkbaar bewust negatief om dergelijke onrendabele klussen buiten de deur te houden.
 
Ik heb mijn Model S weer terug, waarbij de volgende zaken waren gemeld en zouden worden aangepakt:
  1. Beide koplampen hadden defecte dagrijverlichting. Zijn netjes vervangen door nieuwe exemplaren. Ik vroeg of er een nieuwe revisie was (de mijne waren ruim 1 jaar oud) omdat ze nogal eens kapot gaan was de reactie dat dit wel meeviel. Mijne waren beide kapot en mijn buurman heeft er ook al eentje kapot. Snap dat ze er niet mee te koop lopen, maar vrijwel iedere Tesla uit 2018 heeft dit probleem, dus waarom ontkennen?

  2. Airco compressor is vervangen, vanwege vreemde geluiden uit het vooronder. Ik had 2 maanden geleden al een filmpje gestuurd, waarbij de conclusie was dat de airco compressor kapot was. Desondanks vroegen ze of ik nog een rondje wou rijden met de monteur om te laten horen wat er aan de hand was. Probleem trad meteen op en daar werd verder niet moeilijk over gedaan. Het lijkt nu in orde te zijn.

  3. Deurpaneel aan de rechterkant zit los. Ik kan hem in de klikjes drukken, maar als je de deur dichtgooit springt die er weer uit. Volgens mij staat het gewoon onder spanning en is het geen probleem van te losse clips. Probleem zou worden aangepakt en bij ophalen zat het vast. Toen ik thuis kwam zat die alweer los, dus die hebben ze gewoon weer in de clips gedrukt of clips vervangen, maar dat helpt niet als het onder spanning staat.

  4. Krakende vering over drempels. Ook dit werd geconstateerd bij de testrit. Volgens de monteur een kwestie van goed invetten. Ik had daar al geen vertrouwen in, maar je moet ze toch een kans geven. Op de bon staat het wel en ze zullen het ook vast ingevet hebben, maar het maakt 0,0 verschil. Kraakt nog net zo hard.

  5. Rammelende assen bij hard optrekken. Dit hoorde de monteur ook bij de proefrit, terwijl ik het dit keer niet hoorde. Zou wel worden opgelost, maar met een andere afstelling waardoor de hoek van de aandrijfas zou veranderen. Nu heb ik wel eens gehoord dat dit ook het probleem is, maar ik begreep van verschillende mensen dat er onderdelen zijn uitgewisseld. Heb expiciet gevraagd, maar het was nu puur een kwestie van afstellen. Hoop dat de wielen ook opnieuw zijn uitgelijnd (zou wel moeten volgens de monteur), maar kwam dit niet tegen op de bon.

  6. Linksachter kwam de bekleding in de wielkast helemaal los. Dit lijkt wel iets vaster te zitten, maar het rammelt nog t.o.v. de bekleding aan de andere kant. Denk dat het over een paar maanden weer loshangt, maar we zien het wel.

  7. Raam rechtsvoor geeft soms veel windgeruis. Die is opnieuw afgesteld. Heb nog geen 150km/u gereden, dus nog geen idee of dit is opgelost, maar ze hebben het raam wat dichter op het rubber gezet (volgens de bon) en als ik het raam met de hand in de rubbers drukte was het ook over. Zal dus wel opgelost zijn.

  8. Gele scherm was van te voren gemeld dat ze hier niets aan zouden doen nog. Kon wel, maar dan moest ik naar Tilburg en ik vind Duiven al een roteind.
Ze hadden vergeten de factuur op te maken onder het mom garantie en de schade was €4.700, maar ze zagen het zelf al en werd meteen omgezet naar kostenloos. Wel heb ik wat aanmerkingen op de gang van zaken:
  1. Levering onderdelen duurde lang en je moet zelf steeds de afspraak verzetten. Niet onoverkomelijk, maar niet erg handig.
  2. Ik had een afspraak om 13 uur, maar na de intake werd het meteen duidelijk dat het niet die dag klaar zou zijn (had ik al wel rekening mee gehouden). Ik kreeg netjes een Models S 85 (2015) mee. Geen AP, maar ik vond het leuk om eens in een oudere Model S te rijden. Ik vond de afwerking dramatisch t.o.v. de huidige Model S. Rijgedrag van de RWD is ook totaal anders. Met een beetje nat weer glijdt die alle kanten op, waar mijn AWD als op rails blijft gaan. De RWD voelt wel lichter en wat agieler aan. Geeft minder vertrouwen, maar wel wat speelser weggedrag.
  3. Bij afhalen zag ik in de auto (was al onderweg) dat er zwarte vingervlekken op de B-stijl zaten (binnenzijde). Ik heb lichtbeige interieur, dus daar was ik niet blij mee. Meteen foto gemaakt, maar vandaag na wat poetswerk is het vrijwel weg. Netjes is het alleen niet.
  4. Auto zou donderdag klaar zijn, maar door problemen werd dit vrijdag. Op zich niet zo'n issue, maar ze verwachten wel dat je de auto binnen 24 uur komt ophalen en echt flexibel is men niet (bijv. ophalen op zaterdagochtend).
  5. Ruitenwisser lijkt te tikken als die hard moet werken. Het lijkt alsof die bij het teruggaan iets raakt. Wel vreemd, want ze hebben hier niets mee gedaan. Wellicht toeval en was dit al langer zo (gisteren was er ook wel erg harde regen).
  6. Behandeling bij aankomst vond ik erg nukkig. Bij afhalen werd ik door dezelfde persoon geholpen en toen was die heel vriendelijk. Blijkbaar hebben ze het erg druk en krijgen ze veel op hun dak. Ik benijd de SeC medewerkers in ieder geval niet.
Het kraken van de vering vind ik niet zo'n belangrijk issue en keihard optrekken doe ik vrijwel nooit, dus die rammels boeien mij onderhand ook niet zo. Wel vervelend dat het deurpaneel nog steeds los zit, maar ik moet toch nog een keer voor het gele scherm.

Al met al niet een top-ervaring, maar ook niet helemaal dramatisch. Auto was bij mij ook niet opgeladen, maar dat vind ik totaal geen issue. Gratis een loaner mee die je niet hoeft af te tanken en een SuC zit om de hoek (als je niet thuis kan komen). Het vervelendste is dat een aantal issue gewoon niet zijn opgelost, maar het zijn ook geen issues waarmee je niet verder kan rijden. Desondanks hoop ik wel dat Tesla wat aan het service-niveau gaat doen en vooral eens werk maakt van de kinderziektes. Buiten de garantieperiode was het een erg duur grapje geworden.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink and PaulusdB
Het blijkt dat de aanpassing aan het raam juist het omgekeerde effect heeft. Had ik eerst bij 130+ flink windgeruis. Nu lijkt het bij 80+ al alsof ik op de motorfiets zit. Ook het deurpaneel hangt alweer los. Via de app kan ik niets aanmelden, want ik zie na de servicebeurt alleen nog maar service-centra in de VS en op SMS reageren heeft geen zin, omdat de werkorder is afgesloten. Je zal maar die €4.700 hebben afgetikt en met dit soort prutswerk opgescheept worden. Hopelijk dat dit via mobile rangers kan worden opgelost. Eerst maar eens zien dat we Tesla kunnen bereiken.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Vandaag op exact de afgesproken tijd stond de ranger ranger op de stoep om de ccs upgrade uit te voeren. met een uurtje maar eens gaan kijken hoe die vorderde. Alles klaar alleen nog wat updates uitvoeren. Hij had ondertussen ook al mijn banden op de juiste spanning gezet, super service!
En toen kreeg ik de vraag: wanneer bent u voor het laatst bij een SEC geweest? uhm, week geleden om mijn haperende deurgreep te vervangen hoezo? ..... wist u dat u alle bekleding van de frunk mist? Wat? ja hoor, hij opende de frunk en het zag eruit alsof ik naar een ICE keek, alle beschermingskappen waren weg.
Zullen ze wel vergeten zijn, moet u maar ff een afspraak maken voor herstel. Ik leg de ranger uit dat dat wel weer een gedoe is, ik kan ze niet bellen, moet ik weer via app uitleggen wat er is etc. etc.
De behulpzame ranger pakt z'n telefoon, belletje naar een collega paar appjes en foto's naar een ander. Excuses van SEC eindhoven, ze hebben wat onderdelen gevonden in de werkplaats die wel eens bij mijn auto zouden kunnen horen, hebben daar een week niet in de weg gelegeno_O. Morgen ochtend kan ik langs komen voor herstel.

super service van de ranger, wel een heel domme fout van de SEC, je kan wel eens wat vergeten maar de volledige bekleding niet terugplaatsen en ook niet bedenken dat die hele zooi in de werkplaats bij een auto hoort die net in service is geweest........ raar.
 
Last edited:
  • Informative
  • Funny
Reactions: PaulusdB and Lars_R
Vandaag op exact de afgesproken tijd stond de ranger ranger op de stoep om de ccs upgrade uit te voeren. met een uurtje maar eens gaan kijken hoe die vorderde. Alles klaar alleen nog wat updates uitvoeren. Hij had ondertussen ook al mijn banden op de juiste spanning gezet, super service!
En toen kreeg ik de vraag: wanneer bent u voor het laatst bij een SEC geweest? uhm, week geleden om mijn haperende deurgreep te vervangen hoezo? ..... wist u dat u alle bekleding van de frunk mist? Wat? ja hoor, hij opende de frunk en het zag eruit alsof ik naar een ICE keek, alle beschermingskappen waren weg.
Zullen ze wel vergeten zijn, moet u maar ff een afspraak maken voor herstel. Ik leg de ranger uit dat dat wel weer een gedoe is, ik kan ze niet bellen, moet ik weer via app uitleggen wat er is etc. etc.
De behulpzame ranger pakt z'n telefoon, belletje naar een collega paar appjes en foto's naar een ander. Excuses van SEC eindhoven, ze hebben wat onderdelen gevonden in de werkplaats die wel eens bij mijn auto zouden kunnen horen, hebben daar een week niet in de weg gelegeno_O. Morgen ochtend kan ik langs komen voor herstel.

super service van de ranger, wel een heel domme fout van de SEC, je kan wel eens wat vergeten maar de volledige bekleding niet terugplaatsen en ook niet bedenken dat die hele zooi in de werkplaats bij een auto hoort die net in service is geweest........ raar.

Sorry maar dit is toch te hilarisch voor woorden? Durft er nog iemand te beweren dat de service beter aan het worden is? Of is dit een Eindhovens probleem?
 
Ik krijg het vermoeden dat mijn koplampen niet juist afgesteld zijn. In het afgelopen jaar eigenlijk nooit seinende tegenliggers gehad en vanavond al 3x gehad dat een tegenligger seinde. Ik dacht eerst dat ze wellicht stonden te controleren op snelheid, maar dat was niet het geval en de seinende tegenliggers lagen behoorlijk uit elkaar. Dit kan een ranger helaas niet doen (heeft geen afstelapparatuur), dus ik denk dat ik de kosten maar pak en het bij een lokaal bedrijf laat doen. Een middag vrij nemen is duurder. Van de 7 zaken die ze hebben uitgevoerd zijn er 5 niet naar behoren uitgevoerd en is het resultaat soms slechter dan het "herstel". :(

Voor het windgeruis en het deurpaneel zou mobile services bellen voor een afspraak. Ik kon via de app niet plannen, maar ik werd netjes binnen 30 minuten na mijn e-mail teruggebeld.
 
Maar ik vindt het niet kunnen dat een geautoriseerd service center oppert dat de draadboom of de aandrijving defect is en dan niet een van de twee kan uitsluiten. Dit ten koste van de betalende klant.

Expertise bureau is dus langs geweest bij tesla. Het is niet zomaar dat je in de garage mag komen want High Voltage onveiligheid, bij uitzondering met geel hesje dan wel. Volgens de tesla monteur is water lekkage van voorruit in kabelboom naar stuurhuis gelopen en die ecu is nu defect en kabel gecorrodeerd. Hebben ze een enkele keer eerder gezien, maar na garantie 4 jaar heb je pech volgens tesla. Die experteur zegt dat het natuurlijk puur productie/ontwerp fout is, dus coulance zou gebruikelijk zijn, maar ja zie dat maar te krijgen.
Tesla doet vooralsnog niet inhoudelijk reageren.
 
Even stoom afblazen: Ik heb in april, tegelijk met mijn auto, een set wielen met winterbanden gekocht en deze zijn opgeslagen in het magazijn van Euromaster. Vijf weken geleden een afspraak gemaakt voor afgelopen maandag en tijdens dat gesprek bleek dat ze niet in het systeem van Euromaster stonden... In de afgelopen vijf weken heb ik 10 keer contact gehad met Euromaster, vijf keer gemaild met het Tesla servicecenter en er twee keer persoonlijk geweest om ze duidelijk te maken dat ik ze deze week echt nodig heb omdat we de bergen in gaan.

Resultaat: na ruim vijf weken sta ik dus afgelopen maandag bij Euromaster en Tesla en beide hebben nog steeds geen wielen! Ze kunnen niet garanderen dat ik voor mijn vakantie winterbanden op mijn auto heb. Ze mailen niet terug en ze willen hun nummer niet geven omdat ze niet telefonisch bereikbaar zijn voor klanten. Welk autobedrijf heeft meer dan vijf weken nodig om een winterset te leveren die een half jaar geleden gekocht en betaald is :mad:

Man man man, wat een ellendige puinzooi is het daar...
 
Even stoom afblazen: Ik heb in april, tegelijk met mijn auto, een set wielen met winterbanden gekocht en deze zijn opgeslagen in het magazijn van Euromaster. Vijf weken geleden een afspraak gemaakt voor afgelopen maandag en tijdens dat gesprek bleek dat ze niet in het systeem van Euromaster stonden... In de afgelopen vijf weken heb ik 10 keer contact gehad met Euromaster, vijf keer gemaild met het Tesla servicecenter en er twee keer persoonlijk geweest om ze duidelijk te maken dat ik ze deze week echt nodig heb omdat we de bergen in gaan.

Resultaat: na ruim vijf weken sta ik dus afgelopen maandag bij Euromaster en Tesla en beide hebben nog steeds geen wielen! Ze kunnen niet garanderen dat ik voor mijn vakantie winterbanden op mijn auto heb. Ze mailen niet terug en ze willen hun nummer niet geven omdat ze niet telefonisch bereikbaar zijn voor klanten. Welk autobedrijf heeft meer dan vijf weken nodig om een winterset te leveren die een half jaar geleden gekocht en betaald is :mad:

Man man man, wat een ellendige puinzooi is het daar...
Jammer, dat het zo gaat. Overigens kun je banden en velgen beter bij de lokale banden bedrijven regelen. Maar daar ben je nu ook wel achter ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Linker ruitensproeier doet het niet:

Ik zag afgelopen week dat de linker ruitensproeier het niet deed. vandaag was ik in Den Haag en op goed gelukt bij Sec Den Haag langsgereden. Werd super vriendelijk ontvangen en men ging even kijken of er monteur vrij was. Bleek dat het slangetje in de frunk los zat. Ook die van de rechtersproeier zat niet echt goed.

Misschien iets om te controleren want er komt aardig wat ruitenvloeistof bij de 12v accu?

Verder heel positief over de ontvangst bij Den Haag. Wat een verademing tov 020 (Sec Amsterdam). Complete rust, vriendelijke werknemers en ik had voor het eerst het gevoel klant te zijn
 

Attachments

  • 11.JPG
    11.JPG
    47.6 KB · Views: 58
  • Like
Reactions: Astrid
Je hebt gelijk, totaal overbodige belasting van het Service Center. Er is namelijk helemaal niks in te leren, echt totaal nooit.
Ga gerust naar de lokale, echte specialist.

@Ger356 @PaulusdB

Ranger op bezoek gehad en die beaamde onmiddellijk dat sowieso op de Model 3 met originele Tesla TPMS sensoren via het Service menu ( in afwijking van de S in principe..! ) inleren vanzelf gaat... wat ik ook al vermoedde en sinds de winterwielen er sinds gister op zaten in werking had gezien. De nieuwe v10. Service menukeuze Wielconfiguratie popte ook nog even op ( ondanks gelijke 18" wielmaat ) , de Ranger meldde dat minimale afwijkingen ( afgesleten zomerbanden.... ) meteen via de ABS sensoren worden geconstateeerd etc etc.

Ik kan me zomaar voorstellen dat deze Tesla Mobile Service een voorbode wordt van een Anwb-achtig abbonnement... Deze Ranger had ook al 5 jaar ANWB achter de kiezen. Wederom een positieve Tesla Service ervaring....:rolleyes:

upload_2019-10-9_13-10-47.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: PaulusdB and horta