Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen even in Duiven geweest.
Wat ik als klein minpuntje heb ervaren is de openingstijd. Pas om 8:30 gaat de toko open. (In mijn I.C.E. periode kon ik meestal al een halfuur/uur eerder bij de dealers terecht).

Pluspunt: de reparatie was binnen een uur uitgevoerd, was 2 uur geschat. (Zelfs de ge-update deurautomaten kunnen stuk, was hun conclusie toen ze probeerden de bestuurdersdeur te openen, en ik bijdehand zei dat ie ook via de passagierskant kon instappen;) , “instructie van de klantenservice” zei ik erbij)
over de vriendelijkheid van Tesla Duiven, niks dan lof, aardige gasten.
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
mijn M3 staat sinds maandag 7 okt bij SEC amsterdam vanwege airco/verwarming issue. zou eerst zelfde dag verholpen worden, daarna woensdag 9 okt vanwege onderdelen. App vermeld nu dat het 31 okt wordt....
Gelukkig een lener meegekregen en ben blij dat ze iets gevonden hebben (is nl 2de bezoek aan SEC voor dit issue) en dat gaan repareren. hopelijk 31 okt witte rook :)
 
mijn M3 staat sinds maandag 7 okt bij SEC amsterdam vanwege airco/verwarming issue. zou eerst zelfde dag verholpen worden, daarna woensdag 9 okt vanwege onderdelen. App vermeld nu dat het 31 okt wordt....
Gelukkig een lener meegekregen en ben blij dat ze iets gevonden hebben (is nl 2de bezoek aan SEC voor dit issue) en dat gaan repareren. hopelijk 31 okt witte rook :)
Maar het is schandalig dat ze na al die jaren nog steeds geen onderdelen op voorraad hebben. Er rijden al drie leden van dit forum wekenlang met een leenauto omdat ze wachten op onderdelen. Al die wachttijd, leenauto's, extra service-afspraken enz. Moeten toch geld als water kosten? Sorry, mijn frustratie, dat Tesla zoiets simpels als een goed onderdelenmagazijn plus een goed transportsysteem over Europa niet wil (het is onwil) oplossen.
 
Zolang er veel backorders voor nieuwe auto’s zijn verdwijnen er zomin mogelijk onderdelen “op voorraad voor service” dus met de model Y in aantocht die 75% dezelfde onderdelen heeft als de model ☰ ... live With it!
(Geen onwil maar omzetmaximalisatie zolang Tesla nauwelijks winstgevend is (maar dat blijft gelukkig niet zo:)))
 
Allemaal niet onoverkomelijk, maar ik wacht inmiddels 4 maanden op nieuwe behuizingen voor de repeaters (waren reeds beschadigd bij aflevering). Zou een mobile service afspraak voor volgen. Deze week geïnformeerd waarom de afspraak nog niet was gemaakt. Behuizingen blijken niet op voorraad. Blij dat het geen essentieel onderdeel is. Wat ik wel storend vind, is dat er geen enkele communicatie vanuit Tesla is. Berichtje in de app met verwachte leverdatum (of uitstel daarvan) is toch niet te veel gevraagd?
 
mijn auto (X) is vorige week donderdag opgehaald ivm met uitgeschakelde compressor voor de luchtvering
(heb een renault megane als leenauto, ik mag weer schakelen...)
en hopelijk gaan ze ook het gepiep en gekraakt (links voor, fuse kogels?) waar ik al meer dan 2 maanden mee rond rij vervangen (inderdaad ook geen voorraad onderdeel) en misschien gaan ze zelfs de gele randen van het scherm wel aanpakken....
en inderdaad de communicatie is slecht, je hoort gewoon niets meer, en bellen/mailen/etc. kan dus niet.
 
Maar het is schandalig dat ze na al die jaren nog steeds geen onderdelen op voorraad hebben. Er rijden al drie leden van dit forum wekenlang met een leenauto omdat ze wachten op onderdelen. Al die wachttijd, leenauto's, extra service-afspraken enz. Moeten toch geld als water kosten? Sorry, mijn frustratie, dat Tesla zoiets simpels als een goed onderdelenmagazijn plus een goed transportsysteem over Europa niet wil (het is onwil) oplossen.
ik denk ook dat Tesla dit vanuit financieel oogpunt niet lang kan volhouden. Als ze voor een leenauto 100 euro per dag rekenen en ik mag een maand met een leenauto tuffen omdat de airco niet op voorraad is (onder garantie), is het een hele dure reparatie geworden. Winstmarge op mijn auto wordt zo in hoog tempo lager
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
ik denk ook dat Tesla dit vanuit financieel oogpunt niet lang kan volhouden. Als ze voor een leenauto 100 euro per dag rekenen en ik mag een maand met een leenauto tuffen omdat de airco niet op voorraad is (onder garantie), is het een hele dure reparatie geworden. Winstmarge op mijn auto wordt zo in hoog tempo lager
Sedert wanneer zit er winstmarge op onze Teslas? Winst is geen doel voor Elon.
 
Zo.... net even de enquête ingevuld naar aanleiding van de laatste serviceafspraak die ik had.
Mocht iemand van Tesla NL daar nog naar kijken, hopelijk doen jullie er deze keer iets mee ;)

overigens Tesla Duiven 5++++++ sterren gegeven :)
 
De wifi van mijn Model 3 kreeg geen contact met huis meer. Wel verbinding, maar de App gaf aan dat de nieuwe update niet kon laden omdat er geen connectie was. Thuis eerst de wifi gereset, wel 5 x mijn wachtwoord opnieuw ingevoerd, maar alles tevergeefs.
Toen maar in de App bij service plannen opgegeven dat "update niet lukt" en kreeg een serviceafspraak voor 6 dagen later in Duiven (netjes, zo snel voor iets niet urgents).
De volgende dag een melding dat ze een firmware-update klaar hadden staan in mijn Tesla, en nadat ik die had uitgevoerd werkte de wifi weer.:) Er stond weer een groen vinkje achter mijn connectie.
Heel tevreden, en de afspraak in Duiven afgezegd.
Alleen de communicatie kan minder "standaard". SMS-berichtjes als "Dank voor het brengen van uw auto in de werkplaats" of "uw auto is klaar om opgehaald te worden" terwijl ik daar niet heen hoefde, doen erg "not to the point" aan.
Maar het probleem was binnen 1 dag opgelost. :cool:. Testla Duiven ook 5+++++ sterren gegeven in de enquête.
 
Hoe moet je nu in contact komen met Tesla Duiven als ze en niet op de sms reageren en ook niet op de e-mail? Service afspraak is volgende week gepland maar via de sms kreeg ik een bijzondere opmerking over de service afspraak, erop gereageerd een aantal keer zowel via sms als e-mail maar geen gehoor...
 
Hoe moet je nu in contact komen met Tesla Duiven als ze en niet op de sms reageren en ook niet op de e-mail? Service afspraak is volgende week gepland maar via de sms kreeg ik een bijzondere opmerking over de service afspraak, erop gereageerd een aantal keer zowel via sms als e-mail maar geen gehoor...

Aangetekende ansichtkaart sturen met passende tekst en je telefoonnummer?
 
Afgelopen weekend een issue met de auto waardoor hij over een week niet door de APK komt. In de app pas plek eind november, dus vandaag langs gereden in A'dam ZO. Diagnose doen ze vandaag, rode P90D mee als loaner voor 100,- p/d. Al met al goede service.
 
Vandaag voor de derde keer langs in Tilburg omdat de achteruitrij camera het niet doet. Op het moment dat je wegrijdt doet hij het. Thuis geparkeerd, paar uurtjes wachten en het probleem is weer terug. Een nieuwe serviceafspraak maken kan (nog) niet omdat de oude nog niet gesloten is. Volgende afspraak zal wel weer over een 3-4 weken zijn. Ben er niet blij mee.
 
Benieuwd hoe ze dit doen: achterlicht stuk (is paar weken oude 3) ?
Eind november kan ik terecht, maar in de ochtend/avond is de het dus een boete (dan is het nu al donker)
Maand niet rijden naar mijn werk !
Dat moeten ze gelijk oplossen, gaan het zien. Aangegeven dat dit uiteraard niet kan.

Geen idee of je dit zelf kunt overigens.....
Ook gek dat de auto niet aangeeft dat een lamp stuk is (dat doet zowat elke auto standaard), moest het van collega horen die me zag wegrijden.