Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Benieuwd hoe ze dit doen: achterlicht stuk (is paar weken oude 3) ?
Eind november kan ik terecht, maar in de ochtend/avond is de het dus een boete (dan is het nu al donker)
Maand niet rijden naar mijn werk !
Dat moeten ze gelijk oplossen, gaan het zien. Aangegeven dat dit uiteraard niet kan.

Geen idee of je dit zelf kunt overigens.....
Ook gek dat de auto niet aangeeft dat een lamp stuk is (dat doet zowat elke auto standaard), moest het van collega horen die me zag wegrijden.

gewoon naar de sec rijden. Andere auto vragen tot die tijd of sneller repareren.
 
Benieuwd hoe ze dit doen: achterlicht stuk (is paar weken oude 3) ?
Eind november kan ik terecht, maar in de ochtend/avond is de het dus een boete (dan is het nu al donker)
Maand niet rijden naar mijn werk !
Dat moeten ze gelijk oplossen, gaan het zien. Aangegeven dat dit uiteraard niet kan.

Geen idee of je dit zelf kunt overigens.....
Ook gek dat de auto niet aangeeft dat een lamp stuk is (dat doet zowat elke auto standaard), moest het van collega horen die me zag wegrijden.
Ze bellen je vermoedelijk morgen al en sturen vermoedelijk mobile service!
Edit:eek: Of langsrijden idd. Maar altijd service inplannen , ook al is t over een maand pas beschikbaar.
 
Benieuwd hoe ze dit doen: achterlicht stuk (is paar weken oude 3) ?
Eind november kan ik terecht, maar in de ochtend/avond is de het dus een boete (dan is het nu al donker)
Maand niet rijden naar mijn werk !
Dat moeten ze gelijk oplossen, gaan het zien. Aangegeven dat dit uiteraard niet kan.

Geen idee of je dit zelf kunt overigens.....
Ook gek dat de auto niet aangeeft dat een lamp stuk is (dat doet zowat elke auto standaard), moest het van collega horen die me zag wegrijden.
Dit is een cruciaal onderdeel, ik zou roadsite assistance bellen. Je bent wettelijk gezien gestrand.
 
Heb toevallig mijn Model 3 teruggebracht omdat mijn knipperlicht voor defect is. Koplamp natuurlijk niet op voorraad en die is nu besteld. Heb als loaner een (gare) S85 base meegekregen. Aandrijving trilt bij flink optrekken en auto trekt flink naar rechts. Fijn :D. Ga morgen langsrijden om toch een andere loaner te krijgen.

Zijn de loaners trouwens altijd S85 base?
 
Zo vet! Ik kreeg gister een SMS dat mijn bestelde onderdelen gearriveerd waren en ik een afspraak kon maken voor plaatsing. Uit navraag bleek dat er een nieuwe HVAC-unit was. Alleen deze is al een maandje geleden vervangen.

Supertof dat Tesla nu proactief onderdelen besteld omdat ze weten dat die stuk zullen gaan. :)
 
  • Funny
Reactions: nervus and PaulusdB
Vandaag bij een velg en banden zaak geweest om de velgen na te laten kijken. Tesla had aangegeven dat 2 velgen krom waren en vervangen dienden te worden. Kosten €2466,90 ex btw. Autobedrijf constateerde dat inderdaad 1 velg krom was, deze is hersteld en dat de andere velg helemaal perfect was maar dat er enkel iets met de nieuw gemonteerde (door Tesla) band aan de hand was. Band hersteld en de totale kosten €155 inclusief btw. Blijkbaar kreeg hij ontzettend vaak tesla velgen om te herstellen
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Vandaag bij een velg en banden zaak geweest om de velgen na te laten kijken. Tesla had aangegeven dat 2 velgen krom waren en vervangen dienden te worden. Kosten €2466,90 ex btw. Autobedrijf constateerde dat inderdaad 1 velg krom was, deze is hersteld en dat de andere velg helemaal perfect was maar dat er enkel iets met de nieuw gemonteerde (door Tesla) band aan de hand was. Band hersteld en de totale kosten €155 inclusief btw. Blijkbaar kreeg hij ontzettend vaak tesla velgen om te herstellen
Kun je voor het gemeenschappelijke nut namen en rugnummers geven? Welk Service Center en welke bandenspecialist...
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Heb als loaner een (gare) S85 base meegekregen. Aandrijving trilt bij flink optrekken en auto trekt flink naar rechts.

Liever een 85 met slechte uitlijning en een barst in de voorruit, dan de klungelige software in de Jaguar XF die ik al eens meekreeg, het zenuwachtige rijgedrag van de Volvo V90 en de transmissie van de Seat Leon (eens even kijken...wat doet die stok daar tussen de stoelen, aah, dat is om zelf te schakelen!)
 
Deze week even langsgereden bij SuC Hasselt want ik twijfelde of de stuurbekrachtiging van mijn Model X vreemd doet. 5 minuten later zat er al een monteur achter het stuur die inderdaad een gekkigheidje kon voelen. Nog 5 minuten later vroeg men of ik een vervangwagen nodig had, maar heb ik vriendelijk geweigerd want voor de rest rijdt ie nog lekker. Eens het onderdeel er is plant men wel een afspraak in.
 
  • Helpful
Reactions: RXShorty
Kun je voor het gemeenschappelijke nut namen en rugnummers geven? Welk Service Center en welke bandenspecialist...
Gebr. Van der Meij in Enschede hebben het opgelost. Tesla Arnhem had eerst de verkeerde band gemonteerd en vervolgens is er in Tilburg een nieuwe band op gezet. Voor alle zaken buiten garantie gaan wij altijd naar plaatselijke auto garages toe en nooit naar Tesla.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: bugboy and PaulusdB
Dat defect achterlicht bleek toch wat meer te zijn: ze deden het beide uiteindelijk helemaal niet tijdens het rijden ! (auto gaf niks aan, lekker veilig, wel gek !).
Nu bij SEC, 85D loaner mee (prima wagen, met 100K op teller, dus prima regeling), wachten op onderdeel, dat onderdelen voorraad issue moeten ze nog even onder controle krijgen.
 
Zo vet! Ik kreeg gister een SMS dat mijn bestelde onderdelen gearriveerd waren en ik een afspraak kon maken voor plaatsing. Uit navraag bleek dat er een nieuwe HVAC-unit was. Alleen deze is al een maandje geleden vervangen. Supertof dat Tesla nu proactief onderdelen besteld omdat ze weten dat die stuk zullen gaan. :)
DIe HVAC is bij mij ook vervangen en die gaan inderdaad regelmatig stuk. Volgens mij wordt de airco erg hard aan het werk gezet bij supercharging in extreme hitte (die van mij begon 5 minuten na het superchargen bij 42 graden Celcius raar te doen). Hoop komend jaar nog een keer flinke hitte mee te maken. Dan ga ik weer aan de SuC om te kijken of deze het beter houdt. Dan zitten we tenminste nog in garantie.

Gebr. Van der Meij in Enschede hebben het opgelost. Tesla Arnhem had eerst de verkeerde band gemonteerd en vervolgens is er in Tilburg een nieuwe band op gezet. Voor alle zaken buiten garantie gaan wij altijd naar plaatselijke auto garages toe en nooit naar Tesla.
Van der Meij in Enschede is ook al jaren mijn vaste bandenman. Volgende week gaan er daar de winterbandjes op. Goed te weten dat ze ervaring hebben met Tesla. Ben altijd wat huiverig voor het heffen van de wagen, maar dat zal daar wel goed gaan. Zag laatst nog een foto van een bekende die de Tesla op de brug had staan. Was niet helemaal zo als het hoorde volgens mij:

upload_2019-10-25_22-4-46.png


Achterkant stond gewoon met de wielen op de rijplaten. Is blijkbaar wel goed gegaan, want ik sprak hem laatst nog en was blijkbaar geen probleem geweest.
 
DIe HVAC is bij mij ook vervangen en die gaan inderdaad regelmatig stuk. Volgens mij wordt de airco erg hard aan het werk gezet bij supercharging in extreme hitte (die van mij begon 5 minuten na het superchargen bij 42 graden Celcius raar te doen). Hoop komend jaar nog een keer flinke hitte mee te maken. Dan ga ik weer aan de SuC om te kijken of deze het beter houdt. Dan zitten we tenminste nog in garantie.


Van der Meij in Enschede is ook al jaren mijn vaste bandenman. Volgende week gaan er daar de winterbandjes op. Goed te weten dat ze ervaring hebben met Tesla. Ben altijd wat huiverig voor het heffen van de wagen, maar dat zal daar wel goed gaan. Zag laatst nog een foto van een bekende die de Tesla op de brug had staan. Was niet helemaal zo als het hoorde volgens mij:

View attachment 469981

Achterkant stond gewoon met de wielen op de rijplaten. Is blijkbaar wel goed gegaan, want ik sprak hem laatst nog en was blijkbaar geen probleem geweest.
DIe HVAC is bij mij ook vervangen en die gaan inderdaad regelmatig stuk. Volgens mij wordt de airco erg hard aan het werk gezet bij supercharging in extreme hitte (die van mij begon 5 minuten na het superchargen bij 42 graden Celcius raar te doen). Hoop komend jaar nog een keer flinke hitte mee te maken. Dan ga ik weer aan de SuC om te kijken of deze het beter houdt. Dan zitten we tenminste nog in garantie.


Van der Meij in Enschede is ook al jaren mijn vaste bandenman. Volgende week gaan er daar de winterbandjes op. Goed te weten dat ze ervaring hebben met Tesla. Ben altijd wat huiverig voor het heffen van de wagen, maar dat zal daar wel goed gaan. Zag laatst nog een foto van een bekende die de Tesla op de brug had staan. Was niet helemaal zo als het hoorde volgens mij:

View attachment 469981

Achterkant stond gewoon met de wielen op de rijplaten. Is blijkbaar wel goed gegaan, want ik sprak hem laatst nog en was blijkbaar geen probleem geweest.
Als er kleine schades zijn gaan wij ook altijd naar Hanterink in Enschede. Ontzettend vriendelijke mensen met veel kennis. Werd ons toen verteld dat je in principe met carrosserie schade absoluut niet naar een Tesla approved body shop hoeft. Blik blijft blik zei die, niks bijzonders aan. M’n broertje had een tijd geleden een paaltje geraakt met als gevolg een deuk aan de achterkant. Tesla approved body shop €1100 ex btw, hanterink €300 incl. Btw. Toch maar aan ABS Boekhorst gevraagd waar dat prijsverschil vandaan kwam. Hanterink zou niet weten dat er 3 laags gespoten moest worden. Hanterink weer benaderd en zeiden dat ze dit prima wisten. Het is perfect gerepareerd en je ziet er niks meer van. En dat voor €300.
 
Als er kleine schades zijn gaan wij ook altijd naar Hanterink in Enschede. Ontzettend vriendelijke mensen met veel kennis. Werd ons toen verteld dat je in principe met carrosserie schade absoluut niet naar een Tesla approved body shop hoeft. Blik blijft blik zei die, niks bijzonders aan. M’n broertje had een tijd geleden een paaltje geraakt met als gevolg een deuk aan de achterkant. Tesla approved body shop €1100 ex btw, hanterink €300 incl. Btw. Toch maar aan ABS Boekhorst gevraagd waar dat prijsverschil vandaan kwam. Hanterink zou niet weten dat er 3 laags gespoten moest worden. Hanterink weer benaderd en zeiden dat ze dit prima wisten. Het is perfect gerepareerd en je ziet er niks meer van. En dat voor €300.
300 euro inclusief BTW is erg voordelig. Normaal wordt er per bodypaneel gerekend met bedragen van rond 700 tot 800 euro, inclusief uitdeuken en spuiten. Dit kan iets minder worden als belendende bodypanelen niet 'uitgewaaierd' hoeven te worden.
 
Als er kleine schades zijn gaan wij ook altijd naar Hanterink in Enschede. Ontzettend vriendelijke mensen met veel kennis. Werd ons toen verteld dat je in principe met carrosserie schade absoluut niet naar een Tesla approved body shop hoeft. Blik blijft blik zei die, niks bijzonders aan. M’n broertje had een tijd geleden een paaltje geraakt met als gevolg een deuk aan de achterkant. Tesla approved body shop €1100 ex btw, hanterink €300 incl. Btw. Toch maar aan ABS Boekhorst gevraagd waar dat prijsverschil vandaan kwam. Hanterink zou niet weten dat er 3 laags gespoten moest worden. Hanterink weer benaderd en zeiden dat ze dit prima wisten. Het is perfect gerepareerd en je ziet er niks meer van. En dat voor €300.

Ik heb met Boekhorst Arnhem ook een nare ervaring. Mijn schade aan de dorpel werd ingeschat op 300 EURO, vervolgens een afspraak gemaakt voor herstel, toen werd vermeld dat de schade iets hoger was 510 euro incl btw. Was een verzekerings kwestie, krijg ik vervolgens een rekening van het deel eigen risico, gaan ze uit van 510, EURO excl BTW. Schade is netjes hersteld maar wordt niet blij van dit soort onduidelijkheden en verrassingen.