Super tevreden over mijn Tesla S, maar heb mij vergist in de service die ik gewend was van Volvo.
Een sterretje in de voorruit werd al snel een scheur van 40 cm dus heel de voorruit moest vervangen worden.
Service center Duiven vertelde mij dat ze niets konden betekenen voor mij en ik mij moest melden bij Carglass. Gelukkig is er een Carglass 10 min van het service center dus afspraak snel gemaakt dacht ik.
Carglass mag de ruit vervangen maar niets doen aan de camera’s in de voorruit, dat mag alleen bij een service center. Carglass kan deze afspraak niet zelf maken dit mag alleen de eigenaar via de app.
Daar ik pas drie weken later terecht kon voor de calibratie ook pas die dag de voorruit vervangen.
Nu dacht ik 2 uurtjes voor ruit vervangen en ik rij direct door naar Tesla voor de calibratie. Helaas mag Carglass de auto niet eerder vrijgeven voor de calibratie. Nu heb ik dit afgedwongen maar moest hierbij accepteren dat ik verder geen aanspraak kon maken op garantie.
Na de vervanging en de reparatie weer het gevoel dat mijn auto als nieuw was, helaas raakte de ruitenwissers elkaar bij snel wissen. Hierop gebeld met Tesla en kon niet langs komen maar moest een afspraak maken via de app. Bij Duiven is de wachttijd een week of drie dus de ruitenwissers op de hand gezet en niet om snel wissen gezet.
Probleem bleek een verkeerde montage van de ruitenwissers door Carglass. Daar dit niet onder de garantie van Tesla valt en ik geen aanspraak kan maken op de garantie van Carglass ook hiervoor de reparatie kosten moeten betalen bij Tesla.
Hoe simpel zou het zijn de Tesla bij een Service center te kunnen zetten en een vriendelijke medewerker je garandeert dat zij alles voor je regelen. Kan bij Volvo ook dus waarom bij Tesla niet?