Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Je rijdt binnen met het probleem dat de parkeerrem linksachter niet fatsoenlijk meer released... De auto stelt al de diagnose.. De gebruiker stelt al de diagnose. Vervolgens vraagt Tesla bijna 700 euro waarvan circa 60 euro diagnose kosten :eek::eek:.
De linker achter parkeerrem moet vervangen worden.... Dat had ik al gezegd... maja de consument kan al zoveel zeggen.
 
Super tevreden over mijn Tesla S, maar heb mij vergist in de service die ik gewend was van Volvo.

Een sterretje in de voorruit werd al snel een scheur van 40 cm dus heel de voorruit moest vervangen worden.
Service center Duiven vertelde mij dat ze niets konden betekenen voor mij en ik mij moest melden bij Carglass. Gelukkig is er een Carglass 10 min van het service center dus afspraak snel gemaakt dacht ik.

Carglass mag de ruit vervangen maar niets doen aan de camera’s in de voorruit, dat mag alleen bij een service center. Carglass kan deze afspraak niet zelf maken dit mag alleen de eigenaar via de app.
Daar ik pas drie weken later terecht kon voor de calibratie ook pas die dag de voorruit vervangen.
Nu dacht ik 2 uurtjes voor ruit vervangen en ik rij direct door naar Tesla voor de calibratie. Helaas mag Carglass de auto niet eerder vrijgeven voor de calibratie. Nu heb ik dit afgedwongen maar moest hierbij accepteren dat ik verder geen aanspraak kon maken op garantie.
Na de vervanging en de reparatie weer het gevoel dat mijn auto als nieuw was, helaas raakte de ruitenwissers elkaar bij snel wissen. Hierop gebeld met Tesla en kon niet langs komen maar moest een afspraak maken via de app. Bij Duiven is de wachttijd een week of drie dus de ruitenwissers op de hand gezet en niet om snel wissen gezet.
Probleem bleek een verkeerde montage van de ruitenwissers door Carglass. Daar dit niet onder de garantie van Tesla valt en ik geen aanspraak kan maken op de garantie van Carglass ook hiervoor de reparatie kosten moeten betalen bij Tesla.


Hoe simpel zou het zijn de Tesla bij een Service center te kunnen zetten en een vriendelijke medewerker je garandeert dat zij alles voor je regelen. Kan bij Volvo ook dus waarom bij Tesla niet?
Ik heb een klein putje met klein scheurtje laten behandelen bij autototaal en die mogen wel vervangen en calibreren.

autotaal is ook goedkoper in haar service dan Carglass!!! Al eens ondervonden bij mijn polo en mijn verzekering wilde in eerste instantie dat ik Carglass nam maar nadat ik vertelde dat autototaal ruim €100,- goedkoper was mochten het daar laten vervangen!!!

ik vind het nogal vreemd dat zelfs een verzekeringsmaatschappij niet schoot voor lagere prijzen maar dit is persoonlijk en terzijde.
 
Je rijdt binnen met het probleem dat de parkeerrem linksachter niet fatsoenlijk meer released... De auto stelt al de diagnose.. De gebruiker stelt al de diagnose. Vervolgens vraagt Tesla bijna 700 euro waarvan circa 60 euro diagnose kosten :eek::eek:.
De linker achter parkeerrem moet vervangen worden.... Dat had ik al gezegd... maja de consument kan al zoveel zeggen.

Dit soort reparaties kan elke zelfrespecterende garage ook wel voor je uitvoeren en heb je Tesla niet voor nodig. Ik heb toevallig vorige week ook een setje vervangen.
 
Dit soort reparaties kan elke zelfrespecterende garage ook wel voor je uitvoeren en heb je Tesla niet voor nodig. Ik heb toevallig vorige week ook een setje vervangen.

Ik moest eens voor mijn werkgever zijn BMW naar de garage omdat de glazenachterruit open ging zonder rede. Dit kan op dit model afzonderlijk van de gehele achterklep. Ik naar de dealer en 1,5 uur later was de diagnose van de hele auto klaar. Conclusie schakelaar defect en moest besteld worden in Duitsland. Drie dagen later moest ik zijn auto afleveren en eind van de dag weer ophalen. De ‘chirurgen’ (witten jassen met kapot :p) van BMW vertelden dat de diagnose compleet uitgevoerd dient te worden in de auto over alle systemen en dat duurt zo lang.

Ik wil maar aangeven dat even binnen wippen niet alleen bij tesla niet mogelijk is.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Bij welk bedrijf? Niet ieder bedrijf heeft Tesla onderdelen op voorraad.
Het is het motortje van de parkeerrem die stuk is.

Remtangen die ik wilde hadden ze toevallig bij Boonstra maar ik kijk naar het part nummer wat ik wil hebben (en de prijs natuurlijk) niet zozeer het bedrijf dat ze moet leveren.

Wat betreft de remtang heb je gelijk, daar is helemaal niks mis mee maar het is inderdaad het motortje wat kapot is maar deze is dus niet los te koop bij Tesla. Beetje hetzelfde eigenlijk als het eMMC verhaal.

Ik heb al gezocht naar losse motortjes, deze zijn wel verkrijgbaar maar enigste wat ik kon vinden was deze, dit zou hem moeten zijn maar de prijs is belachelijk:

Ferrari 488 GTC4 812 tdf 458 Speciale hand brake caliper actuator 40C07802
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Onlangs een melding gedaan via de app dat mijn achterklep moeilijk dicht ging. Ik moest de klep vrij hard dicht doen en dat leek mij niet goed voor de lange termijn.
Binnen twee weken is dit probleem door de mobiele service opgelost. Keurig binnen de afgesproken tijd en een kwartier van tevoren een telefoontje dat ze onderweg waren.
Probleem was zoals ik al had verwacht snel opgelost en de klep sluit weer als een zonnetje.
Toch wel handig dat ze aan huis komen, scheelt weer een ritje garage.
 
Onlangs een melding gedaan via de app dat mijn achterklep moeilijk dicht ging. Ik moest de klep vrij hard dicht doen en dat leek mij niet goed voor de lange termijn.
Binnen twee weken is dit probleem door de mobiele service opgelost. Keurig binnen de afgesproken tijd en een kwartier van tevoren een telefoontje dat ze onderweg waren.
Probleem was zoals ik al had verwacht snel opgelost en de klep sluit weer als een zonnetje.
Toch wel handig dat ze aan huis komen, scheelt weer een ritje garage.
Garantie klusje?
 
Onlangs een melding gedaan via de app dat mijn achterklep moeilijk dicht ging. Ik moest de klep vrij hard dicht doen en dat leek mij niet goed voor de lange termijn.
Binnen twee weken is dit probleem door de mobiele service opgelost. Keurig binnen de afgesproken tijd en een kwartier van tevoren een telefoontje dat ze onderweg waren.
Probleem was zoals ik al had verwacht snel opgelost en de klep sluit weer als een zonnetje.
Toch wel handig dat ze aan huis komen, scheelt weer een ritje garage.

Hoe is dit geregeld bij mobiele service. Als je de tijd reserveert komen ze dan ook rond die tijd aan?
Kreeg bij de SeC te horen dat de tijd die je reserveert alleen is is om iedereen aan de balie één voor één te kunnen helpen. Voor de reparatie kom je dan in de rij te staan en kan een kleine reparatie van een half uur je al snel meer dan het dubbele kosten.
 
Hoe is dit geregeld bij mobiele service. Als je de tijd reserveert komen ze dan ook rond die tijd aan?
Kreeg bij de SeC te horen dat de tijd die je reserveert alleen is is om iedereen aan de balie één voor één te kunnen helpen. Voor de reparatie kom je dan in de rij te staan en kan een kleine reparatie van een half uur je al snel meer dan het dubbele kosten.
Je maakt een melding via de app en dan kies je een datum. Weet even niet meer zeker of ik ook de tijd in de app kon aangeven.
Uiteindelijk wel een mail gekregen met de bevestiging van datum en tijd waarbij de tijd tussen 8:30 en 10:30 was. Op de dag zelf een kwartiertje vooraf een telefoontje dat ze onderweg zijn en rond 9:00h waren ze er.
Als je toch thuis bent of op je werk zit maakt het niet zoveel uit dat er een tijdsvenster wordt aangegeven. Je bent er immers toch al.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Net per app een afspraak gemaakt voor de ratelende aandrijfassen, krakende vering en luidruchtig onderstel.
Ook de gele randen op scherm zijn aangemeld. Dat ging erg makkelijk.

Afspraak op 27 maart. Ik kon ook niet veel eerder.

Vandaag werd ik gelijk teruggebeld door Sec Den Haag om de afspraak door te spreken. Top

Gezien mijn goede ervaringen bij Den Haag ga ik er vanuit dat de reparaties ook goed verlopen.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
 
Je maakt een melding via de app en dan kies je een datum. Weet even niet meer zeker of ik ook de tijd in de app kon aangeven.
Uiteindelijk wel een mail gekregen met de bevestiging van datum en tijd waarbij de tijd tussen 8:30 en 10:30 was. Op de dag zelf een kwartiertje vooraf een telefoontje dat ze onderweg zijn en rond 9:00h waren ze er.
Als je toch thuis bent of op je werk zit maakt het niet zoveel uit dat er een tijdsvenster wordt aangegeven. Je bent er immers toch al.

Klinkt als super goed geregeld, ga dit onthouden voor de volgende keer.