Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Laat ik er maar weer eens een positieve ervaring tegenover zetten.

Onze richtingaanwijzer deed 't af en toe niet. Eerst denk je, user error, dan ga je er op letten en inderdaad, soms weigerde de pook de richtingaanwijzer aan te zetten of te cancelen. Na een paar software updates afgewacht te hebben (want ja, dat zou ook best wel een firmware probleempje kunnen zijn natuurlijk) een afspraak via de Telsa app gemaakt voor mobiele service.

- De afspraak kon worden gepland binnen 2 weken. Vond ik prima.
- Je wordt op de hoogte gehouden in de aanloop naar de afspraak.
- Op de dag van de afspraak belde de technicus 's ochtends of hij iets eerder langs mocht komen dan afgesproken.
- Hij was er vervolgens keurig op tijd.
- Een hele aardige vent die het probleem begreep, de juiste onderdelen (een complete stuur satelliet) bij zich had en de reparatie in no-time voor elkaar had.
- En het probleem daarmee ook heeft opgelost.

Ik vond dat al met al een hele goede service. Eigenlijk de meest relaxte service die ik ooit voor een auto had. Service 2.0 :cool:
Mobiele service is zondermeer goed, ook fijn dat je dan kunt communiceren.
 
Vanmorgen helaas wederom een slechte ervaring met het SeC in Duiven.

Iets meer dan een week geleden is er een barst ontstaan in de achterruit van m’n Model3. Afspraak gemaakt voor vervanging en nog wat zaken, vooral software/computer issues.

Na 45 min rijden vanmorgen aangekomen op de SeC in Duiven. Achterruit niet op voorraad. Gaan we weer. Konden wel de computer vervangen, dat zou 3,5 uur duren, grensgeval wel/geen leenauto. Nou ik ken ze al langer ze doen er altijd! langer over.

Moest ik daarna maar terugkomen voor de achterruit. Nou dankje de koekoek. Je regelt die ruit maar en dan doe je alles maar in 1 keer. Als die computer het begeeft dan kom je me maar ophalen met je road assistance. En dan geef je maar een leenauto mee. Ik had nog geprobeerd om ze me nu al een leenauto te geven en dan weer op te halen als de reparaties klaar zijn. Maar dat kon echt niet. Ze hadden je af moeten bellen zei hij, ja da’s niet gebeurd en kost me weer veel te veel tijd deze onzin.

Helaas 0,0 meedenken met de klant. Ze laten je liever een dag daar zitten dan dat ze ff een leenauto meegeven.

ik ben in Eindhoven en Duiven geweest, allebei zo traag als wat met diverse zaken.

Nu maar afwachten en hopen dat er een sms’je komt als de ruit binnen is. Heb er een hard hoofd in. Tot die tijd maar blijven rijden met een half gare auto.

Oh man, dat gedoe met wel/niet een leenauto en dan er standaard toch voor moeten betalen. Ik heb nu twee keer in korte tijd meegemaakt dat ze het presteren te zeggen dat de auto binnen 4 uur klaar was, en ik de leenauto wel moest betalen, want binnen de 4 uur. Nergens te controleren, geen telefoon binnen de 4 uur gekregen. En ik weet zeker dat het langer dan 4 uur duurde. Tot twee keer toe meegemaakt. Ergerniswekkend. Mooiste was nog: “u had geen leenauto hoeven nemen, want u had ook in de SeC kunnen blijven zitten. Dan hadden we uw auto voorrang gegeven bij reparatie.” Eeh... dat heb ik een aantal keren gedaan, maar dan zit je er gerust een dagdeel. Alsof ik geen ander werk heb met mensen met wie ik heb afgesproken.
 
Jeuj!!! Vandaag weer een ouderwets prima SeC ervaring in Eindhoven. Auto moest naar binnen voor een klein probleem (hij ging niet meer "uit"). In de ochtend voor mijn bezoek aan het SeC ontdekte ik dat mijn DRL weer kapot was (tweede keer nu). Prima geholpen; goede communicatie, probleem snel opgelost en gelijk ook twee head light units verwisseld. Dikke prima! Het viel me wel op dat er in de twee uurtjes die ik heb zitten wachten een paar verhitte discussies plaats vonden aan de balie met ontevreden Tesla rijders. Ben blij met mijn positieve ervaring na een hele reeks negatieve! :)
 
  • Like
Reactions: bpsmits
Grr, 1 week geleden via de app een afspraak ingepland voor het repareren van door SeC Amsterdam gemaakte beschadigingen aan mijn interieur, na het vervangen van een door Tesla beschadigde voorruit is nu eenzijdig na een week verandert van mobile service naar het Sec Amsterdam. Of ik alle tijd van de wereld heb om even mijn eigen planning om te gooien en op neer naar Amsterdam te rijden. Om moe van te worden. Je kan natuurlijk niet bellen, dus weer opnieuw inplannen en weer 2 weken verder. Wat een waardeloos systeem en dito service.
 
Reactie op weigering duurde bij mij maanden. Daarna een mail met een verwijt gekregen dat ik nog niet had betaald. Echt waar, die lompheid van degene die achter deze mails zitten, is stuitend. Vervolgens contact gelegd met SeC en dan is het wel weer ok, maar werkelijk waar. Stuitend slechte service via mail.
Al eens aan gedacht dat de incasso's gewoon automatisch gebeuren, en er doelmatig niet rekening mee wordt gehouden dat iemand z'n factuur weigert?

Laat staan dat de expliciete weigering van een factuur vaak aangetekend en binnen de 8 dagen moet gebeuren.
 
Al eens aan gedacht dat de incasso's gewoon automatisch gebeuren, en er doelmatig niet rekening mee wordt gehouden dat iemand z'n factuur weigert?

Laat staan dat de expliciete weigering van een factuur vaak aangetekend en binnen de 8 dagen moet gebeuren.

Dat zijn blijkbaar de regels in België. In Nederland werkt dat anders. Als de factuur elektronisch komt dan kun je die elektronisch weigeren. Incasso's kun je storneren.
 
Grr, 1 week geleden via de app een afspraak ingepland voor het repareren van door SeC Amsterdam gemaakte beschadigingen aan mijn interieur, na het vervangen van een door Tesla beschadigde voorruit is nu eenzijdig na een week verandert van mobile service naar het Sec Amsterdam. Of ik alle tijd van de wereld heb om even mijn eigen planning om te gooien en op neer naar Amsterdam te rijden. Om moe van te worden. Je kan natuurlijk niet bellen, dus weer opnieuw inplannen en weer 2 weken verder. Wat een waardeloos systeem en dito service.

Ik had ook een offerte gevraagd en dat moet blijkbaar in Tilburg gebeuren. Helaas ga ik nadat ze daar iets kapot hadden gemaakt en dat mij een dag omzet gekost heeft niet meer naar toe. Maar je kunt niet bellen en de overige communicatie werkt alleen als daar iemand naar zou kijken. Het zou best kunnen werken maar dat willen ze gewoon niet.
 
Ik had ook een offerte gevraagd en dat moet blijkbaar in Tilburg gebeuren. Helaas ga ik nadat ze daar iets kapot hadden gemaakt en dat mij een dag omzet gekost heeft niet meer naar toe. Maar je kunt niet bellen en de overige communicatie werkt alleen als daar iemand naar zou kijken. Het zou best kunnen werken maar dat willen ze gewoon niet.

Het heeft mij de vorige keer ook een dag omzet gekost, door een fout die Tesla zelf heeft veroorzaakt. En niet even meedenken door aan te bieden om het raam te laten repareren bij de lokale vestiging van Carglass of Autotaalglas ipv bij SeC Amsterdam. Daarnaast moet je tegenwoordig voordat je je auto wegbrengt alles uitgebreid fotograferen en je eigen quality control doen voordat je je auto weer ophaalt. Dit is natuurlijk te gek voor woorden. Even een opsomming van de schades na het plaatsen van een nieuwe voorruit:
  • Houten sierlijst beschadigd
  • Spiegel zonneklep gebarsten
  • Lak frunk onder voorruit op 2 plaatsen beschadigd
  • Afdekkap ruitenwisser ontbreekt
Misschien een goed moment om naast een checklist voor afleveringen ook checklists te maken voor reparaties.
 

Attachments

  • BE3FDB4C-8C84-43CC-83A4-07397AECFB0D.jpeg
    BE3FDB4C-8C84-43CC-83A4-07397AECFB0D.jpeg
    628.9 KB · Views: 55
  • C08389EF-3B19-4FB6-AB74-94B71318B2C4.jpeg
    C08389EF-3B19-4FB6-AB74-94B71318B2C4.jpeg
    410.5 KB · Views: 50
  • 4EB885CB-35D8-46DC-9C27-D2F701105358.jpeg
    4EB885CB-35D8-46DC-9C27-D2F701105358.jpeg
    466.3 KB · Views: 44
  • 18A9FD01-B4B3-4CF8-AF88-380526717A9E.jpeg
    18A9FD01-B4B3-4CF8-AF88-380526717A9E.jpeg
    446.3 KB · Views: 58
  • FEB5ACE6-43B7-42EC-8BE4-D125FCE9361D.jpeg
    FEB5ACE6-43B7-42EC-8BE4-D125FCE9361D.jpeg
    509.6 KB · Views: 44
  • B5CEEE83-369F-472F-AA5F-FBE35EAFD12C.jpeg
    B5CEEE83-369F-472F-AA5F-FBE35EAFD12C.jpeg
    597.5 KB · Views: 56
Hoe zijn eigenlijk de gemiddelde ervaringen met SeC Aartselaar (BE)?
Daar hoor ik weinig over...

Ik ben daar inmiddels al wel een paar keer geweest. Aanvankelijk best tevreden over Antwerpen-Aartselaar, maar had een vervelende ervaring met uitlijnen van de wagen (zie: Model X Ervaringen - Benelux) en gisteren merkte ik toevallig op dat de omlijsting bij de A-stijl niet goed teruggeklikt was door hen. Nu is het mij pas na een half jaar opgevallen, een kleinigheidje, maar toch op zijn minst slordig te noemen om dat niet helemaal goed terug te klikken.

In het verleden zat er een "kloink" bij acceleratie in de wagen, 2x naar Antwerpen-Aartselaar geweest, zonder soelaas. De 3e keer naar Rotterdam gebracht en uiteindelijk heeft Rotterdam het keurig en vooral kundig op weten te lossen. Qua deskundigheid steekt voor mij Rotterdam ver boven Antwerpen uit.
 
Al eens aan gedacht dat de incasso's gewoon automatisch gebeuren, en er doelmatig niet rekening mee wordt gehouden dat iemand z'n factuur weigert?

Laat staan dat de expliciete weigering van een factuur vaak aangetekend en binnen de 8 dagen moet gebeuren.

Ik weet niet waar je aan refereert, maar ik krijg in NL de mogelijkheid digitaal te weigeren. Geef me die optie dan niet, en laat zien hoe wel als niet eens. Beide niet het geval.
 
Afgelopen vrijdag na 2 jaar m'n eerste beurtje. Aangegeven dat ik

- Remvloeistoef wil controleren
- AC bijvullen
- Algemene inspectie
- Ik soms een zeer lichtje vibratie ervaar tussen de 50-90
- Dakraam gesmeerd moet worden
- Windgeluid uit de sleuf van de gordel uit de B-pilaar komt
- De deurhandles aan de linkerzijde te diep liggen
- Balanceren en uitlijnen

Telsa gaf op voorhand aan dat dit max 800 EUR zou kosten. Ik schrok me toch wel even de tandjes hiervan.

Bij inleveren kreeg ik een loaner mee waar ik niet om had gevraagd maar het zou een hele dag duren. Interessant was dat ik met de app zag dat de auto in service was maar TeslaMate liet gewoon de locatie van de auto zien. De streaming API blijft kennelijk gewoon werken.

Ik ben 3x gebeld met vragen over het geluid en de vibraties. Monteur heeft de ramen links beter uitgelijnt en heeft 2x een testrit gemaakt voor de vibratie.

Uiteindelijke schade was 550 EUR. Dat vond ik nog steeds aardig hoog maar het was gelukkig geen 800 EUR.

De monteur gaf aan dat hij de vibratie niet kon waarnemen. Ik vroeg of er nog gebalanceerd was en uitgelijnd waarom het antwoord was dat beide waren uitgevoerd.

Ondanks dat de monteur het niet kon waarnemen merkte ik direct op dat de vibratie weg was. Het gestotter van m'n dakraam is weg en ik weet 100% zeker dat m'n remmen het gegarandeerd doen als ik ze echt nodig heb.

Enige is dat ik thuis merkte dat er niet naar de deurhandles is gekeken. Viel wellicht binnen de marge? Ik moet daar even naar vragen.

Ondanks dat weer een dikke pluim voor SEC Rotterdam. Vriendelijk aan de balie, goed geinformeerd, loaner, en de auto rijd werkelijk weer als nieuw.
 
  • Like
Reactions: watt
Afgelopen vrijdag na 2 jaar m'n eerste beurtje. Aangegeven dat ik

- Remvloeistoef wil controleren
- AC bijvullen
- Algemene inspectie
- Ik soms een zeer lichtje vibratie ervaar tussen de 50-90
- Dakraam gesmeerd moet worden
- Windgeluid uit de sleuf van de gordel uit de B-pilaar komt
- De deurhandles aan de linkerzijde te diep liggen
- Balanceren en uitlijnen

Telsa gaf op voorhand aan dat dit max 800 EUR zou kosten. Ik schrok me toch wel even de tandjes hiervan.

Bij inleveren kreeg ik een loaner mee waar ik niet om had gevraagd maar het zou een hele dag duren. Interessant was dat ik met de app zag dat de auto in service was maar TeslaMate liet gewoon de locatie van de auto zien. De streaming API blijft kennelijk gewoon werken.

Ik ben 3x gebeld met vragen over het geluid en de vibraties. Monteur heeft de ramen links beter uitgelijnt en heeft 2x een testrit gemaakt voor de vibratie.

Uiteindelijke schade was 550 EUR. Dat vond ik nog steeds aardig hoog maar het was gelukkig geen 800 EUR.

De monteur gaf aan dat hij de vibratie niet kon waarnemen. Ik vroeg of er nog gebalanceerd was en uitgelijnd waarom het antwoord was dat beide waren uitgevoerd.

Ondanks dat de monteur het niet kon waarnemen merkte ik direct op dat de vibratie weg was. Het gestotter van m'n dakraam is weg en ik weet 100% zeker dat m'n remmen het gegarandeerd doen als ik ze echt nodig heb.

Enige is dat ik thuis merkte dat er niet naar de deurhandles is gekeken. Viel wellicht binnen de marge? Ik moet daar even naar vragen.

Ondanks dat weer een dikke pluim voor SEC Rotterdam. Vriendelijk aan de balie, goed geinformeerd, loaner, en de auto rijd werkelijk weer als nieuw.

Vraag me altijd af of de hardwerkende meisjes en jongens dit soort complimenten ook meekrijgen.
Klachten horen ze meestal luid en duidelijk, maar een schouderklopje kan zoveel meer betekenen.

En survey achteraf komt wellicht niet verder dan de KPI's van de manager.
 
Ik heb ook een bedankje gestuurd naar SeC Rotterdam naar aanleiding van het oplossen van het "kloink" geluid waar ik in mijn vorige post aan refereerde:

Beste Tesla Rotterdam,

Mijn auto (VINXXXXXXX) heeft vorige week service gehad vanwege een aantal (grotere) zaken.
Een aantal van deze zaken is helaas nooit helemaal opgelost door het andere Tesla Service Center waar ik voorheen naar toe ging.

Nu ben ik wel ontzettend tevreden over het resultaat na de service-afspraak van Tesla Rotterdam!
De zaken die ik gemeld had in de service-afspraak zijn (vooralsnog) allemaal verholpen! Deze periode heb ik geen langere ritten meer gepland dus mijn ervaringen zijn gebaseerd op enkele kortere ritten.

Graag zou ik Chris hierbij in het bijzonder willen bedanken voor de excellente service. Zou dit positieve bericht doorgegeven kunnen worden?

Nogmaals bedankt!
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ik had vandaag plots zware schokken bij zowel vooruit als achteruit rijden tussen 1 en 5 km/u en dan minder tot 8 km/u en hoger niets van problemen.

Ik heb de servicelijn gecontacteerd en aangezien ik op 3km zit van Aartselaar mocht ik meteen langs komen, wat positief is. Na een testrit en even in de werkplaats te hebben gestaan konden ze niet meteen een probleem vinden bij de remmen omdat die geen problemen vertonen op hogere snelheid. Er wordt dus gedacht aan een defecte drive unit (achteraan), al moet er nog een verdere diagnose gesteld worden. Er werd een afspraak gemaakt maar ik kreeg te horen dat ik een offerte zal krijgen op voorhand om deze te bevestigen alvorens ze dan kunnen starten. Ik vroeg of ik geen garantie meer had, en er werd gezegd nee tot 4 jaar of 80.000. De Model S is 5,5 jaar en heeft 125.000 km. Ik dacht echter dat ik langer garantie heb maar kon er geen discussie van maken aangezien ik het niet juist wist. Maar heb het net opgezocht, ook al is het een ex-showroom model dat drie maanden oud was met 6.000 km op de teller is de 8 jaar garantie of 240.000 km op de drive unit gewoon ook geldig op een tweedehands model als het gekocht is via Tesla. Ik heb het op mail gezet en hopelijk komt er een bevestigende reactie morgen. Dus het was positief dat ze zo snel mij konden ontvangen, echter het was negatief dat men de garantietermijnen niet goed kent en probeert om de kost op de klant te verhalen.
 
Ik heb ook een bedankje gestuurd naar SeC Rotterdam naar aanleiding van het oplossen van het "kloink" geluid waar ik in mijn vorige post aan refereerde:

“De zaken die ik gemeld had in de service-afspraak zijn (vooralsnog) allemaal verholpen!”

Een bedankje stuur je toch als iets boven verwachting is (er is meer gevraagd dan gedaan)?

als ik mijn fietsenmaker of tuinman vraag of wat zaken op te pakken - en dat doen ze ook - ga ik hen denk ik geen mail sturen. Tenzij de fietsenmaker bijvoorbeeld zelf nog even wat extra zaken heeft meegenomen.