Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
ik zou even drie keer nadenken voor je aan je wielophanging gaat sleutelen, sowieso beste kans dat die moer vervangen moet als hij los is geweest. Op zich goeie (maar tijdelijke) oplossing, maar ik zou het wel door een garage laten doen als je weinig verstand er van hebt.

Zijn inmiddels al heel veel Tesla's over de hele wereld die verlaagd zijn waarbij deze los is gegaan en ik weet bijna zeker dat nog bij geen enkele die moer is vervangen, bij de mijne ook niet. 😉 Vervangen is echt niet nodig tenzij je ziet dat de draad beschadigd is. Deze zit ook maar met een vrij laag moment vast, komt niet veel kracht op normaal.

Maar inderdaad, niet zelf gaan doen als je er geen of weinig verstand van hebt, dat is altijd wel een goede tip.

Op zich wel een mooie oplossing maar of dit het probleem ook echt langdurig verhelpt? Als dit bij de mijne gebeurt, komen de upper control arms van Mountain Pass Performance eronder, die hebben dat probleem niet.
 
Ik heb sinds vandaag een krakend geluid vanuit de onderkant van mijn M3 LR. Klinkt een beetje als een versleten bed.
Heb zonet een afspraak gemaakt volgende week in Aartselaar. Heb een sound sample meegestuurd via app, hier ook in bijlage.
Heeft iemand hier een gelijkaardig probleem in het verleden gehad ?
Gewoon om te weten of de interventie lang zal duren.
Download 1617986199_ophanging.mp3 from privfile.com
Thx.
Vandaag gefixed in SC Aartselaar. Om 08:00 binnen, om 09:30 klaar. Rechter draagarm voorzijde vervangen (althans zo heb ik het begrepen), onder garantie uiteraard.
 
Tesla Service Hoofddorp heeft een erg goede naam op dit forum. Daarop hebben we in vertrouwen ons duurste privé bezit (deze auto) daar heen gebracht, al wonen wij in het noorden (200+km enkele reis). Helaas is onze ervaring met TS niet zo vlekkeloos verlopen als de reputatie.

Daarom een opsomming van pro's & con's, evenals onze voornemens voor een volgende keer. Wellicht helpt dit anderen in de toekomst een evenwichtig besluit te nemen.

De S85D 2015 is op 21 juni ingeleverd met 265.243km op de teller. Na analyse kregen wij het advies dat het per direct onveilig was om zo verder te rijden en ontzettend veel draagarmen aan vervanging toe waren om de APK keuring te laten slagen, zoals te lezen in dit draadje.

Enkele Pro's:
  • Leenauto met onbeperkte km's
  • Vriendelijk te woord gestaan
  • Na enkele dagen een paar filmpjes om te tonen wat de manco's waren (i.v.m. reisafstand)
  • Bij ophalen op de brug laten zien wat is vervangen voor we de auto weer meekregen
Enkele Con's:
  • We kregen gisteren de auto terug met 267.405 km op de teller en een hoog gemiddeld verbruik van 250wh/km de laatste 50km. Dat is 3,5 week later met een proefrit van 2162 km.
    • De proefrit kilometers vinden wij onverdedigbaar hoog (4x afstand hoofddorp-parijs!)
    • De doorlooptijd is i.v.m. levertijd onderdelen. Erg vervelend om je auto te moeten missen, maar een leenauto.
  • De trillingen bij 40-60km/h zijn nog aanwezig
  • Afgebroken onderdeel in frunk gevonden (plastic frunk kapje)
  • De auto stond 3,5 wk in service modus ondanks meerdere verzoeken om dit alleen te doen terwijl er echt aan gewerkt werd
Next steps:
  • We zoeken inmiddels contact over deze en andere punten, inclusief kleinere persoonlijke bevindingen als dat de computer nu in het NL staat ipv EN en bijvoorbeeld onze dagtellers gereset zijn (die hadden we op 0 gezet op moment van aanschaf om onze kms en verbruik te meten, want zowel ik als mijn partner zijn ingenieur en houden van dit soort grappige statistiekjes, maar die zijn we dus kwijt).
Onze voornemens voor de toekomst:
  • We werden flink overrompeld door een bedrag dat het 3 voudige was van waar we op hadden gerekend. We nemen een volgende keer even de tijd om er beter over na te denken ook al lijkt het of er geen alternatieven zijn. De mededeling was:
    • Dat het per direct onveilig was om mee verder te rijden
    • Niet door de APK zou komen
    • Toen hebben we op advies in vertrouwen groen licht gegeven op een fors bedrag om alles met Tesla originele onderdelen te laten vervangen.
    • Een volgende keer zouden we even wat meer de tijd nemen en desnoods met onze auto terugrijden om te overleggen wat de opties zijn. Het is een groot bedrag en we hebben nu akkoord gegeven op een totaalbedrag i.p.v. een gespecificeerde offerte (die wel gevraagd was, maar het systeem kon dit tijdelijk niet opleveren en de werkdruk was hoog).
  • Afspraken duidelijk vastleggen en laten bevestigen, ook al is er sprake van een goede reputatie op sociale media
Het forum heeft ons al ontzettend veel nuttige achtergrond informatie geleverd in het verleden. We wilden daarom dit voor anderen ook kan worden meegenomen in de toekomstige overwegingen. We hadden namelijk bij superchargers al meer dan vijf anderen aangeraden bij hun onderhoud te laten doen. Dit bericht geeft wellicht een genuanceerder beeld van onze recente ervaring en momenteel gekreukt vertrouwen.
 
Last edited:
Tesla Service Hoofddorp heeft een erg goede naam op dit forum. Daarop hebben we in vertrouwen ons duurste privé bezit (deze auto) daar heen gebracht, al wonen wij in het noorden (200+km enkele reis). Helaas is onze ervaring met TS niet zo vlekkeloos verlopen als de reputatie.

Daarom een opsomming van pro's & con's, evenals onze voornemens voor een volgende keer. Wellicht helpt dit anderen in de toekomst een evenwichtig besluit te nemen.

De S85D 2015 is op 21 juni ingeleverd met 265.243km op de teller. Na analyse kregen wij het advies dat het per direct onveilig was om zo verder te rijden en ontzettend veel draagarmen aan vervanging toe waren om de APK keuring te laten slagen, zoals te lezen in dit draadje.

Enkele Pro's:
  • Leenauto met onbeperkte km's
  • Vriendelijk te woord gestaan
  • Na enkele dagen een paar filmpjes om te tonen wat de manco's waren (i.v.m. reisafstand)
  • Bij ophalen op de brug laten zien wat is vervangen voor we de auto weer meekregen
Enkele Con's:
  • We kregen gisteren de auto terug met 267.405 km op de teller en een hoog gemiddeld verbruik van 250wh/km de laatste 50km. Dat is 3,5 week later met een proefrit van 2162 km.
    • De proefrit kilometers vinden wij onverdedigbaar hoog (4x afstand hoofddorp-parijs!)
    • De doorlooptijd is i.v.m. levertijd onderdelen. Erg vervelend om je auto te moeten missen, maar een leenauto.
  • De trillingen bij 40-60km/h zijn nog aanwezig
  • Afgebroken onderdeel in frunk gevonden (plastic frunk kapje)
  • De auto stond 3,5 wk in service modus ondanks meerdere verzoeken om dit alleen te doen terwijl er echt aan gewerkt werd
Next steps:
  • We zoeken inmiddels contact over deze en andere punten, inclusief kleinere persoonlijke bevindingen als dat de computer nu in het NL staat ipv EN en bijvoorbeeld onze dagtellers gereset zijn (die hadden we op 0 gezet op moment van aanschaf om onze kms en verbruik te meten, want zowel ik als mijn partner zijn ingenieur en houden van dit soort grappige statistiekjes, maar die zijn we dus kwijt).
Onze voornemens voor de toekomst:
  • We werden flink overrompeld door een bedrag dat het 3 voudige was van waar we op hadden gerekend. We nemen een volgende keer even de tijd om er beter over na te denken ook al lijkt het of er geen alternatieven zijn. De mededeling was:
    • Dat het per direct onveilig was om mee verder te rijden
    • Niet door de APK zou komen
    • Toen hebben we op advies in vertrouwen groen licht gegeven op een fors bedrag om alles met Tesla originele onderdelen te laten vervangen.
    • Een volgende keer zouden we even wat meer de tijd nemen en desnoods met onze auto terugrijden om te overleggen wat de opties zijn. Het is een groot bedrag en we hebben nu akkoord gegeven op een totaalbedrag i.p.v. een gespecificeerde offerte (die wel gevraagd was, maar het systeem kon dit tijdelijk niet opleveren en de werkdruk was hoog).
  • Afspraken duidelijk vastleggen en laten bevestigen, ook al is er sprake van een goede reputatie op sociale media
Het forum heeft ons al ontzettend veel nuttige achtergrond informatie geleverd in het verleden. We wilden daarom dit voor anderen ook kan worden meegenomen in de toekomstige overwegingen. We hadden namelijk bij superchargers al meer dan vijf anderen aangeraden bij hun onderhoud te laten doen. Dit bericht geeft wellicht een genuanceerder beeld van onze recente ervaring en momenteel gekreukt vertrouwen.
T-service is bij mij om de hoek, en ik heb hier ook positieve geluiden over gehoord. Niettemin staat de mobiele service van Tesla momenteel voor de deur om een kapotte deurhendel(de 3de op 2 auto's) te repareren. Ik betaal graag iets meer voor de real deal.
 
Dat is 3,5 week later met een proefrit van 2162 km.
Da's geen proefrit meer, maar je auto uitlenen aan iemand anders...

Draagarmen zijn bij wijze van spreke gewoon in stock bij Tesla. Dat kan geen 3 weken duren. Bij mij was er tussen diagnose-via-filmpje en eigenlijke afspraak nog niet eens een week.

Nu is wel het probleem dat dit topic normaal gaat over Tesla Service ervaringen. Dit was bij een 3rd party onafhankelijke service?
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Enkele Con's:
  • We kregen gisteren de auto terug met 267.405 km op de teller en een hoog gemiddeld verbruik van 250wh/km de laatste 50km. Dat is 3,5 week later met een proefrit van 2162 km.
    • De proefrit kilometers vinden wij onverdedigbaar hoog (4x afstand hoofddorp-parijs!)
    • De doorlooptijd is i.v.m. levertijd onderdelen. Erg vervelend om je auto te moeten missen, maar een leenauto
Ik denk dat ze zelf met de auto naar Munchen zijn gereden om de onderdelen daar op te halen:)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Da's geen proefrit meer, maar je auto uitlenen aan iemand anders...

Nu is wel het probleem dat dit topic normaal gaat over Tesla Service ervaringen. Dit was bij een 3rd party onafhankelijke service?
Het topic heet “service ervaringen”, vind het juist waardevol dat mensen hier ook ervaringen met andere service centers posten. De titel lijkt het iig niet uit te sluiten, ze waren er eerder gewoon niet :)

Van die km stand schrik ik wel, het kan toch niet dat iemand 2000 km met je auto op avontuur gaat? Als ik de eigenaar daar was zou ik dat toch echt niet willen.
 
Tesla Service Hoofddorp heeft een erg goede naam op dit forum. Daarop hebben we in vertrouwen ons duurste privé bezit (deze auto) daar heen gebracht, al wonen wij in het noorden (200+km enkele reis). Helaas is onze ervaring met TS niet zo vlekkeloos verlopen als de reputatie.

Daarom een opsomming van pro's & con's, evenals onze voornemens voor een volgende keer. Wellicht helpt dit anderen in de toekomst een evenwichtig besluit te nemen.

De S85D 2015 is op 21 juni ingeleverd met 265.243km op de teller. Na analyse kregen wij het advies dat het per direct onveilig was om zo verder te rijden en ontzettend veel draagarmen aan vervanging toe waren om de APK keuring te laten slagen, zoals te lezen in dit draadje.

Enkele Pro's:
  • Leenauto met onbeperkte km's
  • Vriendelijk te woord gestaan
  • Na enkele dagen een paar filmpjes om te tonen wat de manco's waren (i.v.m. reisafstand)
  • Bij ophalen op de brug laten zien wat is vervangen voor we de auto weer meekregen
Enkele Con's:
  • We kregen gisteren de auto terug met 267.405 km op de teller en een hoog gemiddeld verbruik van 250wh/km de laatste 50km. Dat is 3,5 week later met een proefrit van 2162 km.
    • De proefrit kilometers vinden wij onverdedigbaar hoog (4x afstand hoofddorp-parijs!)
    • De doorlooptijd is i.v.m. levertijd onderdelen. Erg vervelend om je auto te moeten missen, maar een leenauto.
  • De trillingen bij 40-60km/h zijn nog aanwezig
  • Afgebroken onderdeel in frunk gevonden (plastic frunk kapje)
  • De auto stond 3,5 wk in service modus ondanks meerdere verzoeken om dit alleen te doen terwijl er echt aan gewerkt werd
Next steps:
  • We zoeken inmiddels contact over deze en andere punten, inclusief kleinere persoonlijke bevindingen als dat de computer nu in het NL staat ipv EN en bijvoorbeeld onze dagtellers gereset zijn (die hadden we op 0 gezet op moment van aanschaf om onze kms en verbruik te meten, want zowel ik als mijn partner zijn ingenieur en houden van dit soort grappige statistiekjes, maar die zijn we dus kwijt).
Onze voornemens voor de toekomst:
  • We werden flink overrompeld door een bedrag dat het 3 voudige was van waar we op hadden gerekend. We nemen een volgende keer even de tijd om er beter over na te denken ook al lijkt het of er geen alternatieven zijn. De mededeling was:
    • Dat het per direct onveilig was om mee verder te rijden
    • Niet door de APK zou komen
    • Toen hebben we op advies in vertrouwen groen licht gegeven op een fors bedrag om alles met Tesla originele onderdelen te laten vervangen.
    • Een volgende keer zouden we even wat meer de tijd nemen en desnoods met onze auto terugrijden om te overleggen wat de opties zijn. Het is een groot bedrag en we hebben nu akkoord gegeven op een totaalbedrag i.p.v. een gespecificeerde offerte (die wel gevraagd was, maar het systeem kon dit tijdelijk niet opleveren en de werkdruk was hoog).
  • Afspraken duidelijk vastleggen en laten bevestigen, ook al is er sprake van een goede reputatie op sociale media
Het forum heeft ons al ontzettend veel nuttige achtergrond informatie geleverd in het verleden. We wilden daarom dit voor anderen ook kan worden meegenomen in de toekomstige overwegingen. We hadden namelijk bij superchargers al meer dan vijf anderen aangeraden bij hun onderhoud te laten doen. Dit bericht geeft wellicht een genuanceerder beeld van onze recente ervaring en momenteel gekreukt vertrouwen.


Beste Knooijer,

We hebben telefonisch contact met u geprobeerd te zoeken maar helaas neemt u niet op. U heeft besloten deze ervaring op het forum te zetten terwijl u ons niet in de gelegenheid heeft gesteld uw verhaal aan te horen en eerst tot een oplossing te komen. U stelt op dit forum en in de e-mails die u ons heeft gestuurd een aantal zaken die niet (helemaal) kloppen. Er zitten ook een aantal tegenstrijdigheden bij. We hebben uw eigen conversatie aan e-mails bewaard en kunnen u laten zien waar ‘de schoen wringt’.

Om deze discussie (en welles-nietes) niet openbaar aan te gaan via dit forum nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen voor een afspraak in Hoofddorp om alle zaken door te lopen en tot een oplossing te komen waar we beiden vrede mee hebben.
We hebben dat vandaag ook per e-mail rechtstreeks aan u verzocht.

Op dit moment stelt u ons bedrijf in een negatief daglicht terwijl daar geen sprake van zou moeten zijn. We stellen met het hele team alles in het werk om de klant goed te helpen en tevreden te houden. We hebben gedaan wat u heeft gevraagd, en continue tussentijds overleg gehad over o.a. de levertijd van onderdelen en een tussentijdse oplossing waar u geen gebruik van wilde maken.

We hopen op spoedig contact vanuit uw kant en gaan graag de discussie met u aan omtrent alle genoemde zaken op dit forum alsook de zaken die u via e-mail aan ons heeft genoemd.

Met vriendelijke groet,

T Service Hoofddorp.
 
Vandaag in Moordrecht achterruit van m’n 3 vervangen en tegelijk hebben ze de sealing van die draagarmen gefixt (terugroepactie, mijn 3 is uit 9/2019). Soepel gegaan allemaal en een P90D als loaner.
Is er een officiele terugroepactie ”oude M3’s” ?
Ik heb een 3 van Mei 2019 die ook nog een half jaartje onderweg is geweest En ik begrijp dat de draagarmkogels kunnen gaan kraken, maar heb nog geen kraken gehoord.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Vorig week werd ik overvallen door de hevige regenval in Duitsland. Bij het verlaten vd snelweg reed ik door een diepe plas. Hierbij is waarschijnlijk de achterkant van mijn (model 3) bodemplaat onder de motor voor afgebroken. Gelukkig is hij blijven zitten bij onze rit door de Alpen. Maandag meteen langs SeC Den Haag gereden. Helaas stonden alle bruggen vol maar om 15u zou er wel plek zijn. Binnen een kwartiertje stond ik weer buiten met een nieuwe bodemplaat:)
 
Last edited:
Is er een officiele terugroepactie ”oude M3’s” ?
Ik heb een 3 van Mei 2019 die ook nog een half jaartje onderweg is geweest En ik begrijp dat de draagarmkogels kunnen gaan kraken, maar heb nog geen kraken gehoord.
Nee maar ik denk dat ze iedere model ☰ uit die serie van lieverlee voorzien van een nieuwe seal en vers vet, bij een beurt of zo. Mobile service kan het doen. Terugroepen gebeurt in verplichte zin alleen bij potentieel gevaar en dat is er niet. Er is ook geen haast bij, maar ik wilde het graag voorkomen en heb daarom een beurtje ingepland (voor het eerst in 2,5 jaar ) plus “seal upper controle arms” dus. Via de app. De seal is garantie.
 
So... first time experience with Tesla Service, and first time (expected) bitter in my mouth... This is at Tesla Den Haag
My recently bought used Model3 had some very worrying cracking noises when moving the steering wheel at slow speed or standing still (while parking for example). Since my rear tires are also done and I wanted to rotate them in order to finish the summer season and put new winter tires on next October.
Since I'm still driving with 2019 Maps while the forum here is getting 2021 since May, I also mentioned that in the service.

First free appointment 2 weeks after at 9, I bring my 3 to the Service Center.
The guy welcomes me with the following (car is parked outside, no one checked it yet)
- Maps are up to date there is nothing we can do
- Data shows that there is no need to rotate tires
- The cracking sound is known and they will service the car for that.

Being told that they will keep the car for the whole day and I would got a message when ready. No offer to loan cars. I ask how I can back home since I was expecting to do only a check this time and they point me to the nearby tram station.
Middle of the day I got a SMS and I come back to pick up: there is no need to change parts but they lubricated and it's good to go.
While slowing moving out of the parking, the car makes the same exact noise.

Now, I'm working from home and I have no problem to lose some time traveling for this kind of repairs, I can catch up with work earlier or later.
but here I basically wasted my whole day for no resolution, plus the ridiculous Elon's style answer that data shows I don't need to rotate tires just makes me laugh. Just tell me they don't have time to do that and send it to a tire shop, what the hell!

Since I've been told that is still ok to drive even with the noise, I will ask again to check the sound next time I will need service and being a bit more pushy, but I really hope that Tesla will invest properly in their service experience for the long run, the moment Berlin starts pushing out thousands of cars, things can only go worse from here...
 
Not only that but it's considerably cheaper at a tire shop than at Tesla hourly rates.
There is a difference in the meaning of service and customer service
Service: perform routine maintenance or repair work on a vehicle or machine: Tesla's definition

Customer service: satisfy customers throughout the customer lifecycle: This is what most people expect, focused on helping customers by solving technical problems.
 
Customer service: satisfy customers throughout the customer lifecycle: This is what most people expect, focused on helping customers by solving technical problems.
Customer service could be to inform the customer that tire rotating isn't necessary. Just like telling the customer that no, they don't need to come in every 20000km.