Tesla Service Hoofddorp heeft een erg goede naam op dit forum. Daarop hebben we in vertrouwen ons duurste privé bezit (deze auto) daar heen gebracht, al wonen wij in het noorden (200+km enkele reis). Helaas is onze ervaring met TS niet zo vlekkeloos verlopen als de reputatie.
Daarom een opsomming van pro's & con's, evenals onze voornemens voor een volgende keer. Wellicht helpt dit anderen in de toekomst een evenwichtig besluit te nemen.
De S85D 2015 is op 21 juni ingeleverd met 265.243km op de teller. Na analyse kregen wij het advies dat het per direct onveilig was om zo verder te rijden en ontzettend veel draagarmen aan vervanging toe waren om de APK keuring te laten slagen, zoals te lezen
in dit draadje.
Enkele Pro's:
- Leenauto met onbeperkte km's
- Vriendelijk te woord gestaan
- Na enkele dagen een paar filmpjes om te tonen wat de manco's waren (i.v.m. reisafstand)
- Bij ophalen op de brug laten zien wat is vervangen voor we de auto weer meekregen
Enkele Con's:
- We kregen gisteren de auto terug met 267.405 km op de teller en een hoog gemiddeld verbruik van 250wh/km de laatste 50km. Dat is 3,5 week later met een proefrit van 2162 km.
- De proefrit kilometers vinden wij onverdedigbaar hoog (4x afstand hoofddorp-parijs!)
- De doorlooptijd is i.v.m. levertijd onderdelen. Erg vervelend om je auto te moeten missen, maar een leenauto.
- De trillingen bij 40-60km/h zijn nog aanwezig
- Afgebroken onderdeel in frunk gevonden (plastic frunk kapje)
- De auto stond 3,5 wk in service modus ondanks meerdere verzoeken om dit alleen te doen terwijl er echt aan gewerkt werd
Next steps:
- We zoeken inmiddels contact over deze en andere punten, inclusief kleinere persoonlijke bevindingen als dat de computer nu in het NL staat ipv EN en bijvoorbeeld onze dagtellers gereset zijn (die hadden we op 0 gezet op moment van aanschaf om onze kms en verbruik te meten, want zowel ik als mijn partner zijn ingenieur en houden van dit soort grappige statistiekjes, maar die zijn we dus kwijt).
Onze voornemens voor de toekomst:
- We werden flink overrompeld door een bedrag dat het 3 voudige was van waar we op hadden gerekend. We nemen een volgende keer even de tijd om er beter over na te denken ook al lijkt het of er geen alternatieven zijn. De mededeling was:
- Dat het per direct onveilig was om mee verder te rijden
- Niet door de APK zou komen
- Toen hebben we op advies in vertrouwen groen licht gegeven op een fors bedrag om alles met Tesla originele onderdelen te laten vervangen.
- Een volgende keer zouden we even wat meer de tijd nemen en desnoods met onze auto terugrijden om te overleggen wat de opties zijn. Het is een groot bedrag en we hebben nu akkoord gegeven op een totaalbedrag i.p.v. een gespecificeerde offerte (die wel gevraagd was, maar het systeem kon dit tijdelijk niet opleveren en de werkdruk was hoog).
- Afspraken duidelijk vastleggen en laten bevestigen, ook al is er sprake van een goede reputatie op sociale media
Het forum heeft ons al ontzettend veel nuttige achtergrond informatie geleverd in het verleden. We wilden daarom dit voor anderen ook kan worden meegenomen in de toekomstige overwegingen. We hadden namelijk bij superchargers al meer dan vijf anderen aangeraden bij hun onderhoud te laten doen. Dit bericht geeft wellicht een genuanceerder beeld van onze recente ervaring en momenteel gekreukt vertrouwen.