Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas was de maand september geen goede voor mijn auto. Draagarm, Continental TMPS upgrade vanwege defecte boalong, banden, koplamp, APK en helaas viel de stuurhuis ook uit tijdens de hevige regenbuien van afgelopen dagen. Warning: Steering Assist Reduced.

De draagarm en Continental TPMS upgrade heb ik gedaan bij Tesla in Purmerend. Goede service. Helaas was wachten op de onderdelen enorm vertraagd maar met geluk kreeg toch een loaner mee.

Voor het stuurhuis kon ik via een drop-in direct bij het nieuwe service centrum van Tesla in Utrecht terecht. Werd direct geholpen met een diagnose en ook hier was iedereen behulpzaam. Helaas vond ik de prijs van €4000 wat aan de hoge kant. Dat in combinatie met geen voorraad van de onderdelen ben ik naar T-Service Hoofddorp gegaan. Zij hadden gelukkig de onderdelen wel op voorraad en konden mij een dag later meteen helpen met de reparatie voor een flink stuk minder. Ook hebben ze meteen het stuurhuis extra bescherm voor eventuele vocht dat via de motorkap naar binnen komt.

Een nieuw stuurhuis maakt een groot verschil op een classic! Stuurt weer als een nieuwe Model S.
 
Last edited:
Vaak is er bij het gen1 (Boalong) tpms systeem gewoon een tpms sensor aan het einde van zijn levensduur en deze zijn op internet los te koop. Echter Tesla werkt niet meer aan dit type tpms en verkoopt je dan een compleet nieuw systeem alsof je geen keuze hebt. Het is een leuke upgrade maar dus niet per se noodzakelijk om de melding weg te krijgen
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Vaak is er bij het gen1 (Boalong) tpms systeem gewoon een tpms sensor aan het einde van zijn levensduur en deze zijn op internet los te koop. Echter Tesla werkt niet meer aan dit type tpms en verkoopt je dan een compleet nieuw systeem alsof je geen keuze hebt. Het is een leuke upgrade maar dus niet per se noodzakelijk om de melding weg te krijgen
Klopt, het is een keuze geweest. Vind het wel prettig te weten hoeveel bar ik in elke wiel heb en wanneer ik weer moet pompen om de ideale druk te behouden. Begreep ook dat Continental weer langer vooruit kan.
 
Afgelopen week kreeg ik een met langere tussenpozen terugkomende foutmelding aan de aibag rechtsvoor. intussen is de garantie van mijn Model 3 verlopen, maar aangezien de storing eerder geconstateerd was wordt deze ook kosteloos gerepareerd. Uitstekende uitleg, koffie Wifi in Tilburg en uiteindelijk na precies de voorspelde wachttijd kreeg ik een Model S mee (Geen onderdelen). Gratis superchargen, ik vind het allemaal prima. Fijne mensen, uitstekende service. Mijn volgende auto wordt een…. Inderdaad.
 
Gisteren de nieuwe speakers erin gezet. Dat was het echter niet. Had @Herbie65 mij ook al voor gewaarschuwd. Dus nu maar de complete upgrade: achter speakers, tweeter, voordeur midwoofers, subwoofer trunk en als ik het goed begreep ook de versterker. Afspraak staat voor over twee weken, dan komt de leverancier zelf ook.

NB ik kom van een premium audio Model S. Ik kan mij voorstellen dat met een standaard audio de speakers wel al een verbetering geven
 
Verleden maand besliste er iemand (onvrijwillig uiteraard) achteraan in te rijden waardoor ik tegen de voorligger ben gekatapulteerd. Door de gebeurtenis de dashcam uit het oog verloren en niets teruggevonden.

Heb dan een request bij Tesla ingeschoten voor data op te halen om mijn verhaal te kunnen staven. (Enkele dagen later) en warempel, alle details + video van het ongeval met alle camera feeds opgestuurd gekregen.

Erg handig en blij want dat staaft mijn verhaal voor de verzekering maar het zegt ook iets over de hoeveelheid aan beelden en info onze Tesla’s naar het mothership sturen via 4g. (En vooral de hoeveelheid achterliggende resources die hiervoor nodig zijn)

Heel de operatie heeft ongeveer een maand geduurd en er moesten enkele security gates gepasseerd worden maar zeker de moeite waard indien je geen beelden zelf hebt.

Ps: het gewicht van de wagen (en de kreukelzone van de achterligger) maakten dat de schade bij mij erg beperkt was enkel de achterliggende wagen was een schroothoop geval. (Toch 30 dagen op stukken moeten wachten en dus vervangwagen maar goed)
 
Verleden maand besliste er iemand (onvrijwillig uiteraard) achteraan in te rijden waardoor ik tegen de voorligger ben gekatapulteerd. Door de gebeurtenis de dashcam uit het oog verloren en niets teruggevonden.

Heb dan een request bij Tesla ingeschoten voor data op te halen om mijn verhaal te kunnen staven. (Enkele dagen later) en warempel, alle details + video van het ongeval met alle camera feeds opgestuurd gekregen.

Erg handig en blij want dat staaft mijn verhaal voor de verzekering maar het zegt ook iets over de hoeveelheid aan beelden en info onze Tesla’s naar het mothership sturen via 4g. (En vooral de hoeveelheid achterliggende resources die hiervoor nodig zijn)

Heel de operatie heeft ongeveer een maand geduurd en er moesten enkele security gates gepasseerd worden maar zeker de moeite waard indien je geen beelden zelf hebt.

Ps: het gewicht van de wagen (en de kreukelzone van de achterligger) maakten dat de schade bij mij erg beperkt was enkel de achterliggende wagen was een schroothoop geval. (Toch 30 dagen op stukken moeten wachten en dus vervangwagen maar goed)

Kleine notitie: je moet hiermee wel akkoord zijn gegaan in de software. Als je die schuifjes uit hebt staan, gaan zulke beelden niet naar Tesla.

Weet jij toevallig wat de bewaartermijn is van Tesla voor de beelden? Ik had ooit gehoord 72 uur, maar weet het niet zeker.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Kleine notitie: je moet hiermee wel akkoord zijn gegaan in de software. Als je die schuifjes uit hebt staan, gaan zulke beelden niet naar Tesla.

Weet jij toevallig wat de bewaartermijn is van Tesla voor de beelden? Ik had ooit gehoord 72 uur, maar weet het niet zeker.
Correct.

Volgens mij langer want je kreeg een date picker (die volgens mij nog veel verder in de tijd ging)

Ik heb de aanvraag een week of 2 later gedaan dan het ongeval omdat ik geen zin had om op een of andere manier toch een stukje verantwoordelijkheid te dragen.

Je kan ook een tijd range aangeven dus ik kon dit terugbrengen door het feit dat de batterij zich automatisch afschakelt bij impact.

Langs de andere kant kan het tot 30 dagen duren vooraleer je de zip met alle info kan downloaden dus ik vermoed dat ze langer bijgehouden worden maar ik weet het niet zeker. Als je ze nodig hebt, zou ik het altijd proberen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and petervr
Een paar dagen geleden een vriendelijke ranger over de vloer gehad in verband met een zogenaamde “recall” met betrekking tot de gordels op de achterbank.

Actie duurde welgeteld 30 seconden. De gordels moeten op een bepaalde manier door de zetel gestoken worden zodat de draden niet kruisen. Dit zou eventueel een probleem kunnen vormen bij een aanrijding.

was dus een visuele check …. Waarschijnlijk noodzakelijk maar dit soort grappen moet toch wegen op een organisatie…
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vaak is er bij het gen1 (Boalong) tpms systeem gewoon een tpms sensor aan het einde van zijn levensduur en deze zijn op internet los te koop. Echter Tesla werkt niet meer aan dit type tpms en verkoopt je dan een compleet nieuw systeem alsof je geen keuze hebt. Het is een leuke upgrade maar dus niet per se noodzakelijk om de melding weg te krijgen
Ik rij al een jaar of 5 rond met die ene melding over de bandenspanning. Minimaal 1 van mijn gen1 tpms'en is dus stuk. Begrijp ik dat die melding dus (permanent) weg te krijgen is zonder een fix uit te voeren?
 
Ik rij al een jaar of 5 rond met die ene melding over de bandenspanning. Minimaal 1 van mijn gen1 tpms'en is dus stuk. Begrijp ik dat die melding dus (permanent) weg te krijgen is zonder een fix uit te voeren?
Nou ik bedoel dat een upgrade naar een compleet nieuw gen2 systeem niet per se hoeft als er van de gen1 een tpms sensor leeg/kapot is.

Je kan namelijk een setje nieuwe voorgeprogrammeerde gen1 sensors kopen en deze laten plaatsen door een willekeurige garage/bandenboer. Tesla bied deze optie helaas niet meer aan
 
Vanochtend een gepland bezoek van de Mobile Ranger gehad.

Reden
Vermoeden dat mijn verlichting niet goed afgesteld staat. Krijg regelmatig flitslichten van tegemoetkomend verkeer.

Ervaring
Melding ingeschoten via de app. Binnen een paar uur de bevestiging + tijdslot van bezoek. Dat tijdslot is een halve dag; de Mobile Ranger neemt van te voren contact op.

+ Keurig 15 minuten vooraf een telefoontje
+ Keurig uitleg gekregen wat hij ging doen

Vermoeden was juist; de afstelling linksvoor was niet goed.

+ Binnen een uur gefixt

Al met al een zeer tevreden met de afhandeling en de service.
 
Mijn ervaring ook maar ff delen.

Model 3 uit 2019. 'gekraak' uit de voortrein.
Afspraak gemaakt. Kon vrij snel terecht (binnen 2 weken). Afspraak was gisteren bij SC Eindhoven
- verrassing : de service centers gaan echt pas om 8:30 open :) meeste garages beginnen eerder dus ik was er op tijd en stond ff voor een dichte deur.
- Netjes geholpen bij binnenkomst. Op basis van de omschrijving & eerder kraken (ca 1 jaar geleden) waren er alvast nieuwe bovenste draagarmen besteld
- zou ca 1.5 uur gaan duren, besloten te wachten en geen gebruik te maken van de elektrische fietsen (ik woon in best ca 15 min fietsen van het SC Ehv)
- Na enige tijd gemeld dat niet alleen de bovenste maar ook de onderste draagarmen vervangen moesten worden. Blijkbaar ook dusdanig dat doorrijden geen optie meer was, gelukkig waren de onderste draagarmen ook op voorraad.
- Duurde langer uiteraard, omdat ik toen in een call zat niet doorgevraagd of ik dan wel vervangend vervoer ging krijgen (leasemij zegt > 1 dag dus denk het niet) gewoon gewacht, gewerkt & Nespresso gedronken.
- rond half 2 was alles weer gefixed & kon ik de auto weer meenemen.

Al met al een goeie ervaring in mijn optiek :). Viel me wel op dat er veel mensen met vage klachten waren (storingen die weer weggegaan waren) waar ze niet veel aan konden doen. Receptionist was erg vriendelijk en duidelijk tegen mij maar ook tegen de anderen. De werkplekken zijn oke, verstelbare bureau's beschikbaar & als ik had gewild dus iig een elektrische leenfiets.
 
Vandaag langs service geweest omdat ik het gepresteerd heb om de schroef ,voor de interieurfilters te vervangen ,niet meer loskreeg en deze te ver heen was door mij’ gepruts 😅. Dus maar even langs service met de gedachte dat zij de, door mij bestelde hepa filters van Tesland er wel zouden in plaatsen. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. servicemedewerker zei wel dat het niet gangbaar was om third party onderdelen re gebruiken maar dat ze dit voor een interieurfilter wel even door de vingers zouden zien. Servicemedewerker is er een kwariter mee bezig geweest , maar paste dus niet.

Hepa filter heb ik besteld bij Tesland en zou moeten passen in model 3 2019. Weet niet wat ik er van moet denken.
 
  • Like
Reactions: Nick-m