Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
  • Funny
Reactions: Krisja
Had ik dat niet gepost? Ze hebben zo ongeveer alle kabelbomen van de cameras vervangen. Dat bleek te helpen. Het heeft wel bijna een jaar geduurd wat echt ruk is.
Deze maand bijna 6000 kilometer gereden en eigenlijk geen abnormale problemen met AP gehad. Wel de bekende slechte baanwissels maar daar heeft iedereen last van.
Mijn camera problemen zijn dus echt opgelost, hopelijk voorgoed.
 
Gisterenmiddag prima ervaring bij SeC Rotterdam. Heart of Gold heb ik binnengebracht voor een 80.000 km controle. Alle punten netjes verholpen en ook de koplampen nog eens vervangen vanwege vergeling van de DLRs.
Klinkt goed, mijn M3LR 2019 komt in de buurt van de 80K en ben nu naar opties aan het kijken voor een service beurt voor de garantie verloopt. Ik heb bij de SeC in Amsterdam ook geen slechte ervaringen maar heb wel het idee dat ze daar geen tijd hebben voor extra checks.
 
Deze maand bijna 6000 kilometer gereden en eigenlijk geen abnormale problemen met AP gehad. Wel de bekende slechte baanwissels maar daar heeft iedereen last van.
Mijn camera problemen zijn dus echt opgelost, hopelijk voorgoed.
En dat in combinatie met een vakantie door prachtige gebieden en fantastische steden…. Dat moet bijna de mooiste maand van je leven zijn geweest ;)
 
Zijn er verder nog positieve ervaringen recentelijk bij een SeC? Ik wil voordat ik de 80K km aan tik een service beurt doen vanwege de garantie (M3LR 2019)
Ik lees de positieve ervaring van pvkeep bij Rotterdam, de dichtstbijzijnde SeC voor mij is in Amsterdam maar ik rij voor deze beurt ook een stuk verder als er een goede reden voor is.
 
Zijn er verder nog positieve ervaringen recentelijk bij een SeC? Ik wil voordat ik de 80K km aan tik een service beurt doen vanwege de garantie (M3LR 2019)
Ik lees de positieve ervaring van pvkeep bij Rotterdam, de dichtstbijzijnde SeC voor mij is in Amsterdam maar ik rij voor deze beurt ook een stuk verder als er een goede reden voor is.
Kun je net zo goed na de garantie doen, service beurt valt namelijk niet onder de garantie. Je moet er ook niet al te veel van verwachten. Alleen de interieurfilters en ruitenwisserbladen worden vervangen en een controle van de remvloeistof. Kun je gewoon bij elk SeC laten doen. Tenzij je zelf aangeeft dat er meer gecontroleerd moet worden (als je ergens problemen mee hebt) zullen ze niet meer dan dit doen.
 
Kun je net zo goed na de garantie doen, service beurt valt namelijk niet onder de garantie. Je moet er ook niet al te veel van verwachten. Alleen de interieurfilters en ruitenwisserbladen worden vervangen en een controle van de remvloeistof. Kun je gewoon bij elk SeC laten doen. Tenzij je zelf aangeeft dat er meer gecontroleerd moet worden (als je ergens problemen mee hebt) zullen ze niet meer dan dit doen.
Begrijp ik, ik heb niet zozeer een service beurt nodig maar meer een check up om te kijken of er dingen vervangen moeten worden vandaar dat ik voor de 80K km wil gaan. Ik neem aan dat ze wel de auto uitlezen tijdens een beurt.
 
Een goede service-ervaring bij het bedrijf waar ik mijn alloygators heb gekocht en laten installeren: "Premio Van Essen – Zwolle", a/d Ceintuurbaan.
Nadat ik een stoeprand flink had geraakt was de alloygator over zo'n 10 cm best wat naar buiten gekomen. Zat nog wel in de velg maar zo was het niet veilig.
Gebeld met van Essen, en die zei dat een alloygator terugzetten een uur werk kan zijn: dus een afspraak maken. Toch even langsgegaan om te laten kijken.
Geen probleem, zei de man (type Jerommeke) die ernaar kwam kijken.
Hij haalde een rubber/plastic hamer en met een paar flinke klappen sloeg hij de alloygator terug in de velg. Even een doekje met poetsmiddel erover om de zwarte vegen van de hamer weg te halen, en ik kon weer gaan. Gratis. Maar ik ben wel achter hem aangelopen om wat in de fooienpot te doen.
1683360912259.png

Opmerking: Dit is niet een Tesla service-ervaring, maar ik weet niet waar ik het anders kan melden. Vandaar dat het hier staat.
 
Begrijp ik, ik heb niet zozeer een service beurt nodig maar meer een check up om te kijken of er dingen vervangen moeten worden vandaar dat ik voor de 80K km wil gaan. Ik neem aan dat ze wel de auto uitlezen tijdens een beurt.
Je kunt ook een (mechanische) check laten doen door een onafhankelijk bedrijf, die kijken wellicht wat objectiever.
 
  • Like
Reactions: job-lek and RoaldH
Begrijp ik, ik heb niet zozeer een service beurt nodig maar meer een check up om te kijken of er dingen vervangen moeten worden vandaar dat ik voor de 80K km wil gaan. Ik neem aan dat ze wel de auto uitlezen tijdens een beurt.

Er is niks uit te lezen als je geen storing hebt, en het zit al zeker niet standaard bij een beurt inbegrepen. Een beurt die mobile service gewoon bij je voor de deur kan doen.
Als je bepaalde dingen gecheckt wil hebben voor einde garantie moet je dat heel specifiek aangeven en afspreken, en zeker niet voor een beurt gaan.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Maar als ze dan een probleem ontdekken, kan
Je zelf betalen voor de herstellen.
Het ontdekken van een probleem is inderdaad wel wishful thinking, want er wordt zo goed als niets getest of uitgemeten.
Behalve dat als je de auto hebt gebracht voor een 80.000 km controle en het SeC aangeeft dat alles prima in orde is met je auto en je vervolgens 5.000 km verder met een afgebroken ophanging (o.i.d.) staat dat je dan een redelijk goede zaak hebt dat ze dat hadden moeten zien en dat het daarmee dus nog onder garantie moet vallen.
 
Behalve dat als je de auto hebt gebracht voor een 80.000 km controle en het SeC aangeeft dat alles prima in orde is met je auto en je vervolgens 5.000 km verder met een afgebroken ophanging (o.i.d.) staat dat je dan een redelijk goede zaak hebt dat ze dat hadden moeten zien en dat het daarmee dus nog onder garantie moet vallen.
Ik wens je daar veel succes mee bij Tesla. Lees de service draadjes hier maar eens door.