Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Overigens ook geleerd dat je "PIN to drive" niet hoeft uit te zetten als service afspraak van toepassing is en je binnen hun wifi bereik bent.

Gewoon auto neerzetten en koffie nemen. Bijna eng. En nog aan de oplader ook na bericht in de app dat service is voltooid.

Voorsprong door techniek?
Nieuwe dingen. Blijkbaar hebben ze ook intern de software uitgebreid dat als je een service afspraak hebt en binnen de geofence van het SeC bent, de service medewerker je sleutel niet meer moet hebben. Je kan gewoon in de lounge gaan zitten, wat koffie drinken, wat werk doen en dan krijg je een notificatie dat je auto klaar is en ook weer een GPS locatie van waar ie staat. Instappen en wegrijden.
 
Overigens ook geleerd dat je "PIN to drive" niet hoeft uit te zetten als service afspraak van toepassing is en je binnen hun wifi bereik bent.

Gewoon auto neerzetten en koffie nemen. Bijna eng. En nog aan de oplader ook na bericht in de app dat service is voltooid.

Voorsprong door techniek?

Deze vind ik wel eng, eerlijk gezegd. Daarmee is potentieel een backdoor opengezet die gebruikt kan worden. Nu kan PIN to drive dus op afstand overruled worden.
 
Deze vind ik wel eng, eerlijk gezegd. Daarmee is potentieel een backdoor opengezet die gebruikt kan worden. Nu kan PIN to drive dus op afstand overruled worden.

Dat is altijd al geweest dat PIN overrulen mogelijk is. Ook als je zelf via de app de auto start op afstand, dan vraagt die niet om een PIN en degene bij de auto kan dan ook gewoon weg rijden zonder PIN in te hoeven voeren. En zo eng is het niet echt, het werkt toch alleen maar als je op de locatie van het service center bent en je daadwerkelijk een afspraak hebt. PIN blijft er gewoon in staan, Tesla medewerkers kunnen het alleen dan ook overrulen.

En ik neem aan dat je voordat dit systeem er was gewoon je PIN doorgaf of PIN to drive deed uitschakelen en de keyfob/card deed overhandigen, dus dat is dan toch net zo eng?
 
Deze vind ik wel eng, eerlijk gezegd. Daarmee is potentieel een backdoor opengezet die gebruikt kan worden. Nu kan PIN to drive dus op afstand overruled worden.
Vroeger konden ze in de garage de sleutel namaken.

Zonder service afspraak zal het ook niet werken vermoed ik. Wordt dus moeilijk.
De SeC medewerker moet nog altijd een service pin gebruiken denk ik. Mss is die uniek voor die wagen en enkel voor die ene service request.

Ik zou er wel geen waardevolle spullen in achter laten. Zeker als hij over de nacht blijft staan.
 
Vroeger konden ze in de garage de sleutel namaken.

Zonder service afspraak zal het ook niet werken vermoed ik. Wordt dus moeilijk.
De SeC medewerker moet nog altijd een service pin gebruiken denk ik. Mss is die uniek voor die wagen en enkel voor die ene service request.

Ik zou er wel geen waardevolle spullen in achter laten. Zeker als hij over de nacht blijft staan.
Ik snap het gemak, maar de andere kant van de mediale is er ook.
In de IT wereld gooien we allemaal muren op om de informatie te beschermen. Vervolgens willen we er van buiten bij en zetten we poortjes met condities open. Hoe meer poortjes hoe complexer het verdedigen van de informatie tussen de muren.
Bij Tesla is nu een extra poortje geopend.
 
Vroeger konden ze in de garage de sleutel namaken.

Zonder service afspraak zal het ook niet werken vermoed ik. Wordt dus moeilijk.
De SeC medewerker moet nog altijd een service pin gebruiken denk ik. Mss is die uniek voor die wagen en enkel voor die ene service request.

Ik zou er wel geen waardevolle spullen in achter laten. Zeker als hij over de nacht blijft staan.
Het is natuurlijk altijd te vermijden om waardevolle spullen in een auto te laten liggen.
Ik vind het ergens geruststellend dat Tesla je kan helpen als je GSM niet werkt en je je kaart niet bij hebt.
Ik vraag me dan wel af hoe ze je identificeren.
 
Het is natuurlijk altijd te vermijden om waardevolle spullen in een auto te laten liggen.
Ik vind het ergens geruststellend dat Tesla je kan helpen als je GSM niet werkt en je je kaart niet bij hebt.
Ik vraag me dan wel af hoe ze je identificeren.
Ik denk wat vraagjes stellen, zoals waar heb je laatst geladen, wat was je laatste besremling, thuis en werkadres. Naar welke media luister je, km stand bij benadering… hebven ze allemaal zicht op.
Maar zo ver hoeft het bij mij niet te komen. Ik heb de keycard tussen mijn smartphone en het hoesje zitten en in worst case contacteer mijn vrouw. Als ik wat geluk heb is haar telefoon niet plat.
 
Bij de eerste generatie model 3 was er een terugroepactie omwille van een slechte harness van de achteruitrijcamera.
Dit verscheen een dik jaar geleden ook bij mij in de app. Bij navraag hadden ze mij medegedeeld dat ik de harness pas diende te laten vervangen als de camera uitvalt. Nu is de garantie van mijn model 3 in september vervallen en hield vorige week de camera het voor bekeken. Ik kan niets meer terugvinden ivm die terugroepactie en Tesla doet mij de volle pot betalen.
Ik heb al altijd geweten dat een terugroepactie voor een gekend probleem altijd onder garantie viel.
Wat is jullie mening hierover?
Zal er mijn slaap niet voor laten als ik het moet betalen want het gaat maar over een kleine 300 euro maar toch een bizarre werkwijze bij Tesla.
 
Bij de eerste generatie model 3 was er een terugroepactie omwille van een slechte harness van de achteruitrijcamera.
Dit verscheen een dik jaar geleden ook bij mij in de app. Bij navraag hadden ze mij medegedeeld dat ik de harness pas diende te laten vervangen als de camera uitvalt. Nu is de garantie van mijn model 3 in september vervallen en hield vorige week de camera het voor bekeken. Ik kan niets meer terugvinden ivm die terugroepactie en Tesla doet mij de volle pot betalen.
Ik heb al altijd geweten dat een terugroepactie voor een gekend probleem altijd onder garantie viel.
Wat is jullie mening hierover?
Zal er mijn slaap niet voor laten als ik het moet betalen want het gaat maar over een kleine 300 euro maar toch een bizarre werkwijze bij Tesla.
Ik heb eigenlijk al moeite met de eerste stap van de terugroepactie. Bij een bekende het juist vervangen vanwege de terugroepactie. De camera deed het toen perfect. Ik neem hierbij aan dat je bedoeld "vernieuwen kabelboom klep kofferbak"? Toen is gewoon de road ranger langs gekomen.

Een terugroepactie is een terugroepactie en moeten worden uitgevoerd. Check de terugmelding bij RDW!
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Ik heb eigenlijk al moeite met de eerste stap van de terugroepactie. Bij een bekende het juist vervangen vanwege de terugroepactie. De camera deed het toen perfect. Ik neem hierbij aan dat je bedoeld "vernieuwen kabelboom klep kofferbak"? Toen is gewoon de road ranger langs gekomen.

Een terugroepactie is een terugroepactie en moeten worden uitgevoerd. Check de terugmelding bij RDW!
Hierover https://www.tesla.com/nl_be/support/model-3-trunk-lid-harness-retrofit gaat het idd.
 
Bij de eerste generatie model 3 was er een terugroepactie omwille van een slechte harness van de achteruitrijcamera.
Dit verscheen een dik jaar geleden ook bij mij in de app. Bij navraag hadden ze mij medegedeeld dat ik de harness pas diende te laten vervangen als de camera uitvalt. Nu is de garantie van mijn model 3 in september vervallen en hield vorige week de camera het voor bekeken. Ik kan niets meer terugvinden ivm die terugroepactie en Tesla doet mij de volle pot betalen.
Ik heb al altijd geweten dat een terugroepactie voor een gekend probleem altijd onder garantie viel.
Wat is jullie mening hierover?
Zal er mijn slaap niet voor laten als ik het moet betalen want het gaat maar over een kleine 300 euro maar toch een bizarre werkwijze bij Tesla.
Bij mij (model 3 van maart 2019) staat de terugroepactie nog open in de APP.
Extra vreemd omdat de auto 2 maanden geleden naar Tesla is geweest voor een nieuwe 12volt accu en bovengenoemde terugroepactie.
 
Bij mij (model 3 van maart 2019) staat de terugroepactie nog open in de APP.
Extra vreemd omdat de auto 2 maanden geleden naar Tesla is geweest voor een nieuwe 12volt accu en bovengenoemde terugroepactie.
Tesla heeft een strakke planning qua service. De terugroepactie moet ook gewoon ingepland worden. Of door jou of door Tesla.
Als de terugroepactie ingepland stond dan is het vreemd dat deze niet is uitgevoerd.
 
Bij de eerste generatie model 3 was er een terugroepactie omwille van een slechte harness van de achteruitrijcamera.
Dit verscheen een dik jaar geleden ook bij mij in de app. Bij navraag hadden ze mij medegedeeld dat ik de harness pas diende te laten vervangen als de camera uitvalt. Nu is de garantie van mijn model 3 in september vervallen en hield vorige week de camera het voor bekeken. Ik kan niets meer terugvinden ivm die terugroepactie en Tesla doet mij de volle pot betalen.
Ik heb al altijd geweten dat een terugroepactie voor een gekend probleem altijd onder garantie viel.
Wat is jullie mening hierover?
Zal er mijn slaap niet voor laten als ik het moet betalen want het gaat maar over een kleine 300 euro maar toch een bizarre werkwijze bij Tesla.
Harness werd vandaag vervangen, opnieuw ingelezen en werkte terug.
Deze avond hield hij er terug mee op.
Het lag dus niet aan de bekabeling.
Het bizarre is dat de camera terug uitviel na het bedienen van de kofferklep wat zou kunnen wijzen op een kabelbreuk maar niet dus.
 
Ik heb de gewoonte om als ik niet ben gevraagd om voor een terugroepactie langs te komen, deze bij de eerste de beste service afspraak toe te voegen aan de request. Dan wordt deze zonder omhaal of kosten uitgevoerd. Tegen het einde van de garantie nog even checken (zoals bij de 3 de bovenste draagarmen als je gepiep in het onderstel hoort (tevens tip van de maand!;)))
 
  • Like
Reactions: Maurice1