Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Is jouw auto al opgebouwd naar HW3.0 en had je FSD aangeschaft voordat de auto werd afgeleverd?

Zelf heb ik FSD in maart 2019 aangeschaft en krijg van Tesla te horen dat eerst de auto's worden omgebouwd die FSD bij aflevering hadden geactiveerd. Klinkt op zich wel logisch.

Ik heb in jan 2018 FSD bijgekocht (maand na aanschaf). Ik wacht nog even met HW3 omdat ik Tesla niet wil overbelasten. Zodra ik de multimedia-upgrade kan aanschaffen, doe ik dat. En dan zetten ze meteen HW3 erin....
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Het is allemaal Elon time natuurlijk, maar over het herkennen van snelheidslimieten:

Elon Musk on Twitter

upload_2020-5-8_11-11-34.png
 
Next-generation Volvo EVs will use lidar for hands-off highway driving by 2022 - Electrek

upload_2020-5-8_15-29-3.png


Highway Pilot
Goed idee van Volvo! Doet me een beetje denken aan Tesla die vrij lang hun Autopilot als bèta-software, en als ik het forum zo volg is het nog steeds bèta.., alleen geschikt vonden voor de snelweg. K I S S
En persoonlijk kan het me helemaal niks schelen of iets werkt ( als het tenminste maar werkt...:mad: ) op basis van Lidar, Radar of Kassa.
 
  • Funny
Reactions: Lucas31
Next-generation Volvo EVs will use lidar for hands-off highway driving by 2022 - Electrek

View attachment 539766

Highway Pilot
Goed idee van Volvo! Doet me een beetje denken aan Tesla die vrij lang hun Autopilot als bèta-software, en als ik het forum zo volg is het nog steeds bèta.., alleen geschikt vonden voor de snelweg. K I S S
En persoonlijk kan het me helemaal niks schelen of iets werkt ( als het tenminste maar werkt...:mad: ) op basis van Lidar, Radar of Kassa.
In 2017 maakte Audi dezelfde marketingpraat over hun toen nieuwe Audi A8, ook met lidar.

The new Audi A8 – conditional automated at level 3

En nu:

Audi quits bid to give A8 Level 3 autonomy

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat bakje boven op je dak van je Volvo gaat fluiten in de wind.
 
In 2017 maakte Audi dezelfde marketingpraat over hun toen nieuwe Audi A8, ook met lidar.

The new Audi A8 – conditional automated at level 3

En nu:

Audi quits bid to give A8 Level 3 autonomy

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat bakje boven op je dak van je Volvo gaat fluiten in de wind.

Ik begrijp heel goed dat dit voor jou heel moeilijk te verteren is... :cool: maar Volvo is Audi niet natuurlijk en los daarvan, wie weet koopt Volvo het Lidar-gedoe gewoon op dit nieuwe chipje. De tijd staat natuurlijk niet stil....
Link: spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportation/sensors/lidar-on-a-chip-at-last


Ps ... en over dat bakje op het dak bericht ik je graag over 6½ jaar als we onze Model 3, uiteraard zonder al die EAP- en FSD-rommel, hebben opgereden. Wat een geweldige auto, nooit problemen, wel ELDA uitzetten :rolleyes: .
 
Mijn kritiek slaat natuurlijk niet op Volvo, maar de aankondiging dat ze iets gaan doen. Bij Audi is het niet gelukt. Jammer, want ik was positief verrast toen Audi het aankondigde. Ik ben benieuwd of Volvo het wel gaat lukken, aangezien de beperking bij Audi voornamelijk door wetgeving lijkt (of alleszins dat de wetgever niet gelooft dat het systeem van Audi de handover correct kan doen). Let er ook op dat ook Volvo zegt dat het systeem op bepaalde stukken zal werken, dus dat geeft ze ruimte om het op heel veel stukken niet te laten werken.

Over het balkje op het dak gaat het over wat voor windgeruis dit gaat veroorzaken. Zelfs een mini lichtbalk of flitslicht fluit vrolijk in de wind.
 
Is jouw auto al opgebouwd naar HW3.0 en had je FSD aangeschaft voordat de auto werd afgeleverd?

Zelf heb ik FSD in maart 2019 aangeschaft en krijg van Tesla te horen dat eerst de auto's worden omgebouwd die FSD bij aflevering hadden geactiveerd. Klinkt op zich wel logisch.

Ik heb ook pas achteraf in maart 2019 FSD aangeschaft. Had Tesla aan de lijn voor iets anders. Vroeg of ik ook de upgrade kon krijgen. Dat kon, afspraak 2 juni.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Nog even over die vermaledijde ELDA. De discussie leek zich te richten op de typisch Nederlandse belijning van veel 60 km/u binnenwegen (die ik overigens uitstekend vind en veel veiliger voor fietsers dan de traditionele middenstreep die twee te smalle helften overlaat, maar dat terzijde). Echter, mijn bijna dagelijkse 14 km gaat over binnenwegen zonder enige vorm van belijning. Iedere instuuractie naar rechts of links om een scherpe of blinde bocht veilig te ronden kán op alarm van ELDA rekenen.

Ik zeg kan, want ondanks dat ik vrij consequent ideale lijnen rij, is het volstrekt onvoorspelbaar wanneer ELDA weer vindt dat het tijd wordt voor het luchtalarm. Het gebeurt iedere rit, maar niet altijd op dezelfde plaatsen.
 
In 2017 maakte Audi dezelfde marketingpraat over hun toen nieuwe Audi A8, ook met lidar.

The new Audi A8 – conditional automated at level 3

En nu:

Audi quits bid to give A8 Level 3 autonomy

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat bakje boven op je dak van je Volvo gaat fluiten in de wind.

Heel benieuwd wie als eerste een goed werkende AP en daarna FSD heeft. Tesla heeft een goed verhaal, veel beloftes, veel aanbidders en ook de meeste mopperaars omdat er teveel en te soon wordt beloofd.

Tesla heeft de leukste auto die helemaal software gestuurd is en dus continu kan verrassen.

FSD en al helemaal Robotaxi gaat nog zeker 5 of 10 jaar en misschien nog wel langer niet gebeuren. Ik voorspel dat ook HW 3.0 niet genoeg is, denk aan 4.0 of 5.0. Musk maakt de denkfout dat als je maar genoeg kruisingen ziet en voorbeelden van hoe mensen die nemen, dat je dan een neuraal netwerk kunt leren wat het moet doen. Stel dat jijzelf zo zou moeten leren autorijden. Dat hoef jij niet omdat je begrijpt en interpreteert wat er gebeurt. Kruisingen herkennen met alles (verkeer) erop en eraan is onbegonnen werk want er zijn oneindig veel verschillende situaties mogelijk.

Het sprookje dat Musk vertelt geloof ik niet. Ik geniet wel enorm van het avontuur waar we deel van uitmaken.