Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik nu bij v10 autopilot selecteer dan gaat hij meteen op NOA, in plaats van alleen AP zoals bij v9. Het gedrag vind ik een stuk soepeler dan voorheen, echt wel fijn. Als er nu iemand voor je invoegt, dan verminderd hij geleidelijker snelheid ipv abrupt zoals voorheen dat geldt ook als je een voorligger nader. Ik rijd met afstand 3.

Wat er wel is is soms de suggestie van baan te wisselen als daar een auto rijdt. Verder is er bij mij een duidelijke regressie voor wat betreft de automatische wisser. Die doet het bij mij nu helemaal niet meer, terwijl hij het echt perfect deed onder v9 (set en forget)... Ook op een 60 km weg met stippellijnen aan de zijkant was hij nu ineens weer af en toe schrikachtig, terwijl hij dat bij v9 niet was. Verder breken podcasts nu af en toe af en dan moet ik ze reloaden, maar misschien is dat een momentopname..
Automatisch op NOA bij activeren AP is gewoon een instelling. Zoek maar eens onder het navigatie menu. Zou raar zijn als Tesla je ineens zou dwingen NOA te gebruiken altijd als je AP activeert.
 
Ik heb gisteren 700km München > Venlo gereden op de Deutsche Autobahn. Tijdens het ontbijt mijn telefoon even als hotspot in de auto gelegd om zo V10 te kunnen installeren.

Autopilot en NoA doet het beter, maar is dit 9 naar 10? Nee, dit is 9.0 naar 9.1 toe.

Ja, de auto rijdt beter, soepeler en over het algemeen fijner op AP, maar het is een evolutie, geen revolutie.

Netflix kijken bij de SuperCharger is leuk, een gimmick, meer niet.

Ben ik tevreden met V10? Zeker! Is dit de grootste update ooit? Mwah.
Vergeet niet dat V10 in USA & Canada met Smart Summon wél een flinke stap voorwaarts heeft gemaakt. Dat wij dat hier nog niet hebben ligt aan de lokale wetgeving zoals je weet. Dus ik snap wel dat Tesla er voor gekozen heeft om dit een major upgrade te noemen en dus V10 en niet V9.1 of zo.

Verder vind ik AP en NOA ook verbeterd. Begrijp eerlijk gezegd niet dat de ervaringen met AP & NOA zo verschillend zijn. Kan me niet voorstellen dat dat enkel met verschillende verwachtingen te maken heeft. Sinds ik op aanraden van een forum-lid de afstand op 3 of 4 heb i.p.v. standaard op 1 zoals ik voorheen had is de ervaring wel véél rustiger naar mijn idee.
 
Mij ook niet, echter, de ontwikkelaars die Netflix integreren zijn niet de mensen die aan Autopilot werken.

Netflix kan (bij wijze van spreken) door een stagair worden gedaan waar werk aan Autopilot moet worden gedaan door een ander kaliber ontwikkelaar.

Wel vind ik dat Tesla in al hun communicatie te weinig aan geeft over de verbeteringen van Autopilot.
Ik begrijp wel waarom. AP voldoet eigenlijk soms maar matig. Vanaf juni 2018 tot februari 2019 werkte het bij mij beter dan daarna. Vanuit Tesla heb ik officieel geen erkenning gehoord dat het soms steken laat vallen. Als het dus ‘goed’ zou zijn kan je ook niet zeggen dat het nu beter gaat. Gadgets verkopen dan beter en maken het bezitten van een Tesla leuker. Vandaag met V10 redelijk prettig gereden. Alleen NOA voegt niets toe. Lane- changes lopen soepeler. In druk verkeer pakt hij een kleinere ruimte en past snelheid minder gestrest aan. Naast een vrachtwagen die tegen de streep rijdt kiest AP de linkerzijde van de rijbaan. Dit voelt eerst een beetje als zoeken maar went wel. Rechts inhalen (fileverkeer) doet hij pas als je zelf even power geeft. Af en toe kiest AP nog wel een te lage snelheid in bochten maar minder paniekerig. Al met al zeker vooruitgang!
 
Denk eerder dat iedereen met FSD en Advanced hem nu heeft. Mooi moment om met alle bug reports en logs een 32.11.1 te gaan maken ;)

Heb hier net mijn eerst bugfix release al binnengekregen: 32.11 -> 32.11.1
Ook nu voor het eerst zie ik de progress van de update in de app

2019-10-02 06.07.41.jpg
 
  • Informative
Reactions: fauquemont