Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren 2020.4.1 binnen gekregen. Rijden op AP ging wat zweverig bij aanvang maar ik heb de indruk dat het verbeterd. Stembediening nog steeds drama. Dat vindt ik toch echt een misser van Tesla. Dat dit een keer voorkomt ok. Maar nu de 3e update en nog steeds hetzelfde probleem. Iemand al andere ervaringen?
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Krijg net, letterlijk 30 seconden geleden, een berichtje dat de software update geinstalleerd kan worden......Ik ben benieuwd.....
Ik heb 42 minuten in de auto gezetentijdens de update. Het volgende kwam langs.
Zwart scherm met Tesla logo, voortgangslijn en tekst Software wordt bijgewerkt naar 2020.4.1. Bij eerste 30% wordt aangegeven dat Autopilot wordt bijgewerkt, tweede 30 % (tot 60%) is bijwerken van elektronische regeleenheden, vanaf 80 % is update wordt voltooid.
Tot 4 keer toe harde knallen. . Bij de eerste 30 % 2 maal, aan begin 60 % één maal plus voor 10 seconden een koffiemolengeluid en voor 4 seconden een spinnende poes, aan begin 80 % één maal plus waarschuwingssignaal. Daarna werd het scherm weer opnieuw opgestart en voltooid. Releasenotes, maar m.i. niets nieuws.
 
Ik heb 42 minuten in de auto gezetentijdens de update. Het volgende kwam langs.
Zwart scherm met Tesla logo, voortgangslijn en tekst Software wordt bijgewerkt naar 2020.4.1. Bij eerste 30% wordt aangegeven dat Autopilot wordt bijgewerkt, tweede 30 % (tot 60%) is bijwerken van elektronische regeleenheden, vanaf 80 % is update wordt voltooid.
Tot 4 keer toe harde knallen. . Bij de eerste 30 % 2 maal, aan begin 60 % één maal plus voor 10 seconden een koffiemolengeluid en voor 4 seconden een spinnende poes, aan begin 80 % één maal plus waarschuwingssignaal. Daarna werd het scherm weer opnieuw opgestart en voltooid. Releasenotes, maar m.i. niets nieuws.

is wss de eerste update uit China. De wagen wist het ook niet goed :cool:
 
  • Funny
Reactions: Mergoscia
Ik heb 42 minuten in de auto gezetentijdens de update. Het volgende kwam langs.
Zwart scherm met Tesla logo, voortgangslijn en tekst Software wordt bijgewerkt naar 2020.4.1. Bij eerste 30% wordt aangegeven dat Autopilot wordt bijgewerkt, tweede 30 % (tot 60%) is bijwerken van elektronische regeleenheden, vanaf 80 % is update wordt voltooid.
Tot 4 keer toe harde knallen. . Bij de eerste 30 % 2 maal, aan begin 60 % één maal plus voor 10 seconden een koffiemolengeluid en voor 4 seconden een spinnende poes, aan begin 80 % één maal plus waarschuwingssignaal. Daarna werd het scherm weer opnieuw opgestart en voltooid. Releasenotes, maar m.i. niets nieuws.

Dat heb ik nog niet eerder gezien dat je de status te zien krijgt tijdens het updaten, dat is nieuw vanaf deze release?
 
Dat 3D label verhaal klinkt wel heel gaaf. Daarmee komt het in de buurt van een LIDAR oplossing. Het effect zou moeten zijn dat de auto 'over begaanbare weg' kan rijden ook als er geen objecten zijn zoals lijnen, stoepranden en pijltjes. Can't wait to get the update :D

Dit is 'geen update' he, zit niet in de firmware die je gepushed krijgt en dat je auto dit ineens doet.
Het is de manier waarop hun neural net de fleet-data (incl video) markeert/labels plaatst.
Deels gebeurt dit ook al enige tijd in shadow mode in de autos zelf in de fleet, waarbij de voorspelde uitkomsten worden vergeleken met wat er uiteindelijk gebeurde. Plus ze hebben met het Dojo project dedicated ontworpen hardware die data crunched op centrale plaats.
Uiteindelijk wordt gedrag in de firmwares van de autos waar we mee rijden hieruit steeds beter gemaakt, uit de feedback die komt van die steeds beter gelabelde beelden/situaties.

Maar het is dus (nog) niet dat dit allemaal realtime en live in de auto plaatsvind. (de auto leert dus niet vanzelf, past zijn gedrag niet aan terwijl hij op 1 en dezelfde software release draait).

Met andere woorden, 10 x de auto uit autopilot trekken bij diezelfde vluchtheuvel op weg naar je werk, gaat er niet voor zorgen dat hij de 11de keer het ineens beter doet.
Als wereldwijd 50.000 mensen per dag de autopilot over-riden bij vluchtheuvels, gaan ze wellicht een keer een neuralnet re-training draaien om te kijken hoe 'de mens' het 'goed' doet en tweaken ze de firmware settings. Na de rollout van de nieuwe versie, heb je kans dat hij het bij die vluchtheuvel beter gaat doen

Wellicht dat in toekomst het ooit gaat komen, als ze hele hoge success-rate gaan krijgen op de voorspellingen uit de shadow-mode/Dojo, dat ze de autos zelfstandig een stukje 'self learning' gaan laten doen. Voorlopig (lees: jaren) zal het echt nog wel ingebakken zitten in de firmware, hoewel er natuurlijk steeds meer tweaks en uitbreidingen komen hoe hij omgaat in de uitzonderingen/randgevallen van allerlei verkeerssituaties

Wel vermoed ik dat ze met dit laatste experimenteren in de Smart Summon feature. Aan lage snelheid een heleboel diverse en complexe situaties interpreteren en lokaal in de auto 'keuzes maken' over wat te doen. Daarom werkt dat ook nog zo enorm ruk ;-)
 
Last edited:
Ik heb 42 minuten in de auto gezetentijdens de update. Het volgende kwam langs.
Zwart scherm met Tesla logo, voortgangslijn en tekst Software wordt bijgewerkt naar 2020.4.1. Bij eerste 30% wordt aangegeven dat Autopilot wordt bijgewerkt, tweede 30 % (tot 60%) is bijwerken van elektronische regeleenheden, vanaf 80 % is update wordt voltooid.
Tot 4 keer toe harde knallen. . Bij de eerste 30 % 2 maal, aan begin 60 % één maal plus voor 10 seconden een koffiemolengeluid en voor 4 seconden een spinnende poes, aan begin 80 % één maal plus waarschuwingssignaal. Daarna werd het scherm weer opnieuw opgestart en voltooid. Releasenotes, maar m.i. niets nieuws.
Ik ben dom, dat weet ik, maar ik zie hier niet het grappige ervan in? kan iemand mij dat uitleggen?
 
Tja, ik zit met smart uit te kijken naar 2020.4.1 want 2020.4 is ook niet alles.

Maandag update geïnstalleerd,
dinsdagochtend naar Bijlmer gereden; niks veranderd, dus okay leuk.
Dinsdagmiddag naar Hilversum: alle rijhulpen offline! AP, NoA, vMax, niks.
Dinsdagavond op weg naar huis deed alles het gelukkig weer.
Vanmorgen: wel AP, geen NoA: Alsof FSD was verdwenen.
Argh!

Gelukkig zit mijn werk naast Tesla-ZO, dus als straks op weg naar huis niet alles werkt, maar even buurten... :(

Grappig, ik had afgelopen dinsdagmorgen hetzelfde met 2019.40.50.7. Ook alles offline, alleen in mijn geval EAP en TACC. Een soft- en hard reboot hadden geen effect. Gelijk maar even gebeld met Tesla Service. Die gaven aan dat de kalibratie van mijn rechterzijstijl camera niet in orde was en daarom EAP en TACC weren uitgeschakeld. Kan pas 23 maart terecht om dit te laten kalibreren :-( Gelukkig heeft het probleem zich wel verhopen na een deep sleep.