Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
2020.4.1
Begint goed. Spraakcommando's nog steeds stuk :(
Blijkbaar toch niet doorgekomen in fremont?
Rijd naar huis deed het natuurlijk ook niet

View attachment 505919

Op een ander forum las ik dat het kan helpen om een eventuele externe usb stick of drive te verwijderen en een soft reset uit te voeren. Het schijnt dat een externe usb stick of drive het resetten blokkeert van de communication devices.
 
Als je een Tesla koopt/least ben je juist slim! ;)
Maar de omschreven harde knallen, koffiemolen en spinnende poes deden mij ook glimlachen :)
Ok, nu begrepen. Ik weet zeker dat ik niet slim ben, misschien wel een beetje intelligent; zelfs daar twijfel ik enorm aan. Maar is het slim om als particulier een Tesla te kopen? In verband met de updates van de software zit je vaker in je auto dan je rijdt, hahahahaha. En als je de software feature dyno-mode aanzet, duurt alles nog langer en zit je nog meer in de auto zonder te rijden, Gaat de auto alleen meer gekke dingen uithalen, hahahaha.

Herkennen jullie de harde en zachte knallen wel bij het updaten?
 
Last edited:
Maar is het slim om als particulier een Tesla te kopen? In verband met de updates van de software zit je vaker in je auto dan je rijdt, hahahahaha
Ach waarom zou je als particulier geen Tesla kopen? Andere merken hebben ook hun eigen problemen.
Het voordeel van de software updates is dan weer dat je inderdaad vaker in je auto zit die je weloverwogen hebt gekocht en ervan kunt genieten om in je auto te zitten.;)
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
Even serieus. Sinds versie 10 is Tune-In zo traag geworden. Telkens als ik van zender wissel hoor ik heel kort de nieuwe zender waarna hij gaat bufferen. En dan duurt het echt lang voordat de zender in lucht komt. Resetten enzo is nutteloos.

Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft??????
 
Ok, nu begrepen. Ik weet zeker dat ik niet slim ben, misschien wel een beetje intelligent; zelfs daar twijfel ik enorm aan. Maar is het slim om als particulier een Tesla te kopen? In verband met de updates van de software zit je vaker in je auto dan je rijdt, hahahahaha. En als je de software feature dyno-mode aanzet, duurt alles nog langer en zit je nog meer in de auto zonder te rijden, Gaat de auto alleen meer gekke dingen uithalen, hahahaha.

Herkennen jullie de harde en zachte knallen wel bij het updaten?
Volgens mij hoef je helemaal niet in de auto te zitten om de update te kunnen starten. Heb deze laatste update volledig via de app gestart vanuit mn luie stoel in de woonkamer. De vorige keren heb ik steeds door het software menu te openen in de auto de M3 laten zoeken naar een update en die dan gestart in de auto. Nu kreeg ik de update melding in de app en kon evt annuleren (en bij het installeren dus ook de voortgang controleren)
 
  • Like
Reactions: Carl and Hbrink
Volgens mij hoef je helemaal niet in de auto te zitten om de update te kunnen starten. Heb deze laatste update volledig via de app gestart vanuit mn luie stoel in de woonkamer. De vorige keren heb ik steeds door het software menu te openen in de auto de M3 laten zoeken naar een update en die dan gestart in de auto. Nu kreeg ik de update melding in de app en kon evt annuleren (en bij het installeren dus ook de voortgang controleren)
Klopt. Updaten via de app. Basta
 
Even serieus. Sinds versie 10 is Tune-In zo traag geworden. Telkens als ik van zender wissel hoor ik heel kort de nieuwe zender waarna hij gaat bufferen. En dan duurt het echt lang voordat de zender in lucht komt. Resetten enzo is nutteloos.

Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft??????

Dat klopt, tunein is redelijke nutteloos. Niet enkel door dit gedrag maar ook omdat Tunein niet onthoud waar je bent of wat je al hebt geluisterd.. Ik adviseer tunein via je mobiel.
 
  • Like
Reactions: bugboy and Exiteer
Even serieus. Sinds versie 10 is Tune-In zo traag geworden. Telkens als ik van zender wissel hoor ik heel kort de nieuwe zender waarna hij gaat bufferen. En dan duurt het echt lang voordat de zender in lucht komt. Resetten enzo is nutteloos.

Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft??????
Heb ik ook, in mijn model 3 tenminste. die heeft er meer last van dan mijn model S, waarin Tune-in nog "luisterbaar" is. Beide zitten op V10 (uiteraard), maar de S loopt een paar versies achter op de 3.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Even serieus. Sinds versie 10 is Tune-In zo traag geworden. Telkens als ik van zender wissel hoor ik heel kort de nieuwe zender waarna hij gaat bufferen. En dan duurt het echt lang voordat de zender in lucht komt. Resetten enzo is nutteloos.

Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft??????

nee, ik ook...10 sec bufferen. wat ik gisteren opmerkte is dat het eerste kortstondige fragment nog een stuk van een uitzending was van de avond ervoor toen ik gestopt met luisteren was..
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Klopt. Updaten via de app. Basta
Dat klopt idd. Ik heb ook vaak de updates via de app gedaan. Ik had de opmerking ook met enige scherts gemaakt. Soms doe ik het wel om te kijken wat er verschijnt, zoals dit keer omdat iemand de vraag had wat je ziet tijdens het updaten en omdat ik het zelf ook niet wist. Wat voor mij ook een reden om te kijken is of de wifi wel goed werkt En blijf automatisch even zitten.
 
Dat klopt idd. Ik heb ook vaak de updates via de app gedaan. Ik had de opmerking ook met enige scherts gemaakt. Soms doe ik het wel om te kijken wat er verschijnt, zoals dit keer omdat iemand de vraag had wat je ziet tijdens het updaten en omdat ik het zelf ook niet wist. Wat voor mij ook een reden om te kijken is of de wifi wel goed werkt En blijf automatisch even zitten.
Ja. Ik heb ook wel eens gekeken. Maar je ziet eigenlijk helemaal niks.
 
En? Wat zijn de ervaringen met deze nieuwe versie tot nu toe? Ik had altijd vrij snel de update maar moet dit keer langer wachten lijkt erop dus ben benieuwd wat ik mis ;). (en ik ga even dubbel checken dat mijn auto WiFi welt ontvangt op de oprit hehehe)
 
Even serieus. Sinds versie 10 is Tune-In zo traag geworden. Telkens als ik van zender wissel hoor ik heel kort de nieuwe zender waarna hij gaat bufferen. En dan duurt het echt lang voordat de zender in lucht komt. Resetten enzo is nutteloos.

Ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft??????
Ik heb dat ook, maar heel lang zou ik het niet noemen. Max 2 of 3 seconden.
Scheelt volgens mij ook welke bitrate de zender gebruikt.
 
En? Wat zijn de ervaringen met deze nieuwe versie tot nu toe? Ik had altijd vrij snel de update maar moet dit keer langer wachten lijkt erop dus ben benieuwd wat ik mis ;). (en ik ga even dubbel checken dat mijn auto WiFi welt ontvangt op de oprit hehehe)
Je hebt weinig gemist. Navi commando’s nog steeds onmogelijk. Bellen lukte wel weer. Niet zo netjes van een bedrijf uit California. Software mag daar toch niet het probleem zijn.
 
  • Like
Reactions: Cely