Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.24.*

This site may earn commission on affiliate links.
Hier kwam hij vannacht binnen. Vanochtend geïnstalleerd en even mee gereden. Side camera’s zijn fijn. De eerste keer moest ik omhoog swipen om de extra hoeken te zien, maar sindsdien zijn ze er standaard.

Ik ben wel erg benieuwd wanneer de traffic lights functionaliteit uitgerold wordt naar NL!
 
  • Like
Reactions: fabian
Hier kwam hij vannacht binnen. Vanochtend geïnstalleerd en even mee gereden. Side camera’s zijn fijn. De eerste keer moest ik omhoog swipen om de extra hoeken te zien, maar sindsdien zijn ze er standaard.

Ik ben wel erg benieuwd wanneer de traffic lights functionaliteit uitgerold wordt naar NL!

Traffic Lights mag van mij nog wel even wachten. Los van het feit dat ik er niet blij van zal worden als de auto bij de meeste verkeerslichten 3 meter voor de stopstreep gaat stoppen, heb ik geen zin in extra remacties op plekken waar fantoomlichten worden geconstateerd.
 
Traffic Lights mag van mij nog wel even wachten. Los van het feit dat ik er niet blij van zal worden als de auto bij de meeste verkeerslichten 3 meter voor de stopstreep gaat stoppen, heb ik geen zin in extra remacties op plekken waar fantoomlichten worden geconstateerd.
wachten?
kan voor mij niet snel genoeg, elk systeem wat het gebruikt maakt uiteindelijk beter.

valt me op dat elke nieuwe algoritme en autopilot feature extreem gevoelig is bij aanvang van de feature, maar inmiddels werkt herkenningen van vele objecten veel beter nu.

als iedereen zou wachten en het niet gaat gebruiken kan het systeem zich ook niet ontwikkelen.
 
wachten?
kan voor mij niet snel genoeg, elk systeem wat het gebruikt maakt uiteindelijk beter.

valt me op dat elke nieuwe algoritme en autopilot feature extreem gevoelig is bij aanvang van de feature, maar inmiddels werkt herkenningen van vele objecten veel beter nu.

als iedereen zou wachten en het niet gaat gebruiken kan het systeem zich ook niet ontwikkelen.
De auto zelf leert niet 'on the fly', maar er wordt wel data naar Tesla verstuurd, waaruit dan weer verbeteringen in herkenning wordt uitgevoerd en uitgerold.
 
En bugfix, nu naar 2020.24.6.1. Zelfde releasenotes. (uiteraard)

Vraagje eigenlijk, ik merk dat je nu al een paar keer een van de eersten bent met de nieuwe releases. Elon gaf ooit eens aan dat FSD owners voorrang krijgen bij releases, nu vraag ik me wel af op welke auto je deze releases altijd als eerste krijgt? Ik neem aan op degene met FSD?
 
Vraagje eigenlijk, ik merk dat je nu al een paar keer een van de eersten bent met de nieuwe releases. Elon gaf ooit eens aan dat FSD owners voorrang krijgen bij releases, nu vraag ik me wel af op welke auto je deze releases altijd als eerste krijgt? Ik neem aan op degene met FSD?

Ik heb sinds begin 2018 FSD, maar helaas niet altijd bij eerste. Was wellicht ooit zijn idee, maar zover ik weet nog echt uitgerold.
 
Vraagje eigenlijk, ik merk dat je nu al een paar keer een van de eersten bent met de nieuwe releases. Elon gaf ooit eens aan dat FSD owners voorrang krijgen bij releases, nu vraag ik me wel af op welke auto je deze releases altijd als eerste krijgt? Ik neem aan op degene met FSD?

Klopt ;) mijn vriendin moet bijna altijd langer wachten.

Het is niet altijd hoor, met name bij bugfixes wordt het voor iedereen tegelijk gedaan.

Op een of andere manier zit ik regelmatig in een test groep waarbij slechts enkele tientallen auto's zitten (voor zover op Teslafi), terwijl veeeeeel meer mensen fsd hebben natuurlijk.

Soms krijg ik t niet eerder dan de grote rollout. Ik zit niet in een early deployment programma oid.

Ik heb fsd bij service center los aangekocht en met pin betaald, mei vorig jaar. Was toen nog allemaal handmatig aktiveren met werkbon naar Palo Alto, Misschien hebben ze toen paar vinkjes extra aangezet ofzo ;)

Ik weet ook niet waar ik het aan te danken heb. Ik rij veel in buitenland met de auto. Misschien heeft een of ander algoritme bepaald dat de shadowmode van mijn auto interessante data heeft ofzo. Geen idee, doe er 'niks geks' mee ;)

Screenshot 2020-06-24 at 16.11.01.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: watt
Vandaag A27 richting Utrecht op de spitsstrook aan het rijden, tegen het einde van de spitsstrook (nog 600 meter ongeveer) begint de auto nu ineens uit zichzelf terug in te voegen naar rechts zonder waarschuwing van upcoming lane change o.i.d. Dit gebeurt dus ook als er een auto naast je rijdt. Echt consequent zijn ze bij Tesla dus niet als het om confirmation lane changes gaat.
 
Zover ik heb bemerkt, kent Tesla het begrip spitsstrook niet. Op zich begrijpelijk, best lastig en in mijn ogen inconsequent vormgegeven. Maar een waarschuwing hiervoor zou wel op zijn plaats zijn.
 
In een aantal situaties, waarbij de 'lane' waar je in rijdt ophoudt te bestaan, maakt autopilot wel een keuze ja - mits voorhande het systeem ziet welke lane de logische is ;-) de lanechange kan dan inderdaad 'dom' overkomen -of- iets te optimistisch ...
 
In een aantal situaties, waarbij de 'lane' waar je in rijdt ophoudt te bestaan, maakt autopilot wel een keuze ja - mits voorhande het systeem ziet welke lane de logische is ;-) de lanechange kan zonder confirmation dan nog optimistisch of 'dom' overkomen.
Hij was opzich goed, want de rijbaan ging ook ophouden, maar gewoon doorgaan met insturen terwijl de Tesla de auto naast mij “ziet” en rood visualiseerde maakt de rijstijl wel heel assertief
 
  • Like
Reactions: nico180
Traffic Light and Stop Sign Control (Beta)

The Traffic Light and Stop Sign Control feature no longer requires explicit driver confirmation of pulling the Autopilot stalk to continue straight through an intersection for green traffic lights when there is a lead vehicle ahead of you and Autopilot is confident that you are not in a turn-only lane. The stop line in the driving visualization will now turn green to indicate that the car will continue through an intersection.

in US firmware 2020.24.6.1

Tesla 2020.24.6.1 Software Update Autopilot Proceed Green Light Without Confirmation :cool::)
 
  • Like
Reactions: Firehuntah