Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.40.x

This site may earn commission on affiliate links.
Moet zeggen dat de herkenning van snelheidsborden in 2020.40.4 een drama is. Daarbij is de M3P ook totaal de weg kwijt met de geldende snelheid. De afgelopen 1600km door Duitsland en Oostenrijk hebben dat de laatste 2 dagen wel duidelijk gemaakt. Nadeel is dat de cruisecontrol gewoon niet meer goed werkt bij wisselende snelheden.

Ik speel er buiten de snelweg lekker op los en heb over 20.000 km aan ruim 800 euro minder uitgegeven aan 'brandstof'
Hier hetzelfde alleen dan aan de andere kant. Alles op auto en op de autobahn gewoon 297wh/km. Dat gesukkel achter vrachtautos wat ik bij zoveel EV rijders zie maakt me eerder angstig. Deze week 2x een tesla op 2 meter van een vrachtauto zien rijden met pal erachter de volgende vrachtauto. Dan vraag ik me af of verbruikcijfers meer betekenen dan je leven!
 
Hier ben ik ook erg ontevreden over het herkennen van snelheidsborden en rode kruizen op de snelweg als stoplicht (kortstondige afrem acties). Verder wordt bij ons structureel een 60 en stuk verder 30 bord langs een parallelweg herkend, waar 80 gereden mag worden.
 
  • Informative
Reactions: LaurensH
Hier ben ik ook erg ontevreden over het herkennen van snelheidsborden en rode kruizen op de snelweg als stoplicht (kortstondige afrem acties). Verder wordt bij ons structureel een 60 en stuk verder 30 bord langs een parallelweg herkend, waar 80 gereden mag worden.
Ik heb een verschil in wat er wordt aangegeven als snelheid in het scherm en borden die langs de kant van de weg staan. De aanduiding in het scherm is vaak niet juist vooral buiten de snelwegen. Hier bv een stuk in een nieuwe woonwijk ( binnen bebouwde kom) waar je 50 zou moeten maar de aanduiding in het scherm is dan 60 en daarop wordt de Vmax dan ook gezet.
Verder vind ik de borden die herkend worden nogal klein weergegeven.
 
800 euro maar? Wat reed je daarvoor dan? Ik over ruim 20000 km 3400 kWh(169 Wh/km) is incl paar maal SUC, 800 euro. Voorheen was dat 2200 liter a 1,65 is 3600 euro. Maakt het bij mij minder dan 2800 euro..

Sorry, beetje off-topic
Hangt natuurlijk erg van je stroomgebruik en stroomkosten af. Voor mij zou datzelfde rekenvoorbeeldje komen op 5700 kWh (285 Wh/km) ad 0,37 per stuk maakt 2100 euro vs 800 euro. Qua benzine zou ik juist uitkomen op 1667 liter is 2750 euro. Totale besparing dus 650 euro :)
 
Ik reed een BMW 330e. Ik reed per rit dus zo'n 25km elektrisch. Op veel woon-werk ritten ongeveer de helft vandaar dat het verschil niet zo groot is als je zou verwachten in een vergelijk met een benzine auto. En de 330e is sowieso op de snelweg heel zuinig (3.9l/100km)
Nu kan ik wel altijd thuis tanken wat natuurlijk ook goedkoper is dan op locatie. Dat zat niet in de berekening.
In het totale plaatjes is het verschil veel groter, met wegenbelasting, onderhoud, MIA.

Maaruh, back on topic, wanneer wordt die browser nou wat sneller zodat je wat beter kan werken als de auto je van A naar B brengt?
 
Ik ben gisteren over Reims teruggekomen uit Frankrijk. Het stuk dat ik binnendoor reed gaf wisselende resultaten. Soms werden de borden met 90 herkend maar meestal niet. Er was ook een stuk waar de auto stug 50 als max snelheid bleef aanhouden terwijl ik ruim uit de bebouwde kom was.
NoA heeft nog steeds problemen met deze afrit:
View attachment 599666
Van de zomer was dat ook al zo. De auto wil doodleuk rechtdoor rijden terwijl de navigatie aangeeft dat je de afslag moet nemen. Die is overigens echt slecht aangelegd, het is maar een heel kort afrit je.
Bij een ongeluk op de Brusselse Ring sloeg de auto op tilt. Anderen hebben dat ook al ervaren. Die Belgische pijlwagens met hun alternerende rode en gele knipperlichten brengt de stoplicht herkenning volledig van slag.

O ja, 2020.40.3
Hoe bevalt die route Paul? Ik heb een paar keer getwijfeld zo te rijden ipv Luxemburg richting wintersport of cote d'Azure
 
  • Funny
Reactions: pati07
download 2020.40.8 in progress ( model X)

Gebruik je Teslafi? Ik zie daar een NL X met .8, hier trouwens ook aan het downloaden. Lijkt op een grote uitrol

Als die gast gelijk heeft heb ik zo dadelijk FSD Beta. Nu 2020.40.8 aan 't binnenlurken...:rolleyes:

Nee hoor, hij zinspeelt op de E.M. uitspraak dat een nieuwe FSD beta uitrol snel beschikbaar zou komen voor een zeer select aantal beta testers. Die hebben allemaal NDA dus die kunnen er niet over vloggen. Grote uitrol gaat echt nog wel lange tijd duren en zal echt niet via een minor worden uitgerold.

Daarnaast was .8 al een aantal dagen aan het uitrollen.
 
Gebruik je Teslafi? Ik zie daar een NL X met .8, hier trouwens ook aan het downloaden. Lijkt op een grote uitrol



Nee hoor, hij zinspeelt op de E.M. uitspraak dat een nieuwe FSD beta uitrol snel beschikbaar zou komen voor een zeer select aantal beta testers. Die hebben allemaal NDA dus die kunnen er niet over vloggen. Grote uitrol gaat echt nog wel lange tijd duren en zal echt niet via een minor worden uitgerold.

Daarnaast was .8 al een aantal dagen aan het uitrollen.
Niet zo serieus @ramonneke, dat was ik ook niet in mijn post ;)
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Nope...geen Teslafi

Ik heb 2 model x beide 2018. Beide worden nu bijgewerkt. Benieuwd wat de update is.
 

Attachments

  • D2B84110-DE50-494B-9F1C-9E45C41549C0.jpeg
    D2B84110-DE50-494B-9F1C-9E45C41549C0.jpeg
    171.8 KB · Views: 53
  • 373A0D83-DF64-409C-AD9C-69A19040F42D.jpeg
    373A0D83-DF64-409C-AD9C-69A19040F42D.jpeg
    168.7 KB · Views: 36