Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
2020.48.26 is nu aan het installeren:)
Screenshot_20201228-084519_Tesla.jpg
 
Je krijgt een notification dat de software klaarstaat voor je auto, met de melding hem aan wifi te hangen om te downloaden.
Er is geen manier om te triggeren dat hij de nieuwe software gaat 'vinden' . Tesla bepaald wanneer je VINnr/auto aan de beurt is, kan je niks aan doen zelf.
Dat zou heel goed waar kunnen zijn, toch helpt een goede WiFi verbinding wel. Bij mij thuis staat de auto op de oprit net buiten bereik en moet ik vaak even rondrijden met een hotspot op mijn telefoon voordat ik een update voorgesteld krijg. De afgelopen week stond de auto bij ons vakantiehuisje met goed WiFi bereik buiten en sindsdien al drie keer ongevraagd een update. Kan toeval zijn...
 
Inmiddels gereden met deze release. Merk helemaal niks aan veranderingen in AP/TACC/NOA. Nog steeds alle voorgaande ellende van verkeersborden, invoeg knipperlicht disco. Helaas totaal geen drivers assist verbeteringen. De AP UI lijkt ook niet anders op mijn Model S behalve het herschikken van de icoonen. Dat staat wel iets strakker en zou voor iedereen gewoon leesbaar moeten zijn. Als zoals @wooter zegt je dat niet kunt lezen hoor je niet op de weg thuis :).

Helaas, release brengt geen verbeteringen maar ja, het maakt het ook niet slechter :)


Hier ook niks kunnen vinden dat beter is geworden. handige info is nu niet meer te zien doordat het achter je stuur is verdwenen en nog steeds even veel rem acties. ... :-(
 
Heb het gevoel dat er ook meer obstakeldetectie is links en rechts sedert .26, die nu wordt aangeduid met verschillende kleuren: Wit, geel, oranje, rood? Vooral die verschillende kleuren vallen mij op, bvb als je rijdt in woonwijk dicht tegen hagen/obstakels, voorheen was het enkel wit/rood.


De sonar pulsen? Geen idee, rood heb ik wel vaak gezien maar voorheen volgens mij ook wel geel. Heb wel het idee dat de grote t.o.v. de auto veranderd is.
 
Ook hier update uitgevoerd in M3P nou mag ik alsjeblieft terug naar de vorige indeling. Heb net een M3LR als loaner van Tesla meegekregen vanwege reparatie en mis de oude indeling nu al (loaner heeft die nog wel). Waarom is dat linker stuk van FSD zo belangrijk geworden? Zeker als je geen FSD hebt. Van mij mag die hele auto met alle nutteloze visualisatie van pullenbakken etc gewoon weg. Ik zie zelf die prullenbak toch ook als ik aan het rijden ben? Dat scherm heeft alleen in bepaalde mate zin bij langzaam verkeer (bv. <30km/h en/of parkeren). Juist wat ik wil zien is de navigatie en dat scherm is juist gekrompen en zit nu nog verder weg van je eerste blik in de M3.

Viel me wel op dat je de drive selector niet meer helemaal door hoeft te duwen voor cruise of AP maar dat je nu ook gewoon 1 of 2x ligt naar beneden kan drukken. Weet niet of dit al was maar dat viel me ineens op vandaag.
 
Ook hier update uitgevoerd in M3P nou mag ik alsjeblieft terug naar de vorige indeling. Heb net een M3LR als loaner van Tesla meegekregen vanwege reparatie en mis de oude indeling nu al (loaner heeft die nog wel). Waarom is dat linker stuk van FSD zo belangrijk geworden? Zeker als je geen FSD hebt. Van mij mag die hele auto met alle nutteloze visualisatie van pullenbakken etc gewoon weg. Ik zie zelf die prullenbak toch ook als ik aan het rijden ben? Dat scherm heeft alleen in bepaalde mate zin bij langzaam verkeer (bv. <30km/h en/of parkeren). Juist wat ik wil zien is de navigatie en dat scherm is juist gekrompen en zit nu nog verder weg van je eerste blik in de M3.

Viel me wel op dat je de drive selector niet meer helemaal door hoeft te duwen voor cruise of AP maar dat je nu ook gewoon 1 of 2x ligt naar beneden kan drukken. Weet niet of dit al was maar dat viel me ineens op vandaag.

Dat laatste was altijd al zo. Qua navigatie, ik ga er zo een paar uur mee rijden, ben benieuwd. Heb nu nog zoiets van; in elke andere auto is er minder scherm voor navigatie en Google Maps op een smartphone werkt ook... Maar wie weet stoor ik me er straks ook aan :)
 
Ok. Dus met een MIC model 3 ook geen Boombox. Jammer.

Nog geen update gehad hier. Moet de auto persé aan WiFi hangen om de update gepushed te krijgen of geldt dat alleen om de update te kunnen downloaden?

Niet opjagen, die komt heus wel. Ik heb de update deze morgen ontvangen net zoals enkele andere leden, dus de uitrol is nog volop bezig.

Mijn wagen staat in de garage op amper enkele meters van de modem (met WiFi), gekoppeld aan de TWC, en met software updates op “advanced”. Toch ontvang ik de updates meestal vrij laat in vergelijking met leden op dit forum. Ik rijd echter minder dan 10k km/j, en dan nog vooral in de omgeving zonder AP. Ik veronderstel dat Tesla hiermee ook rekening houdt bij het uitrollen van de updates. Zou ook logisch zijn omdat je de bugs vlugger kan opmerken bij wagens die intensief gebruikt worden.

Ik vind dit echter niet hinderlijk. Ik heb al verscheidene updates niet ontvangen omdat de uitrol na enkele dagen gestopt was omwille van bugs waarna je onmiddellijk de gecorrigeerde versie ontvangt. Ieder nadeel heb zijn voordeel. ;)
 
  • Funny
Reactions: BMW740iL
De grotere driving visualization is mooi om naar te kijken naar zoals hier eerder opgemerkt: je hebt er eigenlijk niets aan.
Ik vind de rechter helft nu te klein, maar waarom niet de keuze om links om rechts te maximaliseren? Van de linker helft heb je alleen de bovenste helft nodig. Zou een mooie 'card' kunnen zijn die over de kaart etc heen valt.

Wel grappig dat je wielen nu ook meedraaien in de visualisatie, dat de wieken draaien tijdens het rijden. Zou je binnenkort ook kunnen zien met hoeveel mensen je erin zit?

Het viel mij ook nog op dat de chargers nu anders weergegeven worden (niet de suc). Een letter op de kaart die correspondeert met het lijstje in de navigatie widget. Dat is wel handig. Vreemd genoeg staan de super chargers niet in de lijstook niet als ze dichterbij zijn.

De browser is nog steeds graag een reageert niet altijd op aanklikken van favorieten :(
 
Het lijkt er inderdaad op dat de UI wordt voorbereid voor meer FSD-visualisaties.

De dunnere lettertypes lijken me wel aangenamer, en de verkeersborden worden nu groter in de FSD visualisatie weergegeven.

Wat ik ook handig vind is dat je in het dashboard van de S en X nu ook de melding krijgt over of de auto is volgeladen, de stekker er nog in zit etc.
 
Dat laatste was altijd al zo. Qua navigatie, ik ga er zo een paar uur mee rijden, ben benieuwd. Heb nu nog zoiets van; in elke andere auto is er minder scherm voor navigatie en Google Maps op een smartphone werkt ook... Maar wie weet stoor ik me er straks ook aan :)

en als je de tweede keer vast houd 2 sec, dan pakt hij de cruise snelheid (marge + ...%). Als je hem heb ingesteld op waarde dat je op dat moment rijdt.. Ideaal. Dus als ik twee keer tik, dan pakt hij huidige snelheid. Tik je de tweede keer 2sec vasthouden, dan pakt hij de max speed + marge.

Niet heel erg storend dat rechts smaller is, wel heel erg zinloos want onder batterij icoon heb je feitelijk een paar verticale grijze centimeters waar niks gebeurt...
Als dat de ETA, tijdsduur rit, nog te rijden tijdsduur etc en andere navi zaken komen zou wel top zijn.
 
De grotere driving visualization is mooi om naar te kijken naar zoals hier eerder opgemerkt: je hebt er eigenlijk niets aan.
Ik vind de rechter helft nu te klein, maar waarom niet de keuze om links om rechts te maximaliseren? Van de linker helft heb je alleen de bovenste helft nodig. Zou een mooie 'card' kunnen zijn die over de kaart etc heen valt.

Wel grappig dat je wielen nu ook meedraaien in de visualisatie, dat de wieken draaien tijdens het rijden. Zou je binnenkort ook kunnen zien met hoeveel mensen je erin zit?

Het viel mij ook nog op dat de chargers nu anders weergegeven worden (niet de suc). Een letter op de kaart die correspondeert met het lijstje in de navigatie widget. Dat is wel handig. Vreemd genoeg staan de super chargers niet in de lijstook niet als ze dichterbij zijn.

De browser is nog steeds graag een reageert niet altijd op aanklikken van favorieten :(
Er schijnt een update aan te komen waar je de scherm indeling kunt aanpassen naar bv een smal linker deel en een breder rechterdeel en varianten met zelfs een volledig scherm, Elon Musk bevestigd in een tweet dat ze dat gaan aanbieden.
Tesla teases Multiple Display option: Configurable touchscreen layout for the ultimate UX
 
Het nieuwe kleinere lettertype is overdag met voldoende backlight nog net te doen. Net in het donker een stukje gereden en de informatie op het scherm achter het stuur is vrijwel onleesbaar. Ik hoop dat bij een volgende update hier iets aan gedaan gaat worden.

Ik heb er nog niet in het donker mee gereden, maar ik vind de letters inderdaad ook wel aan de kleine kant. De gehele visualisatie is een stuk kleiner geworden. Idem het wisselen van tijd en drive stand (PDNR) van links naar rechts. Kleuren en detectie zijn wel een stuk duidelijker geworden.
 
Ik heb het idee - maar misschien was dat in .12 ook al - dat hij veel beter de juiste snelheid pakt bij bochten op knooppunten. Net een aantal keer van snelweg veranderd zonder iets te hoeven doen.

Blijft wel irritant dat je op de linkerbaan terecht komt na een wissel.