Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.4

This site may earn commission on affiliate links.
2022.4.5 sinds gisterenavond. Op mijn Model X enkel melding dat ik een extra knop kan krijgen om dashcam clips te saven, maar ik had nog altijd in de balk bovenaan de mogelijkheid om dat te doen, dus geen extra functionaliteit.
 
De laatste tijd kom ik niet meer veel op de snelweg, maar daarstraks een kort stukje. Daarbij waren er ook werkzaamheden waarbij de max. snelheid verlaagd werd van 100 naar 70. Dat zag ik zelf op de matrixborden, in mijn herinnering (maar stond er helaas pas later bij stil) waren er geen gewone border voor de snelheidsverlaging. Bij de start snelheidsverlaging weet ik dat niet meer heel zeker, maar bij het bord einde snelheidsverlaging wel 80% zeker dat het alleen dmv een matrixbord (geheel wit/geel, geen rode rand) werd aangegeven.

Nu wil ik natuurlijk niet te vroeg juichen (zou geweldig zijn na al die jaren eindelijk matrixbordherkenning). Dus wellicht dat anderen dit ook hebben ervaren? Zal er zelf ook extra op letten volgende keer, maar kan even duren weer.

In mijn geval M3 LR FSD met AP 3.0 retrofit. AP met NOA stond aan. Versie 2022.4 (ivm de bugs nog niet over naar 4.5).
 

Zo gaat dat met software. Een nieuwe versie lost de bugs van de vorige versie op.
Maar omdat er weer nieuwe bugs geintroduceert worden is er vervolgens weer een nieuwere versie nodig etc etc…..
Exact dat! (Maar stond misschien wat kort verwoord in m'n vorige post.)

Meestal wacht ik het even af als er een nieuwe versie is en kijk naar de ervaringen van de early adopters hier. In dit geval las ik dat Hbrink er nog wat issues mee had qua autopilot en verder leek er nog niet veel bekend.

Wel fijn natuurlijk dat de interface weer wat verbeterd is in 4.5 en je bijv. de dashcam weer kan toevoegen. En wellicht ook andere ongedocumenteerde fixes. (Zelf loop ik er qua UI vooral tegenaan dat ik het cameraschermpje bij richting aangeven juist wel handig vind, maar dat de implementatie onhandig is zodat het camerascherm over het call-scherm heen gaat: dus je kunt niet je telefoongesprek ophangen op het moment dat je richting aangeeft omdat je bijv. voor het stoplicht staat.)

En in dit geval blijf ik misschien nog wel wat langer op deze versie (2022.4) omdat ik nu toch benieuwd ben of de matrixborden nu wel werken. Of dat iemand anders dat kan bevestigen. Dat was vooral het doel van m'n post. :) (In theorie zou het dan in 4.5 nog steeds moeten werken, maar las dat in de andere branch de verkeersdrempels even later ook weer waren verwijderd, dus garanties zijn er niet. ;))
 
Dan heeft wachten dus geen zin.
Nou ja, voor mij dan een kwestie tussen kiezen welke bugs vs welke nieuwe features en bugfixes het belangrijkste zijn. Persoonlijke voorkeur dus. (Bijv. toen 2-3 jaar geleden de "feature" dat je niet meer op gewone wegen met meer dan 1 rijstrook kon lanechangen ben ik nog best een tijd op de oude versie blijven hangen volgens mij, totdat de overige nieuwe features/bugfixes me over de streep trokken - no pun intended. :p)

En begrijp ook degenen die juist gelijk naar een nieuwe versie gaan en juist degenen die na een half jaar nog niet geupdatet hebben.

(Ik kan mijn post volgens mij niet editen omdat ik vooral veel lees hier, maar weinig post. Dus maar even los.)
 
Exact dat! (Maar stond misschien wat kort verwoord in m'n vorige post.)

Meestal wacht ik het even af als er een nieuwe versie is en kijk naar de ervaringen van de early adopters hier. In dit geval las ik dat Hbrink er nog wat issues mee had qua autopilot en verder leek er nog niet veel bekend.
Op zich een logische keuze. Ik heb ook wel eens een update geïnstalleerd die wat minder functioneerde dan de vorige, maar gelukkig weet je bij Tesla dat de updates elkaar redelijk snel opvolgen, dus neem ik dat wel voor lief.
 
Ik wil niet chagrijnig overkomen, maar kunnen we het forum (of tenminste de software topics) niet splitsen in een 'ik heb FSD' en in 'ik heb geen FSD' deel? Die eindeloze posts over 'NoA' en 'phantom brake' etc etc. Daar heb ik als rijder van een M3 SR+ zonder de 7500eur optie voor een beta optie die in Europa bovendien niet alles mag, helemaal niets aan.
Ik vind regensensors, missende navi opties die wel in een TomTom van 200eur zitten, fouten in de radio favorites, de missende oproep-opnemen knop bij Teams en WA calls, navi bestemming zenden naar de auto vanuit de Tesla app, een fatsoenlijk zoek-lader menu, het weggooien van een absurd groot deel van de display ruimte voor de weergave van je eigen! auto, het ontbreken van een cruise control (zonder het adaptive deel), veeel belangrijker dan updates over weigerende 'automatische piloten'.
Wat is het aandeel eigenlijk van de Tesla's dat met die FSD optie is uitgerust?
 
Ik heb het eerder al eens gevraagd, moest IEDEREEN zijn handtekening plaatsen, dan zouden vele topics, antwoorden en vragen duidelijker zijn en hoef je geen elfendertig topics over hetzelfde.

Handtekening ⬇️ ⬇️ ⬇️ ... doen dus... nu
Is niet zichtbaar op mobiele browser.

Wel in landscape view maar niet in portaid view.
 
Aan de 2022’ers:
1. Kan je nog steeds laadklepwedstrijdjes houden met je tesla?
2. Zit de koplampbug er nog steeds in? (Software update doen wanneer je tesla op een helling staat resulteert gegarandeerd in foutief afgestelde koplampen, waardoor je even moet hercalibreren)
3. Live sentry beelden bekijken met je smartphone op 4G: lukt dit nu wel voor degenen waar het eerder niet bij ging?