Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.4

This site may earn commission on affiliate links.
Staat ook net op mijn Y.
Ik had/heb een issue met de mistlampen, misschien is dit ook aangepakt?
Bij vorige versie zijn ze in automatische stand niet te selecteren als je even met de auto aan het rijden bent.
Dan moet je de verlichting op manueel zetten en dan pas kan je ze aan zetten.
Is dit standaard? (feature or bug?)
 
Staat ook net op mijn Y.
Ik had/heb een issue met de mistlampen, misschien is dit ook aangepakt?
Bij vorige versie zijn ze in automatische stand niet te selecteren als je even met de auto aan het rijden bent.
Dan moet je de verlichting op manueel zetten en dan pas kan je ze aan zetten.
Is dit standaard? (feature or bug?)
Ha ha, vroeger eens gewerkt voor een IT bedrijf waar als een klant met bug kwam het antwoord was dat het functioneel zo bepaald was :eek:
 
  • Funny
Reactions: vanhoucke
Staat ook net op mijn Y.
Ik had/heb een issue met de mistlampen, misschien is dit ook aangepakt?
Bij vorige versie zijn ze in automatische stand niet te selecteren als je even met de auto aan het rijden bent.
Dan moet je de verlichting op manueel zetten en dan pas kan je ze aan zetten.
Is dit standaard? (feature or bug?)
Interessant.

Het zou interessant zijn moest de auto zelf mist kunnen herkennen en erop reageren.

Mistlichten werken nl. vooral wanneer ze niet moeten, lijkt het.
 
Interessant.

Het zou interessant zijn moest de auto zelf mist kunnen herkennen en erop reageren.

Mistlichten werken nl. vooral wanneer ze niet moeten, lijkt het.

Overdag met mist gaat al wel automatisch mijn DRL op dimlicht als deze op auto staat.
Dus moeten mistlampen ook wel kunnen.

Vroeger met de gewone lichtsensor ook geregeld last gehad dat de lichten niet aangingen als je 's-nachts precies stil stond onder een lantarenpaal.
De Tesla heeft daar totaal geen last van en ook overdag bij regen gaat gelijk de lichten aan ipv DRL.
 
Fijn nog meer extra games en alle gamecontent die je mag binnenhalen. Zou liever zien dat er een soort Tesla-app-store zou zijn dat dergelijke “onzin” (voor mij dan) niet elke keer geïnstalleerd/gedownload hoeft te worden.
Eens. Laten ze de rotzooi van V11 eerst eens opruimen in plaats van al die stomme spelletjes toe te voegen.
Zo is bij mij het zelf inparkeren niet meer werkzaam sinds V11. Hoop dat ze dat nu fixen.
 
Staat ook net op mijn Y.
Ik had/heb een issue met de mistlampen, misschien is dit ook aangepakt?
Bij vorige versie zijn ze in automatische stand niet te selecteren als je even met de auto aan het rijden bent.
Dan moet je de verlichting op manueel zetten en dan pas kan je ze aan zetten.
Is dit standaard? (feature or bug?)

Maar probeer je dit dan aan te zetten op het moment dat de dimlichten op de automatische stand wel al aan staan of als de dimlichten zelf nog uit zijn? Want mistlichten aan zonder koplampen zal nooit gaan werken.
 
Maar probeer je dit dan aan te zetten op het moment dat de dimlichten op de automatische stand wel al aan staan of als de dimlichten zelf nog uit zijn? Want mistlichten aan zonder koplampen zal nooit gaan werken.
Twee dagen geleden was het nogal mistig, dan die poging gedaan. Lampen zelf zaten (denk ik) wel aan, want het was toch niet zo klaar.
Ook die avond was er mist en dan was het al donker genoeg (na 18u), dan ging het even wel en enkele kilometer/minuten later niet.
Ofwel stond ik dan ook te dicht bij een verlichtingpaal als ik het probeerde? Maar rijdend kon ik ze ook niet aanzetten zonder uit automatisch te gaan.
Vanmiddag nog getest (om extra video te maken en door te sturen), dan ging het wel, je kan ze aanzetten in gelijk welke modus buiten lichten uit.
Ook wat raar dat je ze in dimlichten enkel in bepaalde volgorde kan aandoen, eerst voor en dan pas achter. Andere modus doet dat er niet toe.

Edit: gelukkig is het niet zo vaak mistig hier :p
 
Heb gisteren 220km in donker met veel wind en regen. Op een kort stuk de melding dat auto lane change naar links niet mogelijk was. Verder geen rare dingen.

Ook opgevallen: de (nieuwe) fm/dab radio viel opeens met een kliik uit. Later reboot gedaan en werkt weer. Popup met hoofdsteun/lendesteun keuze is ook weer terug!
 
+/+ Ruitenwisser op automaat doet het zowel met druilerig weer als bij regen goed;
+/+ Opeens doet het knopje op mijn wallcharger het weer om de klep te openen: niet zeker of dat met deze fw te maken heeft maar wel fijn;
+/+ Lijkt idd wat rustiger (optrekken/afremmen) te rijden
-/- (te) vaak melding dat linker of rechter camera niets ziet
-/- achteruitcamera nog steeds matig (ik overweeg de extra verlichting). Maar wel bruikbaar

Ben benieuwd naar de volgende update!
 
Bovendien is op dat zelfde stuk weg, iets verder, opeens wel weer alles normaal, dan voert ie wel de lanechange uit. Het lijkt combi van lichtval op de camera, slechte streep door nat wegdek en/of te weinig licht. Overigens staat NoA bij mij altijd uit, ik initieer zelf.