Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.4

This site may earn commission on affiliate links.
Toch zou GPS enkel maar een hint moeten zijn. Neem veel tijdelijke kaart issues. Baanafsluitingen, wegwerkzaamheden in DE waar je op de andere kant moet rijden, oude kaart info zoals destijds op de A4 Den Haag - Amsterdam.

Of, simpelweg een GPS storing doordat radiosignalen verstoort worden.

De mens kijkt ook niet continu op welke lat/lng positie deze zit maar creert context. Dat FSD nog lang niet zo ver is ok maar in de verre toekomst zou deze op basis van alle (digitale en analoge) visuele informatie ter plaatse moeten weten waar de auto is en hoe deze met de situatie moet omgaan.
Voor rijden ben ik het eens. Voor navigeren maak je het jezelf, zonder GPS, dan wel heel moeilijk denk ik. Daarom is het de combinatie van GPS, GoogleMaps en Vision die ons FSD moet gaan geven...

Maar wij zijn het wel eens dat de volgende stap naar Vision op de snelweg een hele belangrijke gaat worden!
 
Deze ochtend AP moeten uitzetten in de stapvoetse/stilstaande file op de ring rond Brussel. Telkens de auto voor mij wat doorschoof ging de M3 nogal fel optrekken om dan weer af te remmen om de voorligger niet te raken. Zeer oncomfortabel, maar vooral beschamend. Het moet er echt hebben uitgezien alsof ik nog aan het leren rijden was of teveel testosteron heb. Straks moet ik nog mijn stoel helemaal naar achteren kantelen en een plekje aandoen. Heb ik nog nooit eerder gehad in die mate.
 
Deze ochtend AP moeten uitzetten in de stapvoetse/stilstaande file op de ring rond Brussel. Telkens de auto voor mij wat doorschoof ging de M3 nogal fel optrekken om dan weer af te remmen om de voorligger niet te raken. Zeer oncomfortabel, maar vooral beschamend. Het moet er echt hebben uitgezien alsof ik nog aan het leren rijden was of teveel testosteron heb. Straks moet ik nog mijn stoel helemaal naar achteren kantelen en een plekje aandoen. Heb ik nog nooit eerder gehad in die mate.
Mogelijk de afstand tot de auto voor je groter instellen? Bij mij helpt dat wel. 1 is erg kort, denk dat het wel helpt als je die op 4 of 5 zet.
 
Voor rijden ben ik het eens. Voor navigeren maak je het jezelf, zonder GPS, dan wel heel moeilijk denk ik. Daarom is het de combinatie van GPS, GoogleMaps en Vision die ons FSD moet gaan geven...

Maar wij zijn het wel eens dat de volgende stap naar Vision op de snelweg een hele belangrijke gaat worden!
Ik denk ook dat het een combinatie moet zijn. Aan de hand van de kaartgegevens zou AP moeten kunnen berekenen wat een acceptabele bochtsnelheid zou moeten zijn en dat als basis gebruiken en aan de hand van vision iets sneller of langzamer.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Deze ochtend AP moeten uitzetten in de stapvoetse/stilstaande file op de ring rond Brussel. Telkens de auto voor mij wat doorschoof ging de M3 nogal fel optrekken om dan weer af te remmen om de voorligger niet te raken. Zeer oncomfortabel, maar vooral beschamend. Het moet er echt hebben uitgezien alsof ik nog aan het leren rijden was of teveel testosteron heb. Straks moet ik nog mijn stoel helemaal naar achteren kantelen en een plekje aandoen. Heb ik nog nooit eerder gehad in die mate.
Afstand op 3 en op Chill.
 
Ik heb geen perfomance gekocht om hem dan in chill te zetten 😉
Maar zoals hierboven gezegd, ligt het inderdaad vermoedelijk aan de afstand die per ongeluk op 1 gezet geraakt.

Heb je dit aanstaan? Obstacle-Aware Acceleration


Merk zelfs een duidelijk verschil in acceleratie ook al is een auto meer dan 50m voor mij.
 
4.5 geïnstalleerd. Straks even heen- en weer naar Schiphol, ben benieuwd of ik veranderingen merk in rijgedrag op de snelweg.

Volgens de release notes op 2022.4.5 Official Tesla Release Notes - Software Updates niets bijzonders voor mijn 'oude' MS.

Wel jammer dat ik nog steeds geen meldingen vanuit de app krijg dat er een nieuwe versie klaar staat. Alle instellingen van telefoon gecontroleerd, daar staat bij mijn weten alles correct.

Ik wacht vol smart op verbeteringen mbt snelweg rijden als verkeersborden herkennen en erop reageren :) Denk dat allemaal pas komt met single stack. Ik denk dat dat Q2 voor USA is en Q3 voor Europe.
 
4.5 geïnstalleerd. Straks even heen- en weer naar Schiphol, ben benieuwd of ik veranderingen merk in rijgedrag op de snelweg.

Volgens de release notes op 2022.4.5 Official Tesla Release Notes - Software Updates niets bijzonders voor mijn 'oude' MS.

Wel jammer dat ik nog steeds geen meldingen vanuit de app krijg dat er een nieuwe versie klaar staat. Alle instellingen van telefoon gecontroleerd, daar staat bij mijn weten alles correct.

Ik wacht vol smart op verbeteringen mbt snelweg rijden als verkeersborden herkennen en erop reageren :) Denk dat allemaal pas komt met single stack. Ik denk dat dat Q2 voor USA is en Q3 voor Europe.
Wow, ik zie nu bij de release notes dat er voor de Chinese markt een enorm goede feature beschikbaar komt: Traffic Along Route: Show live traffic data along your primary route as well as on alternate routes, for a more focused and informed navigation experience. Oftewel, alternatieve routes, die mis ik al sinds ik de auto heb, en dit was de reden om Google Maps vaak nog te checken.. Ik hoop dat deze snel ook naar ons komt.
 
Slechte ritten (Naarden-Schiphol vv) gehad. Zeker vier keer per rit uit de AP moeten trekken... Ik wil daar (nog) geen conclusie aan verbinden, maar blij word je er niet van. Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van gedrag overige verkeersdeelnemers, dus vandaar mijn voorzichtigheid....

Irritant is dat het in- en uit-zoomen op de grote kaart niet altijd werkt. Soms wel, soms niet. Dit is al enige tijd zo en ik hoop dat dat toch eens opgelost gaat worden. Zou toch niet het meest moeilijke hoeven te zijn...