Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.4

This site may earn commission on affiliate links.
Wat in ieder geval niet helemaal goed gaat is de download starten via Wifi en voordat-ie gaat installeren de auto elders parkeren. De installatie gaat goed maar de Tesla app blijft zeggen dat de installatie nog gaande is en hangt op 100%. Volgende update laat ik 'm wel staan.

Voor .4 is het mute icoon tijdens het bellen duidelijker gemaakt: Als je op mute staat zie je ook rode streep door het microfoontje heen.
 
Wat in ieder geval niet helemaal goed gaat is de download starten via Wifi en voordat-ie gaat installeren de auto elders parkeren. De installatie gaat goed maar de Tesla app blijft zeggen dat de installatie nog gaande is en hangt op 100%. Volgende update laat ik 'm wel staan.
Ik heb al meerdere keren al rijdend updates via wifi en hotspot gedownload, en dan in parkeergarages geïnstalleerd.
 
Ik wil niet chagrijnig overkomen, maar kunnen we het forum (of tenminste de software topics) niet splitsen in een 'ik heb FSD' en in 'ik heb geen FSD' deel? Die eindeloze posts over 'NoA' en 'phantom brake' etc etc. Daar heb ik als rijder van een M3 SR+ zonder de 7500eur optie voor een beta optie die in Europa bovendien niet alles mag, helemaal niets aan.
Je kunt een extra draadje aanmaken, maar dat voegt denk ik niet veel toe. In dat geval moet je minimaal 4 draadjes maken, Geen AP, wel AP, EAP, FSD. Lijk mij de duidelijkheid niet ten goede komen. Phantom brake komt weer op alle varianten voor, waar wil je die dan in posten?
navi bestemming zenden naar de auto vanuit de Tesla app,
Vanuit de app kun je je bestemming delen met de auto
Schermafbeelding 2022-02-12 om 10.02.49.png
 
Je kunt een extra draadje aanmaken, maar dat voegt denk ik niet veel toe. In dat geval moet je minimaal 4 draadjes maken, Geen AP, wel AP, EAP, FSD. Lijk mij de duidelijkheid niet ten goede komen. Phantom brake komt weer op alle varianten voor, waar wil je die dan in posten?

Vanuit de app kun je je bestemming delen met de auto
View attachment 768013
@Mars2020 ja dat is zo hoor, het aantal explodeert dan, is ook geen oplosing, weet ik. De reden van m'n post was eigenlijk meer de frustratie: nieuwe software versie, leuk, 'ns kijken wat er nieuwe is en wat de ervaringen zijn! En dan door pagina's posts moeten worstelen over mensen die alle (mis)ingrepen op hun rit naar zuid Italië beschrijven 😜..... Terwijl je hoopt iets te leren over nieuwe functies. Trek je er niet teveel van aan, ik zal er mee moeten leren leven 🥲.

Route sturen: ik doe dat vanuit Google Maps, dat kan dus ook vanuit de Tesla app? Leuk. Hoe doe ik dat? "delen op uw apparaat " en "toegang verlenen aan de Tesla app" hielpen me niet. Permissievoor wat? (Android)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Route sturen: ik doe dat vanuit Google Maps, dat kan dus ook vanuit de Tesla app? Leuk. Hoe doe ik dat? "delen op uw apparaat " en "toegang verlenen aan de Tesla app" hielpen me niet. Permissievoor wat? (Android)
De route zelf kun niet doorsturen maar je kunt een lokatie wel delen, die dan vervolgens als bestemming (pop-up) in de navigatie van je auto komt.
Ik heb zelf iOS en als ik een adres in google maps selecteer dan kan ik die via de optie "delen" doorsturen naar de tesla-app en deze zet het dan weer automatisch op de navi van de auto. Volgens de handleiding zou dit ook voor Android moeten werken.
 
4.5 geïnstalleerd. Straks even heen- en weer naar Schiphol, ben benieuwd of ik veranderingen merk in rijgedrag op de snelweg.

Volgens de release notes op 2022.4.5 Official Tesla Release Notes - Software Updates niets bijzonders voor mijn 'oude' MS.

Wel jammer dat ik nog steeds geen meldingen vanuit de app krijg dat er een nieuwe versie klaar staat. Alle instellingen van telefoon gecontroleerd, daar staat bij mijn weten alles correct.

Ik wacht vol smart op verbeteringen mbt snelweg rijden als verkeersborden herkennen en erop reageren :) Denk dat allemaal pas komt met single stack. Ik denk dat dat Q2 voor USA is en Q3 voor Europe.
Begin je nu ook tijdschattingen te geven. OK dan, FSD USA blijft nog jaren de focus hebben, daarna de Tesla bot en oh ja Europa, waar ligt dat ook alweer.
 
Wat in ieder geval niet helemaal goed gaat is de download starten via Wifi en voordat-ie gaat installeren de auto elders parkeren. De installatie gaat goed maar de Tesla app blijft zeggen dat de installatie nog gaande is en hangt op 100%. Volgende update laat ik 'm wel staan.

Voor .4 is het mute icoon tijdens het bellen duidelijker gemaakt: Als je op mute staat zie je ook rode streep door het microfoontje heen.
Bij mij is de.4 update inmiddels al 5x aangeboden en niet gelukt. Tesla gecontact. Dan wordt even later 2021.44 opnieuw aangeboden (die ik al heb). Dat speelt al een paar weken. Ik wacht maar af.
 
Hmmm, ik heb iets soortgelijks. Eerst had ik dat met 2022.4. Die is remote door Tesla service geannuleerd. Toen is 2021.44.30.7 teruggezet. En kort daarna werd 2022.4.5 aangeboden. As we speak staat in de app de download van 2022.4.5 al een paar dagen stabiel op 25%.

Nu dus maar weer een service afspraak ingeschoten :(

Misschien gaat het goed met 2022.4.5.1 of 2022.4.5.2...
 
De route zelf kun niet doorsturen maar je kunt een lokatie wel delen, die dan vervolgens als bestemming (pop-up) in de navigatie van je auto komt.
Ik heb zelf iOS en als ik een adres in google maps selecteer dan kan ik die via de optie "delen" doorsturen naar de tesla-app en deze zet het dan weer automatisch op de navi van de auto. Volgens de handleiding zou dit ook voor Android moeten werken.
ja vanuit G Maps werkt het sharen idd. Ik las alleen dat je ook vanuit de Tesla app je bestemming kunt opgeven. Inmiddels gevonden hoe dat gaat: het pijltje op het lokatie kaartje in de Tesla app. Alleen brengt die je gewoon naar de G Maps app, dus veel voegt dat niet toe 🙂
 
ja vanuit G Maps werkt het sharen idd. Ik las alleen dat je ook vanuit de Tesla app je bestemming kunt opgeven. Inmiddels gevonden hoe dat gaat: het pijltje op het lokatie kaartje in de Tesla app. Alleen brengt die je gewoon naar de G Maps app, dus veel voegt dat niet toe 🙂
Ehm... Je hebt een grappige methode om wat uit te leggen (kan ik wat van leren).

Maar, als je in Android gewoon in je agenda, maps of Chrome browser een adres delen, dat is toch waar het om gaat en ook erg handig is.
 
Jutta l

Zou je eens een foto kunnen maken van de dashcam om te zien hoe dat er nu uit ziet?
Volgens mij is dit gewoon het dashcam icoontje wat je op dock beneden kan plaatsen.
Voorheen kreeg je een melding dat je geen dashcams kunt bekijken tijdens rijden (icoon deed dus enkel iets in "P")
Nu kan je er wel op klikken tijdens rijden en krijg je gewoon feedback dat dashcam is opgeslagen.
Zeer goede logische toevoeging.
 
  • Like
Reactions: adjego and Hbrink
Volgens mij is dit gewoon het dashcam icoontje wat je op dock beneden kan plaatsen.
Voorheen kreeg je een melding dat je geen dashcams kunt bekijken tijdens rijden (icoon deed dus enkel iets in "P")
Nu kan je er wel op klikken tijdens rijden en krijg je gewoon feedback dat dashcam is opgeslagen.
Zeer goede logische toevoeging.
@Runescom

Bovenstaande klopt. Sorry voor de onduidelijkheid.